Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Alpa Chino
Superliga
Superliga

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af Alpa Chino » 17. jan 2025, 21:22

Hanga skrev:
17. jan 2025, 15:25
FlemmingG skrev:
17. jan 2025, 14:58
Den gamle bruger på debatsiden Gamen, har angiveligt en profil på X.. han oplyser at vores nye unge spiller, har præsteret fornemt i adskillige kampe for Newcastle’s reserver. Han er meget ung ja, men de har vel kun hentet ham hvis de har vurderet, at han kan løfte niveauet i truppen. Tror han er dygtig
Når man lige hurtigt skimter hans CV så lyder det ikke særlig interessant. Man tænker straks Filip Lesniak og han fik debut for Tottenham. Så godt at høre at Gamen kender en smule til ham og at det ikke nødvendigvis er helt skidt.
Forskellen er saa bare at Lesniak blev koebt og ham her er lejet.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 17. jan 2025, 21:59

jonas386 skrev:
17. jan 2025, 20:54
Jeg må indrømme, at mens jeg godt kan se fidusen i at lave sådan en manøvre fra tid til anden, så håber jeg ikke det er en decideret strategi. Når vi lejer to spillere der (forhåbentligt) går direkte i startopstillingen, tilføjer vi bare to ekstra spillere vi skal erstatte, foruden Jørgensen og Widell. Nuvel, det eneste der tæller er overlevelse, og markedet er generelt bedre i sommermånederne, hvor sandsynligheden for at få de rigtige spillere ind, nok også er større.
Enig i betænkelighederne omkring leje (af unge forholdsvist uprøvede spillere) vs vores talenter af egen avl. Men vi er satdig i en rekonstruktion af spillertruppen, hvor de alt for dyre kontrakter skal lues ud, og når det er helt på plads, håber jeg også at vi ser en mere "moden" balance på holdet. Det tror jeg i hvert er mere holdbart.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 17. jan 2025, 22:04

Hvis vi kun har lejet ham og han skal retur til sommer
Hvordan kan vi så få penge i et salg fra Newcastle
Syns jeg flere antyder herinde. Eller hører jeg forkert.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 17. jan 2025, 22:10

baresi skrev:
17. jan 2025, 22:04
Ren spekulation i det da den aftale der er indgået med Isak indeholder mulighed for en økonomisk gevinst for AaB, så er det vel ikke utænkeligt at der er lavet samme type aftale i denne leje aftale. Men dette er ren udelukkende spekulation ud fra viden om den anden leje aftale.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 17. jan 2025, 22:12

baresi skrev:
Vi havde samme aftale med WSG Tirol da Prica var lejet ud. Den lejende klub får en procentdel af et evt salg indenfor en fastsat tidsperiode.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. jan 2025, 23:37

Pollack2 skrev:
17. jan 2025, 21:59
jonas386 skrev:
17. jan 2025, 20:54
Jeg må indrømme, at mens jeg godt kan se fidusen i at lave sådan en manøvre fra tid til anden, så håber jeg ikke det er en decideret strategi. Når vi lejer to spillere der (forhåbentligt) går direkte i startopstillingen, tilføjer vi bare to ekstra spillere vi skal erstatte, foruden Jørgensen og Widell. Nuvel, det eneste der tæller er overlevelse, og markedet er generelt bedre i sommermånederne, hvor sandsynligheden for at få de rigtige spillere ind, nok også er større.
Enig i betænkelighederne omkring leje (af unge forholdsvist uprøvede spillere) vs vores talenter af egen avl. Men vi er satdig i en rekonstruktion af spillertruppen, hvor de alt for dyre kontrakter skal lues ud, og når det er helt på plads, håber jeg også at vi ser en mere "moden" balance på holdet. Det tror jeg i hvert er mere holdbart.
Enig i betænkelighederne, men der er mange aspekter i det. Jeg har kan isoleret set godt lide både Isak Hansen og Travis transferen, men jeg synes også to transfers af den type på en gang er lige meget nok. Kortsigtet havde jeg nok foretrukket den ene og så en mere rutineret midtbane fremfor leje af to unge. Omvendt kan jeg også godt se nogle rationelle grunde til det.
Vi havde ikke centrale midtbanespillere nok i efteråret, det led vi under. Numerisk skal vi gerne have seks af slagsen når vi spiller 4-3-3 (eller afarter). Nu har vi Davidsen, Bomholt, Widell, Isak Hansen, Travis, Jimenez og Valdemar Møller, hvor vi ejer 5 af 7 pemanent og alle af de fem alle har et potentaie vi gerne vil forløse, men de er også unge og har formdyk. Nu har vi konkurrence om pladserne som vil skærpe alle og garderinger ved skader/formdyk/karantæner og vi har det i form af at leje to spillere, som bør kunne gøre en forskel nu og her, men det er jo heller ikke Andreas Johansson og Fredrik Winsnes som vil gøre det umuligt for de andre at spille. Jeg kan også godt lide, at det er spillere der udlejes for første gang og ikke Martin Samuelsen typer der har cyklet rundt i lejeaftaler fem år af deres karriere.

Vi kunne måske godt lønne Mistrati og få ham et par år f.eks., men det er jo også en spiller der ville have det svært ved at blive sat på bænken for f.eks. Bomholt og potentielt ville blokere for vi udvikler vores salgsobjekter. Her får vi i stedet to der kan være med til at skærpe konkurrencen og måske kunne se en ide i at komme til her permanent, hvis det går godt og vi sælger en af dem vi ejer. Når vi nu sælger Widell til sommer ville det da være perfekt, hvis en spiller som Isak Hansen havde fået en god periode i AaB og kunne se en ide i at komme hertil permanent og udvikle sig.

Jeg er også en mulighed i at få etableret AaB som et sted, hvor spillere fra store klubbers akademier kan komme hen og blive forløst. Der er jo masser af spillere der kan blive vildt gode i Superligaen der spillede akademihold i England, Tyskland og Spanien og kan vi finde de rigtige der er det ikke dumt.
RAUS RAUS SSE!

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 18. jan 2025, 08:47

Adedeji og Ask er ikke i truppen til dagens træningskamp imod Viborg. Mon ikke de er på vej videre, som der også har været forlydender om.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. jan 2025, 09:24

Raptorr skrev:
17. jan 2025, 20:28
R Rosenberg skrev:
17. jan 2025, 17:41
Han skal godt nok være en væsentlig forstærkning ift Davidsen og Bommeren, hvis ikke dette skal fremstå som årtiets mest random signing.

I min optik er endnu en teenager uden voksenbold lidt det modsatte af, hvad holder skriger på.
Jeg tror ikke, at der er ret meget random over det, som James Gow og kompagni foretager sig. Selvom jeg hellere havde set en permanent signing og en rutineret 6'er med bevist SL niveau, så er der helt sikkert en plan med de to lejemål. Først og fremmest må de have vurderet, at de kan tilføre nok spillestyrke og konkurrence til holdet og truppen til at holde os på afstand af nedrykning. Om det så viser sig at være rigtigt, får vi se, men jeg er optimist. Det virker som om, at vores ledelse skridt for skridt forbedrer og udvikler tingene på Hornevej. Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er en mulighed for at forlænge samarbejdet med de to unge nordmænd, eller det er ren og skær tidsbegrænset leje. Måske håber man på sigt at tiltrække flere unge talenter, hvis man kan vise, at man kan udvikle og modne spillere fra klubber som Werder Bremen og Newcastle. Men de må simpelthen også have noget kvalitet, som kan bruges på banen med det samme og højne niveauet i truppen. Ellers går jeg ikke ud fra, at man tager dem ind. Jeg tror på det.
Tja, man har jo også hentet Iredale fx. Det var også pænt random.

Min pointe er egentlig mere, at vi har pænt med kids til den centrale midt, også talentfulde kids, men faktisk mangler noget modenhed og lederskab derinde - ikke flere kids.

Hvis han er lysår bedre end de nuværende (Davidsen, Bomholt og Jimenez), så giver det mening. Hvis ikke, er det fandme et mærkeligt lejemål.
Ædruelighedens stemme

alb
Junior
Junior

Indlæg af alb » 18. jan 2025, 10:21

https://campo.dk/2025/01/17/AaB-anfoere ... est-mulige

Jørgensen om sit efterår, tanker omkring sin situation i AaB og rolle som anfører og ikke mindst transfertanker

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. jan 2025, 13:11

baresi skrev:
Godt spørgsmål - men hører du noget på vandrørene om flere tilføjelser? Er vi I mål med den centrale midtbane og i angrebet?
Skal der garderes efter salg af Otoa?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 18. jan 2025, 13:22

Erasmus Montanus skrev:
18. jan 2025, 13:11
baresi skrev:
Godt spørgsmål - men hører du noget på vandrørene om flere tilføjelser? Er vi I mål med den centrale midtbane og i angrebet?
Der kan sagtens skrives ind i en lejekontrakt at vi modtager en procentdel hvis han bliver solgt videre da vi har været med til at udvikle ham. Det er set mange gange.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 18. jan 2025, 13:30

Erasmus Montanus skrev:
18. jan 2025, 13:11
baresi skrev:
jeg skrev tidligere at der sker mere end gow først havde fået "sagt" tror der er 3-4 mere på vej ud
ASK, Adedeji, Kelvin john (evt. leje) og måske endnu et af de lidt større salg
Uden et af de større salg, så ledes der efter en forsvarer, og så har jeg hørt at man leder efter en venstre benet offensiv (altså ikke angriber)
om det er det vi kalder for udviklingsspillere ved jeg ikke.
Men tror der sker meget mere inden den 1 feb.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 19. jan 2025, 08:55

Hører om mere end løs interesse for Ross

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 19. jan 2025, 09:49

baresi skrev:
19. jan 2025, 08:55
Hvis AaB kunne få 1,5-2 mio. eur ville jeg være lykkelig.

Jeg tror desværre at Ross mangel på spidskompetencer kommer til at udfordre hans udvikling, så en transferindtægt ville være fedt.

Jeg tror dog ikke på at det sker.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 19. jan 2025, 10:18

baresi skrev:
19. jan 2025, 08:55
Spændende. Ved du om det er flere klubber?
Kan egentlig godt lide Ross…men et salg til en god pose penge vil ikke være dumt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2025, 10:21

5 millioner til Norge med en fed videresalgsklausul er min store drøm. Jeg kan fint se ham blive en succes deroppe, og blive solgt videre for 25-30 om et par år. Forhåbentlig med 30% af den sum til os :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jan 2025, 11:40

jonas386 skrev:
19. jan 2025, 10:21
5 millioner til Norge med en fed videresalgsklausul er min store drøm. Jeg kan fint se ham blive en succes deroppe, og blive solgt videre for 25-30 om et par år. Forhåbentlig med 30% af den sum til os :D
Hvis der er én ting, man ikke skal gøre, er der at tage folks drømme fra dem;)
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2025, 11:42

Ville stadig have det lidt stramt med at sælge Oli Ross.
Vi er da enige om, at han ikke bare har blæst Superligaen om kuld endnu, men jeg tror lige så meget, at det handler om at få fundet en plads han skal spille over tid. Ikke fra start hele tiden selvfølgelig, men bare det at få fundet en rolle.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2025, 11:46

R Rosenberg skrev:
19. jan 2025, 11:40
jonas386 skrev:
Naturligvis ikke, men når jeg ser på nogle af de spillere, også for nylig med Henrik Meister, ham det tidligere BIF talent Salech eller Laus Skjellerup, der alle sælges videre fra svenske/norske klubber til store beløber, så kan jeg ikke se hvorfor Ross ikke kunne gøre det samme.

Tjek lige den video på AaBs hjemmeside med alle mål fra 2024, og læg mærke til hvor meget Ross er med i. Han har allerede vist meget mere i DK end de tre ovenstående, og historierne med overskudsspillere i superligaen der tager til Norge/Sverige og dominerer (Abou Ali og Kappertherapper kan også nævnes) gør det forsøget værd i min optik.

Om vi så får tre eller fem millioner for ham nu og her, er mindre vigtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. jan 2025, 12:02

jonas386 skrev:
19. jan 2025, 11:46
R Rosenberg skrev:
19. jan 2025, 11:40
jonas386 skrev:
Naturligvis ikke, men når jeg ser på nogle af de spillere, også for nylig med Henrik Meister, ham det tidligere BIF talent Salech eller Laus Skjellerup, der alle sælges videre fra svenske/norske klubber til store beløber, så kan jeg ikke se hvorfor Ross ikke kunne gøre det samme.

Tjek lige den video på AaBs hjemmeside med alle mål fra 2024, og læg mærke til hvor meget Ross er med i. Han har allerede vist meget mere i DK end de tre ovenstående, og historierne med overskudsspillere i superligaen der tager til Norge/Sverige og dominerer (Abou Ali og Kappertherapper kan også nævnes) gør det forsøget værd i min optik.

Om vi så får tre eller fem millioner for ham nu og her, er mindre vigtigt.
Som du er inde på så får Ross ikke altid helt den credit han burde, for han er nemlig mere indblandet i vores mål end de fleste bemærker. Hans udviklingskurve har bestemt ikke været så stejl som vi kunne håbe, han mangler især at få gjort sig selv farlig og være en bedre afslutter, men han er også først lige fyldt 20 år og han indgår fint i spillet på holdet.

Får vi et pænt tilbud kan jeg godt se meningen i at sælge til Norge som du foreslår. Jeg synes dog ikke at 5 mio. kr. lyder af super meget. Så vil jeg hellere se om ikke vi kan få skabt gennembruddet her fremfor at lade nordmændene gør det. Niveauet er lavere i Norge så det er nemmere, men de danske klubber må også kigge sig selv lidt i spejlet over hvorfor de har så markant nemmere ved at udvikle klassiske målscorere deroppe, noget der har været en alvorlig mangelvare i dansk fodbold i årevis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst