Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
PonySlaystation
Superliga
Superliga

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af PonySlaystation » 6. jan 2025, 19:25

RicoBR02 skrev:
6. jan 2025, 18:57
andrii skrev:
6. jan 2025, 18:01
FlæskeFrank skrev:
6. jan 2025, 07:56
Hvis vi antager Iredale bliver solgt og han kun var reserve, så kunne alle pengene vel smides efter Skives Martin Hyldahl. 20 år og godt scorede i 2.division, det har vi god erfaring med.
Vil lige fortælle en sjov, saftig historie. En 18-årig Martin Huldahl røg i bad standing i Viborg, da han efter at have været fast indlogeret hos Christian Sivebæk og (scout i Viborg FF) knaldede med Sivebæks kone, mens Sivebæk var i Afrika med en efterskole. Så blev Huldahl hurtigt lejet ud til Skive, og fik senere kontrakten ophævet med VFF. :cool:
Så AaB-spillerne skal passe på deres damer, hvis Huldahl skulle ende i Aalborg.. :@
Er det med vilje at du insisterer på at kalde ham huldahl? 😂😂
Han hedder åbenbart Huldahl og ikke Hyldahl :cheers:
https://www.transfermarkt.com/martin-hu ... ler/934050

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 6. jan 2025, 19:48

Sønderhof skrev:
6. jan 2025, 12:03
Hvad med Jay-Roy Grot?

Kan se han står til at forlade sin Japanske klub d. 1. februar.

Jeg ved ikke hvor meget det er et transferønske. Han er på mange måder en lidt bedre version af Iredale. Fin fysik, men ikke nogen prangende fodboldspiller.

Jeg ser heller en nordisk spiller med udviklingspotentiale.

Qua min forkærlighed for Ross som falsk 9'er, må det gerne være en hurtig kantspiller i stil med Mathias Jørgensen.
Pålidelige kilder i Viborgs trænerstab har dog fortalt sponsorer, da han var på kontrakt i VFF, at Grot har en skrøbelig fysik, så han ville ikke holde i mange år fremover. De brugte efter sigende meget tid i Viborgs sundhedsstab, på at gøre Grot klar til hver kamp, og klubben var derfor glade for at tjene så mange penge på salget af ham.
Så det er i den kontekst ikke så mærkeligt, at kontrakten i Japan nu ophævet pga skadesproblemer, og ham bør vi holde os fra.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 6. jan 2025, 20:36

Kontrakten er opsagt med Diego

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 6. jan 2025, 20:50

andrii skrev:
6. jan 2025, 19:48
Sønderhof skrev:
6. jan 2025, 12:03
Hvad med Jay-Roy Grot?

Kan se han står til at forlade sin Japanske klub d. 1. februar.

Jeg ved ikke hvor meget det er et transferønske. Han er på mange måder en lidt bedre version af Iredale. Fin fysik, men ikke nogen prangende fodboldspiller.

Jeg ser heller en nordisk spiller med udviklingspotentiale.

Qua min forkærlighed for Ross som falsk 9'er, må det gerne være en hurtig kantspiller i stil med Mathias Jørgensen.
Pålidelige kilder i Viborgs trænerstab har dog fortalt sponsorer, da han var på kontrakt i VFF, at Grot har en skrøbelig fysik, så han ville ikke holde i mange år fremover. De brugte efter sigende meget tid i Viborgs sundhedsstab, på at gøre Grot klar til hver kamp, og klubben var derfor glade for at tjene så mange penge på salget af ham.
Så det er i den kontekst ikke så mærkeligt, at kontrakten i Japan nu ophævet pga skadesproblemer, og ham bør vi holde os fra.
Hvorfor ikke Elias Sørensen på en leje? Får tæt på 0 minutter i Championship for Portsmouth, og ved AaB var interesseret i ham fra Esbjerg, men kunne ikke betale transfer efter købet af Mathias Jørgensen. Bare alene MJ og Elias Sørensens makkerskab i Esbjerg og dermed nemmere indkøring, bør gøre det til en case, som jeg håber AaB undersøger. Minder vel lidt om Iredale ift. pres, pøl, og fart. Bare bedre.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 6. jan 2025, 21:09

PonySlaystation skrev:
6. jan 2025, 19:25
RicoBR02 skrev:
6. jan 2025, 18:57
andrii skrev:
6. jan 2025, 18:01
FlæskeFrank skrev:
6. jan 2025, 07:56
Hvis vi antager Iredale bliver solgt og han kun var reserve, så kunne alle pengene vel smides efter Skives Martin Hyldahl. 20 år og godt scorede i 2.division, det har vi god erfaring med.
Vil lige fortælle en sjov, saftig historie. En 18-årig Martin Huldahl røg i bad standing i Viborg, da han efter at have været fast indlogeret hos Christian Sivebæk og (scout i Viborg FF) knaldede med Sivebæks kone, mens Sivebæk var i Afrika med en efterskole. Så blev Huldahl hurtigt lejet ud til Skive, og fik senere kontrakten ophævet med VFF. :cool:
Så AaB-spillerne skal passe på deres damer, hvis Huldahl skulle ende i Aalborg.. :@
Er det med vilje at du insisterer på at kalde ham huldahl? 😂😂
Han hedder åbenbart Huldahl og ikke Hyldahl :cheers:
https://www.transfermarkt.com/martin-hu ... ler/934050
Pokkers. Det andet var sjovere..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. jan 2025, 22:24

DenSataniskeHest skrev:
6. jan 2025, 20:36
Der må jo på en eller anden måde være en økonomisk gevinst i det for AaB i forhold til bare at lade ham køre kontrakten ud, så det er jo fint nok. Jeg vil vove at påstå, han har en indlægsfod som er top-klasse i ligaen, men samlet set var det åbenbart ikke nok, og han var vel fra starten castet som en spiller som primært blev hentet for at hjælpe AaB til oprykning. At vi så spillede på en måde i store dele af 1. Div hvor man ikke rigtigt fik set hans kvaliteter, nåja…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 6. jan 2025, 22:35

Funky skrev:
6. jan 2025, 22:24
DenSataniskeHest skrev:
Der må jo på en eller anden måde være en økonomisk gevinst i det for AaB i forhold til bare at lade ham køre kontrakten ud, så det er jo fint nok. Jeg vil vove at påstå, han har en indlægsfod som er top-klasse i ligaen, men samlet set var det åbenbart ikke nok, og han var vel fra starten castet som en spiller som primært blev hentet for at hjælpe AaB til oprykning. At vi så spillede på en måde i store dele af 1. Div hvor man ikke rigtigt fik set hans kvaliteter, nåja…
Så er der kun Mylian Jimenez tilbage som kan sparke godt til en bold. De andre i truppen har det lidt med, når de sparker til bolden, er det lidt tilfældigt hvor bolden kommer hen. Det er mange frispark og hjørnespark som Mylian skal sparke, eller måske kommer der nyt til truppen i denne måned
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 7. jan 2025, 06:35

634 skrev:
6. jan 2025, 22:35
Funky skrev:
6. jan 2025, 22:24
DenSataniskeHest skrev:
Så er der kun Mylian Jimenez tilbage som kan sparke godt til en bold. De andre i truppen har det lidt med, når de sparker til bolden, er det lidt tilfældigt hvor bolden kommer hen. Det er mange frispark og hjørnespark som Mylian skal sparke, eller måske kommer der nyt til truppen i denne måned
Du har glemt den nye nordmand på leje Isak Hansen
Hans fod er i også fin men af de gamle er der sgu ikke mange at vælge imellem - enig

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 7. jan 2025, 08:45

Tak for indsatsen til Diego Caballo, som jeg egentlig synes har været en fin nok transfer.

Defensivt var han nok ikke helt robust nok i forhold til det fysisk betonet spil, som der praktiseres i Danmark. Helt enig med Funky i, at hans indlægsfod var i topklasse, men vil også fremhæve hans teknik og spilforståelse frem ad banen som gode plusser.

Hvis han havde været 15 % hurtigere og 15 % bedre til at dække op, havde han været en outstandig back.

Tænker hans farvel skal ses i lyset af, at vi har 3 spillere i Marc Nielsen, Otoa og Noel, som kan dække venstrebacken.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2025, 08:57

doukas skrev:
7. jan 2025, 08:45
Tak for indsatsen til Diego Caballo, som jeg egentlig synes har været en fin nok transfer.

Defensivt var han nok ikke helt robust nok i forhold til det fysisk betonet spil, som der praktiseres i Danmark. Helt enig med Funky i, at hans indlægsfod var i topklasse, men vil også fremhæve hans teknik og spilforståelse frem ad banen som gode plusser.

Hvis han havde været 15 % hurtigere og 15 % bedre til at dække op, havde han været en outstandig back.

Tænker hans farvel skal ses i lyset af, at vi har 3 spillere i Marc Nielsen, Otoa og Noel, som kan dække venstrebacken.
Meget enig. Vi har udover de tre du nævner også Bruus som har siddet på pladsen så man kan ikke just sige vi mangler folk der kan spille VB.
Caballo var en fin transfer til mission oprykning. Vi var jo nødt til at have mere end bare en aldrende Ahlmann og Caballo lagde på niveau midt imellem Superliga og 1. div og var et fint valg til opgaven.
RAUS RAUS SSE!

Jyden
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Jyden » 7. jan 2025, 09:07

Så gik handlen igennem med Iredale.

Fint for begge parter som også nævnt herinde.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... er-iredale

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 7. jan 2025, 09:14

At det er lykkes for AaB at få penge for Iredale er nærmest et mirakel. Han har tydeligt ikke kvaliteterne til Suppen og jeg frygtede vi hang på ham i en årrække og måtte betale os ud af kontrakten. Kæmpe ros til AaB for at agere hurtigt, da niveauet ikke var tilstede.
Håber det frigør lidt midler til en 9’er. Også med tanke på Caballos afgang.

Derudover ville det være fint at sælge Kasper Jørgensen og evt erstatte ham med en 6’er. Højre back kan Bruus dække. Som minimum i foråret. Otoa som back-up. Venstre back er fint besat med Arnorsson og tildels Marc Nielsen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2025, 09:24

Fint salg. Nu skal vi også gerne have noget ind den anden vej. Håber mest på en 9'er og dernæst en 6'er. Jeg er positiv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2025, 09:37

jonas386 skrev:
7. jan 2025, 09:24
Fint salg. Nu skal vi også gerne have noget ind den anden vej. Håber mest på en 9'er og dernæst en 6'er. Jeg er positiv.
Meget enig. En 9'er med Superligakvalitet og en 6'er ind vil pynte. Det er selvfølgelig et dilemma ifht. ikke at blokere for meget for spilletid til Davidsen, Bommeren, Oli Ross osv., men rent numerisk er vi også bare nødt til at have nok midtbanespillere til at kunne rotere og kunne klare skader/karantæner. Derudover kunne jeg godt savne, at der til tider kan sættes lidt mere prop i vores midtbane og derfor vil jeg også gerne have den 6'er.

På ud siden ser jeg heller ikke, at der skal ske så meget mere. Jeg har ikke afskrevet Kelvin John endnu, men jeg tror godt at en udlejning kunne være gavnlig til 1. division. Han har set god ud i de kampe vi har spillet mod 1. div hold så måske en udlejning til den række var en god måde at udvikle sig på. Derudover skal man selvfølgelig prøve at få solgt Ask til en svensk klub. Kunne da også godt ønske mig Adedeji blev udskiftet med en bedre kant, men det vigtigste må være at tynde ud i de yderste mandater og så få den 9'er og 6'er.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 7. jan 2025, 09:48

Jakobsen skrev:
7. jan 2025, 09:37
jonas386 skrev:
7. jan 2025, 09:24
Meget enig. En 9'er med Superligakvalitet og en 6'er ind vil pynte. Det er selvfølgelig et dilemma ifht. ikke at blokere for meget for spilletid til Davidsen, Bommeren, Oli Ross osv., men rent numerisk er vi også bare nødt til at have nok midtbanespillere til at kunne rotere og kunne klare skader/karantæner. Derudover kunne jeg godt savne, at der til tider kan sættes lidt mere prop i vores midtbane og derfor vil jeg også gerne have den 6'er.

På ud siden ser jeg heller ikke, at der skal ske så meget mere. Jeg har ikke afskrevet Kelvin John endnu, men jeg tror godt at en udlejning kunne være gavnlig til 1. division. Han har set god ud i de kampe vi har spillet mod 1. div hold så måske en udlejning til den række var en god måde at udvikle sig på. Derudover skal man selvfølgelig prøve at få solgt Ask til en svensk klub. Kunne da også godt ønske mig Adedeji blev udskiftet med en bedre kant, men det vigtigste må være at tynde ud i de yderste mandater og så få den 9'er og 6'er.
klart enig i de 2 prioriteter
en 9er og 6er ind, begge direkte i start 11eren, og så har vi allerede fået Isak Hansen på leje. med de 3 typer ville vi være klart forstærket.
Adedeji - jeg tror faktisk han kan udvikle sig, så ser ham som en fin trupspiller
Kelvin John - han virker næsten lidt "skræmt" af superligaen, og en udlejning kunne gøre ham godt, for der kommer ikke meget fra ham.
Daniel Ask - klart sælges
og så undgå profil salg i dette vindue

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 7. jan 2025, 09:51

Man kan være efter SSE22 for at tage chancer med spillere der ikke nødvendigvis har præsterer på Superliganiveau tidligere, det mener jeg man er nødt til i vores økonomiske situation. Men man må også rose dem for at indrømme at det ikke var et match og eksekvere hurtigt.

Måske var det en god mulighed der opstod i og med Iredale har et pas der har noget værdi i Asien, men jeg synes også de sidste kampe i efteråret indikerede, at man havde givet op på ham. Stærkt at få lidt penge ud af den handlen og få gjort plads til en ny 9’er. Kunsten bliver nu at finde en afløser på højere niveau. Vi har klaret os ok uden en god 9’er i efteråret, jeg tror det kan blive rigtig godt hvis vi finder en fast stater, der kan bidrage kontinuerligt. Jeg er fortrøstningsfuld.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 7. jan 2025, 09:58

Med de to afgange og et forventet farvel til Ask, så er truppen på 22 spillere.
Hvad med en spiller som Bror Blume? Har spillet regelmæssigt nede i Østrig, men vil gerne hjem til DK. Erfaren spiller, som nok vil kunne hjælpe os en sæson eller to

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 7. jan 2025, 10:02

En anden trup spiller som vi burde sige farvel til er Amsnkwah. Har efterhånden været her et par år, uden at være i nærheden af førsteholdet. Er blevet for gammel til u-19 og har i efteråret spillet kampe for Jyllandsserie holdet. Tænker det projekt er kørt i graven

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2025, 10:09

FlemmingG skrev:
7. jan 2025, 10:02
En anden trup spiller som vi burde sige farvel til er Amsnkwah. Har efterhånden været her et par år, uden at være i nærheden af førsteholdet. Er blevet for gammel til u-19 og har i efteråret spillet kampe for Jyllandsserie holdet. Tænker det projekt er kørt i graven
Det er hans sæson nr. 1 i førsteholdstruppen så er det ikke lige hurtigt nok? Nogle spillere er jo først klar efter en sæons tilvænning til førsteholdet.
Det man dog måske kunne overveje var om et lejemål kunne give mening da vi jo har et mange venstrebacker lige nu.
Økonomisk tænker jeg ikke, at hans løn vil frigøre ret meget.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. jan 2025, 10:25

Held og lykke til John i Sydkorea. Er sikker på han også der især kan bidrage med sin mentalitet og arbejdsomhed.
Uden Synd Ingen Frelse

Låst