Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af le Cid » 17. jan 2025, 14:47

Alpa Chino skrev:
17. jan 2025, 14:44
Hvorfor skriver i alle sammen 20 år når han er 19 år?
Den tager jeg på min kappe. Jeg må have læst U20 lige lidt for hurtigt og udledt alderen forkert :D
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 17. jan 2025, 14:47

le Cid skrev:
17. jan 2025, 14:44
DGK skrev:
17. jan 2025, 14:43
Hvorfor skulle han være så meget bedre end Jimenez og Davidsen? Nu har vi så 3 rimelig uprøvet spillere til den position med Travis Hernes som den mest uprøvede, selvom den forstærkning vi ønskede skulle være en som kunne stå foran de 2 uprøvede vi allerede havde.

Mærkelig signing
Ja, det er vist det, jeg prøver at sige :)

Melder mig i koret.

Jeg har svært ved at se logikken i at hente en så uprøvet spiller ind til så vigtig en plads på holdet. Med mindre der er en købsoption og det vurderes at han på sigt kan blive et hit.

Men når vi snakker leje i 5 mdr..så havde jeg godt nok håbet på en rutineret ræv.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 17. jan 2025, 14:49

le Cid skrev:
17. jan 2025, 14:42
Sauer skrev:
17. jan 2025, 14:40
le Cid skrev:
17. jan 2025, 14:34
Vi lejer så åbenbart norske Travis Hernes i Newcastle!

Nogen der kender til gutten?

https://aabsport.dk/nyheder/2025/januar ... -nordmand/
Kender intet til ham, men havde håbet på en mere rutineret spiller.
Hvis man skal tro de stats, som Transfermarkt kommer med, så må han være udset som en spiller til bredden. Eller: At leje en spiller på 20 i 5 måneder giver vel ikke så meget mening, hvis der ikke er en frikøbs-klausul - eller er jeg her på vildspor?
Mit bedste gæt er, at enten er der en købsoption - eller så får man nogle procenter af handlen, hvis/når Newcastle sælger ham.

Det kan jo også være, han brænder banen af i Superligaen. Men når vi nu prioriterer at hente en midtbanespiller, havde jeg håbet, vi kiggede efter en spiller med masser af erfaring.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 17. jan 2025, 14:58

Den gamle bruger på debatsiden Gamen, har angiveligt en profil på X.. han oplyser at vores nye unge spiller, har præsteret fornemt i adskillige kampe for Newcastle’s reserver. Han er meget ung ja, men de har vel kun hentet ham hvis de har vurderet, at han kan løfte niveauet i truppen. Tror han er dygtig

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2025, 14:58

Virker dog mere realistisk med en permanent transfer, hvis han er god nok, end med Isak Hansen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 17. jan 2025, 15:11

FlemmingG skrev:
17. jan 2025, 14:58
Den gamle bruger på debatsiden Gamen, har angiveligt en profil på X.. han oplyser at vores nye unge spiller, har præsteret fornemt i adskillige kampe for Newcastle’s reserver. Han er meget ung ja, men de har vel kun hentet ham hvis de har vurderet, at han kan løfte niveauet i truppen. Tror han er dygtig
Det lyder jo godt. Kan også læse mig til, han får pæne ord med på vejen for præstationerne på reserveholdet.

Soegaard
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Soegaard » 17. jan 2025, 15:19

Newcastle og AaB fan her.

Jeg er ikke helt sikker på om han er nogen stor forstærkning eller hvad betydning han får. Sidste år blev han omtalt et par gange på U-holdet som st større talent. Men han har endnu ikke være inde omkring 1 holdet, end ikke bænken til cupkampe eller andet. I denne sæson 8 kampe for PL reserverne og 1 assist til følge.

Jeg er ikke helt solgt på ham, men håber han overrasker.

RendOs
Junior
Junior

Indlæg af RendOs » 17. jan 2025, 15:22

Soegaard skrev:
17. jan 2025, 15:19

Jeg er ikke helt sikker på om han er nogen stor forstærkning eller hvad betydning han får. Sidste år blev han omtalt et par gange på U-holdet som st større talent. Men han har endnu ikke være inde omkring 1 holdet, end ikke bænken til cupkampe eller andet. I denne sæson 8 kampe for PL reserverne og 1 assist til følge.

Newcastles hjemmeside skriver at han var på bænken i FA Cuppen mod Fulham i januar sidste år. Ikke at det lyder super imponerende :cheers:

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 17. jan 2025, 15:24

Jeg er VIRKELIG spændt på at se holdet i morgen og fedt at vores nye mand allerede er med der.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. jan 2025, 15:25

FlemmingG skrev:
17. jan 2025, 14:58
Når man lige hurtigt skimter hans CV så lyder det ikke særlig interessant. Man tænker straks Filip Lesniak og han fik debut for Tottenham. Så godt at høre at Gamen kender en smule til ham og at det ikke nødvendigvis er helt skidt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Soegaard
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Soegaard » 17. jan 2025, 15:32

RendOs skrev:
17. jan 2025, 15:22
Soegaard skrev:
17. jan 2025, 15:19

Newcastles hjemmeside skriver at han var på bænken i FA Cuppen mod Fulham i januar sidste år. Ikke at det lyder super imponerende :cheers:
Ah der kan man bare se. Men man har lov at håbe at han slår til.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 17. jan 2025, 17:07

Jeg tror på det bliver godt, fint og leje ham resten af sæsonen bliver spændende :aabfan: :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. jan 2025, 17:41

Han skal godt nok være en væsentlig forstærkning ift Davidsen og Bommeren, hvis ikke dette skal fremstå som årtiets mest random signing.

I min optik er endnu en teenager uden voksenbold lidt det modsatte af, hvad holder skriger på.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 17. jan 2025, 17:48

Lyfe skrev:
17. jan 2025, 15:24
Jeg er VIRKELIG spændt på at se holdet i morgen og fedt at vores nye mand allerede er med der.
den streames vel ikke af nogen vel? nordjyske har sommetider vist de træningskampe

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 17. jan 2025, 17:54

baresi skrev:
17. jan 2025, 17:48
Lyfe skrev:
den streames vel ikke af nogen vel? nordjyske har sommetider vist de træningskampe
Viborgs YouTube kanal

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 17. jan 2025, 17:58

bedstefar skrev:
17. jan 2025, 17:54
baresi skrev:
17. jan 2025, 17:48
Lyfe skrev:
Viborgs YouTube kanal
åh ja fedt - TAK

Soegaard
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Soegaard » 17. jan 2025, 18:25

Fandt lige denne fra en engelsk Newcastle fan om Hernes

https://x.com/TomTalksToon/status/18802 ... 93402?s=19

Fully deserved this opportunity to play at senior level, after impressing massively this season for #NUFC.

Travis has been the best player on the pitch against senior teams on multiple occasions this season, and I have no doubt he’s ready to make the step up.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 17. jan 2025, 20:28

R Rosenberg skrev:
17. jan 2025, 17:41
Han skal godt nok være en væsentlig forstærkning ift Davidsen og Bommeren, hvis ikke dette skal fremstå som årtiets mest random signing.

I min optik er endnu en teenager uden voksenbold lidt det modsatte af, hvad holder skriger på.
Jeg tror ikke, at der er ret meget random over det, som James Gow og kompagni foretager sig. Selvom jeg hellere havde set en permanent signing og en rutineret 6'er med bevist SL niveau, så er der helt sikkert en plan med de to lejemål. Først og fremmest må de have vurderet, at de kan tilføre nok spillestyrke og konkurrence til holdet og truppen til at holde os på afstand af nedrykning. Om det så viser sig at være rigtigt, får vi se, men jeg er optimist. Det virker som om, at vores ledelse skridt for skridt forbedrer og udvikler tingene på Hornevej. Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er en mulighed for at forlænge samarbejdet med de to unge nordmænd, eller det er ren og skær tidsbegrænset leje. Måske håber man på sigt at tiltrække flere unge talenter, hvis man kan vise, at man kan udvikle og modne spillere fra klubber som Werder Bremen og Newcastle. Men de må simpelthen også have noget kvalitet, som kan bruges på banen med det samme og højne niveauet i truppen. Ellers går jeg ikke ud fra, at man tager dem ind. Jeg tror på det.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 17. jan 2025, 20:40

Raptorr skrev:
17. jan 2025, 20:28
R Rosenberg skrev:
17. jan 2025, 17:41

Jeg tror ikke, at der er ret meget random over det, som James Gow og kompagni foretager sig. Selvom jeg hellere havde set en permanent signing og en rutineret 6'er med bevist SL niveau, så er der helt sikkert en plan med de to lejemål. Først og fremmest må de have vurderet, at de kan tilføre nok spillestyrke og konkurrence til holdet og truppen til at holde os på afstand af nedrykning. Om det så viser sig at være rigtigt, får vi se, men jeg er optimist. Det virker som om, at vores ledelse skridt for skridt forbedrer og udvikler tingene på Hornevej. Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er en mulighed for at forlænge samarbejdet med de to unge nordmænd, eller det er ren og skær tidsbegrænset leje. Måske håber man på sigt at tiltrække flere unge talenter, hvis man kan vise, at man kan udvikle og modne spillere fra klubber som Werder Bremen og Newcastle. Men de må simpelthen også have noget kvalitet, som kan bruges på banen med det samme og højne niveauet i truppen. Ellers går jeg ikke ud fra, at man tager dem ind. Jeg tror på det.
Lyfe nævner på den forrige side at AaB får penge hvis Isak kommer igang og spekulere i at det samme godt kunne være gældende for Travis Hernes. Det er spændende hvad det så indebærer, men f.eks. nogle procenter på et fremtidigt salg kunne godt ende med at være mange penge værd.
Lyfe skrev:
17. jan 2025, 13:57
Mon ikke der laves en leje aftale ligesom Isak hvor AaB får penge ud af det hvis han kommer i gang eller et eventuelt videresalg.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2025, 20:54

Såvidt jeg kan se, udløber hans kontrakt i Newcastle i 2026, så jeg spekulerer i om Newcastle mon pønser på at sælge ham til sommer, og (klogeligt) har vurderet det er nemmere at sælge ham, hvis han har vist sig frem i en liga der sælger for pæne beløber. Hvis han var med i deres PL-planer på den korte bane, skulle man tro der ville være bedre muligheder på de britiske øer.

Det er vel ikke umuligt at der kunne være en videresalgsklausul, hvis den manøvre lykkedes, det ville give os et incitament til fortsat at bruge ham, efter en overlevelse forhåbentlig er sikret. Jeg har så også lidt svært ved at se, det skulle blive den store guldgrube. Han skal vel sælges for et ret pænt beløb før vi får noget nævneværdigt ud af det.

Jeg må indrømme, at mens jeg godt kan se fidusen i at lave sådan en manøvre fra tid til anden, så håber jeg ikke det er en decideret strategi. Når vi lejer to spillere der (forhåbentligt) går direkte i startopstillingen, tilføjer vi bare to ekstra spillere vi skal erstatte, foruden Jørgensen og Widell. Nuvel, det eneste der tæller er overlevelse, og markedet er generelt bedre i sommermånederne, hvor sandsynligheden for at få de rigtige spillere ind, nok også er større.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst