AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
calciomania
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af calciomania » 23. feb 2025, 16:14

Baatnakken skrev:
23. feb 2025, 15:50
Der mangler i gevaldig grad nogle spillere med hår på brystet på dette hold. Det kunne fanme være fedt hvis vi engang imellem kunne hente en spiller over 25, med noget erfaring og coolness
Ja, jeg mener at man burde have prøvet at hente en rutineret ræv fremfor endnu flere unge spillere her i vintervinduet. Der skal også være nogle ældre til at holde de unge i ørerne...

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 453
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Krage » 23. feb 2025, 16:15

Hovedet skrev:
23. feb 2025, 16:09
Hvad er den overordnede plan i grunden, hvis AaB rykker ned i denne sæson? Og måske næsten lige så interessant - hvad er planen, såfremt AaB lige skulle klare cuttet? For det vil alene være et spørgsmål om tid, før endnu en nedrykning bliver en realitet, såfremt den nuværende sportslige forfatning skulle udgøre et benchmark for de kommende år; igen skal vi jo være opmærksomme på, at resten af dansk fodbold udvikler og flytter sig. Det var jo den realitet, der slog benene væk under 2014 - folkene og placerede os i den nuværende forfatning.

Vores tilskuertal i år efter de første par runder er lavere end i 1. division, og alene det faktum bør vække endda alvorlig stof til eftertanke.
Er enig med dig. Men lige med hensyn til tilskuertallet så savner jeg personligt (som far) 1. Divisions spilletidspunkter. Sønnen og jeg har sæsonkort og vi var afsted til nærmest alle kampe i 1. Div. Hold kæft jeg hader superligaens spilletidspunkter kun styret af lorte tv. Ved godt det ikke er hele forklaringen på dårligere tilskuertal det er jeg enig i. Men som familie er det elendige tidspunkter at spille på :thumbsdown:

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2334
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af RicoBR02 » 23. feb 2025, 16:21

Debatsiden ❤️
Hvis ikke man kan regne med Kasper Jørgensen, så kan man satme regne med dommedags indlæg herinde..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hanga » 23. feb 2025, 16:21

Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 16:24

kongen44 skrev:
23. feb 2025, 16:13
Funky skrev:
23. feb 2025, 16:06
Jonas_K skrev:
23. feb 2025, 16:04
Lugter også af en gevaldig trænerfejl

Jimenez har ikke imponeret i sit første halve år, eller spillet på A holdet i opstarten… hvorfor så pludselig i startopstillingen? Samme med Marc Nielsen

Surt med skader til Widell og Bruus
Enig, det virker ret vovet. Men vi er da bare totalt i underskud på den venstre back, når både Bruus og Noel er ude.
jeg forstår ikke hvorfor alle vil have bruus som venstre back. han skal da spille i højre, enten som back eller midtbane, ham og kasper jørgensen kunne være en ok højre side, og ja ham nielsen dur ikke som venstre back,derfor fatter jeg heller ikke de ikke kunne finde en her i vinter eller har de noget fra ungdomsrækkerne der kan spille den.
Noel kan spille den. Men han må jo være totalt rusten, når han en gang er klar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hovedet » 23. feb 2025, 16:36

Krage skrev:
23. feb 2025, 16:15
Hovedet skrev:
23. feb 2025, 16:09
Hvad er den overordnede plan i grunden, hvis AaB rykker ned i denne sæson? Og måske næsten lige så interessant - hvad er planen, såfremt AaB lige skulle klare cuttet? For det vil alene være et spørgsmål om tid, før endnu en nedrykning bliver en realitet, såfremt den nuværende sportslige forfatning skulle udgøre et benchmark for de kommende år; igen skal vi jo være opmærksomme på, at resten af dansk fodbold udvikler og flytter sig. Det var jo den realitet, der slog benene væk under 2014 - folkene og placerede os i den nuværende forfatning.

Vores tilskuertal i år efter de første par runder er lavere end i 1. division, og alene det faktum bør vække endda alvorlig stof til eftertanke.
Er enig med dig. Men lige med hensyn til tilskuertallet så savner jeg personligt (som far) 1. Divisions spilletidspunkter. Sønnen og jeg har sæsonkort og vi var afsted til nærmest alle kampe i 1. Div. Hold kæft jeg hader superligaens spilletidspunkter kun styret af lorte tv. Ved godt det ikke er hele forklaringen på dårligere tilskuertal det er jeg enig i. Men som familie er det elendige tidspunkter at spille på :thumbsdown:
Spillede vi i ikke også, som vinden blæste, da vi var i 1. division? Sådan lige på stående fod erindrer jeg lørdag kl. 14 og sågar kl. 16:30 (!), fredag kl. 18:30 og kl. 19, søndag kl. 13 og kl. 15 og dertil et par kampe onsdag og torsdag aften. Det var vist alene mandagskampe, vi var forskånede for i den næstbedste række - hvilket vi i øvrigt også har været i Superligaen!

Så umiddelbart kan jeg ikke se, at de vekslende spilletidspunkter - som ganske rigtigt har været en beklagelig realitet i årtier nu - skulle have influeret på tilskuertallene; der vel at mærke var rigtig høje de første par kampe. Således var der næsten 9500 tilskuere i hjemmepremieren mod Silkeborg, skønt den fulgte umiddelbart efter 0-3 i Farum og vel at mærke i industriferien. Det var alene et surrealistisk uvejr, der forhindrede over 10.000 mod AGF, skønt vi få dage forinden havde tabt 0-4 til Brøndby i Aalborg - den mest fornedrende forestilling, jeg kan mindes gennem 35 år.

Faktisk samlede vi næsten 7500 tilskuere i snit på hjemmebane i 1. division, selv om der hverken var reel spænding, og selv om vi spillede som 10 sække kartofler næsten uafbrudt på hjemmebane efter den fremragende åbning mod Horsens og den tilsvarende fremragende afslutning mod Vendsyssel.

Det er stærkt bekymrende, at denne tendens forlængst er brudt, og at vi nu end ikke er i stand til at trække det samme antal tilskuere i Superligaen som mod B 93 i regn og rusk i oktober! Vi havde ufatteligt nok ingen kampe under 6000 tilskuere i forrige sæson - jeg kan love for, at dette tal vil blive undergået med brask og bram flere gange i foråret - startende på onsdag mod FC Nordsjælland!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 276
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af strangecap » 23. feb 2025, 16:39

raekkeettre skrev:
23. feb 2025, 16:01
Funky skrev:
23. feb 2025, 15:53
Nåja, Kristoffer-Kristoffersen skulle selvfølgelig også lige have sine vanlige 15 sekunders fame med et tyndt, tyndt kort til Bomholt.
Er det ikke omkring 16-17 friskspark begået af gf uden gult kort...og så 6 af AaB med 2 gule kort...og der var jo ikke engang frispark ved det sidste..
Enig, specielt Mortensen med de to albuer i hovedet inden for kort tid kunne sagtens have givet i min verden. Men det ændre ikke på at vi spillede skidt

AaBager
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24. jun 2020, 11:38
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af AaBager » 23. feb 2025, 16:40

Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af R Rosenberg » 23. feb 2025, 16:40

Funky skrev:
23. feb 2025, 16:24
kongen44 skrev:
23. feb 2025, 16:13
Funky skrev:
23. feb 2025, 16:06
Jonas_K skrev:
23. feb 2025, 16:04
Lugter også af en gevaldig trænerfejl

Jimenez har ikke imponeret i sit første halve år, eller spillet på A holdet i opstarten… hvorfor så pludselig i startopstillingen? Samme med Marc Nielsen

Surt med skader til Widell og Bruus
Enig, det virker ret vovet. Men vi er da bare totalt i underskud på den venstre back, når både Bruus og Noel er ude.
jeg forstår ikke hvorfor alle vil have bruus som venstre back. han skal da spille i højre, enten som back eller midtbane, ham og kasper jørgensen kunne være en ok højre side, og ja ham nielsen dur ikke som venstre back,derfor fatter jeg heller ikke de ikke kunne finde en her i vinter eller har de noget fra ungdomsrækkerne der kan spille den.
Noel kan spille den. Men han må jo være totalt rusten, når han en gang er klar.
En rusten dreng er bedre end Marc Nielsen. Er du gal, det er gakket, at man hentede ham. Og endda sikkert har lagt nogle penge for at få ham et halvt år før tid.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hanga » 23. feb 2025, 16:43

AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 16:50

R Rosenberg skrev:
23. feb 2025, 16:40
Funky skrev:
23. feb 2025, 16:24
kongen44 skrev:
23. feb 2025, 16:13
Funky skrev:
23. feb 2025, 16:06
Jonas_K skrev:
23. feb 2025, 16:04
Lugter også af en gevaldig trænerfejl

Jimenez har ikke imponeret i sit første halve år, eller spillet på A holdet i opstarten… hvorfor så pludselig i startopstillingen? Samme med Marc Nielsen

Surt med skader til Widell og Bruus
Enig, det virker ret vovet. Men vi er da bare totalt i underskud på den venstre back, når både Bruus og Noel er ude.
jeg forstår ikke hvorfor alle vil have bruus som venstre back. han skal da spille i højre, enten som back eller midtbane, ham og kasper jørgensen kunne være en ok højre side, og ja ham nielsen dur ikke som venstre back,derfor fatter jeg heller ikke de ikke kunne finde en her i vinter eller har de noget fra ungdomsrækkerne der kan spille den.
Noel kan spille den. Men han må jo være totalt rusten, når han en gang er klar.
En rusten dreng er bedre end Marc Nielsen. Er du gal, det er gakket, at man hentede ham. Og endda sikkert har lagt nogle penge for at få ham et halvt år før tid.
Det ligner godt nok en fejltransfer. Okay, det er muligvis også en af sæsonens sværeste kampe, og han fik da nada hjælp af Jimenez og Diakhité overhovedet, men han så bare vanvittigt langsom, nærkamp- og positioneringssvag ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AaBager
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24. jun 2020, 11:38
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af AaBager » 23. feb 2025, 16:52

Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Sidder du da med telefon fremme på stadion?

Man kan også sagtens støtte holdet begge steder, i stedet for at svine spillerne til herinde i usaglige vendinger, hver gang der er modgang
Legaliser pyro!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hovedet » 23. feb 2025, 16:57

Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Lige præcis! Problemet er, at stadig flere nøjes med at brokke sig online - hvis de overhovedet orker dét mere. Og hvis klubben ikke forholder sig til det faktum på anden måde end ovenstående indlæg, så kan jeg love for, at det problem vokser sig så stort under gulvtæppet, at det vil kræve en stige at komme ind på direktørens kontor. Som så mange andre af den syndflod af problemer, der er fejet ind under gulvtæppet siden maj 2014!

Personligt har været direkte chokeret over, at AaB har stillet op til denne sæson med et usammenhængende bras af et hold, hvis præstation indtil videre faktisk skal anskues i overpræstationens lys; tænk sig, at det nu opfattes som en succeshistorie, at AaB har en realistisk chance for ... at undgå nedrykning!

Men findes der en konkret plan for, hvordan man vil gribe næste sæson an? For alene den hårde kerne vil stå tilbage og nyde ekkoet af deres rituelle kampsange gjalde tilbage fra tomme tribuner på Aalborg Stadion, uanset om det hedder endnu en tur i 1. division eller endnu en tur som den nuværende i Superligaen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af R Rosenberg » 23. feb 2025, 17:03

Funky skrev:
23. feb 2025, 16:50
R Rosenberg skrev:
23. feb 2025, 16:40
Funky skrev:
23. feb 2025, 16:24
kongen44 skrev:
23. feb 2025, 16:13
Funky skrev:
23. feb 2025, 16:06
Jonas_K skrev:
23. feb 2025, 16:04
Lugter også af en gevaldig trænerfejl

Jimenez har ikke imponeret i sit første halve år, eller spillet på A holdet i opstarten… hvorfor så pludselig i startopstillingen? Samme med Marc Nielsen

Surt med skader til Widell og Bruus
Enig, det virker ret vovet. Men vi er da bare totalt i underskud på den venstre back, når både Bruus og Noel er ude.
jeg forstår ikke hvorfor alle vil have bruus som venstre back. han skal da spille i højre, enten som back eller midtbane, ham og kasper jørgensen kunne være en ok højre side, og ja ham nielsen dur ikke som venstre back,derfor fatter jeg heller ikke de ikke kunne finde en her i vinter eller har de noget fra ungdomsrækkerne der kan spille den.
Noel kan spille den. Men han må jo være totalt rusten, når han en gang er klar.
En rusten dreng er bedre end Marc Nielsen. Er du gal, det er gakket, at man hentede ham. Og endda sikkert har lagt nogle penge for at få ham et halvt år før tid.
Det ligner godt nok en fejltransfer. Okay, det er muligvis også en af sæsonens sværeste kampe, og han fik da nada hjælp af Jimenez og Diakhité overhovedet, men han så bare vanvittigt langsom, nærkamp- og positioneringssvag ud.
Jovist, der er forhold, der gør sig gældende. Men altså, alt hvad man har set fra ham indtil nu, er jo bras på et niveau, der passer bedre i Hvidovre.
Det samme gør sig i øvrigt gældende for Jimenez. Hver eneste kamp med ham har været rystende ringe. Få lyspunkter med Diakhité, men generelt også bare for ringe og for lavt niveau. Og Ross behøver vi vel snart ikke at tale mere om - ligner efterhånden én i rækken af mange nabosønner, der får alt for meget snor.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hanga » 23. feb 2025, 17:10

AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:52
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Sidder du da med telefon fremme på stadion?

Man kan også sagtens støtte holdet begge steder, i stedet for at svine spillerne til herinde i usaglige vendinger, hver gang der er modgang
Enig med dig i at der naturligvis er en grænse for hvad der er acceptabelt. Men at være utilfreds og bekymret skal der nu engang være plads til, og flere af os herinde er netop fans der har fulgt AaB i rigtig mange år, også på stadion. Jeg kørte selv 400 km. forrige søndag for at støtte holdet - forgæves.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Patmand » 23. feb 2025, 17:14

Så er Vejle foran mod Brøndby.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hanga » 23. feb 2025, 17:15

Patmand skrev:
23. feb 2025, 17:14
Så er Vejle foran mod Brøndby.
Kæmpe forstærkning for dem at få Onougha tilbage og han lader desværre til at fortsætte hvor han slap.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Patmand » 23. feb 2025, 17:20

Hanga skrev:
23. feb 2025, 17:15
Patmand skrev:
23. feb 2025, 17:14
Så er Vejle foran mod Brøndby.
Kæmpe forstærkning for dem at få Onougha tilbage og han lader desværre til at fortsætte hvor han slap.
Man kan i hvert fald undres lidt over, at han end ikke kunne få plads på bænken i FCK.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Dennis Nielsen » 23. feb 2025, 17:20

En pudset lort, er stadig en lort, meeen...

Jeg havde godt nok håbet på, at vi ville ligne en hold, der lå tættere på vores fodbold filosofi og med spillere i en marginal udvikling, hvor det var mere realistisk at tro på.

Jeg havde ikke en forventning om, at vi vil spille total fodbold og spillerne var som forvandlet, men jeg havde godt nok forventet mere end det de leverede.

Det er total stilstand ift spillestil og udvikling taktisk, samt spillere.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Patmand » 23. feb 2025, 17:24

Dennis Nielsen skrev:
23. feb 2025, 17:20
En pudset lort, er stadig en lort, meeen...

Jeg havde godt nok håbet på, at vi ville ligne en hold, der lå tættere på vores fodbold filosofi og med spillere i en marginal udvikling, hvor det var mere realistisk at tro på.

Jeg havde ikke en forventning om, at vi vil spille total fodbold og spillerne var som forvandlet, men jeg havde godt nok forventet mere end det de leverede.

Det er total stilstand ift spillestil og udvikling taktisk, samt spillere.
Ja, man havde da håbet på lidt fremgang.

Transfervinduet var jo salgsmæssigt en kæmpe succes, men det kan godt ligne at operationen gik over alt forventning, men desværre døde patienten.

Besvar