Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Otoa blev hentet af IAO. Men det er en underlig kritik, at det ikke tæller som tyskernes eget netværk, når de finder spiller i den næstbedste svenske række og tredjebedste danske række, for så at gøre dem til superligaprofiler. Om noget fortjener tyskerne ros for hurtigt få styr på relevante spillere i danmark, og ikke konsekvent hive spillere ind fra østeuropa, afrika eller noget tredje. Foruden de spillere vi har hentet, kan Jonathan Fischer, Deedson og Gymafi nævnes som spillere fra den næstbedste række vi har udvist interesse i. Det viser, for mig, at de forstår der er andet og mere til trupsammensætning end bare de fodboldmæssige egenskaber.
32 millioner for Widell er en rigtig flot pris, og nok også en pris hvor vi er nødt til at slå til. Det må sgu også give noget luft i budgettet, når vi skal igennem endnu en stor trupændring til sommer med de udløbne lejemål osv.
32 millioner for Widell er en rigtig flot pris, og nok også en pris hvor vi er nødt til at slå til. Det må sgu også give noget luft i budgettet, når vi skal igennem endnu en stor trupændring til sommer med de udløbne lejemål osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det fortæller samtidig også hvior sindsygt vigtigt det er at ramme rigtigt, når man henter spillere. Havde vi hentet spillere i stil med Adedeji/Iredale og Ask/Odada da vi hentede Widell og MJ, så var vi nok aldrig rykket op og vi var i hvert fald rykket ned med et brag igen.AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)troelsh skrev: ↑28. jan 2025, 11:57Ja det ville være en kæmpe milepæl.FlæskeFrank skrev: ↑28. jan 2025, 11:25Hvis vi i 2025 overlever i superligaen og går økonomisk i nul med salg af Otoa og Widell, så er vi godt nok kommet langt.
Vores tyske venner er godt igang med at grave os op af det gigantiske hul, som vores tidligere ledelse gravede os ned i.
To geniale indkøb af Widell pg MJ der er hentet for et pr millioner og tilsammen nu har en markedsværdi omkring 70 mil. De er beviset på det er muligt at finde guld i de lavere rækker.
Jeg bliver dog lidt mere bekymret for overlevelse ved salg af Widell.
Vi skal være mere "heldige" med de kommende transfers end vi var med sommervinduet, ellers udvandes kvaliteten af holdet. Som sagt håber jeg man vælger at investere i et par spillere allerede nu.
- Pungrotten
- Landshold

Det var Hiljemark der sørgede for at Widell kom til AaB. Ikke Nagel eller andre i AaB.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Widell kom fra Nagels netværk. Og AaB's baghave? Roskilde er tættere på Tyskland end Aalborg.
-
PonySlaystation
- Superliga

Hold da op. Jeg har siddet til eksamen fra morgenstunden, så det er lige med at catche up.
Til information VED jeg at Widell blev købt for €130.000, altså næsten en million dkk. Men jeg aner ikke om Landskrona har en videresalgsklausul, og hvad den evt. skulle være på. Til den pris må man vel formode at de har en.
Det er da en helt vild værdi forøgelse og det vil da være en virkelig god case for AaB, både økonomisk, men også i at talentfulde spillere ser AaB som et godt springbræt.
Til information VED jeg at Widell blev købt for €130.000, altså næsten en million dkk. Men jeg aner ikke om Landskrona har en videresalgsklausul, og hvad den evt. skulle være på. Til den pris må man vel formode at de har en.
Det er da en helt vild værdi forøgelse og det vil da være en virkelig god case for AaB, både økonomisk, men også i at talentfulde spillere ser AaB som et godt springbræt.
Det meldes at de IKKE har en videresalgs klausul.PonySlaystation skrev: ↑28. jan 2025, 12:54Hold da op. Jeg har siddet til eksamen fra morgenstunden, så det er lige med at catche up.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Hiljemark var træner, det er tyskerne der står ved roret og skal godkende indkøb. Så uanset hvilken betydning Hiljemark har haft for at Widell landede i AaB, er det mere end rimeligt også at give ledelsen kredit for den transfer.Pungrotten skrev: ↑28. jan 2025, 12:48Det var Hiljemark der sørgede for at Widell kom til AaB. Ikke Nagel eller andre i AaB.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Widell kom fra Nagels netværk. Og AaB's baghave? Roskilde er tættere på Tyskland end Aalborg.
Forestil dig det omvendte scenarie, at vi ikke måtte kritisere den tidligere ledelse for at hente Safranko, fordi det var ham Jim Larsen der anbefalede ham.
Hvor kommer det fra? Og betyder "sørgede for", at han opdagede Widell og anbefalede ham til ledelsen, eller at han præsenterede Widell for projektet og lukkede handlen?Pungrotten skrev: ↑28. jan 2025, 12:48Det var Hiljemark der sørgede for at Widell kom til AaB. Ikke Nagel eller andre i AaB.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Danske klubber er vel AaBs baghave, især når man henter en spiller som MJ, der allerede havde spillet SL og alle klubber kendte i forvejen. Jeg er sikker på, at AaB også før i tiden, kunne ha hentet en spiller i den svenske 1. div. Men som jeg nævner, ikke skilt sig af med på en favorabel måde som SSE har gjort - hvilket jeg jo netop hylder dem for.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
De lidt random pillere vi har hentet fra resten af europa/verden, hvor jeg vurderer at SSE skal vise de kan noget AaB ikke kunne før, har ikke blæst mig bagover, men jeg kan være svær at imponere, i forhold til andre herinde, som virker til at "hvad SSE gør er altid der rigtige".
Legaliser pyro!
-
PonySlaystation
- Superliga

Det er jo helt genialt hvis det er tilfældet! Hvor er det meldt henne?Forza skrev: ↑28. jan 2025, 12:56Det meldes at de IKKE har en videresalgs klausul.PonySlaystation skrev: ↑28. jan 2025, 12:54Hold da op. Jeg har siddet til eksamen fra morgenstunden, så det er lige med at catche up.
EDIT: Jeg fandt Moens tweet om det
Det er jo useriøst. Mig bekendt har der ikke været andre danske klubber efter Widell, inden vi hentede ham, ligesom andre danske klubber heller ikke hentede Mathias Jørgensen mens vi lå i 1. Division.AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:00Danske klubber er vel AaBs baghave, især når man henter en spiller som MJ, der allerede havde spillet SL og alle klubber kendte i forvejen. Jeg er sikker på, at AaB også før i tiden, kunne ha hentet en spiller i den svenske 1. div. Men som jeg nævner, ikke skilt sig af med på en favorabel måde som SSE har gjort - hvilket jeg jo netop hylder dem for.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
De lidt random pillere vi har hentet fra resten af europa/verden, hvor jeg vurderer at SSE skal vise de kan noget AaB ikke kunne før, har ikke blæst mig bagover, men jeg kan være svær at imponere, i forhold til andre herinde, som virker til at "hvad SSE gør er altid der rigtige".
Hvornår har vi egentlig sidst hentet en spiller i den næstbedste eller tredjebedste række og gjort vedkommende til superligaprofil der kan sælges for +25?
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Så må de have set noget godt ved de 2 norske midtbanespillere vi har fået ind, men så skal vi også kompenseres godt hvis vi skal sælge ham nu. Ellers giver det ikke megen mening, når vi allerede har solgt for 21 mio.
Men det giver en anden frihed på den anden side hvis vi sælger for 50 f.eks som det lyder på vandrørende. Det skal bruges som en del af forhandlingen at vi allerede har solgt for 21 mio dog.
Men det giver en anden frihed på den anden side hvis vi sælger for 50 f.eks som det lyder på vandrørende. Det skal bruges som en del af forhandlingen at vi allerede har solgt for 21 mio dog.
- Pungrotten
- Landshold

Oscars far er/har været involveret i fodbold i Sverige, hvor han har haft en tæt kontakt med Widell. Oscar har kendt ham i flere år og da han kom til AaB så var det Oscar som præsenterede navn og case for AaB og formidlede kontakten. Jeg har fået historien direkte fra hestens mund så bedre kilde fås næppe.jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:00Hvor kommer det fra? Og betyder "sørgede for", at han opdagede Widell og anbefalede ham til ledelsen, eller at han præsenterede Widell for projektet og lukkede handlen?Pungrotten skrev: ↑28. jan 2025, 12:48Det var Hiljemark der sørgede for at Widell kom til AaB. Ikke Nagel eller andre i AaB.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Så kan det godt være at vi skal give bogholderiet kredit for at have overført nogle penge, men ingen Hiljemark - ingen Widell.
Har også hørt Ydesen nævne det i Ripodsten. Kan have været en artikel, men kartoffel kartoffel.
Mathias Jørgensen havde været i FCN, OB og AGF inden Esbjerg, som formåede at forløse ham, hvilket vi er fortsat med. Useriøst er det af påstå, at vi "opdagede" ham, når alle kendte ham. Vi har bygget på hvad EfB startede, hvilket er fedt og flot og viser vi kan noget, større (for nu) klubber end os ikke kunne.jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:11Det er jo useriøst. Mig bekendt har der ikke været andre danske klubber efter Widell, inden vi hentede ham, ligesom andre danske klubber heller ikke hentede Mathias Jørgensen mens vi lå i 1. Division.AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:00Danske klubber er vel AaBs baghave, især når man henter en spiller som MJ, der allerede havde spillet SL og alle klubber kendte i forvejen. Jeg er sikker på, at AaB også før i tiden, kunne ha hentet en spiller i den svenske 1. div. Men som jeg nævner, ikke skilt sig af med på en favorabel måde som SSE har gjort - hvilket jeg jo netop hylder dem for.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Hvornår har vi egentlig sidst hentet en spiller i den næstbedste eller tredjebedste række og gjort vedkommende til superligaprofil der kan sælges for +25?
Håber vi bliver ved med at scoute i divisionerne, der har vist sig at være gemt guld, som blandt andre SIF og SE også har nydt godt af. Hellere det, end spillere fra øst og vest, der mest virker som fyld.
Som jeg kan læse andre skriver, er det mere Hiljemark end SSE vi skal takke for Widell, så mon ikke også han kunne ha været hentet uden dem?
Legaliser pyro!
Det er ikke fordi jeg ikke tror dig, skulle bare forstå historien. Der kan jo være mange ting i at få en spiller overtalt. Har ikke hørt om Hiljemarkforbindelsen før, så derfor jeg spurgte.Pungrotten skrev: ↑28. jan 2025, 13:17Oscars far er/har været involveret i fodbold i Sverige, hvor han har haft en tæt kontakt med Widell. Oscar har kendt ham i flere år og da han kom til AaB så var det Oscar som præsenterede navn og case for AaB og formidlede kontakten. Jeg har fået historien direkte fra hestens mund så bedre kilde fås næppe.jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:00Hvor kommer det fra? Og betyder "sørgede for", at han opdagede Widell og anbefalede ham til ledelsen, eller at han præsenterede Widell for projektet og lukkede handlen?Pungrotten skrev: ↑28. jan 2025, 12:48Det var Hiljemark der sørgede for at Widell kom til AaB. Ikke Nagel eller andre i AaB.Dorezha skrev: ↑28. jan 2025, 12:13Kan du uddybe?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 12:07Jeg er helt enig i, at SSE har gjort det godt, men synes alligevel det er værd at bemærke, at de spillere de har haft succes med at hente, som kan blive/er blevet penge værd, er spillere hentet i AaBs baghave og altså ikke fra SSEs netværk. Når det er sagt, viser fortiden, at havde det ikke været for SSE, var de spillere måske stadig kommet til AaB, men så nok blevet solgt for 4 mio eller gået gratis :-)
Widell kom fra Nagels netværk. Og AaB's baghave? Roskilde er tættere på Tyskland end Aalborg.![]()
Så kan det godt være at vi skal give bogholderiet kredit for at have overført nogle penge, men ingen Hiljemark - ingen Widell.
Har også hørt Ydesen nævne det i Ripodsten. Kan have været en artikel, men kartoffel kartoffel.
Men hvorfor hentede FCN ham så ikke bare direkte i EfB, i stedet for at lade ham spille et halvt år i 1. division og byde 20 millioner? Hvorfor tog klubber som OB, Randers, Vejle osv. ikke chancen?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:21Mathias Jørgensen havde været i FCN, OB og AGF inden Esbjerg, som formåede at forløse ham, hvilket vi er fortsat med. Useriøst er det af påstå, at vi "opdagede" ham, når alle kendte ham. Vi har bygget på hvad EfB startede, hvilket er fedt og flot og viser vi kan noget, større (for nu) klubber end os ikke kunne.
Håber vi bliver ved med at scoute i divisionerne, der har vist sig at være gemt guld, som blandt andre SIF og SE også har nydt godt af. Hellere det, end spillere fra øst og vest, der mest virker som fyld.
Som jeg kan læse andre skriver, er det mere Hiljemark end SSE vi skal takke for Widell, så mon ikke også han kunne ha været hentet uden dem?
Det er for mig at se ikke et spørgsmål om hvorvidt der er tale om kendte eller ukendte spillere, men om man kan identificere spillernes profil, identificere holdets mangler og slå til på det rigtige tidspunkt i en spillers udviklingskurve. Eksempelvis kendte de fleste superligafans vel navnet Lirim Qamili, men de færreste havde vel spået at han kunne præstere som han har gjort i superligaen, efter tiden i Horsens og Hvidovre, hvor han vel maksimalt lignede en god 1. divisionsspiller.
Hvis Hiljemark virkelig har hvisket ledelsen i øret, at der løber en stærk svensker rundt i den næstbedste række, som kunne blive en kommende superligaprofil, så skal han da have den ros.
De klubber du nævner, har måske identificeret spillernes profil, identificeret holdets mangler og valgt ikke at slå til, fordi det blev vurderet at det ikke var det rigtige tidspunkt i forhold til spillerens udviklingskurve?jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:32Men hvorfor hentede FCN ham så ikke bare direkte i EfB, i stedet for at lade ham spille et halvt år i 1. division og byde 20 millioner? Hvorfor tog klubber som OB, Randers, Vejle osv. ikke chancen?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:21Mathias Jørgensen havde været i FCN, OB og AGF inden Esbjerg, som formåede at forløse ham, hvilket vi er fortsat med. Useriøst er det af påstå, at vi "opdagede" ham, når alle kendte ham. Vi har bygget på hvad EfB startede, hvilket er fedt og flot og viser vi kan noget, større (for nu) klubber end os ikke kunne.
Det er for mig at se ikke et spørgsmål om hvorvidt der er tale om kendte eller ukendte spillere, men om man kan identificere spillernes profil, identificere holdets mangler og slå til på det rigtige tidspunkt i en spillers udviklingskurve. Eksempelvis kendte de fleste superligafans vel navnet Lirim Qamili, men de færreste havde vel spået at han kunne præstere som han har gjort i superligaen, efter tiden i Horsens og Hvidovre, hvor han vel maksimalt lignede en god 1. divisionsspiller.
Hvis Hiljemark virkelig har hvisket ledelsen i øret, at der løber en stærk svensker rundt i den næstbedste række, som kunne blive en kommende superligaprofil, så skal han da have den ros.
Som jeg før har nævnt, er det flot at vi har været medskabende på MJs udvikling, men jeg falder først på halen over SSE, når de gør det samme med de "ukendte" spillere de har hentet eller kommer til at hente.
Legaliser pyro!
At det nye AaB, som SSE22 står i spidsen for, er væsentligt mere kompetent drevet end det tidligere AaB, det er vel efterhånden hævet over enhver tvivl.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Og det mener du simpelhen ikke Widell er, fordi de har fået ham anbefalet af Hilje? Det er sgu fjollet!AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:56De klubber du nævner, har måske identificeret spillernes profil, identificeret holdets mangler og valgt ikke at slå til, fordi det blev vurderet at det ikke var det rigtige tidspunkt i forhold til spillerens udviklingskurve?jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:32Men hvorfor hentede FCN ham så ikke bare direkte i EfB, i stedet for at lade ham spille et halvt år i 1. division og byde 20 millioner? Hvorfor tog klubber som OB, Randers, Vejle osv. ikke chancen?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:21Mathias Jørgensen havde været i FCN, OB og AGF inden Esbjerg, som formåede at forløse ham, hvilket vi er fortsat med. Useriøst er det af påstå, at vi "opdagede" ham, når alle kendte ham. Vi har bygget på hvad EfB startede, hvilket er fedt og flot og viser vi kan noget, større (for nu) klubber end os ikke kunne.
Som jeg før har nævnt, er det flot at vi har været medskabende på MJs udvikling, men jeg falder først på halen over SSE, når de gør det samme med de "ukendte" spillere de har hentet eller kommer til at hente.
Selvfølglig skal SSE have 99,5 af kreditten for at hente og forløse Widell. Ligesom Gaarde skal have for Bassogog, der total tilfældigt endte i AaB, vist gennem samme netværk som Morientes var en del af. Og Inge for Otoa, uanset at det sikkert er en u-træner i AaB der “fandt” ham.
Hvis det er Hilje der har anbefalet Ask, fritages SSE ansvaret for den transfer, hvis man skal følge din logik til dørs?
Billede omkring Widell bekræfter for mig, at vi stadig ikke har noget seriøs scouting oppe og køre. Dét håber jeg nogle af transfermillionerne går til.
Der kan være mange grunde, behov spiller også ind. Min pointe er bare at de valgte ikke at gøre det, og vi derfor kunne hente en profil, som FCN var klar til at betale det 10-dobbelte for efter seks måneder.AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:56De klubber du nævner, har måske identificeret spillernes profil, identificeret holdets mangler og valgt ikke at slå til, fordi det blev vurderet at det ikke var det rigtige tidspunkt i forhold til spillerens udviklingskurve?jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:32Men hvorfor hentede FCN ham så ikke bare direkte i EfB, i stedet for at lade ham spille et halvt år i 1. division og byde 20 millioner? Hvorfor tog klubber som OB, Randers, Vejle osv. ikke chancen?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:21Mathias Jørgensen havde været i FCN, OB og AGF inden Esbjerg, som formåede at forløse ham, hvilket vi er fortsat med. Useriøst er det af påstå, at vi "opdagede" ham, når alle kendte ham. Vi har bygget på hvad EfB startede, hvilket er fedt og flot og viser vi kan noget, større (for nu) klubber end os ikke kunne.
Jeg savner også sådan en rigtig svenskertransfer, hvor man finder en eller anden ung angriber i afrika ala ham Bazoumana Touré, som er ved at blive solgt for +100 millioner fra Alsvenskan. Men indtil da, er jeg mere end tilfreds med at vi kan finde ud af at identificere unge skandinaviske spillere, som kan give sportslig såvel som økonomisk gevinst. Og her synes jeg tyskerne so far har været ret skarpe, også på de spillere vi har været rygtet sammen med.
Hellere det end at fiske i lottohavet efter uslebne diamanter i Sierra Leone.
Indtil videre har SSE betalt transfers for:Sønderhof skrev: ↑28. jan 2025, 14:28Og det mener du simpelhen ikke Widell er, fordi de har fået ham anbefalet af Hilje? Det er sgu fjollet!AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:56De klubber du nævner, har måske identificeret spillernes profil, identificeret holdets mangler og valgt ikke at slå til, fordi det blev vurderet at det ikke var det rigtige tidspunkt i forhold til spillerens udviklingskurve?jonas386 skrev: ↑28. jan 2025, 13:32Men hvorfor hentede FCN ham så ikke bare direkte i EfB, i stedet for at lade ham spille et halvt år i 1. division og byde 20 millioner? Hvorfor tog klubber som OB, Randers, Vejle osv. ikke chancen?AaBager skrev: ↑28. jan 2025, 13:21Mathias Jørgensen havde været i FCN, OB og AGF inden Esbjerg, som formåede at forløse ham, hvilket vi er fortsat med. Useriøst er det af påstå, at vi "opdagede" ham, når alle kendte ham. Vi har bygget på hvad EfB startede, hvilket er fedt og flot og viser vi kan noget, større (for nu) klubber end os ikke kunne.
Selvfølglig skal SSE have 99,5 af kreditten for at hente og forløse Widell. Ligesom Gaarde skal have for Bassogog, der total tilfældigt endte i AaB, vist gennem samme netværk som Morientes var en del af. Og Inge for Otoa, uanset at det sikkert er en u-træner i AaB der “fandt” ham.
Hvis det er Hilje der har anbefalet Ask, fritages SSE ansvaret for den transfer.
Billede omkring Widell bekræfter for mig, at vi stadig ikke har noget seriøs scouting oppe og køre. Dét håber jeg nogle af transfermillionerne går til.
Mathias Jørgensen
Melker Widell
Marc Nielsen (fri transfer, men han blev hentet et halvt år før tid og kostede derfor lidt håndører)
Jeg vil mene at SSE har en ret god track record når de går efter spillere de virkelig vil have. Og det er endda stadig forholdsvist billige signings.
------------------------------------------------