Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Selvfølgelig takker AaB ikke ja til klausuler i stil med oprykning til PL, deltagelse i CL osv. Det giver jo ingen mening.
Mon ikke prisen er 20-25 plus bonuser i omegnen af 7-12 millioner, hvis han opnår et bestemt antal kampe, assist og en videre salgs klausul eks ?
Mon ikke prisen er 20-25 plus bonuser i omegnen af 7-12 millioner, hvis han opnår et bestemt antal kampe, assist og en videre salgs klausul eks ?
Det ville være en okay handel. Ikke genial, men okay. Widell har format til mere end Swansea og en markedsværdi på godt 30 millioner, vil jeg mene, men vi må selvfølgelig forholde os til den øjeblikkelige situation, hvor vi 'kun' har ham på kontrakt 18 måneder endnu.Rams skrev: ↑28. jan 2025, 11:15Den nuværende ledelse slår mig ikke, som nogen der falder på røven over en Championshipklub, så bonusser er givet bundet op på x-antal milepæle relateret til antal spillede kampe og så en videresalgsklausul.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 10:57Nej, det er også det, jeg forstår, forhandlingerne handler om lige nu. Hvad er penge up front, og hvad er mere eller mindre fantastiske bonus-ordninger. 15 nu og så 17 millioner fugle på taget er måske knapt så fedt.Forza skrev: ↑28. jan 2025, 10:56Men det er bare ikke til at vide hvor reel den pris er. Hvis nu bonusserne eksempelvis er bundet op landskampe eller oprykning til PL, så er det ikke nødvendigvis let at opnå.
Kan se de lige skulle have givet ca. 18 mio. kr. for en fransk U-landsholdsspiller på 23 år fra den næstbedste franske række (Bastia), så mon ikke vi taler ca. 20 mio. kr. i hånden og så bonusser og videresalgsklausul for resten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Kunne man forestille sig at man sælger nu. Men Melker gør sæsonen færdig i AaB
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Nej, det tror og håber jeg ikke.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
- FlæskeFrank
Bomholts potentiale er enormt. Det skal forvaltes rigtigt. Om det at spille fast allerede nu, er måden det skal gøre på, kan jeg godt være i tvivl om.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 10:58Både ham og Davidsen kommer man vel til at satse hårdt på, og de er vist begge mødt op til træningen i topfit tilstand.Martino1 skrev: ↑28. jan 2025, 10:55Selvom det altid er spændende med tilgange, har jeg det lidt på samme måde. Han er en utrolig spændende midtbanespiller.Spanky skrev: ↑28. jan 2025, 10:10Bare spil Bomholt fast, det skal vi nok blive glade for i længden, både økonomisk og på banen.emenike skrev: ↑28. jan 2025, 10:08Flot vindue hvis vi ender med at sælge for +50 mio og oven i det har forlænget med MJ.
Forventer dog en permanent erstatning for Widell, planen var jo at ham og Isak skulle danne makkerpar på den offensive midt. Og Isak er 99% sikkert væk til sommer igen, så vi har brug for en permanent offensiv midtbaneprofil inden vinduet lukker.
Jasson der lige er fyldt 23, og som ikke er fast mand, er vores ældeste midtbanespiller. En erfaren gut på 26-33, der kan stabilisere holdet, er for mig det ideele. Sådan en Risgård-type ala 2013
Derudover håber jeg at et salg af Widell, åbner op for at man vil hente en kantspiller. Fx ham fra B93. Holdet mangler kvalitet her, og så kunne det være fedt at have en mand prøvet af/spillet ind hvis Mathias Jørgensen sælges til sommer.
BIF har efterladt 3 spillere hjemme i DK som gerne må søge andre græsgange, bla. en midtbanespiller, som jeg mener har været nævnt i forbindelse med AaB tidligere...Sønderhof skrev: ↑28. jan 2025, 11:28Bomholts potentiale er enormt. Det skal forvaltes rigtigt. Om det at spille fast allerede nu, er måden det skal gøre på, kan jeg godt være i tvivl om.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 10:58Både ham og Davidsen kommer man vel til at satse hårdt på, og de er vist begge mødt op til træningen i topfit tilstand.Martino1 skrev: ↑28. jan 2025, 10:55Selvom det altid er spændende med tilgange, har jeg det lidt på samme måde. Han er en utrolig spændende midtbanespiller.Spanky skrev: ↑28. jan 2025, 10:10Bare spil Bomholt fast, det skal vi nok blive glade for i længden, både økonomisk og på banen.emenike skrev: ↑28. jan 2025, 10:08Flot vindue hvis vi ender med at sælge for +50 mio og oven i det har forlænget med MJ.
Forventer dog en permanent erstatning for Widell, planen var jo at ham og Isak skulle danne makkerpar på den offensive midt. Og Isak er 99% sikkert væk til sommer igen, så vi har brug for en permanent offensiv midtbaneprofil inden vinduet lukker.
Jasson der lige er fyldt 23, og som ikke er fast mand, er vores ældeste midtbanespiller. En erfaren gut på 26-33, der kan stabilisere holdet, er for mig det ideele. Sådan en Risgård-type ala 2013(Altstå hylden over Vito)
Derudover håber jeg at et salg af Widell, åbner op for at man vil hente en kantspiller. Fx ham fra B93. Holdet mangler kvalitet her, og så kunne det være fedt at have en mand prøvet af/spillet ind hvis Mathias Jørgensen sælges til sommer.
Men jeg tror egentlig ikke, det er den vej, SSE22 vil gå, altså at samle andre superliga-klubbers overskudsvarer op. Så vil de nok hellere finde noget tilsvarende udenlands. Vi får se.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Er det Radosevic du mener? Han passer slet ikke ind i strategien og spillestilen - så det kunne jeg ikke forestille mig er aktuelt.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 11:40BIF har efterladt 3 spillere hjemme i DK som gerne må søge andre græsgange, bla. en midtbanespiller, som jeg mener har været nævnt i forbindelse med AaB tidligere...Sønderhof skrev: ↑28. jan 2025, 11:28Bomholts potentiale er enormt. Det skal forvaltes rigtigt. Om det at spille fast allerede nu, er måden det skal gøre på, kan jeg godt være i tvivl om.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 10:58Både ham og Davidsen kommer man vel til at satse hårdt på, og de er vist begge mødt op til træningen i topfit tilstand.Martino1 skrev: ↑28. jan 2025, 10:55Selvom det altid er spændende med tilgange, har jeg det lidt på samme måde. Han er en utrolig spændende midtbanespiller.Spanky skrev: ↑28. jan 2025, 10:10Bare spil Bomholt fast, det skal vi nok blive glade for i længden, både økonomisk og på banen.emenike skrev: ↑28. jan 2025, 10:08Flot vindue hvis vi ender med at sælge for +50 mio og oven i det har forlænget med MJ.
Jasson der lige er fyldt 23, og som ikke er fast mand, er vores ældeste midtbanespiller. En erfaren gut på 26-33, der kan stabilisere holdet, er for mig det ideele. Sådan en Risgård-type ala 2013(Altstå hylden over Vito)
Men jeg tror egentlig ikke, det er den vej, SSE22 vil gå, altså at samle andre superliga-klubbers overskudsvarer op. Så vil de nok hellere finde noget tilsvarende udenlands. Vi får se.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Den her er også værd at bide mærke i
"Ifølge Sportbladet er der også andre klubber, som forventes at byde på Melker Widell i løbet af januar. "
Er det urealistisk at prisen kan ende med at være højere?
"Ifølge Sportbladet er der også andre klubber, som forventes at byde på Melker Widell i løbet af januar. "
Er det urealistisk at prisen kan ende med at være højere?
Han ser ud til at skulle til Kroatien. Desuden synes jeg ikke Radosevic er typen vi skal erstatte Melker med. Han havde været mere aktuel inden vi hentede Travis Hernes. Men jeg håber Melker bliver erstattet. Bomholt er rigtig godt på vej, dog synes jeg det er for tidligt at hænge vores hat på ham og Møller. De skal have kampe, men ikke være bærende endnu. Håber vi får en spiller til startelleveren i stedet for Melker.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 11:40BIF har efterladt 3 spillere hjemme i DK som gerne må søge andre græsgange, bla. en midtbanespiller, som jeg mener har været nævnt i forbindelse med AaB tidligere...Sønderhof skrev: ↑28. jan 2025, 11:28Bomholts potentiale er enormt. Det skal forvaltes rigtigt. Om det at spille fast allerede nu, er måden det skal gøre på, kan jeg godt være i tvivl om.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 10:58Både ham og Davidsen kommer man vel til at satse hårdt på, og de er vist begge mødt op til træningen i topfit tilstand.Martino1 skrev: ↑28. jan 2025, 10:55Selvom det altid er spændende med tilgange, har jeg det lidt på samme måde. Han er en utrolig spændende midtbanespiller.Spanky skrev: ↑28. jan 2025, 10:10Bare spil Bomholt fast, det skal vi nok blive glade for i længden, både økonomisk og på banen.emenike skrev: ↑28. jan 2025, 10:08Flot vindue hvis vi ender med at sælge for +50 mio og oven i det har forlænget med MJ.
Man kan jo håbe denne nyhed får dem ud af starthullerne, men jeg synes også vi hørte med Otoa, at der var mange om buddet. Det førte jo som bekendt ikke til, at andre, i hvert fald officielt, meldte sig.
Jeg kan sagtens følge dig.Sønderhof skrev: ↑28. jan 2025, 11:28Bomholts potentiale er enormt. Det skal forvaltes rigtigt. Om det at spille fast allerede nu, er måden det skal gøre på, kan jeg godt være i tvivl om.Funky skrev: ↑28. jan 2025, 10:58Både ham og Davidsen kommer man vel til at satse hårdt på, og de er vist begge mødt op til træningen i topfit tilstand.Martino1 skrev: ↑28. jan 2025, 10:55Selvom det altid er spændende med tilgange, har jeg det lidt på samme måde. Han er en utrolig spændende midtbanespiller.Spanky skrev: ↑28. jan 2025, 10:10Bare spil Bomholt fast, det skal vi nok blive glade for i længden, både økonomisk og på banen.emenike skrev: ↑28. jan 2025, 10:08Flot vindue hvis vi ender med at sælge for +50 mio og oven i det har forlænget med MJ.
Men håber alligevel at vi fortsætter i samme spor som nu.
At vi henter unge spillere ind.
Jeg kan sagtens se at en rutineret mand vil pynte på holdet. Men hold nu op den nuværende model, ser ud til at holde vand. Jeg er dybt imponeret over den måde vi har handlet på, siden SSE kom ind..endelig har vi varer på hylderne, som kan sælges videre, hvilket er et must for vores klub.
Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
Vores tyske venner er godt igang med at grave os op af det gigantiske hul, som vores tidligere ledelse gravede os ned i.
To geniale indkøb af Widell pg MJ der er hentet for et pr millioner og tilsammen nu har en markedsværdi omkring 70 mil. De er beviset på det er muligt at finde guld i de lavere rækker.
Jeg bliver dog lidt mere bekymret for overlevelse ved salg af Widell.
Arghhh... Widell var vel scoutet og kom på anbefaling af Hiljemark.troelsh skrev: ↑28. jan 2025, 11:57Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
Vores tyske venner er godt igang med at grave os op af det gigantiske hul, som vores tidligere ledelse gravede os ned i.
To geniale indkøb af Widell pg MJ der er hentet for et pr millioner og tilsammen nu har en markedsværdi omkring 70 mil. De er beviset på det er muligt at finde guld i de lavere rækker.
In verbis simus faciles
Det går den rigtige vej, ja. De har formået at sælge på et niveau som vi ikke har gjort længe. Vi må ikke glemme Sousa og Theo i den ligning. Det er bare så forbandet ærgerligt at tænke på, hvad vi kunne have gjort med de penge hvis vores drift gik i nul, så de ikke skulle dække underskud.troelsh skrev: ↑28. jan 2025, 11:57Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
Er ret sikker på Widell er Puma-atlet og scoutet af Nagel. Hiljemark var dog en af grundende til Widell var interesseret i AaB.Rams skrev: ↑28. jan 2025, 12:00Arghhh... Widell var vel scoutet og kom på anbefaling af Hiljemark.troelsh skrev: ↑28. jan 2025, 11:57Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
Med lejeaftalen af Isak er jeg ikke så bekymret for det næste halve år, han imponerede mig enormt meget mod Horsens. Lidt samme attitude som widell men med bedre afleveringer frem i banen. Ideelt set ville vi have dem begge, men det skal nok gå..troelsh skrev: ↑28. jan 2025, 11:57Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Melker er en sindssygt god case for AaB. Alle kan se hvor dygtig han er, hvor fed en karakter han har, hvor meget ansvar han har fået og hvor meget han har udviklet sig i AaB.
Det kommer til at være så uendeligt vigtigt for fremtiden, at vi allerede kan begynde at lave så positiv en forretning efter blot et halvt år i suppen. Vamos!
Det kommer til at være så uendeligt vigtigt for fremtiden, at vi allerede kan begynde at lave så positiv en forretning efter blot et halvt år i suppen. Vamos!
Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)troelsh skrev: ↑28. jan 2025, 11:57Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
Legaliser pyro!
Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Widell kom fra Nagels netværk. Og AaB's baghave? Roskilde er tættere på Tyskland end Aalborg.
Et hjerte - En klub