Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Nej tak til Iver.
Hans ugidelige indsats var med til at sænke klubben fuldstændig. Han var anonym i de fleste kampe og har ikke præsteret noget som helst siden.
Hans ugidelige indsats var med til at sænke klubben fuldstændig. Han var anonym i de fleste kampe og har ikke præsteret noget som helst siden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Hernes er udpræget 6'er.jonas386 skrev: ↑31. jan 2025, 11:54Det har jeg i så fald overset/overhørt, men tænker du ikke på Hernes? Med Isak har vi 7 spillere til de tre pladser (Davidsen, Jimenez, Bomholt, Widell, Jasson, Hernes og Isak).Kokkefar skrev: ↑31. jan 2025, 11:50Han er hele tiden blevet nævnt som en del af kabalen på CM, hvor man vil have 6 til 3 pladser. Der er han én af de 6. Jeg tror slet ikke der er tvivl om at planen er, at han er 8'er i AaB.jonas386 skrev: ↑31. jan 2025, 11:48Det var Gows og andres beskrivelser af ham som en offensivspiller med direkte udfordringer, der fik mig til at tænke kant. En position som 8'er blev nævnt som en alternativ, hvilket fik mig til at tænke han nok ikke primært var hentet som midtbanespiller.FIDEL skrev: ↑31. jan 2025, 11:17Hvad får dig til at tro, at Isak er tiltænkt en rolle som kantspiller? Meget mystisk udmelding imo., da der er intet, der har indikeret dette.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde, selvom han også kan spille en 8'er. Valdemar Møller er vel også offensivspiller, ligesom at Widell også kan spille fremme. Numerisk set har vi ret mange spillere til 8'eren efterhånden, hvorfor det ikke virker urealistisk vi vil bruge ham på venstrekanten frem for midtbanen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Helenius er konstant skadet, Seydel skal spilles i form, Adideji er på vippen ud, og så er der John. Efter det er vi vel ude i folk som Jason, Bruus eller én af de unge 8'ere der skal misbruges på kant.
Jeg synes der mangler et reelt bud på en wing mere.
Jeg tror en gallaopstilling bliver noget i stil med
Müller
Jørgensen-Kramer-Pudel-Bruus
Davidsen-Ternes-Widell
Isak-Ross-Jørgensen
Dertil er der en meget åben plads på højrekanten, hvor hverken Adedeji eller Kelvin John har formået at slå til.
Hernes og Davidsen til 6'eren.
Widell, Isak, Bomholt og Jimenez til de to 8'ere.
Jasson ligner en der er i spil til en ny position. Back eller kant.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Nej Hernes fuldendte kabalen med de 6. Jasson er ikke i spil til 8'eren, men til kanten. Det har Ydesen i hvert fald sagt hele vinduet.jonas386 skrev: ↑31. jan 2025, 11:54Det har jeg i så fald overset/overhørt, men tænker du ikke på Hernes? Med Isak har vi 7 spillere til de tre pladser (Davidsen, Jimenez, Bomholt, Widell, Jasson, Hernes og Isak).Kokkefar skrev: ↑31. jan 2025, 11:50Han er hele tiden blevet nævnt som en del af kabalen på CM, hvor man vil have 6 til 3 pladser. Der er han én af de 6. Jeg tror slet ikke der er tvivl om at planen er, at han er 8'er i AaB.jonas386 skrev: ↑31. jan 2025, 11:48Det var Gows og andres beskrivelser af ham som en offensivspiller med direkte udfordringer, der fik mig til at tænke kant. En position som 8'er blev nævnt som en alternativ, hvilket fik mig til at tænke han nok ikke primært var hentet som midtbanespiller.FIDEL skrev: ↑31. jan 2025, 11:17Hvad får dig til at tro, at Isak er tiltænkt en rolle som kantspiller? Meget mystisk udmelding imo., da der er intet, der har indikeret dette.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde, selvom han også kan spille en 8'er. Valdemar Møller er vel også offensivspiller, ligesom at Widell også kan spille fremme. Numerisk set har vi ret mange spillere til 8'eren efterhånden, hvorfor det ikke virker urealistisk vi vil bruge ham på venstrekanten frem for midtbanen.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Helenius er konstant skadet, Seydel skal spilles i form, Adideji er på vippen ud, og så er der John. Efter det er vi vel ude i folk som Jason, Bruus eller én af de unge 8'ere der skal misbruges på kant.
Müller
Davidsen-Ternes-Widell
Isak-Ross-Jørgensen
Dertil er der en meget åben plads på højrekanten, hvor hverken Adedeji eller Kelvin John har formået at slå til.
Du har ret i vi ikke mangler ham lige nu. Men isoleret set ville jeg ikke klage over at få ham tilbage, og vi skal jo formentlig hente tre nye på CM til sommer, så lidt rettidig omhu ville ikke skade. Så har vi mulighed for at bruge Widell, Isak eller Bomholt på kanten i ny og næ for at sprede spilletiden lidt ud. Jeg tror overhovedet ikke det er aktuelt, det er en helt hypotetisk tanke, men jeg ville ikke klage over at få ham tilbage. Jeg synes han er dygtig.Hanga skrev: ↑31. jan 2025, 12:08Hvis vi stod og manglede hans type ville jeg være enig, men i og med at Widell bliver foråret ud og vi også har Isak, Jasson og Bomholt, så synes jeg ikke det er oplagt. Så skulle han være en længerevarende løsning men her håber jeg nærmere vi går efter at finde den næste Widell, altså en yngre spiller der kan blive salgsemne.
Mon ikke han ender tilbage i Norge.
Mon Melker stadig render rundt og træner ?
Eller har i læst nogle steder om han er i Wales til lægetjek ??
Eller har i læst nogle steder om han er i Wales til lægetjek ??
Fair nok. Så godt at Jasson spillede højreback imod Horsens, men lagde ikke noget videre i det, da der kan være en spilletidskabale der skal gå op.Kokkefar skrev: ↑31. jan 2025, 12:53Nej Hernes fuldendte kabalen med de 6. Jasson er ikke i spil til 8'eren, men til kanten. Det har Ydesen i hvert fald sagt hele vinduet.jonas386 skrev: ↑31. jan 2025, 11:54Det har jeg i så fald overset/overhørt, men tænker du ikke på Hernes? Med Isak har vi 7 spillere til de tre pladser (Davidsen, Jimenez, Bomholt, Widell, Jasson, Hernes og Isak).Kokkefar skrev: ↑31. jan 2025, 11:50Han er hele tiden blevet nævnt som en del af kabalen på CM, hvor man vil have 6 til 3 pladser. Der er han én af de 6. Jeg tror slet ikke der er tvivl om at planen er, at han er 8'er i AaB.jonas386 skrev: ↑31. jan 2025, 11:48Det var Gows og andres beskrivelser af ham som en offensivspiller med direkte udfordringer, der fik mig til at tænke kant. En position som 8'er blev nævnt som en alternativ, hvilket fik mig til at tænke han nok ikke primært var hentet som midtbanespiller.FIDEL skrev: ↑31. jan 2025, 11:17Hvad får dig til at tro, at Isak er tiltænkt en rolle som kantspiller? Meget mystisk udmelding imo., da der er intet, der har indikeret dette.jonas386 skrev: ↑30. jan 2025, 19:45
Det er mit indtryk, at Isak primært er tiltænkt en rolle i den forreste kæde, selvom han også kan spille en 8'er. Valdemar Møller er vel også offensivspiller, ligesom at Widell også kan spille fremme. Numerisk set har vi ret mange spillere til 8'eren efterhånden, hvorfor det ikke virker urealistisk vi vil bruge ham på venstrekanten frem for midtbanen.
Müller
Davidsen-Ternes-Widell
Isak-Ross-Jørgensen
Vi bliver vel klogere som optakten skrider frem. Jeg synes bare det er underligt, at Gow argumenterer for lejemålet med Hernes, med at der ikke skal tages for meget spilletid fra Bomholt, Davidsen og Jimenez. Hvis Isak er tiltænkt 8'eren, kommer vi til at gå ind til flere kampe med tre midtbanespillere der ikke er her i næste sæson, og en fortsat svaghed på den kant der ikke spilles af Mathias Jørgensen. I følge Nordjyske er det forventningen at Hernes kommer til at få en god mængde spilletid, og hverken Widell eller Isak vel skal på bænken.
Derudover tænkte jeg at den rygtede afgang af Adedeji, betød at han ville komme i overskud, men hvis Isak er tiltænkt 8'eren er han vel vores bedste mand på positionen. Det kan selvfølgelig være vi får en højrekant ind her sidst i vinduet, nu hvor vi har sikret salgene af Otoa og Widell og det hele virker til at give lidt mere mening for mig.
EDIT: Det ligner vi bliver klogere efter at have set dagens starter i aktion. Både Isak og Jasson starter inde, og det er umiddelbart kun de to jeg er i tvivl om hvor skulle starte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Han er i hvert fald ikke med i startopstillingen til træningkampen her kl. 15.
Jeg kan ikke huske hvor, men jeg læste i går at han var på vej til England for at gennemføre lægetjek mv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Nej tak til Fossum. En af dem der svigtede allermest i nedrykingssæsonen. Kan heller ikke se vi mangler ham og han er ikke en af dem der er blevet god af at forlade AaB.
RAUS RAUS SSE!
Jeg synes træningskampen i dag bekræfter dette. Alle mand fit, og Jason starter på kant, og det er Bruus/John vi kan skifte ind. Er godt nok tyndt... Tænk hvis MJ får en skade, så er der 0 produktion fra kanterne.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
- Kasper
- Allstar

Vi mangler en stopper og en kant. Synes det er åbenlyst og jeg forventer at klubben arbejder på tilgange inden vinduet lukket.Belwas skrev: ↑31. jan 2025, 18:59Jeg synes træningskampen i dag bekræfter dette. Alle mand fit, og Jason starter på kant, og det er Bruus/John vi kan skifte ind. Er godt nok tyndt... Tænk hvis MJ får en skade, så er der 0 produktion fra kanterne.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
PonySlaystation
- Superliga

-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Spændnee hvad det giver af muligheder til sommer, nu behøver vi vel ikke sælge, så det må presse prisen op på mjPonySlaystation skrev: ↑31. jan 2025, 20:03Så er den officel:
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nu-e ... is/5405027
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Slutningen af et januar vindue kan man hurtigt bruge for mange penge, på spillere der ikke er det værd. Men jo, kan han finde noget guld, så skal vi også være parate til at bruge lidt.Kasper skrev: ↑31. jan 2025, 19:04Vi mangler en stopper og en kant. Synes det er åbenlyst og jeg forventer at klubben arbejder på tilgange inden vinduet lukket.Belwas skrev: ↑31. jan 2025, 18:59Jeg synes træningskampen i dag bekræfter dette. Alle mand fit, og Jason starter på kant, og det er Bruus/John vi kan skifte ind. Er godt nok tyndt... Tænk hvis MJ får en skade, så er der 0 produktion fra kanterne.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Ved ikke om den her er blev delt
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... -prisskilt- AaB manglede jo en angriber, da man havde solgt John Irendale, og i den forbindelse undersøgte man muligheden for at hente Emeka Nnamani i B.93.
- Men der, hvor den havnede, er, at AaB ønskede kun at hente ham på en lejeaftale med en købsoption, og de betingelser var B.93 ikke interesserede i.
- Derfor kunne parterne ikke finde hinanden. B.93 var åben for at sælge ham, men AaB har ikke så forfærdelig mange penge at bruge på transfers.
- Så det var ikke muligt for AaB, og da slet ikke, da B.93 smækkede prisskiltet op, som jeg kan forstå lå i omegnen af 500.000 euro eller 3,7 millioner kroner, lyder det.
Hans udvikling (eller mangel på samme) har peget den forkerte vej i flere sæsoner i træk. Senest er der blevet ophævet med nuværende klub, hvor han har fået meget lidt spilletid. I FCM var han mest på bænken (eller ude) og sidste sæson i AaB var desværre heller ikke noget at skrive hjem om. Jeg tror ikke han er i spil på Hornevej.Kokkefar skrev: ↑31. jan 2025, 12:56Du har ret i vi ikke mangler ham lige nu. Men isoleret set ville jeg ikke klage over at få ham tilbage, og vi skal jo formentlig hente tre nye på CM til sommer, så lidt rettidig omhu ville ikke skade. Så har vi mulighed for at bruge Widell, Isak eller Bomholt på kanten i ny og næ for at sprede spilletiden lidt ud. Jeg tror overhovedet ikke det er aktuelt, det er en helt hypotetisk tanke, men jeg ville ikke klage over at få ham tilbage. Jeg synes han er dygtig.Hanga skrev: ↑31. jan 2025, 12:08Hvis vi stod og manglede hans type ville jeg være enig, men i og med at Widell bliver foråret ud og vi også har Isak, Jasson og Bomholt, så synes jeg ikke det er oplagt. Så skulle han være en længerevarende løsning men her håber jeg nærmere vi går efter at finde den næste Widell, altså en yngre spiller der kan blive salgsemne.
Mon ikke han ender tilbage i Norge.
- Kasper
- Allstar

Det skal selvfølgelig være den eller de rigtige, men forventer at AaB er forberedt på denne situation.Gentleman Finn skrev: ↑31. jan 2025, 20:30Slutningen af et januar vindue kan man hurtigt bruge for mange penge, på spillere der ikke er det værd. Men jo, kan han finde noget guld, så skal vi også være parate til at bruge lidt.Kasper skrev: ↑31. jan 2025, 19:04Vi mangler en stopper og en kant. Synes det er åbenlyst og jeg forventer at klubben arbejder på tilgange inden vinduet lukket.Belwas skrev: ↑31. jan 2025, 18:59Jeg synes træningskampen i dag bekræfter dette. Alle mand fit, og Jason starter på kant, og det er Bruus/John vi kan skifte ind. Er godt nok tyndt... Tænk hvis MJ får en skade, så er der 0 produktion fra kanterne.Belwas skrev: ↑30. jan 2025, 19:35Er jeg den eneste der synes vi er lidt for tynde i den forreste kæde? Der er 3 pladser og vel reelt kun MJ og Ross der er sikre kort ift kvalitet og stabilitet....
Er vinduet lukket, eller er det først i aften?