Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Skulle vi vælge mellem Otoa, Widell eller MJ er det klart bedst at sælge Otoa. Hans fysik er så skrøbelig at vi ikke kan forvente at han spiller mere end 5-10 kampe her i foråret. Han er dog også den spiller i truppen med klart størst potentiale.
AaB skal tilføres kapital. Om det så betyder udvidelse af ejerkredsen eller, at tyskerne indfrier deres warrant nr. 2 er uklart.Sønderhof skrev: ↑13. jan 2025, 09:46Hvis de minus 15-25 mio som man forventer for 2025, er afhænig af spillersalg for 30-50 millioner, så er vi i høj grad tvunget til at sælge. Så sent som i efteråret korrigerede man 2024 regnskabet fra -30 til -47 netop fordi man ikke solgte de spiller man havde forventet.Jimmy1 skrev: ↑13. jan 2025, 09:29Men er det ikke også stadig lidt til den lave side? 30 mio,- er immervæk et stort salg, som vi ikke har lavet længe. Men Otoa var den der skulle slå Bassagog rekorden, og Gow der drømmer om 10 mio EUR. I den forstand vil det være skuffende, bla. fordi man vel ikke behøver at sælge ham nu?Alpa Chino skrev: ↑13. jan 2025, 09:24Hvis AaB har budgetteret med spillersalg for 30 mio, og Otoa sælges for 30 mio, så overholder de stadig forventningerne til 2025.
De betyder dog også at de ikke forventer at sælge Widell eller Mathias Jørgensen.
Er der nogen der ved om, og i givet fald hvad, der er meldt ud ift de minus 15-25 millioner for 2025. Hvor store transferindtægter er der her budgetteret med?
Det er som om folk ikke helt har indset, at vores økonomi styrtbløder, og der ikke umiddelbart er nogen løsning i horistonten. Tyskernes penge er snart brugt, og de kommer ikke med flere!
Mediano berørte det i seneste udsendelse om AaB og indfrier SSE22 dereas warrant nr. 2 bliver det for alvor interessant, hvad der sker da det vil gøre, at de lander på 66% af aktierne og så kan de selv ændre på vedtæfter og den slags.
RAUS RAUS SSE!
Tror ikke der er en eneste der ikke er med på AaB er fuldstændig i ruinerer økonomisk.Sønderhof skrev: ↑13. jan 2025, 09:46Hvis de minus 15-25 mio som man forventer for 2025, er afhænig af spillersalg for 30-50 millioner, så er vi i høj grad tvunget til at sælge. Så sent som i efteråret korrigerede man 2024 regnskabet fra -30 til -47 netop fordi man ikke solgte de spiller man havde forventet.Jimmy1 skrev: ↑13. jan 2025, 09:29Men er det ikke også stadig lidt til den lave side? 30 mio,- er immervæk et stort salg, som vi ikke har lavet længe. Men Otoa var den der skulle slå Bassagog rekorden, og Gow der drømmer om 10 mio EUR. I den forstand vil det være skuffende, bla. fordi man vel ikke behøver at sælge ham nu?Alpa Chino skrev: ↑13. jan 2025, 09:24Hvis AaB har budgetteret med spillersalg for 30 mio, og Otoa sælges for 30 mio, så overholder de stadig forventningerne til 2025.
De betyder dog også at de ikke forventer at sælge Widell eller Mathias Jørgensen.
Er der nogen der ved om, og i givet fald hvad, der er meldt ud ift de minus 15-25 millioner for 2025. Hvor store transferindtægter er der her budgetteret med?
Det er som om folk ikke helt har indset, at vores økonomi styrtbløder, og der ikke umiddelbart er nogen løsning i horistonten. Tyskernes penge er snart brugt, og de kommer ikke med flere!
AaB har snart nok ikke tidligere meldt noget ud om forventninger til dette års resultat, det er først kommet nu. Eneste vi hørte fra sidste generalforsamling var at det var afhængig af store salg. Så 20-30 mil i forventet salg skulle ikke undre
Hvis man hurtigt kigger på truppen, så kan de mest oplagte transferaktiviteter vil inddeles sådan:
Store salg (mellem 15-35 mio. kr.) her og nu:
- Widdel (kunne være Benelux, Frankrig, Italien eller Tyskland)
- M. Jørgensen (ditto Widdel)
- Otoa (ditto Widdel)
Potentielt store salg i fremtiden (1-3 år):
- Olli Ross (Kræver han går ind og overtager for Widdel som kreatør)
- Noel Arnorsson (skal spilles ind på backen)
- Bertil Grønkjær (skal tættere på superliga-holdet og fast U-landsholdsmålmand)
Mellemstore salg (mellem 7,5-15 mio kr.):
- Bomholt (Benelux)
- Davidsen (Benelux)
Udleje:
- Eugen Amankwah (1. division eller Skandinavien - have opklaret om der er røv i bukserne9
- Amar Diagne ( Ditto Amankwah)
Oprydning:
- Jubril Adedeji (jeg har tidligere hørt, at han ikke er noget træningsuhyre)
- Daniel Ask (For langsom og tung til presspillet)
- Kasper Jørgensen (Passer ikke ind i lønstruktur)
- Lars Kramer (ditto KJ)
- Helenius (ditto KJ)
Indslusning på superligaholdet:
- Bertram Skovgaard (Den næste P. Møller/Kauffmann - skal til at have indhop)
- Valdemar Møller (skal have minutter på offensiv eller kant)
- Malthe Kjølby (Gardering/ i mesterlære, hvis Otoa smutter).
Store salg (mellem 15-35 mio. kr.) her og nu:
- Widdel (kunne være Benelux, Frankrig, Italien eller Tyskland)
- M. Jørgensen (ditto Widdel)
- Otoa (ditto Widdel)
Potentielt store salg i fremtiden (1-3 år):
- Olli Ross (Kræver han går ind og overtager for Widdel som kreatør)
- Noel Arnorsson (skal spilles ind på backen)
- Bertil Grønkjær (skal tættere på superliga-holdet og fast U-landsholdsmålmand)
Mellemstore salg (mellem 7,5-15 mio kr.):
- Bomholt (Benelux)
- Davidsen (Benelux)
Udleje:
- Eugen Amankwah (1. division eller Skandinavien - have opklaret om der er røv i bukserne9
- Amar Diagne ( Ditto Amankwah)
Oprydning:
- Jubril Adedeji (jeg har tidligere hørt, at han ikke er noget træningsuhyre)
- Daniel Ask (For langsom og tung til presspillet)
- Kasper Jørgensen (Passer ikke ind i lønstruktur)
- Lars Kramer (ditto KJ)
- Helenius (ditto KJ)
Indslusning på superligaholdet:
- Bertram Skovgaard (Den næste P. Møller/Kauffmann - skal til at have indhop)
- Valdemar Møller (skal have minutter på offensiv eller kant)
- Malthe Kjølby (Gardering/ i mesterlære, hvis Otoa smutter).
In verbis simus faciles
Helt enig!Jakobsen skrev: ↑13. jan 2025, 09:41At sælge Otoa er da noget nær perfekt.
Man kan indfri transfermålet (Helt eller delvist) ved at sælge en spiller der ikke er fast for os og hvor potentialet er utvivlsomt. Omvendt mangler vi stadig at se, at Otoa kan holde sig skadesfri over længere tid og for alvor indfri potentialet. Derfor synes jeg bare vi skal cashe ind, hvis vi kan få penge nok, da det ikke svækker holdet.
Han har vel nærmest kun haft perioder på få måneder inden han er blevet skadet igen. Det betyder også at hans impact på holdet er ret lille.
Hvis der er en klub der ikke har de reservationer, så er det da bare med at få ham solgt.
Vi skal frem til at Otoa ikke er et særsyn, men at der er flere cases som ham hvert eneste år.
// gwailo
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Hvis Otoa sælges for omkring 30 millioner, skal der lettes på hatten. Fundet i Roskilde(?) og potentielt et af klubbens største salg. Det er genialt. Hvis der så er videresalgsprocenter mm inkluderet, er det jo fremragende.
Sportsligt ved vi, at han kan undværes grundet skader. Den knægt kan få en fremragende karriere, hvis kroppen kan holde. Måske Serie A eller Holland i den her omgang, tænker jeg.
Sportsligt ved vi, at han kan undværes grundet skader. Den knægt kan få en fremragende karriere, hvis kroppen kan holde. Måske Serie A eller Holland i den her omgang, tænker jeg.
Så et muligt salg af Otoa der ikke påvirker vores forventet bundlinje... Det er langt fra de 10 mil euro som Ydesen har nævnt tidligere var prisskilt
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Otoa er for mig at se den spiller af vores tre store salgsobjekter vi nemmest kan undvære. Dels pga skaderne, men også fordi han stadig mangler det sidste for at være brudt igennem som en profil på holdet. Derudover virker det generelt nemmere at finde dygtige forsvarer, sammenlignet med en ny Widell eller Mathias Jørgensen
Jeg håber at der allerede er lagt en plan for hvordan pengene skal bruges, og det er derfor vi ikke ser en opjustering. Alt under 25 vil være en smule skuffende, men jeg kan også acceptere meget, hvis salget giver luft til vi kan hente de rigtige spillere den anden vej, og på den måde bevæge os henimod det niveau vi gerne vil være på sportsligt.
EDIT: Og velkommen til, @Ydesen. Håber du vil dele lidt af din viden og hvad du hører herinde

Jeg håber at der allerede er lagt en plan for hvordan pengene skal bruges, og det er derfor vi ikke ser en opjustering. Alt under 25 vil være en smule skuffende, men jeg kan også acceptere meget, hvis salget giver luft til vi kan hente de rigtige spillere den anden vej, og på den måde bevæge os henimod det niveau vi gerne vil være på sportsligt.
EDIT: Og velkommen til, @Ydesen. Håber du vil dele lidt af din viden og hvad du hører herinde
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det lyder til vi nærmere snakker det halve.Reyad skrev: ↑13. jan 2025, 09:55Hvis Otoa sælges for omkring 30 millioner, skal der lettes på hatten. Fundet i Roskilde(?) og potentielt et af klubbens største salg. Det er genialt. Hvis der så er videresalgsprocenter mm inkluderet, er det jo fremragende.
-
Beniller02
- Lilleput

- Favoritspiller: Sebastian Otoa
Ydesen skriver på twitter, at han forventer et salg over to millioner €...
Men det skal vel også være tættere på 4 mil euro, før det er godtaget. Vi må og skal bare til at få mere vores største salgs objekter, hvis vi har bare den mindste ambition om at lukke bare lidt af hullet til top 4-5 klubberne. Hvis artiklen på bold.dk står til troende, så skal vi jo i 2030 være et top 3 hold i superligaen, spille europæisk og have et af de bedste akademier i Norden. Den slags ambitioner er super fede, men kræver også rigtig mange pengeBeniller02 skrev: ↑13. jan 2025, 10:02Ydesen skriver på twitter, at han forventer et salg over to millioner €...
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er jo genialt, hvis det er rigtigt. 2 mio € plus klausuler, der kan vi ikke brokke os.Beniller02 skrev: ↑13. jan 2025, 10:02Ydesen skriver på twitter, at han forventer et salg over to millioner €...
Det giver os noget luft til at foretager andre længere sigtede ting.
Det er tilsyneladende Genoa der er interesseret. De har vel også hentet et par skandinavere på det sidste, men er vel ikke kendt for at kaste om sig med penge? Har dog, i denne sæson, betalt 25 - 30 for en 28-årig Morten Thorsbye og 16 mio. euro for Vitinha i Marseille.
Håber på et sted ml. 3-4 euro..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
EB skriver det med Genoa: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... a/10495122jonas386 skrev: ↑13. jan 2025, 10:16Det er tilsyneladende Genoa der er interesseret. De har vel også hentet et par skandinavere på det sidste, men er vel ikke kendt for at kaste om sig med penge? Har dog, i denne sæson, betalt 25 - 30 for en 28-årig Morten Thorsbye og 16 mio. euro for Vitinha i Marseille.
De købte vist også Frendrup for 30 mio.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Otoa er imo, hvis han ellers var fit for fight, vores bedste spiller og største talent. Uagtet skader, så skal det altså smide mere end 20 mill af sig.
Vil næsten godt lægge hovedet på blokken og sige vi maks får 2 mill euro Otoa.
Så vil det være et katastrofalt dårligt salg. At gå fra at forvente det potentielt største salg i klubbens historie, til at Max 14 millioner, vil være utilgiveligt. Minimum 3,5 millioner euro
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Jeg ved ikke hvor du har fra at det skal være det største salg i klubbens historie. Bassogog er vidst en edge case der, der ikke bliver slået lige med det samme. Der var en slutrunde der boostede hans rygte helt ud af proportioner. Det får vi ikke umiddelbart til at ske igen.
2 millioner euro er en god minimums pris, det er helt afgjort ikke uden klausuler vi sælger en ung spiller. Det ville være aldeles tåbeligt, når man ser ligaens historik. Bisseck og Thomas Kristensen fra AGF til serie-A er jo aldeles fine succeshistorier. Centerbacks fra superligaen bør være i fin kurs.
2 mill euro er simpelthen for lidt imo. Otoa er et kæmpe talent, som har hele pakken. Hvis den hedder 2 mill, skal der godt nok være en vild pakke med bonusser og videresalg og hvad fa'en Gow ellers kan finde på...
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Håber jeg tager fejl, men jeg ser ikke det samme potentiale i ham.
Har svært ved at se hvordan han skal slå igennem i serie A. For nonchalant med bolden og ofte dårligt placeret.
Nå, lad os håbe på et godt salg og at han efterfølgende får en flot karriere.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby