Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af Sauer » 4. feb 2025, 09:15

jonas386 skrev:
4. feb 2025, 08:33
Tipsbladets dækning var helt rædselsfuld. David Boysen der flere gange insisterede på, at vi bare hentede i øst og vest, hvilket Allan Olsen, tror jeg, fulgte op med, at vi jo bare hentede revl og krat for at se hvad der mon fungerede. De grinede også lidt af Otoa-handlen, og jokede med at han jo måtte have samme agent som Jakob Busk. Lidt for tydeligt de ikke rigtigt har set ham spille.. Hvorfor er det så svært at finde fodboldjournalistpersonligheder der bare har bare lidt styr på hvad der foregår? Det er jo nærmest kun Klaus Egelund, der ikke bliver til en savlende idiot, så snart snakken går på AaB..

Udover det sidste ikke er rigtigt, så er det heller ikke mere "øst og vest", end at vi har hentet to nordmænd, en svensker og en tysker. I sommer var det lidt mere eksotisk, med spillere fra Tanzania, USA og Australien, men alle (udover Jasson) er spillere med erfaring fra Holland, Belgien eller Tyskland. Så mere øst og vest er det heller ikke, og så er det ret tydeligt at der prioriteres spillere med opvækst i gode akademier ala Genk, PSV, Dortmund eller Malmö.

Nå. Alt i alt et fint vidue. To flotte salg, og et par nye spændende ansigter. Det bliver 8/10 fra mig. Det er primært pga. Widell-salget, at han stadig er i klubben, samt tilgangen af vores svenske midterforsvarer. En kant havde været rart, men jeg har også forståelse for, at mulighederne bare er bedre til sommer, især nu hvor vi har lidt penge at gøre godt med.

Det bliver spændende. Glæder mig allerede til FCN kampen om små 10 dage.
Jeg lukkede Tipsbladets udsendelse efter ca. 30 sekunder, da jeg opdagede, at eksperterne hed David Boysen og Rajko Lekic. Allan Olsen kan man også hurtigt få nok af.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 4. feb 2025, 09:55

Gaarde6 skrev:
4. feb 2025, 03:39
Sauer skrev:
4. feb 2025, 00:17
Morten Bruun mener, vi har haft det bedste transfervindue i Superligaen. Ikke at man nødvendigvis skal lægge alt for meget i, hvad eksperterne siger.

Men han nævner:
- Flot salg af Otoa, som - ifølge ham - ikke var en del af idealopstillingen
- Kalder det en genialitet med salget og lejen af Widell
- Kommet af med dødvægt i form af Caballo og Iredale
- Roser at man har en tydelig strategi og handler på den

Både Hebo og Bruun roser i øvrigt Vincent Müller.
Jeg er helt enig med Morten Bruun.
Det har været et fremragende vindue!

Skulle det ha været et rent 12 tak, skulle vi ha været af med Jubril og lejet Diagne ud. Plus vi evt skulle ha haft en back up til kanten.

Jeg giver Gow og Co et 10 tal med pil op.
Jeg tror jeg bliver nødt til at se hvordan vores spidsangriber (hvem der så end foretrækkes) kommer til at levere i foråret, før jeg er helt oppe i topkarakter. Seydel skal gerne være en opgradering i forhold til Iredale i hvert fald, eller den gode Ross skal slå igennem som målscorer, eller Helenius blive skadefri og få gang i målscoringen igen, før vi har løst det problem.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. feb 2025, 09:59

Frygah skrev:
4. feb 2025, 09:55
Gaarde6 skrev:
Sauer skrev:
Morten Bruun mener, vi har haft det bedste transfervindue i Superligaen. Ikke at man nødvendigvis skal lægge alt for meget i, hvad eksperterne siger.

Men han nævner:

Skulle det ha været et rent 12 tak, skulle vi ha været af med Jubril og lejet Diagne ud. Plus vi evt skulle ha haft en back up til kanten.

Jeg tror jeg bliver nødt til at se hvordan vores spidsangriber (hvem der så end foretrækkes) kommer til at levere i foråret, før jeg er helt oppe i topkarakter. Seydel skal gerne være en opgradering i forhold til Iredale i hvert fald, eller den gode Ross skal slå igennem som målscorer, eller Helenius blive skadefri og få gang i målscoringen igen, før vi har løst det problem.
Meget enig. Rigtig godt vindue på de de fleste parametre, især med de to salg, men Seydel er det store spørgsmålstegn, for vi mangler helt tydeligt en bedre 9'er end vi hidtil har haft.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 4. feb 2025, 11:02

Hanga skrev:
4. feb 2025, 09:59
Frygah skrev:
4. feb 2025, 09:55
Gaarde6 skrev:
Sauer skrev:

Men han nævner:

Meget enig. Rigtig godt vindue på de de fleste parametre, især med de to salg, men Seydel er det store spørgsmålstegn, for vi mangler helt tydeligt en bedre 9'er end vi hidtil har haft.
Jeg vælger at tro at Seydel må være bedre end Iredale, derudover så Helenius overraskende skarp ud i træningskampen mod Seattle, så vil ikke afskrive han kan få et hæderligt forår hvis han kan holde sig skadesfri.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 4. feb 2025, 13:58

jonas386 skrev:
Tipsbladets dækning var helt rædselsfuld. David Boysen der flere gange insisterede på, at vi bare hentede i øst og vest, hvilket Allan Olsen, tror jeg, fulgte op med, at vi jo bare hentede revl og krat for at se hvad der mon fungerede. De grinede også lidt af Otoa-handlen, og jokede med at han jo måtte have samme agent som Jakob Busk. Lidt for tydeligt de ikke rigtigt har set ham spille.. Hvorfor er det så svært at finde fodboldjournalistpersonligheder der bare har bare lidt styr på hvad der foregår? Det er jo nærmest kun Klaus Egelund, der ikke bliver til en savlende idiot, så snart snakken går på AaB..

Udover det sidste ikke er rigtigt, så er det heller ikke mere "øst og vest", end at vi har hentet to nordmænd, en svensker og en tysker. I sommer var det lidt mere eksotisk, med spillere fra Tanzania, USA og Australien, men alle (udover Jasson) er spillere med erfaring fra Holland, Belgien eller Tyskland. Så mere øst og vest er det heller ikke, og så er det ret tydeligt at der prioriteres spillere med opvækst i gode akademier ala Genk, PSV, Dortmund eller Malmö.

Nå. Alt i alt et fint vidue. To flotte salg, og et par nye spændende ansigter. Det bliver 8/10 fra mig. Det er primært pga. Widell-salget, at han stadig er i klubben, samt tilgangen af vores svenske midterforsvarer. En kant havde været rart, men jeg har også forståelse for, at mulighederne bare er bedre til sommer, især nu hvor vi har lidt penge at gøre godt med.

Det er sjældent jeg gider hører på de såkaldte "fodboldeksperter" fra landsdækkende medier, når snakken går på AaB, det er simpelthen så tydeligt de ikke har set dem spille, eller kun i meget begrænset omfang. Klaus Egelund, Mikkel Bischoff og til tider Morten Bruun er de få ædruelige stemmer der tilbage i de landsdækkende medier, som rent faktisk ved noget om AaB.
I den forbindelse skal lyde et shout out til vores lokale Claus Jensen og især Ydesen der ofte leverer gode indspark i Ripodsten.

Jeg giver også transfervinduet 8/10, jeg havde godt set vi havde skilt os af med Adedeji og fundet en ny kant, men ellers rigtig fint vindue med vores økonomiske situation in mente.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 4. feb 2025, 14:32

troelsh skrev:
4. feb 2025, 13:58
jonas386 skrev:

Det er sjældent jeg gider hører på de såkaldte "fodboldeksperter" fra landsdækkende medier, når snakken går på AaB, det er simpelthen så tydeligt de ikke har set dem spille, eller kun i meget begrænset omfang. Klaus Egelund, Mikkel Bischoff og til tider Morten Bruun er de få ædruelige stemmer der tilbage i de landsdækkende medier, som rent faktisk ved noget om AaB.
I den forbindelse skal lyde et shout out til vores lokale Claus Jensen og især Ydesen der ofte leverer gode indspark i Ripodsten.

Jeg giver også transfervinduet 8/10, jeg havde godt set vi havde skilt os af med Adedeji og fundet en ny kant, men ellers rigtig fint vindue med vores økonomiske situation in mente.
Mon ikke Adedeji ryger mod nord i løbet af februar.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. feb 2025, 14:55

Rams skrev:
4. feb 2025, 14:32
troelsh skrev:
4. feb 2025, 13:58
Mon ikke Adedeji ryger mod nord i løbet af februar.
Det var også min tanke!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 4. feb 2025, 15:36

R Rosenberg skrev:
3. feb 2025, 22:59
Jakobsen skrev:
3. feb 2025, 22:54
Pollack2 skrev:
3. feb 2025, 22:43
Når der nu ikke sker mere på Hornevej, kan man da kigge på eks-AaB'ere:

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... l-hvidovre

Jeg var en af dem, der var ked af det skifte til FCK. Theo var åbenlyst ikke klar til den hylde, og nu har han spildt sin tid der. Dårlig rådgivning/et ønske om at cashe in med det samme på bekostning af udvikling.
Vi var jo bare ikke sted, hvor vi kunne tilbyde Sander noget godt eller omvendt.
Vi satte ham ind for tidligt, han havde nogle fejl der forplantede sig mentalt og klubben var et dårligt sted. Holdet var jo ikke sundt da vi rykkede ned og jeg kunne godt se det blive rigtigt giftigt med ung usikker målmand sådan som vi spillede i efteråret 2023.
Jeg tror, det kloge lige der var, at sende Sander videre.
Havde vi nu kørt med Posa/Mantl i sæsonen vi rykkede nede og Sander kunne komme ind som det nye friske pust så tror jeg faktisk, at der havde været bedre forudsætninger.
Men så var vi ikke rykket ned...

Det var så bizart at lade ham spille. Lort for klubben og lort for Sander, der slet ikke var klar eller havde niveauet.
Livet må godt nok være nemt, når man lever det i sort/hvid
Legaliser pyro!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. feb 2025, 18:05

Kan forstå, at det hollandske vindue er åben i dag med. Det kan vel godt ende med et bud på Kramer?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. feb 2025, 22:36

Jeg er enig med Ydesen. Dette vindue er til en ren top-karakter. Jeg kan simpelthen ikke inden for rimelighedens eller realismens grænser se, hvad AaB skulle have gjort bedre ud fra forudsætningerne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 4. feb 2025, 23:58

Funky skrev:
4. feb 2025, 22:36
Jeg er enig med Ydesen. Dette vindue er til en ren top-karakter. Jeg kan simpelthen ikke inden for rimelighedens eller realismens grænser se, hvad AaB skulle have gjort bedre ud fra forudsætningerne.
Præcis. Og så er Bruun altså lødig, vidende og fornuftig i sine analyser. Et fyrtårn i det hav af selvhøjtidelige båtnakker, der fylder mest blandt de danske eksperter/kommentatorer.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 5. feb 2025, 02:09

Pollack2 skrev:
4. feb 2025, 23:58
Funky skrev:
4. feb 2025, 22:36
Præcis. Og så er Bruun altså lødig, vidende og fornuftig i sine analyser. Et fyrtårn i det hav af selvhøjtidelige båtnakker, der fylder mest blandt de danske eksperter/kommentatorer.
Hvis man endelig skal lytte til eksperter på de landsdækkende kanaler, er han absolut en af de bedste. Tror også roligt, man kan regne med, at Bruun får set en hel del mere Superliga- og divisionsbold end fx Peter Sørensen, Thomas Gravesen, Allan Olsen og Tøffe.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. feb 2025, 07:57

Vindue lukket på fin vis. Lad os så komme i gang med det nedrykningsspil, så vi kan få denne sæson overstået og påbegynde den reelle genopbygning.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 5. feb 2025, 08:34

R Rosenberg skrev:
5. feb 2025, 07:57
Vindue lukket på fin vis. Lad os så komme i gang med det nedrykningsspil, så vi kan få denne sæson overstået og påbegynde den reelle genopbygning.
haha ja og så går vi da også et vildt sommervindue i møde med dem der stopper Men fokus nu på det næste halve år, og så status.
spændende trup om ikke andet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. feb 2025, 08:59

baresi skrev:
5. feb 2025, 08:34
R Rosenberg skrev:
haha ja og så går vi da også et vildt sommervindue i møde med dem der stopper Men fokus nu på det næste halve år, og så status.
Jamen, der er sgu sådan lidt en nul-sæson, hvor der er et eneste mål, og det er at overleve første år efter oprykning.

Først til sommer, hvis vi overlever, kan man sådan rigtig begynde at tænke mere reelt langsigtet. Det synes jeg også, at de to (fine) lejeaftaler med de to nordmænd indikerer. Samt lejeaftalen med Widell.

Og Gow og vennerne skal virkelig op på beatet til sommer, for næste sæson bliver sværere end denne, når det minimum hedder OB i stedet for formodentlig Vejle.

Det har været tre træls år. Det fjerde kan også nemt blive det, medmindre Gow tryller, eller man tilfører pænt mange flere midler.
Ædruelighedens stemme

ekni99
2. div
2. div

Indlæg af ekni99 » 5. feb 2025, 09:24

R Rosenberg skrev:
5. feb 2025, 08:59
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:
Jamen, der er sgu sådan lidt en nul-sæson, hvor der er et eneste mål, og det er at overleve første år efter oprykning.

Først til sommer, hvis vi overlever, kan man sådan rigtig begynde at tænke mere reelt langsigtet. Det synes jeg også, at de to (fine) lejeaftaler med de to nordmænd indikerer. Samt lejeaftalen med Widell.

Og Gow og vennerne skal virkelig op på beatet til sommer, for næste sæson bliver sværere end denne, når det minimum hedder OB i stedet for formodentlig Vejle.

Det har været tre træls år. Det fjerde kan også nemt blive det, medmindre Gow tryller, eller man tilfører pænt mange flere midler.
Jeg tror vi forvente tre-fire trælse år mere. Se hvor lang tid det tog AGF at komme bare nogenlunde ovenpå deres ture ned i 1. division. :S

Brugeravatar
Siyabonga
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Nomvethe
Geografisk sted: København

Indlæg af Siyabonga » 5. feb 2025, 10:02

ekni99 skrev:
5. feb 2025, 09:24
R Rosenberg skrev:
5. feb 2025, 08:59
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:

Jeg tror vi forvente tre-fire trælse år mere. Se hvor lang tid det tog AGF at komme bare nogenlunde ovenpå deres ture ned i 1. division. :S
Jeg synes, efter dette vindue, kan vi godt tillade os at stræbe efter 7.-pladsen (måske hybris :D).
Men ligefrem at melde sæsonen slut, er jeg ikke enig i. Det er det, som er fedt ved ligastrukturen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2025, 10:15

Tror sgu ikke vi henter 9 point på FCN eller SIF, desværre. Det er imo heller ikke så vigtigt. Vi har, som Rosenberg skriver, et uhyre vigtigt vindue foran os til sommer, hvor vi skal have fundet 3-5 nye spillere til startopstillingen, og kan risikere at miste vores vigtigste spiller i Mathias Jørgensen, samtidig med at vi meget gerne skal tage holdet til det næste niveau hvor vi på de fleste dage kan spille op med de bedste hold i rækken, og ikke bare gå ud fra vi taber hver eneste kamp med +2 mål.

Jeg forestille mig vi i bagkæden siger farvel til Kasper Jørgensen, udover Kramer, og som minimum skal have ham erstattet. På midten mister vi tre mand i Widell, Isak og Hernes, og jeg er usikker på hvor meget af det kan erstattes internt med Davidsen, Bomholt og Jimenez. I et optimalt scenarie bliver to af dem klar henover foråret - og navnlig Bomholt har set stærk ud i opstarten - men realistisk set skal vi nok ud og finde 1-2 spillere her også.

Så har vi offensiven, hvor det ikke er helt urealistisk vi skal ud og finde tre nye mand, hvis Jørgensen sælges. Jeg håber vi holder på Jørgensen en sæson mere, tænker også det er formålet med forlængelsen, men vi skal nok alligevel ud og finde en højre kant og formentlig en 9'er, medmindre Seydel viser sig som en bæredygtig løsning (tror ikke på det må jeg indrømme).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 5. feb 2025, 10:52

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... nd/5404095

Nogen der kan fortælle om der står noget spændende i den artikel

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. feb 2025, 11:03

troelsh skrev:
5. feb 2025, 10:52
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... nd/5404095

Nogen der kan fortælle om der står noget spændende i den artikel
Det er hans fart og adræthed der fremhæves, foruden hans elegance.
"Dermed bringer han helt sikkert nogle andre spidskompetencer ind i AaB-truppen. Nok har han ikke Kramer og Pudels fysik, men det er tydeligt, at han kan forsvare på en anden måde, end de to foretrukne AaB-stoppere"

og

"Boldomgangen ser fornuftig ud, men det som springer i øjnene er og bliver bevægelserne, der virker lette og eksplosive for en midtstopper, hvilket er den position, Makolli er hentet ind for at dække"
Det jeg læser er "Van Dijk-klon ;) "
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst