AaB - FCK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCK

Indlæg af troelsh » 3. mar 2025, 08:59

Dennis Nielsen skrev:
3. mar 2025, 08:02
Mener også vi spillede 442 ude mod FCK sidst, hvor vi også spillede en god kamp. Det er godt læst.

Kæmpe forskel på vores defensive struktur. Hvor vi stod en del lavere og mere kompakt. Jeg håber, at vi ser samme tendens mod de andre hold omkring os, hvor vi fortsætter med at have samme kompakte struktur, men 20-30 m længere fremme på banen.

Det giver lidt mere håb, at vi trods alt kan få point mod top 6 hold. Måske venter der point mod FCm, inden vi skal have en ekstremt vigtig kamp i Sønderjylland.
Enig, det giver tro på vi kan få point mod FCM.
Jeg tænker vi gå ind til den kamp med samme mentalitet og opstilling, det er sgu okay at stå kompakt og give den gas på omstillingerne, når vores ungdomshold møder de dyre drenge fra Herning eller Østerbro.

I øvrigt dejligt at have Menno tilbage på bænken, jeg synes han handler helt rigtigt og i rette tid, modsat kampen mod FCN hvor vi var alt alt for længe om at skifte ud. Det er lige før jeg tror vi kunne have fået point i den kamp også med Menno på bænken.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 3. mar 2025, 10:35

Det var fantastisk at se AaB spille 4-4-2 for første gang i mange år.

AaB er bare bedst i 4-4-2.

Nu burde de bare lave den om så den hedder:
K. Jørgensen - Kramer - Pudel - Arnorson
Widell - Hernes - Isak - Bomholt
Seydel - M. Jørgensen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. mar 2025, 10:50

Alpa Chino skrev:
3. mar 2025, 10:35

Seydel - M. Jørgensen
Hamren forsøgte nu også med 4-4-2 i nedryknings sæsonen og det var helt uden succes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 3. mar 2025, 10:51

Alpa Chino skrev:

Seydel - M. Jørgensen
Jeg tror ikke vi skal forvente det bliver goto formationen, den flugter ikke med strategien. 4-4-2 er ikke særligt velegnet til højt pres. Men det er, som i går, i rigtig god plan B til kampe mod bedre/stærkere modstandere eller når vi skal forsvare noget hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 3. mar 2025, 11:06

Alpa Chino skrev:

Seydel - M. Jørgensen
Nøj jeg gad godt se den opstilling til kampen mod sønderjyske!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. mar 2025, 12:45

Flot og disciplineret kamp i går. Den giver forhåbentlig tro på mere i spillertruppen.

Eksperterne fokuserer forudsigeligt mest på, at FCK ikke spillede deres bedste kamp. Men var imponeret over, at vi kunne omstille os til at spille efter præmisserne - og samtidig lykkedes med at skabe op til flere flotte chancer.

Flot indsats af hele forsvarskæden + Müller. Davidsen og Hernes sammen ser ud til at ha' potentiale i kampe som denne, selvom jeg synes, Davidsen stadig laver for mange meget risikable fejlafleveringer foran eget felt. Håber, Bomholt bliver ved med at få flere spilleminutter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 3. mar 2025, 13:22

Sauer skrev:
3. mar 2025, 12:45
Flot og disciplineret kamp i går. Den giver forhåbentlig tro på mere i spillertruppen.

Eksperterne fokuserer forudsigeligt mest på, at FCK ikke spillede deres bedste kamp. Men var imponeret over, at vi kunne omstille os til at spille efter præmisserne - og samtidig lykkedes med at skabe op til flere flotte chancer.

Flot indsats af hele forsvarskæden + Müller. Davidsen og Hernes sammen ser ud til at ha' potentiale i kampe som denne, selvom jeg synes, Davidsen stadig laver for mange meget risikable fejlafleveringer foran eget felt. Håber, Bomholt bliver ved med at få flere spilleminutter.
Kalle laver en del fejl frem ad banen, men for dælen har kommer i vejen for meget, og så løber han jo solen sort.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. mar 2025, 13:53

doukas skrev:
3. mar 2025, 13:22
Sauer skrev:
3. mar 2025, 12:45

Kalle laver en del fejl frem ad banen, men for dælen har kommer i vejen for meget, og så løber han jo solen sort.
Der skal også være plads til fejlafleveringer - bare helst ikke foran egen boks. Helt med på at rose ham for hans store løbearbejde.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. mar 2025, 15:38

Belwas skrev:
3. mar 2025, 10:51
Alpa Chino skrev:

Seydel - M. Jørgensen
Jeg tror ikke vi skal forvente det bliver goto formationen, den flugter ikke med strategien. 4-4-2 er ikke særligt velegnet til højt pres. Men det er, som i går, i rigtig god plan B til kampe mod bedre/stærkere modstandere eller når vi skal forsvare noget hjem.
Jeg syns den passer perfekt til højt pres
Du har 2 angribere der spiller side om side og ikke en 9er med en 10er bag. Så de 2 kan presse bredt.
Så har du 2 kanter der kan skubbe op evt med 2 backs der står lidt højt
Og stadig en central midt der er balanceret
Jeg syns bestemt 4-4-2 er interessant og gør os mindre sårbare 👌👌

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. mar 2025, 16:27

Lyfe skrev:
3. mar 2025, 11:06
Alpa Chino skrev:

Seydel - M. Jørgensen
Nøj jeg gad godt se den opstilling til kampen mod sønderjyske!
Ja, men helst ikke mod Hedens Hundehoveder! 3 ud af de 4 på midten er bedst fremad. Vi får brug for mere defensiv ballance i weekenden - læs: Davidsen. I "kvalifikationsspillet" vil jeg virkelig gerne se den mere offensive opstilling (hvis altså vi ikke for alvor bliver hevet ned i dyndet!)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 3. mar 2025, 16:44

Kokkefar skrev:
2. mar 2025, 21:31
R Rosenberg skrev:
2. mar 2025, 20:48
Alexis skrev:
2. mar 2025, 20:27
Rigtig fin kamp af de fleste. Kramer med kæmpe indsats. Hernes rigtig god. Davidsen rigtig god når fck har bolden, men satme skidt når han selv har kuglen.
Ross og MJ står svagest, Ross fuldstændig usynlig bortset fra en enkelt aktion og MJ skal simpelthen score.
Fint indhop af Jasson. John og Jimenez viste ikke rigtig noget
Jeg sad, fra John kom ind, og tænkte, hvad han egentlig bidrog med. Jeg nåede frem til, at det var absolut intet.

Nuvel, vi var max presset, men han dalrede bare rundt. Ingen højintensive løb. Nada.
John gjorde lige præcis, hvad han kan og skal. Vi havde ikke bolden, men han lagde et kæmpe løbearbejde og lå ene mand og bremsede FCKs opspil til midtbanen. Det medførte at deres midterforsvarere var nødt til at spille mange flere afleveringer imellem sig før de havde spillet sig fri af ham og kunne bringe den til midtbanen. Det forhalede deres spil og lod vores hold komme på plads. Fremragende arbejdsindsats og lige hvad vi havde brug for da kræfterne var ved at slippe op.
Jeg var ikke imponeret over John, han kommer ind og løber, men det er altså ikke intenst nok. Der var flere situationer, hvor han lige brugte 1-2 sekunder på at begynde sit pres, der vandt FCK 3-4-5 meter fremad i banen, fordi han ikke var hurtig nok i opfattelsen. Det skal gerne blive bedre

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. mar 2025, 16:52

Har ikke adgang til artiklen, men ud fra underrubrikken lyder det til, at Widells skade formentlig ikke er langvarig:

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... de/5444498

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 3. mar 2025, 17:11

Sauer skrev:
3. mar 2025, 16:52
Har ikke adgang til artiklen, men ud fra underrubrikken lyder det til, at Widells skade formentlig ikke er langvarig:

Stræk i hoften til træning. Ukendt omfang. Forhåbentlig kort tidshorisont.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. mar 2025, 17:56

Kunji skrev:
3. mar 2025, 17:11
Sauer skrev:

Stræk i hoften til træning. Ukendt omfang. Forhåbentlig kort tidshorisont.
En skade, der emmer af lørdagserotik.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 3. mar 2025, 19:09

Sauer skrev:

Der står desuden at Helenius og Bruus forventes tilbage efter landskampspausen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 3. mar 2025, 20:23

Så ka brøndby godt lige ta sig sammen og slå lyngby, kæft de ringe..

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. mar 2025, 20:42

AlbertE skrev:
3. mar 2025, 20:23
Lyngby er solide defensivt, og er vant til nedrykningsslagsmålet. De bliver modbydelige, og jeg tror vi ender under dem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. mar 2025, 20:43

FIDEL skrev:
3. mar 2025, 20:42
AlbertE skrev:
Lyngby er solide defensivt, og er vant til nedrykningsslagsmålet. De bliver modbydelige, og jeg tror vi ender under dem.
Lyngby har en forbandet god evne til at komme fra baghjul og præstere når det virkelig gælder. Det har de vist så mange gange. Jeg frygter bestemt også at det bliver tæt denne gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 3. mar 2025, 20:45

Hanga skrev:
3. mar 2025, 20:43
FIDEL skrev:
3. mar 2025, 20:42
AlbertE skrev:
Lyngby er en forbandet god evne til at komme fra baghjul og præstere når det virkelig gælder. Det har de vist så mange gange. Jeg frygter bestemt også at det bliver tæt denne gang.
Absolut. Jeg tror dog at det bliver Vejle og Sønderjyske der ryger ned. 7-9-13 ikke os. Tror vores to nye norske boldspillere kommer til at være tungen på vægtskålen i vores favør.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 3. mar 2025, 20:56

YES! Fuck det er vigtigt!

Besvar