I fald, at han pludselig viser sig bedre end Ross, og Seydel viser sig som en sand Torjäger, så håber jeg så sandelig, at man vil ændre på det.bonanza skrev: ↑6. feb 2025, 18:13Det ser ud som om han er tiltænkt som en joker på 9'eren og det har set godt ud i den her friendly mod Bodø/glimt. Den modsatte kant af Jørgensen, er den som Oliver Ross spiller. Det tænker jeg ikke at man vil ændre på.jonas386 skrev: ↑6. feb 2025, 18:05Han har jo spillet lidt i begge sider i denne sæson, men lad mig da bare rette det til den modsatte kant af Jørgensen - forudsat John ikke er tiltænkt en plads som 9'er.bonanza skrev: ↑6. feb 2025, 18:00Vil mene der er fint styr på højrekanten i og med at MJ spiller den.jonas386 skrev: ↑6. feb 2025, 17:57Virkelig godt taget ned, og endnu engang kommer afleveringen fra John på det helt rigtige tidspunkt, hvor han i efteråret nok havde taget et træk eller to mere inden han var blevet lukket ned. Jeg er meget spændt på om han tager det med ind i sæsonen, i så fald har vi da fået styr på højrekanten.
EDIT: Og så 5-3. Der er godt nok nogle ting offensivt der bare har siddet lige i skabet i de afgørende situationer. Vi skaber igen mange muligheder.
Bodø ligner ikke et hold der skal spille europa league play-off om en uge..
Træningskampe vinter 2025
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Træningskampe vinter 2025
Ædruelighedens stemme
Vi har kun lavet to udskiftninger 87 minutter inde i kampen, kan jeg se.
Nogen med adgang til kampen, der kan sige, om bestemte spillere har gjort sig særligt bemærket?
Nogen med adgang til kampen, der kan sige, om bestemte spillere har gjort sig særligt bemærket?
Nu skal vi måske til at være nervøse for at miste dem begge via rekordtransfers til sommer?!
Kelvin John var fremragende, Isak Aarøen er en gudsbenådet fodboldspiller. Kasper Davidsen har sat sig på 6'eren
- KongGulerod
- Landshold

Fed kamp! Det ser virkelig godt ud, når de først begynder at rulle sig ud offensivt. Isak Aarøen og John som kampens bedste spillere i mine øjne, men jeg synes egentlig at stort set samtlige spillere gør en god figur 
-
R Rosenberg
- Allstar

Det skulle lige passe.
Nej, men gror dette hold i samme tempo det næste års tid, er der næppe nogen tvivl om, at Menno vil blive ombejlet på større adresser. For han har skabt meget ud af ret lidt. Især på mandskabsbehandling og holdånd. Og han er desuden ret ung.
Nu må vi se, hvordan det spænder af resten af sæsonen.
Ædruelighedens stemme
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Menno ryger nok snart. AaB er jo ret gode til at sælge trænere.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Nej, er der hvis ingen de kan påstå.raekkeettre skrev: ↑6. feb 2025, 19:16Kelvin J. var med i samtlige mål. Det er dælme vildt....den have jeg ikke set komme.
Dog er der måske en lektie at drage især med unge spillere udefra. Komme til et nyt land og skulle lære en ny form for fodbold og ind på et førstehold, hvor det for alvor gælder. Det er måske ikke så underligt, at det kan tage spilleren et halvt år at vænne sig til alt det nye og blive komfortabel og frigjort.
Et eksempel på det er jo Dame N'Doye som vi grinte af i starten.
RAUS RAUS SSE!
Pudsig kamp, hvor Bodø som jeg lige så det egentlig ikke kom til flere chancer end AaB, selv om de sad på (for) meget af spillet - men alle deres afslutninger var stort set enten på stolpen eller inden for rammen og uden for Müllers rækkevidde. Et godt spillende hold, absolut - det kunne godt blive samme kampbillede mod FCN.
Pænt solide indsatser hele vejen rundt, men jeg har altså fornemmelsen af, at vi ikke får set det bedste af Bruus på den venstre back. Diakhité med en rigtig solid indsats, men ligesom Ydesen kunne jeg også godt forestille mig, at der Pudel alligevel er et skridt foran på at være bedre på bolden. Davidsen med stor arbejdsradius, gode indgreb og også afspil i flere situationer. Frontkæden ser ud til at gå godt i spænd; MJ er bare proven quality, man vidste bare, at da han fik chancen til 4-3 ville han score med en MJ-classic. Han ER AaB's bedste spiller.
Pænt solide indsatser hele vejen rundt, men jeg har altså fornemmelsen af, at vi ikke får set det bedste af Bruus på den venstre back. Diakhité med en rigtig solid indsats, men ligesom Ydesen kunne jeg også godt forestille mig, at der Pudel alligevel er et skridt foran på at være bedre på bolden. Davidsen med stor arbejdsradius, gode indgreb og også afspil i flere situationer. Frontkæden ser ud til at gå godt i spænd; MJ er bare proven quality, man vidste bare, at da han fik chancen til 4-3 ville han score med en MJ-classic. Han ER AaB's bedste spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg kommer nok til at løbe tør for emner i morgendagens kamp mod Cherkasy, så hvis der er spørgsmål om træningslejren, startopstilling eller sådan noget, så må I meget gerne stille dem her, eller skrive på X, hvor jeg også opretter en tråd.
Virkelig imponerende at vi kan slå Bodø og være så effektive i det høje pres og lave chancer ud af næsten alle høje erobringer.
Kelvin John var jo eminent - og hvor er det skønt, at han tanker selvtillid op til forårspremieren. Dygtig til at fordele boldene, lægger presset godt og afslutter koldblodigt - alle 3 ting vi ikke så i foråret, hvor han ikke virkede komfortabel på banen.
De 5 forreste kan altså virkelig spille i højt tempo og alle har målsøgende egenskaber - det er længe siden, at vi har set så stor lyst til at komme i feltet og generel kvalitet på banens sidste tredjedel. Det tegner spændende
Mon ikke vi ser denne opstilling i morgen?
De Boer
Jasson-Makolli-Pudel-Nielsen
Hernes
Bomholt-Jimenez
Møller-Seydel-Adedeji
Tænker Diagne og Helenius bliver indskiftere ligesom i dagens kamp i lighed med Arnor, som næppe er klar til at starte en kamp.
I øvrigt er den opstilling et fint vidnesbyrd om bredden i truppen og fornuftigt konkurrence på næsten alle pladser.
Kelvin John var jo eminent - og hvor er det skønt, at han tanker selvtillid op til forårspremieren. Dygtig til at fordele boldene, lægger presset godt og afslutter koldblodigt - alle 3 ting vi ikke så i foråret, hvor han ikke virkede komfortabel på banen.
De 5 forreste kan altså virkelig spille i højt tempo og alle har målsøgende egenskaber - det er længe siden, at vi har set så stor lyst til at komme i feltet og generel kvalitet på banens sidste tredjedel. Det tegner spændende
Mon ikke vi ser denne opstilling i morgen?
De Boer
Jasson-Makolli-Pudel-Nielsen
Hernes
Bomholt-Jimenez
Møller-Seydel-Adedeji
Tænker Diagne og Helenius bliver indskiftere ligesom i dagens kamp i lighed med Arnor, som næppe er klar til at starte en kamp.
I øvrigt er den opstilling et fint vidnesbyrd om bredden i truppen og fornuftigt konkurrence på næsten alle pladser.
Hej Simon
Fedt, at du skriver herinde
2 spørgsmål:
- Hvor mange åbne/uafklarede pladser i start 11'eren, tænker du, at der er hos trænerteamet efter træningslejren - og hvilke?
- Tror du at Diagne, Valdemar Møller og Nóel alle kommer til at spille med på U19-holdet i foråret? (Såfremt de ikke får faste kampminutter på superligaen).
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Hej Simon,
Tak for din altid fine dækning af AaB.
Her er lidt spørgsmål.
Hører du noget ifht salg eller udleje af spillere til lande, hvor vinduet stadigvæk er åbent?
Hvor langt er Noel fra at være i kamptræning?
Tror du Valdemar Møller kan tilkæmpe sig en startplads i en superligakamp i løbet af foråret?
Er det på nogen måde realistisk at tilknytte Isak Hansen-Aarøen på en permanent aftale?
Er det muligt og har AaB interesse i at tilknytte Andreas Bruus på en permanent kontrakt til sommer?
Har Brøndby en tilbagekøbsklausul på Menno?
Hvilken placering tror du AaB ender på i superligaen?
Mvh Kasper
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Er det realistisk at få fast aftale med Isak?
1. Lidt i forlængelse af, hvad flere spørger om: En gennemgang af de spillere, som står til at forsvinde, eller som vi på anden vis har på ret korte kontrakter. Hvem kan tænkes at blive? Hvad vil de og AaB?
2. Bruus - what's the deal? Var han virkelig hentet med tanke på venstre back? I det hele taget: Venstre back...hvad er fremtiden på den position?
3. Jasson og Jimenez, de to på papiret største navne fra det vindue, hvor de blev hentet. Nu er de måske helt uden for start-11. Er de/AaB tilfredse med situationen?
4. Økonomi. Du har selv sagt, at AaB godt kan komme i økonomiske problemer i næste sæson. De nuværende salg og udsigten til en stor transfer på MJ udsætter måske problemerne lidt, men din pointe består vel - at AaB skal have udviklet på forretningen. Hvordan ser det så ud med at levere på den opgave?
5. Hvem kommer til at udgøre midterforsvaret, når Kramer er væk til sommer?
6. Kommer Helenius til at være i start-11 nogensinde igen?
7. Hvor mange millioner har AaB solgt for i 2025, når vi når frem til slutningen af december?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Yderligere spørgsmål, der går mere på fødekæden til superligaholdet:
- I forhold til andre år er der meget få U19-spillere med (faktisk kun Grønkjær og Noel (der vel er rykket op))
- Hvorfor er Gabriel Quartey ikke med?
- Hvilke U19 spillere presser sig på til minutter i år, hvis nedrykningsspillet bliver udramatisk, f.eks. Bertram Skovgaard, Mads Samson, Stoljanovic?
- AaB har senest rekrutteret udenfor Nordjylland til U17-holdet med Hummelshøj fra HIK og Helgi Johannsson (Island). Er det den nye trend, at man rekruttere til U17 fremfor U19.
- På Sjælland, hvor jeg selv bor er der voldsom rift om meget unge børn, og f.eks. FC Nordsjælland stiller allerede op med hold i U11, hvor de har samlet fra samarbejdsklubberne. Vil AaB gå samme vej og lave akademihold allerede fra U11?
- I forhold til andre år er der meget få U19-spillere med (faktisk kun Grønkjær og Noel (der vel er rykket op))
- Hvorfor er Gabriel Quartey ikke med?
- Hvilke U19 spillere presser sig på til minutter i år, hvis nedrykningsspillet bliver udramatisk, f.eks. Bertram Skovgaard, Mads Samson, Stoljanovic?
- AaB har senest rekrutteret udenfor Nordjylland til U17-holdet med Hummelshøj fra HIK og Helgi Johannsson (Island). Er det den nye trend, at man rekruttere til U17 fremfor U19.
- På Sjælland, hvor jeg selv bor er der voldsom rift om meget unge børn, og f.eks. FC Nordsjælland stiller allerede op med hold i U11, hvor de har samlet fra samarbejdsklubberne. Vil AaB gå samme vej og lave akademihold allerede fra U11?
In verbis simus faciles
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Gode spørgsmål fra jer begge to, som jeg kun kan bakke op om.
Iøvrigt synes jeg det er fedt Ydesen blander sig herinde i debatterne. Nordjyskes dækning af AaB er blevet væsentlig forbedret efter ansættelsen af Ydesen. De er bl.a. kommet meget mere ind i kampen ift. at komme først med rygter om spillere ind og ud. Keep up the good work, Ydesen!
Iøvrigt synes jeg det er fedt Ydesen blander sig herinde i debatterne. Nordjyskes dækning af AaB er blevet væsentlig forbedret efter ansættelsen af Ydesen. De er bl.a. kommet meget mere ind i kampen ift. at komme først med rygter om spillere ind og ud. Keep up the good work, Ydesen!
Tak for spørgsmålene. Så er der lidt at arbejde ud fra i kommenteringen.