Netop. Og vi har vist MERE end mødt de forventede transferindtægter, eftersom der også afsættes 'yderligere' midler til akademiet.BoT skrev: ↑30. jan 2025, 14:28Vi skal heller ikke undervurdere, at disse to store salg betyder, at vi allerede meget tidligt har mødt vores forventede indtægt på spillersalg-siden, hvilket betyder, at vi ikke kan presses til et for billigt salg af fx Mathias Jørgensen, Bomholt eller Ross i slutningen af august. Dermed kan dette (forhåbentlig) blive starten på en positiv spiral, hvor vores salgspriser kan blive højere og højere - lidt som det er sket i FCN og FCM.
Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Bare det ikke at skulle frygte at en profil ryger til Tyrkiet, Sverige eller Norge efter det danske vindue er lukket giver ro i maven.
Mon ikke Adedeji kunne risikere at blive skippet til Sverige eller Norge - og så kan vi ønske ham alt det bedste med det.
Mon ikke Adedeji kunne risikere at blive skippet til Sverige eller Norge - og så kan vi ønske ham alt det bedste med det.
In verbis simus faciles
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Det kan vel sagtens ske alligevel. Håber på ekstra bredde og at der bliver set på netop sådanne muligheder.
Adedeji, Ross, Kasper Davidsen, Kasper Jørgensen og hvad vi ellers har der kunne være interessant.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Helenius er konstant skadet, Seydel skal spilles i form, Adideji er på vippen ud, og så er der John. Efter det er vi vel ude i folk som Jason, Bruus eller én af de unge 8'ere der skal misbruges på kant.
Jeg synes der mangler et reelt bud på en wing mere.
Helenius er konstant skadet, Seydel skal spilles i form, Adideji er på vippen ud, og så er der John. Efter det er vi vel ude i folk som Jason, Bruus eller én af de unge 8'ere der skal misbruges på kant.
Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde, selvom han også kan spille en 8'er. Valdemar Møller er vel også offensivspiller, ligesom at Widell også kan spille fremme. Numerisk set har vi ret mange spillere til 8'eren efterhånden, hvorfor det ikke virker urealistisk vi vil bruge ham på venstrekanten frem for midtbanen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Jeg tror en gallaopstilling bliver noget i stil med
Müller
Jørgensen-Kramer-Pudel-Bruus
Davidsen-Ternes-Widell
Isak-Ross-Jørgensen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Nordjyske opdaterede deres artikel sidst på eftermiddagen og artiklen har nu overskriften "et af de største salg" fremfor "det andetstørste salg". Nogen med Inside der kan se om de har justeret prisen eller hvad det er de har opdateret artiklen med?
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/wide ... an/5402441
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det tror jeg, nu hvor både John, Ross og Jørgensen også startede inde. Jeg er dog ikke så sikker på det også er der vi vil se ham når sæsonen først starter igen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:48Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Ka være Ydesen har læst med herinde og tænkt, at jow, måske er det svært at sammenligne priser over så mange år, som der er mellem salget af Grønkjær og så Widell....Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 19:50Nordjyske opdaterede deres artikel sidst på eftermiddagen og artiklen har nu overskriften "et af de største salg" fremfor "det andetstørste salg". Nogen med Inside der kan se om de har justeret prisen eller hvad det er de har opdateret artiklen med?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
- Kasper
- Allstar

Synes vi er meget tynde.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Mathias Jørgensen og Ross er de eneste to kanter med kvalitet.
Valdemar Møller ligner en kommende stjerne, men det er nok en tand for tidligt for ham.
John bliver mest brugt på 9'eren.
Seydel og Helenius er rene 9'ere.
Og så er der Jubril. Han har spillet nogenlunde kampe og har noget x-factor, men vi har vel tilgode at se ham præstere på superliga niveau.
Så er der hele snakken om Jasson på kant. Han har været prøvet deroppe, men synes overhovedet ikke det er smart at bruge ham der. Kan måske være en fin defensiv løsning, men går udfra at der er større offensive ambitioner.
Amar Diagne må simpelthen stå foran en udlejning - vild fart og antrit, dygtig dribler. Men han laver for mange fejl og er meget umoden i spillet med bolden.
Jeg føler mig overbevist om at der bliver arbejdet hårdt på at forstærke truppen med endnu et offensivt kort og jeg drømmer om at vi køber Adrian Justinussen I Hillerød.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
PonySlaystation
- Superliga

Prisen har ikke ændret sig stadig "lidt over 25 millioner kr".Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 19:50Nordjyske opdaterede deres artikel sidst på eftermiddagen og artiklen har nu overskriften "et af de største salg" fremfor "det andetstørste salg". Nogen med Inside der kan se om de har justeret prisen eller hvad det er de har opdateret artiklen med?
De er måske kommet i tvivl om hvad Grønkjær blev solgt til.
- Kasper
- Allstar

Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:51Det tror jeg, nu hvor både John, Ross og Jørgensen også startede inde. Jeg er dog ikke så sikker på det også er der vi vil se ham når sæsonen først starter igen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:48Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Han tog fuldstændig styring af kampen og dikterede tempoet efter behov.
Det er tidligt i hans AaB tid, men det ligner at der skal arbejdes på en permanent aftale inden der stikker fuldstændig af med ham. Jeg er helt oppe at ringe over hans kvaliteter.
Godt, takFunky skrev: ↑30. jan 2025, 19:53Ka være Ydesen har læst med herinde og tænkt, at jow, måske er det svært at sammenligne priser over så mange år, som der er mellem salget af Grønkjær og så Widell....Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 19:50Nordjyske opdaterede deres artikel sidst på eftermiddagen og artiklen har nu overskriften "et af de største salg" fremfor "det andetstørste salg". Nogen med Inside der kan se om de har justeret prisen eller hvad det er de har opdateret artiklen med?
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/wide ... an/5402441![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Ross på top er bare lort.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde, selvom han også kan spille en 8'er. Valdemar Møller er vel også offensivspiller, ligesom at Widell også kan spille fremme. Numerisk set har vi ret mange spillere til 8'eren efterhånden, hvorfor det ikke virker urealistisk vi vil bruge ham på venstrekanten frem for midtbanen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Jeg tror en gallaopstilling bliver noget i stil med
Müller
Jørgensen-Kramer-Pudel-Bruus
Davidsen-Ternes-Widell
Isak-Ross-Jørgensen
Apropos at være tynde, så bliver det nævnt, at kun Matti Joe og Ross kan betegnes som sikre startere i den offensive kæde. Det kunne være fedt at få én ind, som var så tilpas god, at Ross ikke var i kategorien 'sikker starter'.
Ædruelighedens stemme
Fedt! Debatsiden skal også stoppe med det der pjat med at gode offensiv spillere ikke må være på midtbanenKasper skrev: ↑30. jan 2025, 20:02Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:51Det tror jeg, nu hvor både John, Ross og Jørgensen også startede inde. Jeg er dog ikke så sikker på det også er der vi vil se ham når sæsonen først starter igen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:48Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Det er tidligt i hans AaB tid, men det ligner at der skal arbejdes på en permanent aftale inden der stikker fuldstændig af med ham. Jeg er helt oppe at ringe over hans kvaliteter.
Han ser rigtig god ud, men det er vel også derfor at Werder gider besvære sig med en økonomisk gevinst til os, hvis vi kan hjælpe ham til et gennembrud eller til at blive solgt. Jeg tror ikke en permanent aftale er realistisk, og jeg tror heller ikke det på noget tidspunkt har været et realistisk mål. Hvis han præsterer som vi alle håber, kommer han ikke til at være inden for vores økonomiske ramme, medmindre vi bruger alt vi har fået på Otoa og Widell.Kasper skrev: ↑30. jan 2025, 20:02Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:51Det tror jeg, nu hvor både John, Ross og Jørgensen også startede inde. Jeg er dog ikke så sikker på det også er der vi vil se ham når sæsonen først starter igen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:48Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Jeg er mere usikker på Hernes. Han er noget længere fra holdet i Newcastle, og er langt fra lige så hypet et navn. Det kunne godt blive et længere bekendtskab.
Det sidder fast efter mange år med trænere der mente det samme, startende med Wieghorst.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 20:06Fedt! Debatsiden skal også stoppe med det der pjat med at gode offensiv spillere ikke må være på midtbanenKasper skrev: ↑30. jan 2025, 20:02Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:51Det tror jeg, nu hvor både John, Ross og Jørgensen også startede inde. Jeg er dog ikke så sikker på det også er der vi vil se ham når sæsonen først starter igen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:48Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Det er tidligt i hans AaB tid, men det ligner at der skal arbejdes på en permanent aftale inden der stikker fuldstændig af med ham. Jeg er helt oppe at ringe over hans kvaliteter.![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar

Werder købte ham for 250.000 euro iflg transfermarkt. Det kan godt ske at du har ret, men tror ikke det er fuldkommen urealistisk at lande ham permanent.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 20:12Han ser rigtig god ud, men det er vel også derfor at Werder gider besvære sig med en økonomisk gevinst til os, hvis vi kan hjælpe ham til et gennembrud eller til at blive solgt. Jeg tror ikke en permanent aftale er realistisk, og jeg tror heller ikke det på noget tidspunkt har været et realistisk mål. Hvis han præsterer som vi alle håber, kommer han ikke til at være inden for vores økonomiske ramme, medmindre vi bruger alt vi har fået på Otoa og Widell.Kasper skrev: ↑30. jan 2025, 20:02Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:51Det tror jeg, nu hvor både John, Ross og Jørgensen også startede inde. Jeg er dog ikke så sikker på det også er der vi vil se ham når sæsonen først starter igen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:48Spillede han (Isak) ikke 8'er i træningskampen?jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde med Jørgensen og Ross/Seydel i front. Widell kan også spille pladsen, og vi har numerisk set ret mange spillere til 8'eren efterhånden. Valdemar Møller er vel også offensivspiller.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Jeg er mere usikker på Hernes. Han er noget længere fra holdet i Newcastle, og er langt fra lige så hypet et navn. Det kunne godt blive et længere bekendtskab.
- Kasper
- Allstar

Jeg har sagt det samme om Widell et hav af gange. Nok meget godt at jeg nøjes med at debattere om AaB herinde, på arbejdspladsen, med familie og venner, og ikke ude på AaBHanga skrev: ↑30. jan 2025, 20:16Det sidder fast efter mange år med trænere der mente det samme, startende med Wieghorst.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 20:06Fedt! Debatsiden skal også stoppe med det der pjat med at gode offensiv spillere ikke må være på midtbanenKasper skrev: ↑30. jan 2025, 20:02Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.
Det er tidligt i hans AaB tid, men det ligner at der skal arbejdes på en permanent aftale inden der stikker fuldstændig af med ham. Jeg er helt oppe at ringe over hans kvaliteter.![]()
Det var nu mere baseret på AaBs egen beskrivelse af ham, og Gows argument om, at vi havde hentet en spiller som Hernes over en mere rutineret og permanent løsning, da det ville stå i vejen for Davidsen, Jimenez og Bomholts udvikling. I det lys har jeg svært ved at se vi går ind til foråret med en midtbane hvor 3/3 spillere kun er her de næste 5 måneder.Hanga skrev: ↑30. jan 2025, 20:16Det sidder fast efter mange år med trænere der mente det samme, startende med Wieghorst.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 20:06Fedt! Debatsiden skal også stoppe med det der pjat med at gode offensiv spillere ikke må være på midtbanenKasper skrev: ↑30. jan 2025, 20:02Baseret på hvad jeg så i Horsens kampen, så tvivler jeg stærkt på at han skal "gemmes væk" ude på kanten.