Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Jakobsen skrev: ↑21. jan 2025, 15:37
bonanza skrev: ↑21. jan 2025, 15:28
Der kan også være mange andre årsager til at man ikke lykkedes med et udlandsskifte. Det er svært på baggrund af 10 kampe bare totalt at udelukke at Ask nogensinde kan få success.
Enig, synes angrebet på hans karakter herinde er for lavt.
Nogen mennesker bruger længere tid en anden på at falde til. Vi har set masser af spillere have det svært ved at tage et niveau op og bruge et år på at tilpasse sig. Det tydeligste eksempel i DK er nok Dame N'Doye og der kan jo spille så mange ting ind på det ikke blev godt for Ask i Aalborg.
- Han blev hentet som trænerens ønskesspiller og det var en træner der blev mere og uenig med vores ledelse om hvordan der skulle spilles.
- Ask havde ikke de fodboldmæssige evner til at spille AaBs spillestil. Det udelukker ikke, at han kunne blive en succes i f.eks. Superligaen hos en anden klub der spiller på en anden måde.
- Måske var Aalborg bare ikke et sted han trivedes med at bo.
Hvis han har hat masser af andre ting at kæmpe med så er det da klart, at han måske ikke har kunnet nyde at spille foran vesttribunen og nogle spillere trives bare i andre typer klubber end dem med mange fans.
Angrebet på hans karakter...tsk tsk.
Det er så ynkeligt, når fans herinde bliver fornærmede på andres vegne. Lad os tale et sprog, som alle kan forstå, istedet for at pakke alting ind i vat og bomuld.
Er jeg kynisk og usympatisk nu? Ja, og sådan er det. Har altid været kynisk, temperamentsfuld og uden den store fornuft, når det handler om AaB. Unuanceret og unfair? Ja, også det. Sådan er det for mange at være fan.
-
Raptorr
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
FIDEL skrev: ↑21. jan 2025, 09:12
Afsted med ham. Kæmpe fuser, som end ikke kunne følge med tempoet i 1. division.
Og hans snak om øget træningsmængde osv... det er jo ens for alle spillere. Han er bare ikke professionel nok, og har ikke et mindset til prof. fodbold.
Og så ligner han i øvrigt én, som er konstant skæv. Helt væk.
Er denne sætning nødvendig for at beskrive hans kvaliteter på banen og i truppen? Har der været noget fremme om hans mindset? Det er i så fald gået min næse forbi.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Nu er det selvfølgelig mest en transfertråd om os selv, men jeg blev sgu lige glad over at læse, at FCN ikke længere vil udleje Salquist. Havde fryget han kunne blive lejet til Lyngby, Vejle eller SE og kitte deres defensiver bedre sammen. Vi skal selvfølgelig først og fremmest satse på vores egne indkøb er gode, men at en konkurrent ikke får en ekstraordinær fjer i hatten er ej at foragte.
RAUS RAUS SSE!
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Der kommer så mange til, at navnene smutter, men jeg håber den nye angriber er en, der fylder i feltet, kan fungere som en god opspilsstation og har gode afleveringer. Jeg kan godt leve med gennemsnitlige afslutninger, hvis han fx kan bidrage til at sætte Jørgensen mere og bedre op.
I så fald er én brik på plads ift vores midterakse.
Næste er den centrale midtbane. Mit postulat er, at får vi den på plads, ser vores midterakse stabil ud
Pudel og Kramer
En Nikolaj Stokholm type på 6'eren - han havde samme stabiliserende funktion på er ungt fcn hold, som er ønskeligt hos os
Også vores 2 m tank på toppen.
Har vi midteraksen på plads og med stabilitet, kan vores mere kreative typer boltre sig mere på et sundt fundament.
-
Kokkefar
- Allstar

Dennis Nielsen skrev: ↑22. jan 2025, 08:44
Der kommer så mange til, at navnene smutter, men jeg håber den nye angriber er en, der fylder i feltet, kan fungere som en god opspilsstation og har gode afleveringer. Jeg kan godt leve med gennemsnitlige afslutninger, hvis han fx kan bidrage til at sætte Jørgensen mere og bedre op.
Næste er den centrale midtbane. Mit postulat er, at får vi den på plads, ser vores midterakse stabil ud
Pudel og Kramer
En Nikolaj Stokholm type på 6'eren - han havde samme stabiliserende funktion på er ungt fcn hold, som er ønskeligt hos os
Har vi midteraksen på plads og med stabilitet, kan vores mere kreative typer boltre sig mere på et sundt fundament.
Jeg tror du er et par dage bagud i nyhedsstrømmen. Vi har lige hentet en ny 6’er. Du får ikke endnu én hvis det er det du tænker på.
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Er vi færdige nu?
Det kunne jeg godt forestille mig, medmindre der kommer et salg i spil af en art. Har ikke hørt om noget.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 22. jan 2025, 11:51
Kokkefar skrev: ↑22. jan 2025, 08:56
Pudel og Kramer
Jeg tror du er et par dage bagud i nyhedsstrømmen. Vi har lige hentet en ny 6’er. Du får ikke endnu én hvis det er det du tænker på.
Det tror jeg, at vi gør, når Ask er skippet videre.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Kokkefar
- Allstar

Erasmus Montanus skrev: ↑22. jan 2025, 11:51
Kokkefar skrev: ↑22. jan 2025, 08:56
Pudel og Kramer
Det tror jeg, at vi gør, når Ask er skippet videre.
Det tror jeg bestemt ikke. Ask har været ude af ligningen længe. Han skal ikke erstattes. I hvert fald ikke af en rutineret 6’er. Hvis man får mere ind på CM bliver det en udviklingsspiller der ikke tager spilletid fra vores talenter omkring startelleveren.
-
Jonesgs23
- Drenge

- Favoritspiller: Mogens Jørgensen
bonanza skrev:Er vi færdige nu?
Det kunne jeg godt forestille mig, medmindre der kommer et salg i spil af en art. Har ikke hørt om noget.
Tænker der arbejdes for at få Adedeji og Ask skippet videre
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
I ripodsten vil Gow gerne ha vinduet lukket nu.
Han er tilfreds (hvilket jeg egentlig også er)
Men der kan jo ske noget lige pludseligt, der gør at der skal handles.
Men det sker vel næppe, hvis det er Ask eller Adedeji der forlader os?
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Gaarde6 skrev: ↑22. jan 2025, 12:35
Status indtil videre er vel:
Ud: Otoa, Iredale
Ind: Isak Hansen, Travis Hernes, Aaron Seydel
Det er vel umiddelbart nogenlunde status quo ift. holdets styrke inden vinduet, men jeg kunne godt tænke mig vi havde fået noget erfaring ind på den defensive centrale midt, og en erstatning for Otoa, jeg synes truppen er lige ung nok til at skulle i et dramatisk nedrykningsspil, men det er jo nok betingelserne i vores økonomiske situation.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
troelsh skrev: ↑22. jan 2025, 12:45
Gaarde6 skrev: ↑22. jan 2025, 12:35
Status indtil videre er vel:
Ud: Otoa, Iredale
Ind: Isak Hansen, Travis Hernes, Aaron Seydel
Det er vel umiddelbart nogenlunde status quo ift. holdets styrke inden vinduet, men jeg kunne godt tænke mig vi havde fået noget erfaring ind på den defensive centrale midt, og en erstatning for Otoa, jeg synes truppen er lige ung nok til at skulle i et dramatisk nedrykningsspil, men det er jo nok betingelserne i vores økonomiske situation.
Caballo skal også på udlisten.
Dernæst har vi fået Ask tilbage fra leje og forhåbentlig er Arnorsson klar igen til foråret.
Jeg håber dog at det lykkes at få afsat Ask, Adedeji og øvrige spillere der ikke er del af fremtidsplanerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Underligt...
Var der ikke interessere for ham?.
Havde håbet på lidt mønt
-
RendOs
- Junior

martinaalborg skrev: ↑22. jan 2025, 15:04
Underligt...
Havde håbet på lidt mønt
Mon ikke det er fordi beløbet man kunne få for en transfer har vist sig mindre end beløbet det koster at ophæve. Man har sikkert ikke haft lyst til at tage chancen, og "hænge" på ham i yderligere et halvt år.
-
Forza
- Allstar

Underligt...
Havde håbet på lidt mønt
Interessen rækker nok ikke til en transfer. Hvis vi har kunne rive kontrakten over uden at skulle betale ham, så skal vi vist være glade.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Forza
- Allstar

I det seneste afsnit af ripodsten fortæller Simon Ydesen at Kasper Jørgensen efterhånden har kostet op mod 1 mio. eur. Pga. Klausulerne i aftalen.
I samme periode sprang man banken og hentede Helenius og Thelandet. Det understreger meget godt hvor elendig Bælum var som vikarierende ansvarlig for det sportslige. Sikke en økonomisk kæmpe klods om benet han lige efterlod os med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Underligt...
Havde håbet på lidt mønt
Den svenske klub ved jo udmærket godt, at AaB bare skal af med Ask. De overtager et problem for AaB, og det vil de selvfølgelig ikke betale en transfer for.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
jonas386
- Allstar

Gnu skrev: ↑22. jan 2025, 15:54
Underligt...
Havde håbet på lidt mønt
Den svenske klub ved jo udmærket godt, at AaB bare skal af med Ask. De overtager et problem for AaB, og det vil de selvfølgelig ikke betale en transfer for.
Pengene er nok heller ikke de største hos en svensk oprykker. Öster har, såvvidt jeg lige kan se, ikke betalt overgangssum for en spiller i minimum 10 år (gad ikke kigge længere tilbage). De andre klubber der har været nævnt, er andre oprykkede eller nedrykkere i Sverige, hvor sandsynligheden for en overgangssum er minimal.
Det er forudsat at kontrakten er ophørt med et par måneders løn eller sådan, fordi Ask har en mulig aftale hvis han er fri på markedet. Hvis vi har givet ham majoriteten af lønnen med, giver det ikke så meget mening. Så havde der nok været mere fidus i endnu et lejemål.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 22. jan 2025, 17:28
Tak til Ask for indsatsen. Selvom han ikke rigtig kunne følge med, så kom han mere på græs end landsholdsspilleren Andreas Blomqvist. Kan I huske ham? Kæft mand.
Nå, men jeg håber på en erfaren, stærk defensiv midtbanespiller. En fræk blanding af Würtz og Risgård måske. Men ellers bare en udviklingsspiller, der måske kan være klar, når vi siger farvel til ham purken fra Newcastle.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.