Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Jeg tror, det beror meget på den siddende bestyrelse, som ændrede modus operandi i slut-10'erne, og så brændte man inde med spillere i steder, hvor man tidligere solgte dem for billigt.
I hvert fald har man aldrig fundet the tipping point på det punkt.
Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Jeg tror, det beror meget på den siddende bestyrelse, som ændrede modus operandi i slut-10'erne, og så brændte man inde med spillere i steder, hvor man tidligere solgte dem for billigt.
I nyere tid har Joakim Mæhle vist sig at være solgt for billigt, men på daværende tidspunkt synes jeg det var et fornuftigt salg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Kusk røg tilbage til fck efter 1 år, thomsen ligeså. Lucas røg videre til Østrig. Spalvis spillede knapt nok en kamp efter vi solgte ham. Vi har ikke haft nogen spillere vi kan sige der var pisse gode og vi solgte dem for billigt. Der er en årsag til ingen klubber gad give mere. Det er fordi de ikke var bedre. Så simpelt er detHanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
I nyere tid har Joakim Mæhle vist sig at være solgt for billigt, men på daværende tidspunkt synes jeg det var et fornuftigt salg.
Mæhle var det klare lyspunkt i den sæson, hvor han blev solgt. Han blev vist nok solgt for ca. 10 mio. kr. Det lød ret billigt på mig - også fordi vi havde ham på kontrakt i yderligere tre år, da han blev solgt.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Ja altså nu er det jo nemt at se. Dengang var han en ung spiller der bestemt så spændende ud, men som kun havde præsteret i en kort periode, og han var hevet op i seniortruppen på sidste mandat. At vi kunne lave et to cifret million beløb på ham på det tidspunkt forstod jeg godt at vi tog imod, for vi havde jo altså nu engang også brug for at sælge dengang. Som han fortsatte sin udvikling så var det dog nok for tidligt, men det kunne snildt have vist sig det modsatte, det vi set så mange gange.Sauer skrev: ↑7. dec 2024, 22:47Mæhle var det klare lyspunkt i den sæson, hvor han blev solgt. Han blev vist nok solgt for ca. 10 mio. kr. Det lød ret billigt på mig - også fordi vi havde ham på kontrakt i yderligere tre år, da han blev solgt.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Spalvis fik en ny korsbåndsskade. Lucas fik en fin karriere i udlandet og blev landsholdsspiller. Korrekt med Kusk og Thomsen, men hvor ofte har man ikke set superligaspillere blive solgt for meget mere, for så ikke at slå til i udlandet? De var unge superligaprofiler og det er vel det salgsprisen skal sættes efter. Kusk tabte vi pga. en klausul der virkede uforståeligt at han havde fået i sin kontrakt.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:46Kusk røg tilbage til fck efter 1 år, thomsen ligeså. Lucas røg videre til Østrig. Spalvis spillede knapt nok en kamp efter vi solgte ham. Vi har ikke haft nogen spillere vi kan sige der var pisse gode og vi solgte dem for billigt. Der er en årsag til ingen klubber gad give mere. Det er fordi de ikke var bedre. Så simpelt er detHanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
I nyere tid har Joakim Mæhle vist sig at være solgt for billigt, men på daværende tidspunkt synes jeg det var et fornuftigt salg. Det har især FCM været fremragende til.
At være gode sælgere handler jo også om at få gode priser for varer der ikke nødvendigvis sælger sig selv. Det har især FCM været fremragende til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Alle disse spillere er solgt mens AaB havde brug for et salg, og hvor spilleren ønskede at skifte. Når spilleren ønsker at skifte kan det være klogest at sælger. Et godt eksempel på det var at beholde Spalvis et halvt år efter han havde lavet kontrakt med Sporting, han havde dårligt fokus på sit sidste halvår i AaB.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Synes nu også, det dengang var ærgerligt. Husker det som om, det havde været en meget grå sæson, men hvor Mæhle klart var den, som viste sig bedst frem for os.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 23:06Ja altså nu er det jo nemt at se. Dengang var han en ung spiller der bestemt så spændende ud, men som kun havde præsteret i en kort periode, og han var hevet op i seniortruppen på sidste mandat. At vi kunne lave et to cifret million beløb på ham på det tidspunkt forstod jeg godt at vi tog imod, for vi havde jo altså nu engang også brug for at sælge dengang. Som han fortsatte sin udvikling så var det dog nok for tidligt, men det kunne snildt have vist sig det modsatte, det vi set så mange gange.Sauer skrev: ↑7. dec 2024, 22:47Mæhle var det klare lyspunkt i den sæson, hvor han blev solgt. Han blev vist nok solgt for ca. 10 mio. kr. Det lød ret billigt på mig - også fordi vi havde ham på kontrakt i yderligere tre år, da han blev solgt.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Kan se, vi ifm. salget hævede forventningerne til årsresultatet fra +15 mio. kr, til +25 mio, kr. Så mere akut var det vel heller ikke at sælge, selvom vi selvfølgelig håber at sælge spillere hvert år.
Det hjælper selvfølgelig lidt, at vi efterfølgende har fået ekstra penge på videresalgsklausuler.
-
R Rosenberg
- Allstar

Står stadig som et af de ringeste salg i AaB's historie.Sauer skrev: ↑8. dec 2024, 15:40Synes nu også, det dengang var ærgerligt. Husker det som om, det havde været en meget grå sæson, men hvor Mæhle klart var den, som viste sig bedst frem for os.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 23:06Ja altså nu er det jo nemt at se. Dengang var han en ung spiller der bestemt så spændende ud, men som kun havde præsteret i en kort periode, og han var hevet op i seniortruppen på sidste mandat. At vi kunne lave et to cifret million beløb på ham på det tidspunkt forstod jeg godt at vi tog imod, for vi havde jo altså nu engang også brug for at sælge dengang. Som han fortsatte sin udvikling så var det dog nok for tidligt, men det kunne snildt have vist sig det modsatte, det vi set så mange gange.Sauer skrev: ↑7. dec 2024, 22:47Mæhle var det klare lyspunkt i den sæson, hvor han blev solgt. Han blev vist nok solgt for ca. 10 mio. kr. Det lød ret billigt på mig - også fordi vi havde ham på kontrakt i yderligere tre år, da han blev solgt.Hanga skrev: ↑7. dec 2024, 22:35Jeg er enig med Rosenberg i at vi tilbage i Lynges tid havde rigtig svært ved at sælge dyrt. F.eks. røg Lucas til Ajax for 7,5 mio. kr. eller deromkring. Priserne var mindre dengang, men det var et meget lavt beløb for et af landets største talenter. Senere må man vel også sige at vi fik meget lidt ud af vores double hold - Kusk blev solgt på en lav klausul, Thomsen blev heller ikke et guldrandet salg, Dalsgaard gik fri - Selv de 20 mio. kr. for Spalvis var vel i underkanten taget i betragtning af hvor brandvarm han var.Alexis skrev: ↑7. dec 2024, 22:30Men hvem er det vi har solgt for billigt? Hvilken spiller har bagefter slået igennem og tænkt vi har solgt for billigtR Rosenberg skrev: ↑7. dec 2024, 17:26
Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.
Kan se, vi ifm. salget hævede forventningerne til årsresultatet fra +15 mio. kr, til +25 mio, kr. Så mere akut var det vel heller ikke at sælge, selvom vi selvfølgelig håber at sælge spillere hvert år.
Det hjælper selvfølgelig lidt, at vi efterfølgende har fået ekstra penge på videresalgsklausuler.
Ædruelighedens stemme
En 6er og en 9er som er klart start 11 materiale så tror jeg fuldt jeg fast på overlevelse.
9eren tror jeg blir svær men 6eren skal nok komme
9eren tror jeg blir svær men 6eren skal nok komme
Måske prioriterer de ikke en 9'er, men et lejemål af German Onugkha, som end ikke var "god nok" til at være i truppen til en pokalkamp for FCK mod Kolding, kunne altså være klasse... 
Enig i begge dele.
Tror og håber man prioriterer en 6er over alt andet. Det er det absolut vigtigste for os. Findes der lidt ekstra midler, kan en lejeaftale af en proven angriber godt komme på tale, selvom jeg notorisk er imod lejeaftaler. Men Helenius er for gammel, skadet og dårlig. Iredale er for dårlig. Ross er for dårlig som 9er. Vi har ingen 9er der har et gram at kvalitet over sig.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Mon ikke en del af vores salgsvindue afhænger, om vi stadig er i pokalen? Hvis vi stadig er med, så skal buddene være væsentlig højere for at være interessante. Det er trods alt kun 3 kampe til pokaltriumf.
Og ja, vi skal sælge, men det er vel underordnet om vi sælger til vinter eller til sommer, hvis spilleren ellers holder værdi.
Og ja, vi skal sælge, men det er vel underordnet om vi sælger til vinter eller til sommer, hvis spilleren ellers holder værdi.
- FlæskeFrank
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
Et realistisk bud kunne være Yacine Bourhane fra Esbjerg.
6 måneder tilbage af kontrakten. Jeg har fået ham beskrevet som en spillende sekser med god fysisk.
6 måneder tilbage af kontrakten. Jeg har fået ham beskrevet som en spillende sekser med god fysisk.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Har ogsaa hoert han er vanvittig dygtig, og Efb's sportslige ledelse we forundret over han ikke er blevet plukket af stoerre klubber endnuDarkHorse9000 skrev: ↑10. dec 2024, 11:44Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Endnu en lang vintersaga med Henning Primdahl aka. Jens Hammer. Det lyder sgu bøvlet.Winterburn skrev: ↑10. dec 2024, 13:17Har ogsaa hoert han er vanvittig dygtig, og Efb's sportslige ledelse we forundret over han ikke er blevet plukket af stoerre klubber endnuDarkHorse9000 skrev: ↑10. dec 2024, 11:44Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
Når det er sagt lyder han som et oplagt emne.
Har også hørt godt om ham som en spiller der er for god til divisionerne. Kender ham ikke som type dog så om han som type passer til AaB ved jeg ikke.
RAUS RAUS SSE!
- Winterburn
- Landshold

Som jeg lige husker fra beskrivelser, saa er han defensiv midt med et stort loebepensum og daekker store omraader paa banen. OK blik for spillet fremad uden at vaere en PirloJakobsen skrev: ↑10. dec 2024, 14:21Endnu en lang vintersaga med Henning Primdahl aka. Jens Hammer. Det lyder sgu bøvlet.Winterburn skrev: ↑10. dec 2024, 13:17Har ogsaa hoert han er vanvittig dygtig, og Efb's sportslige ledelse we forundret over han ikke er blevet plukket af stoerre klubber endnuDarkHorse9000 skrev: ↑10. dec 2024, 11:44Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
Når det er sagt lyder han som et oplagt emne.
Har også hørt godt om ham som en spiller der er for god til divisionerne. Kender ham ikke som type dog så om han som type passer til AaB ved jeg ikke.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Fint bud.DarkHorse9000 skrev: ↑10. dec 2024, 11:44Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
Det bliver interessant at se, om AaB stadig har snablen ude efter Radosevic. Tror dog han helst vil blive i Kbh.-området, men lad os nu se. OB kunne måske også være en mulighed for ham.
Derudover kunne japaneren Takahiro Ko godt ligne den type man går efter - altså en 6´er, der bl.a. evner at spille hurtigt og vende med bolden. Har kontraktudløb (ifølge Transfermarkt) til januar.
Jeg forventer ikke en super forstærkning, må jeg bare sige.
Er Kevin Mensah for offensiv eller kan han spille sekser? Eller er han bare for skadet? Rutinen fejler ikke nogetFIDEL skrev: ↑10. dec 2024, 15:30Fint bud.DarkHorse9000 skrev: ↑10. dec 2024, 11:44Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
Det bliver interessant at se, om AaB stadig har snablen ude efter Radosevic. Tror dog han helst vil blive i Kbh.-området, men lad os nu se. OB kunne måske også være en mulighed for ham.
Derudover kunne japaneren Takahiro Ko godt ligne den type man går efter - altså en 6´er, der bl.a. evner at spille hurtigt og vende med bolden. Har kontraktudløb (ifølge Transfermarkt) til januar.
- Winterburn
- Landshold

Husker ham som en omskolet back. Mener han var noget floej / offensiv midt i hans unge dage. Men har ikke spillet i noget tid, saa tror han er faerdig paa top planRicoBR02 skrev: ↑10. dec 2024, 15:43Er Kevin Mensah for offensiv eller kan han spille sekser? Eller er han bare for skadet? Rutinen fejler ikke nogetFIDEL skrev: ↑10. dec 2024, 15:30Fint bud.DarkHorse9000 skrev: ↑10. dec 2024, 11:44Medmindre Gow får nye midler til indkøb, så skal de næste spillere købes til spotpris.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.