Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af Kasper » 19. jan 2025, 12:49

jonas386 skrev:
19. jan 2025, 10:21
5 millioner til Norge med en fed videresalgsklausul er min store drøm. Jeg kan fint se ham blive en succes deroppe, og blive solgt videre for 25-30 om et par år. Forhåbentlig med 30% af den sum til os :D
Han er mere end 5 millioner kroner værd.
20 år. Spillet på samtlige ungdomslandshold og fast mand for en superliga klub.
Han står til 1 million euro på transfermarkt. Tror ikke han bliver solgt for under den pris, hvis han skulle ende med at blive solgt denne vinter. Hans kontrakt udløber om 2,5 år.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. jan 2025, 12:56

Forza skrev:
19. jan 2025, 09:49
baresi skrev:
19. jan 2025, 08:55
Hører om mere end løs interesse for Ross
Hvis AaB kunne få 1,5-2 mio. eur ville jeg være lykkelig.

Jeg tror desværre at Ross mangel på spidskompetencer kommer til at udfordre hans udvikling, så en transferindtægt ville være fedt.

Jeg tror dog ikke på at det sker.
Vi skal da også derop..ung spiller med meget potentiale og kun 20 år. Har spillet sig til fast plads i superligaen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jan 2025, 13:24

jonas386 skrev:
19. jan 2025, 11:46
R Rosenberg skrev:
19. jan 2025, 11:40
jonas386 skrev:
5 millioner til Norge med en fed videresalgsklausul er min store drøm. Jeg kan fint se ham blive en succes deroppe, og blive solgt videre for 25-30 om et par år. Forhåbentlig med 30% af den sum til os :D
Hvis der er én ting, man ikke skal gøre, er der at tage folks drømme fra dem;)
Naturligvis ikke, men når jeg ser på nogle af de spillere, også for nylig med Henrik Meister, ham det tidligere BIF talent Salech eller Laus Skjellerup, der alle sælges videre fra svenske/norske klubber til store beløber, så kan jeg ikke se hvorfor Ross ikke kunne gøre det samme.

Tjek lige den video på AaBs hjemmeside med alle mål fra 2024, og læg mærke til hvor meget Ross er med i. Han har allerede vist meget mere i DK end de tre ovenstående, og historierne med overskudsspillere i superligaen der tager til Norge/Sverige og dominerer (Abou Ali og Kappertherapper kan også nævnes) gør det forsøget værd i min optik.

Om vi så får tre eller fem millioner for ham nu og her, er mindre vigtigt.
Ja, det var nok også din første sætning, jeg mest hentydede til.

For der er ingen tvivl om, at salg fra Norge nærmer sig trolddom, så en norsk klub skulle nok kunne hente nogle millioner hjem på at sælge ham. Men tvivler på, at selvsamme norske klub ville give 5 mio for ham. Hvilket jeg til fulde forstår.
Ædruelighedens stemme

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 19. jan 2025, 14:33

Hanga skrev:
jonas386 skrev:
19. jan 2025, 11:46
R Rosenberg skrev:
19. jan 2025, 11:40
jonas386 skrev:
Hvis der er én ting, man ikke skal gøre, er der at tage folks drømme fra dem;)
Naturligvis ikke, men når jeg ser på nogle af de spillere, også for nylig med Henrik Meister, ham det tidligere BIF talent Salech eller Laus Skjellerup, der alle sælges videre fra svenske/norske klubber til store beløber, så kan jeg ikke se hvorfor Ross ikke kunne gøre det samme.

Tjek lige den video på AaBs hjemmeside med alle mål fra 2024, og læg mærke til hvor meget Ross er med i. Han har allerede vist meget mere i DK end de tre ovenstående, og historierne med overskudsspillere i superligaen der tager til Norge/Sverige og dominerer (Abou Ali og Kappertherapper kan også nævnes) gør det forsøget værd i min optik.

Om vi så får tre eller fem millioner for ham nu og her, er mindre vigtigt.
Som du er inde på så får Ross ikke altid helt den credit han burde, for han er nemlig mere indblandet i vores mål end de fleste bemærker. Hans udviklingskurve har bestemt ikke været så stejl som vi kunne håbe, han mangler især at få gjort sig selv farlig og være en bedre afslutter, men han er også først lige fyldt 20 år og han indgår fint i spillet på holdet.

Får vi et pænt tilbud kan jeg godt se meningen i at sælge til Norge som du foreslår. Jeg synes dog ikke at 5 mio. kr. lyder af super meget. Så vil jeg hellere se om ikke vi kan få skabt gennembruddet her fremfor at lade nordmændene gør det. Niveauet er lavere i Norge så det er nemmere, men de danske klubber må også kigge sig selv lidt i spejlet over hvorfor de har så markant nemmere ved at udvikle klassiske målscorere deroppe, noget der har været en alvorlig mangelvare i dansk fodbold i årevis.
Ross får ikke altid den credit han burde. Say What ??
Manden har spillet i snart 2 fulde sæsoner og ikke lavet den impact han burde. Blot fordi andre offensive kræfter hos os har været ringe, gør sgu ikke Ross til Messi pludselig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 19. jan 2025, 14:37

Er spændt på hvad han kan indbringe.
Det er en spiller i startopstillingen med 2,5 år tilbage af kontrakten.
At sælge ham svækker dermed holdet og vi må gå ud fra at det ikke er planen og der skal en erstatning til start 11.
Sådan nogle er normalt ikke billige på Superliga niveau

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. jan 2025, 15:28

Laumag skrev:
19. jan 2025, 14:37
At sælge ham svækker dermed holdet og vi må gå ud fra at det ikke er planen og der skal en erstatning til start 11.
Hos Ross savner jeg lidt hurtigere fusser, bedre afslutninger samt stabilitet, men det er naturligt, da han er ung. Det skal dog til at være nu for den unge mand, men han passer umiddelbart bedre ind på et hold, der har bolden mere.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 19. jan 2025, 16:09

FIDEL skrev:
19. jan 2025, 15:28
Laumag skrev:
Hos Ross savner jeg lidt hurtigere fusser, bedre afslutninger samt stabilitet, men det er naturligt, da han er ung. Det skal dog til at være nu for den unge mand, men han passer umiddelbart bedre ind på et hold, der har bolden mere.
Det var egentligt ikke om han er god eller ej - mere at vi sælger fra start 11.
At svække holdets start 11 er vel ikke en option i vores bundstrid.
han må derfor have en pris der gør op for den erstatning der nødvendigvis må tilføres.
Sikre start spillere på superliga niveau plejer at koste.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jan 2025, 16:15

Laumag skrev:
19. jan 2025, 16:09
FIDEL skrev:
Laumag skrev:
han må derfor have en pris der gør op for den erstatning der nødvendigvis må tilføres.
Du kan jo ikke bare drage den konklusion 1:1. At han er sikker starter siger jo meget mere om AaB, end det gør om Ross.

Så nej, prisen afhænger naturligvis af evner og potentiale meget mere end om man er starter. In a better world ville Ross selvklart Ikke være starter.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2025, 16:45

R Rosenberg skrev:
19. jan 2025, 16:15
Laumag skrev:
19. jan 2025, 16:09
FIDEL skrev:
Laumag skrev:
Du kan jo ikke bare drage den konklusion 1:1. At han er sikker starter siger jo meget mere om AaB, end det gør om Ross.

Så nej, prisen afhænger naturligvis af evner og potentiale meget mere end om man er starter. In a better world ville Ross selvklart Ikke være starter.
Han er med i meget af det offensive vi ikke ligger mest mærke til og der er mere at udvikle på. Qbsolut ingen grund til at sælge ham for småpenge til Norge. Dem kan vi også få om et år, hvis hans udvikling stagnerer.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jan 2025, 16:52

Meget spændende rygte om Ross. Han er IKKE omtalt af Ydesen som en af de top-spillere, som nu ikke længere er til salg i vintervinduet pga. Otoas afgang (Widell og MJ).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 19. jan 2025, 17:04

Funky skrev:
19. jan 2025, 16:52
Meget spændende rygte om Ross. Han er IKKE omtalt af Ydesen som en af de top-spillere, som nu ikke længere er til salg i vintervinduet pga. Otoas afgang (Widell og MJ).
Viborg bød på ham sidste år. En spiller på den alder der spiller fast vil der altid være forespørgsler og evt. bud på. Det handler nok mere om, hvor højt AaB prissætter ham.

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 19. jan 2025, 18:20

Spændende med snakken om Ross. Jeg tvivler nu stærkt på at han ryger nordpå i dette vindue i forhold til hvad James Gow har udtalt tidligere.

Det vil ikke være interessant for Ross med mindre vi snakker klubber i kaliberen Malmö eller Bodø/Glimt. Dette fordi han spiller rimelig fast på et Superliga hold, godt nok tættere på bunden, men det er mere attraktivt end resten af Norge og Sverige.

Og som James Gow siger vil vi ikke sælge til ligaer på samme eller lavere niveau, så det er endnu engang noget som taler imod. Mon han kunne være interessant for midten af Belgien eller Holland? Måske bunden af Frankrig og Spanien eller Italien? Jeg tror mere det peger i den retning end andet.

Desuden synes jeg han er vores bedste offensive spiller til at holde i bolden og sætte medspillere op i og omkring feltet. Så jeg ser det som et stort tab at miste ham lige nu, omend han i den bedste verden enten havde mere slutprodukt eller første indskifter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jan 2025, 19:07

sorenmoller95 skrev:
19. jan 2025, 18:20
Spændende med snakken om Ross. Jeg tvivler nu stærkt på at han ryger nordpå i dette vindue i forhold til hvad James Gow har udtalt tidligere.

Det vil ikke være interessant for Ross med mindre vi snakker klubber i kaliberen Malmö eller Bodø/Glimt. Dette fordi han spiller rimelig fast på et Superliga hold, godt nok tættere på bunden, men det er mere attraktivt end resten af Norge og Sverige.

Og som James Gow siger vil vi ikke sælge til ligaer på samme eller lavere niveau, så det er endnu engang noget som taler imod. Mon han kunne være interessant for midten af Belgien eller Holland? Måske bunden af Frankrig og Spanien eller Italien? Jeg tror mere det peger i den retning end andet.

Desuden synes jeg han er vores bedste offensive spiller til at holde i bolden og sætte medspillere op i og omkring feltet. Så jeg ser det som et stort tab at miste ham lige nu, omend han i den bedste verden enten havde mere slutprodukt eller første indskifter.
Selvfølgelig vil det da være mere interessant for ham at spille for en klub, som fx jævnligt spiller Europa og/eller kæmper om medaljer. Her tænker jeg fx Molde, Elfsborg, Häcken, Hammarby, Brann) Og kan de oveni tilbyde ham fx en fordoblet løn, så gør det da det ikke mindre interessant for ham.

Men jeg tror nu heller ikke, man sælger ham for mindre end 1 mio euro, hvis nogen vil bide på i det prisleje. Det tvivler jeg dog på.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 19. jan 2025, 19:36

Funky skrev:
19. jan 2025, 16:52
Ydesen afviser på X.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 19. jan 2025, 20:19

baresi skrev:
Det tror jeg ikke på, men hvis pengene er store nok (2 mill euro), vil jeg hilse det velkomment. Jeg har bare ikke i meget lang tid haft grund til at stole på de vandrør, som Baresi lytter til.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 19. jan 2025, 21:21

Raptorr skrev:
19. jan 2025, 20:19
baresi skrev:
Det tror jeg ikke på, men hvis pengene er store nok (2 mill euro), vil jeg hilse det velkomment. Jeg har bare ikke i meget lang tid haft grund til at stole på de vandrør, som Baresi lytter til.
Sidst der kom en ind og viste sig faktisk at vide noget, blev han jo jaget ud igen af nogle brugere, så vi må nøjes med baresis vandrør.

Ydesen
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af Ydesen » 19. jan 2025, 23:11

PonySlaystation skrev:
19. jan 2025, 21:21
Raptorr skrev:
baresi skrev:
Sidst der kom en ind og viste sig faktisk at vide noget, blev han jo jaget ud igen af nogle brugere, så vi må nøjes med baresis vandrør.
Baresi kan sagtens have ret. Jeg har forhørt mig hos nogle kilder, der siger, man ikke hører om konkrete bud lige nu. Derfor kan der sagtens være interesse.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 20. jan 2025, 09:23

Ydesen skrev:
19. jan 2025, 23:11
PonySlaystation skrev:
Raptorr skrev:
baresi skrev:
Baresi kan sagtens have ret. Jeg har forhørt mig hos nogle kilder, der siger, man ikke hører om konkrete bud lige nu. Derfor kan der sagtens være interesse.
Fedt du gider at deltage herinde for os der ikke bruger X. Og tak for en fantastisk podcast(det må du gerne sige videre til Jens Otto)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. jan 2025, 09:28

Martino1 skrev:
20. jan 2025, 09:23
Ydesen skrev:
19. jan 2025, 23:11
PonySlaystation skrev:
Raptorr skrev:
baresi skrev:
Fedt du gider at deltage herinde for os der ikke bruger X. Og tak for en fantastisk podcast(det må du gerne sige videre til Jens Otto)
Jens Otto❤️
Ædruelighedens stemme

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 20. jan 2025, 10:07

Jeg er meget i tvivl med Ross hvis der skule komme et bud. På den ene side har jeg altid set ham som et stort talent, og bare ventet på han skulle slå igennem.
På den anden side har jeg svært ved at se hvad der er han virkelig skulle blive god til. Og hvilken position han skal spille.
Han er for langsom til at være kant. Ikke skarp nok til at være 9er. Ikke disciplineret nok til at være 8er. Så er der kun en 10er tilbage, men det er meget få klubber der spiller med sådan en efterhånden. Lige nu hælder jeg til at sælge hvis man kan få omkring 10 mil.

Låst