AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)
Discount med discount på. Fejl på fejl. Den ene mere umodne sekvens i spillet end den anden.
Kors, jeg er ved at være træt af se på det.
Al optimisme opbygget i opstarten er totalt punkteret og der er risiko for, at spillerne drænes for selvtillid.
Müller er jeg dog rimelig begejstret for.
Kors, jeg er ved at være træt af se på det.
Al optimisme opbygget i opstarten er totalt punkteret og der er risiko for, at spillerne drænes for selvtillid.
Müller er jeg dog rimelig begejstret for.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Jeg synes det er over hele linjen. I forhold til hvor meget der bliver snakket om træningsmængde for at få et fysisk overtag, så synes jeg godt nok vi ser tunge ud. Jeg kan ikke lade være med at mistænke om vi måske træner FOR hårdt.bonanza skrev: ↑26. feb 2025, 21:38Der er hvertfald nogle spillere der har godt af at få nogle minutter i benene, vi virker ret meget ude af kampform. Vi mangler skarphed, og laver for mange fejl. Kan vi nedbringe det, er der flere positive ting i dag. Midten var meget bedre end mod AGF, og forsvaret stod fint imod. Det er de individuelle fejl der koster. Boldtab af Widell 1-0, klodset straffe af K.Jørgensen og Marc Nielsen der intet fatter.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Ja, Ross burde ud og sidde på bænken og evt få de sidste 20, i dag var han for ringe. Lad os få spillet de 2 nordnænd ind og så må vi se om ikke vi bliver bedre oppe foran så vi er klar til den kamp nede i Haderslev. Seydel burde nok få en start i stedet for Ross. Fck og fcm er svært at forvente noget fra, medmindre vi rammer en dag hvor alt spillerKristian skrev: ↑26. feb 2025, 21:22Sorry to say..ja det ser fint ud.Gentleman Finn skrev: ↑26. feb 2025, 21:17Vi har set fine ud indtil 70. Minut, men det er for store fejl vi har lavet. Vil dog stadig sige at de 2 nordmænd kan komme til at se interessante ud inde på midten. Men oppe foran mangler vi at sætte Jørgensen op. Ross synes jeg mangler noget i dag. Vi mangler noget fra bænken.
Ærgerligt for Marc, det er nok nerver, han har ikke spillet meget. Men kampen lignede også en hvor vi var løbet tør for gas her omkring 75.- 80. Vi skulle nok have skiftet ud før.
Men vi laver kæmpe fejl og vi har et skud indenfor målrammen som Ross jo skal score på.
Det er bare for lidt og vi ligner ikke et hold der kan true ret mange hold i ligaen desværre.
Helt enig, der var mange fine ting i denne kamp.Gentleman Finn skrev: ↑26. feb 2025, 21:36Vi har et par nye spillere der hjalp gevaldigt på spillet med bolden. Men klart vi må ikke lave så store fejl. Vi skal have en sejr med fra Sønderjyske kampen i hvert fald, ellers bliver vi trukket med ned i sølet. Det er 2 svære kampe vi har nu.
Da man så forårsprogrammet vidste man bare det ville blive svært, men fcn i dag og SE er der man havde chancen for lidt point.
Men de skal køre videre på det vi så de første 75. Og så skal vi simpelthen skifte ud noget før. Ind med Seydel.
Positive ting jeg tager med:
1. Pudel er langt bedre end Diakithe
2. Noél så rigtig fin ud trods lang pause
3. Widell ligner langt fra “en Spalvis” mentalt, og samarbejdet med Isak kan blive godt
4. Vi spiller en forholdsvis lige kamp med FCN indtil 70 minut.
Negative ting:
1. Vi skifter alt for sent ud, spillerne så trætte ud
2. Vi mangler så meget en 9’er at det gør helt ondt at se på
3. Marc Nielsen ligner en mand der er bange for at spille fodbold
4. Vi laver tossede personlige fejl der koster point
Fair nok at være træt af det, men træk nu lige luft…R Rosenberg skrev: ↑26. feb 2025, 21:35Kors i røven, hvor er jeg fucking træt af den her klub og dette hold. Det er så latterligt, hvad der står på i disse år. Discountlort.
Det synes jeg egentlig ikke - vi havde da luft til at lægge et fint allersidste pres og løbe meget med dem. Men de virkede i underskud på psyken.Kokkefar skrev: ↑26. feb 2025, 21:45Jeg synes det er over hele linjen. I forhold til hvor meget der bliver snakket om træningsmængde for at få et fysisk overtag, så synes jeg godt nok vi ser tunge ud. Jeg kan ikke lade være med at mistænke om vi måske træner FOR hårdt.bonanza skrev: ↑26. feb 2025, 21:38Der er hvertfald nogle spillere der har godt af at få nogle minutter i benene, vi virker ret meget ude af kampform. Vi mangler skarphed, og laver for mange fejl. Kan vi nedbringe det, er der flere positive ting i dag. Midten var meget bedre end mod AGF, og forsvaret stod fint imod. Det er de individuelle fejl der koster. Boldtab af Widell 1-0, klodset straffe af K.Jørgensen og Marc Nielsen der intet fatter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
1 - blir godt at få Menno tilbage på sidelinjentroelsh skrev: ↑26. feb 2025, 21:47Helt enig, der var mange fine ting i denne kamp.Gentleman Finn skrev: ↑26. feb 2025, 21:36Vi har et par nye spillere der hjalp gevaldigt på spillet med bolden. Men klart vi må ikke lave så store fejl. Vi skal have en sejr med fra Sønderjyske kampen i hvert fald, ellers bliver vi trukket med ned i sølet. Det er 2 svære kampe vi har nu.
Da man så forårsprogrammet vidste man bare det ville blive svært, men fcn i dag og SE er der man havde chancen for lidt point.
Men de skal køre videre på det vi så de første 75. Og så skal vi simpelthen skifte ud noget før. Ind med Seydel.
3. Widell ligner langt fra “en Spalvis” mentalt, og samarbejdet med Isak kan blive godt
Negative ting:
2 - Seydel skal have chancen
3 - næsten synd for knægten. Han ser ramt ud og ligner ikke en spiller der er klar
4 - Ross må gerne lave den fejl han laver ved at risikodrible, men Kramer…shit en fejl
Spillerne er jo bare ikke særligt gode, hvilket er en helt naturlig konsekvens af den strategi, som SSE22 har lagt for dagen. Vi skal prise os lykkelige for de sejre, der blev skvattet i land i begyndelsen af sæsonen, således at vi nu indtager en position, der ligger klart over holdets reelle niveau. Man skal ikke undervurdere et forspring på en 6-7 point til nedrykningspladserne, og det er også det eneste, vi har at klynge vores lid til. Begyndte vi fra 0, kunne man allerede nu begynde at spille de 6-7 nigerianere med grå hår på brystet, der formentlig kommer til at udgøre stammen på næste sæsons 1. divisionshold.Funky skrev: ↑26. feb 2025, 21:42Jeg får nærmest blødninger fra øjnene når jeg genser Kramers fejl. Han sælger komplet ud med det håbløst oversatsede indgreb. Det er faktisk værre end Nielsens, synes jeg.
Og så de brændte chancer. Ross og Jasson. For_helvede_mand.
Men vi har altså et forsvarsproblem. Målene væltede ind i træningskampene, og de bliver ved med at vælte ind, ser det ud til. Vi dræber os selv på alle de boldtab på midtbanen. Folk skal bare løbe inden for 3 meter af Ross når han modtager en bold på midten, så springer den fra ham.
Hernes klart kampens spiller.
Menno tydeligvis dybt utilfreds med de mange personlige fejl. Det er mentaliteten, den er gal med. Der er for mange som ser ud til ikke at kunne stå for presset.
Jeg ser intet, der indikerer et AaB i fremdrift hverken på kort eller langt sigt - og under alle omstændigheder bliver nedrykningen blot udskudt en sæson, selv om den skulle undgås i år. Med andre ord: Hvis man blot ønsker et stabilt Superligahold i Aalborg på niveau med f.eks. tidligere tiders SønderjyskE, skal der foretages helt anderledes seriøse investeringer i klubben end hidtil.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ahmen, det er satme frustrerende at bevidne alt det lort fra top til gulv efter første kamp på stadion i firserne. Det er en pinsel, og det er så røvskuffende, at man se på det uge efter uge. Det er et meget, meget lavt niveau efterhånden. Og dén lort ligger hos SSE22 - som jeg ellers i øvrigt er ok tilfreds med.Kristian skrev: ↑26. feb 2025, 21:49Fair nok at være træt af det, men træk nu lige luft…R Rosenberg skrev: ↑26. feb 2025, 21:35Kors i røven, hvor er jeg fucking træt af den her klub og dette hold. Det er så latterligt, hvad der står på i disse år. Discountlort.
Ædruelighedens stemme
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Præcis. Men det her kampprogram med gf ude og fck og fcm, så vidste man bare det ville blive en hård start så vi skulle gerne have haft et point(s) med i dag. Vi har det alt for svært mod top 6 holdene. Men med bedre spil centralt kan vi kan gøre mere ondt på dem, realistisk er det dog SE vi skal tage en sejr imod for at holde vb og lyngby mere på afstand. Men vi kommer nok til at blive rodet med i den nedrykningskamp hvis vb og lyngby får en sejr med i en af deres kampe mod midterholdene, her de næste par kampe.troelsh skrev: ↑26. feb 2025, 21:47Helt enig, der var mange fine ting i denne kamp.Gentleman Finn skrev: ↑26. feb 2025, 21:36Vi har et par nye spillere der hjalp gevaldigt på spillet med bolden. Men klart vi må ikke lave så store fejl. Vi skal have en sejr med fra Sønderjyske kampen i hvert fald, ellers bliver vi trukket med ned i sølet. Det er 2 svære kampe vi har nu.
Negative ting:
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det tror jeg ikke. Vi ligger jo et fint tryk til sidst, omend lidt for sent. Jeg tror der mangler noget kampform rundt omkring, det er jo begrænset hvor mange senior kampe der trodsalt er i det hold der starter i dag.Kokkefar skrev: ↑26. feb 2025, 21:45Jeg synes det er over hele linjen. I forhold til hvor meget der bliver snakket om træningsmængde for at få et fysisk overtag, så synes jeg godt nok vi ser tunge ud. Jeg kan ikke lade være med at mistænke om vi måske træner FOR hårdt.bonanza skrev: ↑26. feb 2025, 21:38Der er hvertfald nogle spillere der har godt af at få nogle minutter i benene, vi virker ret meget ude af kampform. Vi mangler skarphed, og laver for mange fejl. Kan vi nedbringe det, er der flere positive ting i dag. Midten var meget bedre end mod AGF, og forsvaret stod fint imod. Det er de individuelle fejl der koster. Boldtab af Widell 1-0, klodset straffe af K.Jørgensen og Marc Nielsen der intet fatter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Præcis. Hvis vi overlever, bliver enten Vejle eller Lyngby byttet ud med OB. Det kommer ikke til at gøre det nemmere.Hovedet skrev: ↑26. feb 2025, 21:54Spillerne er jo bare ikke særligt gode, hvilket er en helt naturlig konsekvens af den strategi, som SSE22 har lagt for dagen. Vi skal prise os lykkelige for de sejre, der blev skvattet i land i begyndelsen af sæsonen, således at vi nu indtager en position, der ligger klart over holdets reelle niveau. Man skal ikke undervurdere et forspring på en 6-7 point til nedrykningspladserne, og det er også det eneste, vi har at klynge vores lid til. Begyndte vi fra 0, kunne man allerede nu begynde at spille de 6-7 nigerianere med grå hår på brystet, der formentlig kommer til at udgøre stammen på næste sæsons 1. divisionshold.Funky skrev: ↑26. feb 2025, 21:42Jeg får nærmest blødninger fra øjnene når jeg genser Kramers fejl. Han sælger komplet ud med det håbløst oversatsede indgreb. Det er faktisk værre end Nielsens, synes jeg.
Men vi har altså et forsvarsproblem. Målene væltede ind i træningskampene, og de bliver ved med at vælte ind, ser det ud til. Vi dræber os selv på alle de boldtab på midtbanen. Folk skal bare løbe inden for 3 meter af Ross når han modtager en bold på midten, så springer den fra ham.
Menno tydeligvis dybt utilfreds med de mange personlige fejl. Det er mentaliteten, den er gal med. Der er for mange som ser ud til ikke at kunne stå for presset.
Jeg ser intet, der indikerer et AaB i fremdrift hverken på kort eller langt sigt - og under alle omstændigheder bliver nedrykningen blot udskudt en sæson, selv om den skulle undgås i år. Med andre ord: Hvis man blot ønsker et stabilt Superligahold i Aalborg på niveau med f.eks. tidligere tiders SønderjyskE, skal der foretages helt anderledes seriøse investeringer i klubben end hidtil.
Ansvaret ligger hos SSE22. De har nok delvist gjort regning uden vært.
Ædruelighedens stemme
Jeg tænker det samme både fysisk og mentalt virker de totalt over loadedKokkefar skrev: ↑26. feb 2025, 21:45Jeg synes det er over hele linjen. I forhold til hvor meget der bliver snakket om træningsmængde for at få et fysisk overtag, så synes jeg godt nok vi ser tunge ud. Jeg kan ikke lade være med at mistænke om vi måske træner FOR hårdt.bonanza skrev: ↑26. feb 2025, 21:38Der er hvertfald nogle spillere der har godt af at få nogle minutter i benene, vi virker ret meget ude af kampform. Vi mangler skarphed, og laver for mange fejl. Kan vi nedbringe det, er der flere positive ting i dag. Midten var meget bedre end mod AGF, og forsvaret stod fint imod. Det er de individuelle fejl der koster. Boldtab af Widell 1-0, klodset straffe af K.Jørgensen og Marc Nielsen der intet fatter.
Jeg synes jo egentlig, der er meget positivt, men det falder jo fra hinanden, når fejlene bliver så grelle.
1. Kramer og K. Jørgensen laver simpelthen så dumme satsninger i HVER kamp. I dag giver det et mål imod, et straffe og Kasper Jørgensen vælger også at sakse en modstander midt på banen ved sidelinien, som han dog slipper fra. Det er så idiotisk.
2. Marc Nielsen er ikke god nok. Han er Daniel Ask om igen. Et fuldstændigt bizart indkøb.
3. Når vi ikke lykkes med at spille på omstillinger, så er John og Jørgensen usynlige. Vi har intet alternativt. Seydel ligner dog en mand, som faktisk ved han er angriber.
4. Ross. Jeg kan ikke mere.
5. Jack Cassidy er sikkert en fin træner og assistent. Men han har åbentlyst ikke samme handlekraft og pondus som Menno.
Jeg har ingen forventning om point de næste to kampe. Jeg håber, vi i det mindste viser godkendte indsatser. Og så skal vi minimum ha’ 1 point mod SønderJyske.
1. Kramer og K. Jørgensen laver simpelthen så dumme satsninger i HVER kamp. I dag giver det et mål imod, et straffe og Kasper Jørgensen vælger også at sakse en modstander midt på banen ved sidelinien, som han dog slipper fra. Det er så idiotisk.
2. Marc Nielsen er ikke god nok. Han er Daniel Ask om igen. Et fuldstændigt bizart indkøb.
3. Når vi ikke lykkes med at spille på omstillinger, så er John og Jørgensen usynlige. Vi har intet alternativt. Seydel ligner dog en mand, som faktisk ved han er angriber.
4. Ross. Jeg kan ikke mere.
5. Jack Cassidy er sikkert en fin træner og assistent. Men han har åbentlyst ikke samme handlekraft og pondus som Menno.
Jeg har ingen forventning om point de næste to kampe. Jeg håber, vi i det mindste viser godkendte indsatser. Og så skal vi minimum ha’ 1 point mod SønderJyske.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Er jeg den eneste der bemærker en underlig attitude hos MJ i dag? Synes der var 4-5 gange hvor han slår ud med armene og giver op når stikningerne var dårlige, selvom han fint ville kunne nå bolden eller som min et pres.
Spillerne er bedre, end det niveau, vi så fra flere i dag.1. halvleg var altså godkendt! Og så er det lige Kramer - vel en af vores mest pålidelige spillere, som sagtens kunne spille for i hvert fald mange af midterholdene også - som fejler og forærer 1. mål væk. Ross, som vi var begejstrede for, man fik forlænget med, kikser fælt på sin kæmpechance. Det er jo ikke to "discount"-spillere som er hentet ind for en kasse Saltum-vand.Hovedet skrev: ↑26. feb 2025, 21:54Spillerne er jo bare ikke særligt gode, hvilket er en helt naturlig konsekvens af den strategi, som SSE22 har lagt for dagen. Vi skal prise os lykkelige for de sejre, der blev skvattet i land i begyndelsen af sæsonen, således at vi nu indtager en position, der ligger klart over holdets reelle niveau. Man skal ikke undervurdere et forspring på en 6-7 point til nedrykningspladserne, og det er også det eneste, vi har at klynge vores lid til. Begyndte vi fra 0, kunne man allerede nu begynde at spille de 6-7 nigerianere med grå hår på brystet, der formentlig kommer til at udgøre stammen på næste sæsons 1. divisionshold.Funky skrev: ↑26. feb 2025, 21:42Jeg får nærmest blødninger fra øjnene når jeg genser Kramers fejl. Han sælger komplet ud med det håbløst oversatsede indgreb. Det er faktisk værre end Nielsens, synes jeg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
-
kjeldgaard12
- Junior

- Favoritspiller: Ib Simonsen
AaB's mange personlige fejl er selvfølgelig noget med kvalitet at gøre men lige så meget at vi spiller et system der hvor der er risiko for personlige fejl. Desværre vælger vi at gøre det mod bedre modstandere og det har betydet 0 point mod top 6
Til gengæld er jeg godt nok imponeret over tilskuertallet; alt taget i betragtning, herunder - også! - årstid og spilletidspunkt. Hvordan i alverden var den kamp i stand til at samle knap 7500 tilskuere?
Man er for blåøjet hvis man tror AaB bare overlever
Og ærligt hvis det er planen. Finde nogle talentet - skude dem af og overleve gang på gang så blir tilskuer massen satme ik ved med at komme
Kæft vi er sølle mand og der mangler bare kvalitet.
Dejligt at se Hernes istedet for Davidsen - det var da en upgrade
Og ærligt hvis det er planen. Finde nogle talentet - skude dem af og overleve gang på gang så blir tilskuer massen satme ik ved med at komme
Kæft vi er sølle mand og der mangler bare kvalitet.
Dejligt at se Hernes istedet for Davidsen - det var da en upgrade