AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2025, 15:16

Halil skrev:
20. feb 2025, 15:05
R Rosenberg skrev:
18. feb 2025, 19:06
Portland skrev:
18. feb 2025, 11:52
Varmerørerne er forældede og kan ikke afgive nok varme.
Som professionel klub er det muligt selv at komme med midler til at forbedre forholdene = det kan andre finde ud af.
Husk det, hvis du en dag lejer noget, og radiatorne ikke virker.
Kan huske engang i lågsusfælden, hvor en lejer, på egen regning, havde installeret et nyt køkken i et lejemål.

Værterne grinte og grinte over, hvor komplet idiotisk den stakkels person i lågsusfælden havde opført sig.
Ja sygt den slags sker. Sidst jeg flyttede fortalte ham der gennemgik min lejlighed, at han for nyligt måtte opkræve 92.000 af nogen der havde lavet nyt badeværelse efter egen smag fordi det skulle tilbage til original stand eller hvad det hedder. Satme dumt ikke at undersøge i noget man lejer (og burde give sig selv).
RAUS RAUS SSE!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 20. feb 2025, 15:23

AaBager skrev:
20. feb 2025, 13:52
RicoBR02 skrev:
19. feb 2025, 21:08
Seriøst? Kan i ikke fise ind på bold.dk med det lort der, det er svært at overbevise andre fans om at AaB fans ikke er retarderede hvis de læser med herinde..
Tænk hvor kedelige vores ture havde været, hvis ikke vi alle havde været lidt retarderede.
"Vi bakker, vi bakker, vi bakker, vi har fanget os en kemikalie snakker"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. feb 2025, 17:43

Med en sejr onsdag, kan vi tage et stort skridt væk fra bunden.

10 point til Vejle og 9 til Lyngby. Meget meget vigtig kamp.

Efter dagens kamp skal der en trodsreaktion til og den skal FCN få at mærke.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 24. feb 2025, 11:37

Kristian skrev:
23. feb 2025, 17:43

Og med et nederlag er der kun 6 og 7 point ned.

Trodsreaktion er en af de ringeste klicheer i fodboldverden, og der er ellers nok at tage af. Hvor tit ser man egentlig at det sker? Dårlige præstationer er som regel resultatet af manglende kvalitet, og faktum er bare, at AaB lige nu er det dårligst kørende hold i ligaen. AaB har ikke vundet siden september og har fået en forfærdelig start på foråret med et kæmpe nederlag og en helt igennem frygtelig præstation. Så er det svært at gå ud og lave en 'trodsreaktion'.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 24. feb 2025, 17:22

Gnu skrev:
24. feb 2025, 11:37
Kristian skrev:
23. feb 2025, 17:43

Og med et nederlag er der kun 6 og 7 point ned.

Trodsreaktion er en af de ringeste klicheer i fodboldverden, og der er ellers nok at tage af. Hvor tit ser man egentlig at det sker? Dårlige præstationer er som regel resultatet af manglende kvalitet, og faktum er bare, at AaB lige nu er det dårligst kørende hold i ligaen. AaB har ikke vundet siden september og har fået en forfærdelig start på foråret med et kæmpe nederlag og en helt igennem frygtelig præstation. Så er det svært at gå ud og lave en 'trodsreaktion'.
Vi kan også se det på en anden måde.
Hvis vi taber, har Lyngby hentet 1 point siden vi startede.

Vi må se i øjnenene, at de næste 3 kampe højst sandsynligt kun gir 1 point på en god dag, men vi kan overraske og hente 3 point.

Uanset hvad vil de andre to hente ind på os inden SønderjyskE kampen, som bliver mega vigtig.

Men lad os da håbe vi kan overraske og få skrabet et par heldige point sammen mod toppen af poppen i DK.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 25. feb 2025, 12:58

Spiller vi bare tilnærmelsesvist noget af det samme spil, får også store stryg mod FcN, også selvom det er på græs og på hjemmebane... Som om der mangler nogle der fighter, men der er heller ikke mange i spillertruppen der vil bløde for trøjen. Der mangler nogle lokale helte, a la Ahlmann, Wúrtz, Augo, Risgård, Patrick K. Nuvel ikke alle der var de bedste spillere, men de fightede sgu. Mange af de nye unge ser vel bare AaB som springbræt til noget større og har ikke AaB under huden. Tror ikke det er nok med en moden stærk 6´er som vi i den grad mangler! Jeg bliver virkelig overrasket, hvis vi nupper sejren mod FcN, også selvom der næsten er fuldt hus og spillet er på græs på hjemmebane.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. feb 2025, 13:10

Det er godt med en ny kamp hurtigt efter den noget pinlige indsats i Århus. Det kribler forhåbentlig i spillerne for at komme ud foran eget publikum og vise noget helt andet. Statistikken taler dog meget tydeligt for et nyt nederlag. 0 point og 0 mål scoret i kampene mod top 6 (med FCN i stedet for Silke). Vi må håbe at staben og holdet finder en bedre vej som underdog. AGF moste os fuldstændigt i de fysiske dueller men kampbilledet i morgen må forventes at blive markant anderledes. Vi kan forsøge at gøre tilsvarende mod dem, men de er meget dygtige til at spille udenom pres og altid farlige i bagrummet. Omvendt har vi ikke været ret gode til at stå dybt og forsvare feltet, så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg tænker vi skal gribe kampen an. Men jeg forventer at man skal kunne se at vi vil det mere end dem!

Forudsat at alle mand bliver klar

Müller
KJ - Kramer - Pudel - Bruus
Widell - Davidsen - Isak
Jørgensen - John - Ross

Jeg har ikke meget fidus til John som 9'er (eller i det hele taget) og så intet fra ham i Århus, men jeg kan ligesom forstå at han har gjort det pænt i optakten, og der er nærmest ingen alternativer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2025, 13:44

Bugatti1 skrev:
25. feb 2025, 12:58
Spiller vi bare tilnærmelsesvist noget af det samme spil, får også store stryg mod FcN, også selvom det er på græs og på hjemmebane... Som om der mangler nogle der fighter, men der er heller ikke mange i spillertruppen der vil bløde for trøjen. Der mangler nogle lokale helte, a la Ahlmann, Wúrtz, Augo, Risgård, Patrick K. Nuvel ikke alle der var de bedste spillere, men de fightede sgu. Mange af de nye unge ser vel bare AaB som springbræt til noget større og har ikke AaB under huden. Tror ikke det er nok med en moden stærk 6´er som vi i den grad mangler! Jeg bliver virkelig overrasket, hvis vi nupper sejren mod FcN, også selvom der næsten er fuldt hus og spillet er på græs på hjemmebane.
Man kan sige hvad man vil, men jeg synes ikke vi har haft udfordringer med indstillingen, og husk gerne at det var et hold overrendt af lokale helte der i årevis spillede det mest røvsyge og energiforladte fodbold i hele kongeriget. Det er ikke indstillingen, men færdighederne der er problemet.

Jeg tror dog også vi bliver kørt over, og jeg synes det er lidt hurtigt at min skepsis over for den manglende midtbanespiller og investering i bagkæden manifesterer sig. Jeg er ikke særlig imponeret af Davidsen, og hvis Hernæs ikke er bedre end ham, hvad skal han så overhovedet i nordjylland i første omgang? Det samme med Seydel. Ikke at der er så meget at sige om hans indhop, men han har jo tydeligvis glasben, er ikke i form og kommer sikkert til at bruge flere måneder på at være en relevant spiller.

Hvis vi ikke ser noget helt andet imod FCN, så tror jeg faktisk ikke vi klarer den. De andre bundhold, Vejle, SøderjyskE og Lyngby bliver ikke flået fra hinanden som vi gjorde imod GF'. Det var som at se nogle af de mere ensidige pokalkampe, når et seriehold render ind i superligaen tidligt...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 25. feb 2025, 14:43

jonas386 skrev:
25. feb 2025, 13:44
Bugatti1 skrev:
Hvis vi ikke ser noget helt andet imod FCN, så tror jeg faktisk ikke vi klarer den. De andre bundhold, Vejle, SøderjyskE og Lyngby bliver ikke flået fra hinanden som vi gjorde imod GF'. Det var som at se nogle af de mere ensidige pokalkampe, når et seriehold render ind i superligaen tidligt...
Altså SønderjyskE har lige tabt 1-4 til GF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2025, 15:21

BoT skrev:
25. feb 2025, 14:43
jonas386 skrev:
25. feb 2025, 13:44
Bugatti1 skrev:
Altså SønderjyskE har lige tabt 1-4 til GF.
Ja, men der var ret stor forskel på de to præstationer - i hvert fald ud fra det jeg så af SE kampen.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. feb 2025, 07:55

Altså vores hold er bare ikke godt nok til at levere stabile præstationer
Vi mangler 1 Cb og 1 venstre benet VB
Vi mangler 1 6er
Vi mangler 1 9er
På alle de pladser har vi ikke god nok kvalitet
Vi mangler måske endda også en venstre kant - outputtet fra Ross er til at overskue.

Der mangler en styrmand som anker på 6eren til at balancere holdet
Men filosofien er de unge talenter men så må man leve for risikoen for nedrykning
Men det niveau mod agf har man ikke råd til at komme med igen
Både Vejle og lyngby har vist et okay niveau og virker stærkere

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. feb 2025, 08:29

baresi skrev:
26. feb 2025, 07:55
Vi mangler 1 6er
Vi mangler 1 9er
Vi mangler måske endda også en venstre kant - outputtet fra Ross er til at overskue.

Men filosofien er de unge talenter men så må man leve for risikoen for nedrykning
Is på. Lad os nu lige se kampet i mere end en kamp før vi fælder hammeren.
I den her kamp er det afgørende, at vi kan løfte opgaven mod bund 6 holdene og det nytter altså ikke folk går i totalt i dommedagsmode over en snitter mod et godt kørende top 6 hold. Præmissen er genobpygning på et lavt budget og det er det lys vi må se tingene og så i øvrigt håbe at gammel ledelse/ejere må få en røv der klør og arme der er for korte.
RAUS RAUS SSE!

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 26. feb 2025, 08:49

Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Vi mangler 1 6er
Vi mangler 1 9er

I den her kamp er det afgørende, at vi kan løfte opgaven mod bund 6 holdene og det nytter altså ikke folk går i totalt i dommedagsmode over en snitter mod et godt kørende top 6 hold. Præmissen er genobpygning på et lavt budget og det er det lys vi må se tingene og så i øvrigt håbe at gammel ledelse/ejere må få en røv der klør og arme der er for korte.
Men nu har det i halvandet år vist sig at Ross ikke har niveau til superligaen, Diakite i kortere tid, men ligner en rundforvirret miniputspiller i placeringsevne, og 6’ er stået på i flere sæsoner. Hvor meget is på skal man have??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 26. feb 2025, 08:57

1885Cricket skrev:
26. feb 2025, 08:49
Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Vi mangler 1 6er
Vi mangler 1 9er

Men nu har det i halvandet år vist sig at Ross ikke har niveau til superligaen, Diakite i kortere tid, men ligner en rundforvirret miniputspiller i placeringsevne, og 6’ er stået på i flere sæsoner. Hvor meget is på skal man have??

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er det der med forventningsafstemning.

Vi har ikke en trup fyldt med store profiler, men set over hele sæsonen so far, synes jeg faktisk vi som hold har leveret bedre end forventet/frygtet, og ender vi som nr. 10, er det altoverskyggende mål nået. Overlevelse.

Ja vi har fået nogle snittere mod topholdene som forventet, og jeg synes heller ikke det er fedt at se os blive udspillet af AGF, men vi skal pt. heller ikke måle os med AGF, FCM, FCK osv.

Vi har leveret nogle gode offensive præstationer i opstarten, og jeg tror stadig på overlevelse, mere kortsigtet tror jeg også på en mere lige kamp i aften, selvom vi da klart er underdogs.

Men lad Lars lufte pudlen i det centrale forsvar igen, den konstellation fungerede fint.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 26. feb 2025, 09:50

Det er ikke så meget 4-0 snitteren mod GF (Selvom det er rigeligt), men mere spillet på banen, der har rystet mig. Også når både Lyngby og Vejle henter points.
Så der er rigtig meget der ryster mig. Ved slet ikke hvor jeg skal begynde eller stoppe.
Men er der så nogen her inde der kan se noget der gør, at vi tør tro på points i aften, måske endda en sejr? Og hvis disse personer findes, hvad gør at de tror på points i aften? Der kan være gode Bets at hente på en AaB sejr :-)

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 26. feb 2025, 09:59

Er på vej til København desværre, hvilken bar ser man AaB på derover?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2025, 10:00

strangecap skrev:
26. feb 2025, 09:59
Er på vej til København desværre, hvilken bar ser man AaB på derover?
Boulevardcafeen på Søndre Boulevard er et bud

https://maps.app.goo.gl/NQhVYu2iMnRqTsYx5

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 26. feb 2025, 10:04

Bugatti1 skrev:
26. feb 2025, 09:50
Det er ikke så meget 4-0 snitteren mod GF (Selvom det er rigeligt), men mere spillet på banen, der har rystet mig. Også når både Lyngby og Vejle henter points.
Så der er rigtig meget der ryster mig. Ved slet ikke hvor jeg skal begynde eller stoppe.
Men er der så nogen her inde der kan se noget der gør, at vi tør tro på points i aften, måske endda en sejr? Og hvis disse personer findes, hvad gør at de tror på points i aften? Der kan være gode Bets at hente på en AaB sejr :-)
Jeg har taget en for holdet og smidt på en FCN sejr. Det skal som minimum give 1 point, hvis det går som det plejer, når jeg oddser. Det var så lidt :thumbsup:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. feb 2025, 10:04

Menno varsler i hvert fald ændringer. Diakhité bliver nok skiftet med Pudel med henvisning til "belastning", og så gik andre spillere "gennem isen" i Århus. Mon ikke, der tænkes på Jimenez og Nielsen - måske også Ross? Problemet i fht. Nielsen er, at Bruus nok stadig er skadet.

Jeg tror ikke, point mod FCN på eget græstæppe er umuligt. Men det bliver en kamp, hvor vi får rigtig svært ved at holde nullet, så offensiven skal fungere nærmest fejlfrit. Så tror jeg til gengæld også, der kan scores mål på dem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2025, 10:18

Funky skrev:
26. feb 2025, 10:04
Jeg tror ikke, point mod FCN på eget græstæppe er umuligt. Men det bliver en kamp, hvor vi får rigtig svært ved at holde nullet, så offensiven skal fungere nærmest fejlfrit. Så tror jeg til gengæld også, der kan scores mål på dem.
FCN virkede bestemt ikke urørlige imod SønderjyskE, men kunne godt nok godt være bange for ham Nene, der så knivskarp ud, og som har en pakke der godt kunne blive rigtig grim for vores midtbane og forsvar. Mere 9'er sammenlignet med Nuamah, Osman og Kamaldeen, er min umiddelbare tanke.

Jeg har ikke så meget imod at vi skulle komme fra kampen med 0 point, det er hvad der sker. Men jeg vil meget gerne se et hold der ikke virker til at høre til 3-4 rækker længere nede end dagens modstander..

Besvar