Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
Uanset endnu et skuffende pointtab til sidst, så er min tro på holdet intakt. Glæder mig til at se hvordan det her kan vokse over tid.
Jeg håber virkelig vi lykkedes med at hentet noget rutine til den centrale midt i vintervinduet, en kopi af greven ville være drømmescenariet :-)
De unge er også nød til at spille for blive bedre.
Jeg er mere interesseret i at pengene bliver brugt på en offensiv spiller, der kan supplere dem vi har. Drømmer om Adrian Justinussen fra Hillerød.
Lyngby BK - AaB søndag d. 10. nov. kl. 14.00
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Lyngby BK - AaB søndag d. 10. nov. kl. 14.00
Ædruelighedens stemme
Nej holdet er nød til at være godt nok, man skal ikke gøre unge spillere bjørnetjenester ved at lade dem spille mere end de er berettiget til. Men det er ikke et sats på unge der fik AaB rykket ned. Det var en klub med kaos i kulissen og et hold i enorm ubalance med en masse overbetalte spillere der ikke præsterede. Faktum er desuden at f.eks. Bomholt og Davidsen har været bedre "forstærkninger" af holdet end de fleste af de spillere der er hentet ind udefra.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
Uanset endnu et skuffende pointtab til sidst, så er min tro på holdet intakt. Glæder mig til at se hvordan det her kan vokse over tid.
Jeg håber virkelig vi lykkedes med at hentet noget rutine til den centrale midt i vintervinduet, en kopi af greven ville være drømmescenariet :-)
Jeg er mere interesseret i at pengene bliver brugt på en offensiv spiller, der kan supplere dem vi har. Drømmer om Adrian Justinussen fra Hillerød.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ift. den "manglende" 9'er er spørgsmålet om ikke man satser på at få skudt Iredale varm og så på den korte bane have Helenius som backup, og mon ikke man også lurer på, hvornår Bertram Skovgaard er klar til første indhop.
Ellers kunne det da være spændende og se, om vi evt. kunne få gang i Kaufmann eller Nikolai Baden.
Ellers kunne det da være spændende og se, om vi evt. kunne få gang i Kaufmann eller Nikolai Baden.
In verbis simus faciles
Kaufmann kunne være fin. Han må også være træt af at jagte spilletid i Bundesligaen. Stadig kun 23. God fysisk pakke og ved hvor målet står. Han har mig bekendt ikke døjet særligt med skader, eller på anden måde glasben, så man må gå ud fra han som minimum kan det samme som da han var her sidst.
Kontrakt til 2028 er selvfølgelig i den lange ende, men måske man kunne starte med en lejeaftale for foråret og evt. konvertere den til en fuld transfer til sommer. Der må dog også være interesse i 2. BuLi, hvis det skulle være. Han var ret god sidst, og det er kun halvandet år siden.
Kontrakt til 2028 er selvfølgelig i den lange ende, men måske man kunne starte med en lejeaftale for foråret og evt. konvertere den til en fuld transfer til sommer. Der må dog også være interesse i 2. BuLi, hvis det skulle være. Han var ret god sidst, og det er kun halvandet år siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- KongGulerod
- Landshold

Jeg er ret sikker på, at det er urealistisk at hente Kaufmann permanent taget vores økonomiske situation i betragtning. Når det så er sagt, så kan jeg godt se idéen i at hente ham på en lejeaftale. Vi har akut brug for forstærkninger til toppen. Helenius kan potentielt være løsningen, men det er for usikkert som det ser ud nu.jonas386 skrev: ↑12. nov 2024, 20:36Kaufmann kunne være fin. Han må også være træt af at jagte spilletid i Bundesligaen. Stadig kun 23. God fysisk pakke og ved hvor målet står. Han har mig bekendt ikke døjet særligt med skader, eller på anden måde glasben, så man må gå ud fra han som minimum kan det samme som da han var her sidst.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Nej, det er klart. Jeg mener at de fem mand vi har til midten er gode nok til at overleve og jeg forventer at alle fem kan bygge yderligere på deres niveau.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
Har ikke fingeren på pulsen med Diagne og Møller, men alt hvad jeg hører om dem er spændende
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
R Rosenberg
- Allstar

Absolut ikke. Men det ene point, vi manglede forrige sæson, er jeg nu ret overbevist om, at vi havde fået, havde det lmme været Eksperimentet Sander.Hanga skrev: ↑12. nov 2024, 19:20Nej holdet er nød til at være godt nok, man skal ikke gøre unge spillere bjørnetjenester ved at lade dem spille mere end de er berettiget til. Men det er ikke et sats på unge der fik AaB rykket ned. Det var en klub med kaos i kulissen og et hold i enorm ubalance med en masse overbetalte spillere der ikke præsterede. Faktum er desuden at f.eks. Bomholt og Davidsen har været bedre "forstærkninger" af holdet end de fleste af de spillere der er hentet ind udefra.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
Om de to er stærkere end de hentede er jo svært at sige. Men man kan sige, at dem udefra i hvert fald ikke, for de flesres vedkommende, er ret gode.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, det mener jeg så, at særligt de seneste 2-3 kampe har vist, at det er de næppe. Men det vil tiden vise. Personligt ville jeg have noget mere ro i dunken, hvis vi havde en stærk, erfaren mand til ar styre midtbanen. Men igen, penge.Kasper skrev: ↑12. nov 2024, 21:11Nej, det er klart. Jeg mener at de fem mand vi har til midten er gode nok til at overleve og jeg forventer at alle fem kan bygge yderligere på deres niveau.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
Har ikke fingeren på pulsen med Diagne og Møller, men alt hvad jeg hører om dem er spændende
Ædruelighedens stemme
Helt enig mht Sander. Min pointe var blot at der er ingen grund til at hente udefra med mindre vi kan hente noget der er væsentlig bedre. Vi var virkelig på discount jagt i sommer og resultatet er desværre ret som forventet at det er begrænset hvor meget bedre de har gjort os. Bomholt og Davidsen spiller jo fordi Jasson og Jimenez ikke har gjort det bedre. Sidstnævnte forstår jeg slet ikke hvad vi har set i.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 22:12Absolut ikke. Men det ene point, vi manglede forrige sæson, er jeg nu ret overbevist om, at vi havde fået, havde det lmme været Eksperimentet Sander.Hanga skrev: ↑12. nov 2024, 19:20Nej holdet er nød til at være godt nok, man skal ikke gøre unge spillere bjørnetjenester ved at lade dem spille mere end de er berettiget til. Men det er ikke et sats på unge der fik AaB rykket ned. Det var en klub med kaos i kulissen og et hold i enorm ubalance med en masse overbetalte spillere der ikke præsterede. Faktum er desuden at f.eks. Bomholt og Davidsen har været bedre "forstærkninger" af holdet end de fleste af de spillere der er hentet ind udefra.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
Om de to er stærkere end de hentede er jo svært at sige. Men man kan sige, at dem udefra i hvert fald ikke, for de flesres vedkommende, er ret gode.
Jeg tror stadig vi jagter en 6'er men han skal gerne være af højere kvalitet end det meste af det vi har hentet på det seneste.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg føler det er længere fremme på banen at bredde og kvalitet har svigtet og tror det ville hjælpe holdet betragteligt med en offensiv/9'er/kant der kunne holde på bolden og bidrage med mål og assist.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 22:14Ja, det mener jeg så, at særligt de seneste 2-3 kampe har vist, at det er de næppe. Men det vil tiden vise. Personligt ville jeg have noget mere ro i dunken, hvis vi havde en stærk, erfaren mand til ar styre midtbanen. Men igen, penge.Kasper skrev: ↑12. nov 2024, 21:11Nej, det er klart. Jeg mener at de fem mand vi har til midten er gode nok til at overleve og jeg forventer at alle fem kan bygge yderligere på deres niveau.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.Kasper skrev: ↑10. nov 2024, 19:27Uafgjort er i bund og grund et okay resultat, men for fanden hvor er det ærgeligt at vi fuldstændig mister grebet om anden halvleg. Det er fuldt forståeligt at Lyngby gør noget andet og kommer med et anderledes tryk. Men idag og de to kampe mod Silke og Vejle - det er altså for dårligt at vi på ingen måde lykkedes med at sætte noget sammen og blive farlige i den anden ende.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Helt grundlæggende mangler holdet kvalitet i alle kæder, men skulle jeg vælge, ville jeg fokusere i samme retning som dig.Kasper skrev: ↑12. nov 2024, 23:22Jeg føler det er længere fremme på banen at bredde og kvalitet har svigtet og tror det ville hjælpe holdet betragteligt med en offensiv/9'er/kant der kunne holde på bolden og bidrage med mål og assist.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 22:14Ja, det mener jeg så, at særligt de seneste 2-3 kampe har vist, at det er de næppe. Men det vil tiden vise. Personligt ville jeg have noget mere ro i dunken, hvis vi havde en stærk, erfaren mand til ar styre midtbanen. Men igen, penge.Kasper skrev: ↑12. nov 2024, 21:11Nej, det er klart. Jeg mener at de fem mand vi har til midten er gode nok til at overleve og jeg forventer at alle fem kan bygge yderligere på deres niveau.R Rosenberg skrev: ↑12. nov 2024, 19:08Men ikke på bekostning af overlevelse i superligaen. Det har vi prøvet én gang, og det har sgu ikke været fede 2 år.Kasper skrev: ↑11. nov 2024, 11:37Måske det er det rigtige at gøre, men jeg synes faktisk vi er okay besat på midten med Davidsen, Jasson, Widell, Bomholt, Jimenez og så Diagne + Møller som nr. 6 og 7.troelsh skrev: ↑10. nov 2024, 19:47
Jeg synes det skinner igennem at vi har det yngste hold i ligaen, vi mangler rutinen til at lukke kampene, og laver dumme personlige fejl i slutminutterne, tænk at vi kunne have haft seks point mere og ligget a point med Nordsjælland, hvis vi havde lukket de seneste tre kampe.
Iredale og Helenius er elendige. De vinder nærmest ikke dueller, er ringe med en modspiller I ryggen og kan på ingen måde være omdrejningspunktet i vores offensiv.
Det er en Gigantisk udfordring, både når vi står lavt og når vi står højt.
En god 9'r og en bundsolid rutineret 6'r. Også.er nedrykning ikke et tema.
Det tror jeg desværre også du har ret i. Men måske man kunne få en halvanden årig lejeaftale eller sådan noget.KongGulerod skrev: ↑12. nov 2024, 21:01Jeg er ret sikker på, at det er urealistisk at hente Kaufmann permanent taget vores økonomiske situation i betragtning. Når det så er sagt, så kan jeg godt se idéen i at hente ham på en lejeaftale. Vi har akut brug for forstærkninger til toppen. Helenius kan potentielt være løsningen, men det er for usikkert som det ser ud nu.jonas386 skrev: ↑12. nov 2024, 20:36Kaufmann kunne være fin. Han må også være træt af at jagte spilletid i Bundesligaen. Stadig kun 23. God fysisk pakke og ved hvor målet står. Han har mig bekendt ikke døjet særligt med skader, eller på anden måde glasben, så man må gå ud fra han som minimum kan det samme som da han var her sidst.
Jeg synes han har mange af de kvaliteter vi mangler, og hvis han har nogenlunde samme træfsikkerhed som da han først begyndte at få spilletid, kan han da godt være sådan en 10-15 mål pr sæson angriber.
Hvis ikke Wahid Faghir har ødelagt sin karriere helt, kunne han også være relevant at holde øje med. Har ikke så godt styr på hvordan det går ham i 3. BuLi, eller hvor han nu er endt henne. Hans kontrakt må også være tættere på udløb, ligesom han ikke rigtigt har vist det store siden han smuttede fra Vejle.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE