Helt enig, og af samme grundt har jeg taget mig sammen og oprettet et Nordjyske abonnementSpanky skrev: ↑7. feb 2025, 08:52Gode spørgsmål fra jer begge to, som jeg kun kan bakke op om.
Iøvrigt synes jeg det er fedt Ydesen blander sig herinde i debatterne. Nordjyskes dækning af AaB er blevet væsentlig forbedret efter ansættelsen af Ydesen. De er bl.a. kommet meget mere ind i kampen ift. at komme først med rygter om spillere ind og ud. Keep up the good work, Ydesen!
Træningskampe vinter 2025
Re: Træningskampe vinter 2025
Jeg havde ret i omstillingen med den ændring, at Amankwah spiller højre back og Jasson på kanten - det giver fin mening ift. favoritpositioner, men det er noget af et signal Adedeji, at man foretrækker en spiller, som er udlejet i foråret, frem for ham...AaB-Jones skrev: ↑6. feb 2025, 22:23Virkelig imponerende at vi kan slå Bodø og være så effektive i det høje pres og lave chancer ud af næsten alle høje erobringer.
Kelvin John var jo eminent - og hvor er det skønt, at han tanker selvtillid op til forårspremieren. Dygtig til at fordele boldene, lægger presset godt og afslutter koldblodigt - alle 3 ting vi ikke så i foråret, hvor han ikke virkede komfortabel på banen.
De 5 forreste kan altså virkelig spille i højt tempo og alle har målsøgende egenskaber - det er længe siden, at vi har set så stor lyst til at komme i feltet og generel kvalitet på banens sidste tredjedel. Det tegner spændende![]()
Mon ikke vi ser denne opstilling i morgen?
De Boer
Jasson-Makolli-Pudel-Nielsen
Hernes
Bomholt-Jimenez
Møller-Seydel-Adedeji
Tænker Diagne og Helenius bliver indskiftere ligesom i dagens kamp i lighed med Arnor, som næppe er klar til at starte en kamp.
I øvrigt er den opstilling et fint vidnesbyrd om bredden i truppen og fornuftigt konkurrence på næsten alle pladser.
Enig. Gode spørgsmål der stilles af brugerne ovenfor.Spanky skrev: ↑7. feb 2025, 08:52Gode spørgsmål fra jer begge to, som jeg kun kan bakke op om.
Iøvrigt synes jeg det er fedt Ydesen blander sig herinde i debatterne. Nordjyskes dækning af AaB er blevet væsentlig forbedret efter ansættelsen af Ydesen. De er bl.a. kommet meget mere ind i kampen ift. at komme først med rygter om spillere ind og ud. Keep up the good work, Ydesen!
Hvad sker der for Kelvin John? For os fans er det overraskende, at han pludeselig ligner en stjerne i svøb. Er det ligeså overraksende for dig og måske også staben omkring holdet? Mao: er der bund i ham?
Hvordan ser hierakiet i midterfosvaret ud? Kramer virker sikker, mens det virker meget lige omkring venstre stopper. Regner du med Pudel starter mod FCN? Oumar får ros for præstationen i går, og må være 3. valg. Er det ikke lidt "uheldigt" at der er så langt til spilletid for Arnor(som er bag Bruss og måske også Marc Nielsen på backen) og Makolli, som ikke er købt for at være sidste mand på bænken.
Er der udsigt til at SSE22 kommer med med en "visionsplan" i stil med Nordkraften? Vi mangler i den grad svar på hvordan man vil gøre AaB til en bæredygtig forretning. I regnskabet for 2025 er der realiseret transferindtægter for ca. 50 millioner, men forventningene for året er et sted mellem at gå i nul til et minus på 10 mio.. Altså er der LANG vej til noget der hænger sammen. Hvad er planen?
Jeg er med på at vi rent fysisk har spillere der kan spille positionen, men det er jo ikke det jeg mener med at få styr på positionen. Jeg kan sådan set godt li' Oliver Ross, og vi kan jo se han ofte er involveret i mange af vores chancer, men jeg bliver aldrig rigtig varm på ham som kant hvor han mangler fart og direktehed, eller som 9'er, hvor jeg synes han bliver for uskarp i sine afslutninger. Ross lider vel lidt under at vi ikke spiller med en eller flere 10'ere ala Silkeborg.bonanza skrev: ↑6. feb 2025, 18:13Det ser ud som om han er tiltænkt som en joker på 9'eren og det har set godt ud i den her friendly mod Bodø/glimt. Den modsatte kant af Jørgensen, er den som Oliver Ross spiller. Det tænker jeg ikke at man vil ændre på.jonas386 skrev: ↑6. feb 2025, 18:05Han har jo spillet lidt i begge sider i denne sæson, men lad mig da bare rette det til den modsatte kant af Jørgensen - forudsat John ikke er tiltænkt en plads som 9'er.bonanza skrev: ↑6. feb 2025, 18:00Vil mene der er fint styr på højrekanten i og med at MJ spiller den.jonas386 skrev: ↑6. feb 2025, 17:57Virkelig godt taget ned, og endnu engang kommer afleveringen fra John på det helt rigtige tidspunkt, hvor han i efteråret nok havde taget et træk eller to mere inden han var blevet lukket ned. Jeg er meget spændt på om han tager det med ind i sæsonen, i så fald har vi da fået styr på højrekanten.
EDIT: Og så 5-3. Der er godt nok nogle ting offensivt der bare har siddet lige i skabet i de afgørende situationer. Vi skaber igen mange muligheder.
Bodø ligner ikke et hold der skal spille europa league play-off om en uge..
Som jeg ser det har vi kun Jørgensen som startende profil i forreste kæde, og det er for lidt imo. Jeg må indrømme jeg ikke har meget tro på Seydel, og Helenius har ikke vist noget som målscorer i evigheder.
Derfor er det vigtigt hvis en spiller som Kelvin John har rykket sig, og kan gå ind og være en profil for holdet. Om det så er som kant eller 9'er er ikke så vigtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det her kunne jeg også godt tænke mig at høre lidt om. Hvad er udfordringerne til sommer, når flere spillere har udløb, og hvad er realistiske succeskriterier over de næste 12 - 18 måneder?Sønderhof skrev: ↑7. feb 2025, 10:07Er der udsigt til at SSE22 kommer med med en "visionsplan" i stil med Nordkraften? Vi mangler i den grad svar på hvordan man vil gøre AaB til en bæredygtig forretning. I regnskabet for 2025 er der realiseret transferindtægter for ca. 50 millioner, men forventningene for året er et sted mellem at gå i nul til et minus på 10 mio.. Altså er der LANG vej til noget der hænger sammen. Hvad er planen?
Ligner flg. opstilling
de Boer
Amankwah-Pudel-Makolli-Nielsen
Bomholt-Jimenez-Hernes
Jasson-Seydel-Møller
Er spændt på at se Makolli i aktion, ligesom midtbanetrioen og Valdemar Møller. Seydel må selvfølgelig også gerne score et par kasser.
de Boer
Amankwah-Pudel-Makolli-Nielsen
Bomholt-Jimenez-Hernes
Jasson-Seydel-Møller
Er spændt på at se Makolli i aktion, ligesom midtbanetrioen og Valdemar Møller. Seydel må selvfølgelig også gerne score et par kasser.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Enig. Jeg bliver nok ikke den store fan af Jasson som kant, og synes generelt det er synd han er røget ud af starteren, men ellers er det da et hold der umiddelbart godt kunne klare sig i 1. division. Mon ikke vi også får set en hel masse til Hernes, Makolli, Pudel, Marc Nielsen og Bomholt henover foråret.
ikke ligefrem verdens bedste "reserve" kamp
kæmpe forsvarskiks af Pudel i 2. minut og bagud 2-0 på vej mod halvleg
men okay det er sgu også et noget mixet hold
kæmpe forsvarskiks af Pudel i 2. minut og bagud 2-0 på vej mod halvleg
men okay det er sgu også et noget mixet hold
Jeg vil godt forsvare Pudel lidt; ja, det indgreb (eller mangel på samme) var dårligt, men han er dælme også meget alene på broen. Grundlæggende er denne kamp ret anderledes end gårsdagens, hvor Kramer og Diakhité i nærmest hele kampen kunne spille det forsvarsspil, de er bedst til - at stå langt tilbage med tætte kæder foran sig og forsvare fremad. I dag foregår meget mere af kampen på midtbanen, og AaB er blevet ramt af nogle hurtige kontraer, når midtbanespillere og backs mister boldene - ofte på egne tekniske svagheder. Og det er det, jeg hæfter mig mere ved end Pudels indsats - at så mange af de andre spillere smider boldene væk på dårlig teknik og dårlige pasninger. Vores højre-back er helt skidt kørende. Pudel og Helenius har et kæmpe hyr med at holde sammen på holdet. Jasson og Jimenez er ikke ligefrem profiler. Vi har haft et par udmærkede tilbud til Jasson og Møller, som begge ikke er blevet omsat til afslutninger inden for rammen.
Hvad er det positive så? Tjah, at de to erfarne faktisk forsøger at udvise noget lederskab - det er da altid noget. Hernes mangler tydeligvis kampform, men viser i glimt et godt blik for at sende bolden hurtigt frem i banen. Den nye midterforsvarer er tydeligvis typen, som gerne vil være mere spillende. De unge har ikke fysikken til at matche ukrainerne, men lader sig ikke kyse.
Og tak til Ydesen for god kommentering - det er sgu værdsat herfra, at man ligefrem kan få lov at stille spørgsmål, som så bliver taget op i løbet af kampen. Det var interessant at høre vurderingen af, at Diakhité nok ikke er tænkt som arvetager for Kramer. I foråret tror jeg stadig, man vil bygge på synergien mellem Kramer og Pudel. Også interessant at høre, at KJ åbenbart SKAL videre - og at AaB måske allerede har unge talenter klar på begge back-pladser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
ja cool kommentering af yde og om ikke andet, så er det bare godt alle kommer igang med 2x90 minutter og får kampe i benene, det viser jo også noget om at vi har en mere konkurrence dygtig trup og alle skal jo ikke kunne gå i start 11erenFunky skrev: ↑7. feb 2025, 11:57Jeg vil godt forsvare Pudel lidt; ja, det indgreb (eller mangel på samme) var dårligt, men han er dælme også meget alene på broen. Grundlæggende er denne kamp ret anderledes end gårsdagens, hvor Kramer og Diakhité i nærmest hele kampen kunne spille det forsvarsspil, de er bedst til - at stå langt tilbage med tætte kæder foran sig og forsvare fremad. I dag foregår meget mere af kampen på midtbanen, og AaB er blevet ramt af nogle hurtige kontraer, når midtbanespillere og backs mister boldene - ofte på egne tekniske svagheder. Og det er det, jeg hæfter mig mere ved end Pudels indsats - at så mange af de andre spillere smider boldene væk på dårlig teknik og dårlige pasninger. Vores højre-back er helt skidt kørende. Pudel og Helenius har et kæmpe hyr med at holde sammen på holdet. Jasson og Jimenez er ikke ligefrem profiler. Vi har haft et par udmærkede tilbud til Jasson og Møller, som begge ikke er blevet omsat til afslutninger inden for rammen.
Hvad er det positive så? Tjah, at de to erfarne faktisk forsøger at udvise noget lederskab - det er da altid noget. Hernes mangler tydeligvis kampform, men viser i glimt et godt blik for at sende bolden hurtigt frem i banen. Den nye midterforsvarer er tydeligvis typen, som gerne vil være mere spillende. De unge har ikke fysikken til at matche ukrainerne, men lader sig ikke kyse.
Og tak til Ydesen for god kommentering - det er sgu værdsat herfra, at man ligefrem kan få lov at stille spørgsmål, som så bliver taget op i løbet af kampen. Det var interessant at høre vurderingen af, at Diakhité nok ikke er tænkt som arvetager for Kramer. I foråret tror jeg stadig, man vil bygge på synergien mellem Kramer og Pudel. Også interessant at høre, at KJ åbenbart SKAL videre - og at AaB måske allerede har unge talenter klar på begge back-pladser.
Først Jasson til 1-3 og nu Jasson med assist til Møller til 2-3.
Hold da op. Jasson kommer over i højre side og ER pludselig en profil, som nu har scoret og lagt op til et mål!baresi skrev: ↑7. feb 2025, 12:05ja cool kommentering af yde og om ikke andet, så er det bare godt alle kommer igang med 2x90 minutter og får kampe i benene, det viser jo også noget om at vi har en mere konkurrence dygtig trup og alle skal jo ikke kunne gå i start 11erenFunky skrev: ↑7. feb 2025, 11:57Jeg vil godt forsvare Pudel lidt; ja, det indgreb (eller mangel på samme) var dårligt, men han er dælme også meget alene på broen. Grundlæggende er denne kamp ret anderledes end gårsdagens, hvor Kramer og Diakhité i nærmest hele kampen kunne spille det forsvarsspil, de er bedst til - at stå langt tilbage med tætte kæder foran sig og forsvare fremad. I dag foregår meget mere af kampen på midtbanen, og AaB er blevet ramt af nogle hurtige kontraer, når midtbanespillere og backs mister boldene - ofte på egne tekniske svagheder. Og det er det, jeg hæfter mig mere ved end Pudels indsats - at så mange af de andre spillere smider boldene væk på dårlig teknik og dårlige pasninger. Vores højre-back er helt skidt kørende. Pudel og Helenius har et kæmpe hyr med at holde sammen på holdet. Jasson og Jimenez er ikke ligefrem profiler. Vi har haft et par udmærkede tilbud til Jasson og Møller, som begge ikke er blevet omsat til afslutninger inden for rammen.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
2-3
Hvem har scoret?
Og hvordan var målene?
Jeg har fandeme ikke tid til at se fodbold. Satans arbejde.
Hvem har scoret?
Og hvordan var målene?
Jeg har fandeme ikke tid til at se fodbold. Satans arbejde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Synes stadig, bedømmelsen af der Pudel er lidt hård. Han er stadig den af vores midterforsvarere, som er klart bedst til at lægge bolde frem i banen. Hverken han, Kramer eller Diakhité ville se geniale ud i en del af de tilbageløbs-opgaver, han er blevet sat i af sine holdkammerater i dag.
Ellers har det været ret godt at få jongleret rundt på Jimenez og Jasson. De er begge meget bedre i 2. halvleg.
Ellers har det været ret godt at få jongleret rundt på Jimenez og Jasson. De er begge meget bedre i 2. halvleg.
Jeg kan også rigtigt godt lide Pudel, men hans manglende fart og lidt oversatsede indgreb (Kramer har haft samme udfordringer i opstarten!) kan hurtigt blive problematisk mod FCN - før blev han reddet af Amankwah fra at koste endnu en kasse. Der ser Diakhité mere solid ud i sine indgreb pt. - han har så til gengæld udfordringer på bolden. Især når han presses ud mod sit venstreben i opspillet.Funky skrev: ↑7. feb 2025, 12:33Synes stadig, bedømmelsen af der Pudel er lidt hård. Han er stadig den af vores midterforsvarere, som er klart bedst til at lægge bolde frem i banen. Hverken han, Kramer eller Diakhité ville se geniale ud i en del af de tilbageløbs-opgaver, han er blevet sat i af sine holdkammerater i dag.
Dejligt med selvtillid til Jasson - og Valdemar Møller ser virkelig spændende ud. Umiddelbart klart foran både Diagne og Adedeji.
Der ser ud til at være god konkurrence på de 3 centrale midtbanepladser - dog synes jeg, at Hernes ser en smule udisciplineret ud i både indgreb, løb og placeringer. Det skal pilles væk, for han kan tydeligt spille bold.
Bekymrende at Seydel ikke har været klar til kampminutter på hele træningslejren.
Var Seydel ikke med fra start, som AaB meldte det ud?AaB-Jones skrev: ↑7. feb 2025, 12:53Jeg kan også rigtigt godt lide Pudel, men hans manglende fart og lidt oversatsede indgreb (Kramer har haft samme udfordringer i opstarten!) kan hurtigt blive problematisk mod FCN - før blev han reddet af Amankwah fra at koste endnu en kasse. Der ser Diakhité mere solid ud i sine indgreb pt. - han har så til gengæld udfordringer på bolden. Især når han presses ud mod sit venstreben i opspillet.Funky skrev: ↑7. feb 2025, 12:33Synes stadig, bedømmelsen af der Pudel er lidt hård. Han er stadig den af vores midterforsvarere, som er klart bedst til at lægge bolde frem i banen. Hverken han, Kramer eller Diakhité ville se geniale ud i en del af de tilbageløbs-opgaver, han er blevet sat i af sine holdkammerater i dag.
Dejligt med selvtillid til Jasson - og Valdemar Møller ser virkelig spændende ud. Umiddelbart klart foran både Diagne og Adedeji.
Der ser ud til at være god konkurrence på de 3 centrale midtbanepladser - dog synes jeg, at Hernes ser en smule udisciplineret ud i både indgreb, løb og placeringer. Det skal pilles væk, for han kan tydeligt spille bold.
Bekymrende at Seydel ikke har været klar til kampminutter på hele træningslejren.
Nej, Helenius spillede 1. halvleg i stedetSauer skrev: ↑7. feb 2025, 12:57Var Seydel ikke med fra start, som AaB meldte det ud?AaB-Jones skrev: ↑7. feb 2025, 12:53Jeg kan også rigtigt godt lide Pudel, men hans manglende fart og lidt oversatsede indgreb (Kramer har haft samme udfordringer i opstarten!) kan hurtigt blive problematisk mod FCN - før blev han reddet af Amankwah fra at koste endnu en kasse. Der ser Diakhité mere solid ud i sine indgreb pt. - han har så til gengæld udfordringer på bolden. Især når han presses ud mod sit venstreben i opspillet.Funky skrev: ↑7. feb 2025, 12:33Synes stadig, bedømmelsen af der Pudel er lidt hård. Han er stadig den af vores midterforsvarere, som er klart bedst til at lægge bolde frem i banen. Hverken han, Kramer eller Diakhité ville se geniale ud i en del af de tilbageløbs-opgaver, han er blevet sat i af sine holdkammerater i dag.
For os der ikke havde mulighed for at se kampen i dag - gav Ydesen svar på nogle af de mange gode spørgsmål, der blev stillet herinde?
Blev der eksempelvis kommenteret på realismen i en permanent Isak-løsning?
Blev der eksempelvis kommenteret på realismen i en permanent Isak-løsning?