Dette er nok at betragte som rabiat på debatside lige efter et nederlag, men jeg har den sådan lidt crazy ide at man måske skulle spille mere end 1 kamp for inden man konkluderer foråret og fastlægger sommertransfers.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
HVIS vi undgår nedrykning, er det imperativ, at vi får en voksen, erfaren, ledende 6'er, der både kan holde i bolden og fordele den (fremad). Og som gerne også kan være en leder, én der går forrest, og som ikke er bleg for at dele en sviner ud, når andre koger rundt. En Ståle 2.0 ville være passende.
Vi mister Widell og Isak, så her må Bommeren og evt. endnu en ny tage over.
Derudover skal vi have en lignende type i forsvaret. Jeg kunne godt se en sådan danne makkerpar med den nye svensker, som jeg tror (håber), der er gryn i. Pudel kan fint være tredjevalg, mens man må forsøge at afskibe Diakhité.
Jeg aner ikke, om Seydel er fugl eller fisk, men en 9'er med noget farlighed bør også være i kikkerten.
Ud: Widell, Jimenez, Diakhité, Marc Nielsen. Davidsen ville måske have godt af en sæson på lidt lavere niveau.
Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
-
R Rosenberg
- Allstar

Ovenstående har jeg ment længe. Dele af det i flere år.Belwas skrev: ↑23. feb 2025, 17:21Dette er nok at betragte som rabiat på debatside lige efter et nederlag, men jeg har den sådan lidt crazy ide at man måske skulle spille mere end 1 kamp for inden man konkluderer foråret og fastlægger sommertransfers.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
HVIS vi undgår nedrykning, er det imperativ, at vi får en voksen, erfaren, ledende 6'er, der både kan holde i bolden og fordele den (fremad). Og som gerne også kan være en leder, én der går forrest, og som ikke er bleg for at dele en sviner ud, når andre koger rundt. En Ståle 2.0 ville være passende.
Derudover skal vi have en lignende type i forsvaret. Jeg kunne godt se en sådan danne makkerpar med den nye svensker, som jeg tror (håber), der er gryn i. Pudel kan fint være tredjevalg, mens man må forsøge at afskibe Diakhité.
Jeg aner ikke, om Seydel er fugl eller fisk, men en 9'er med noget farlighed bør også være i kikkerten.
Ud: Widell, Jimenez, Diakhité, Marc Nielsen. Davidsen ville måske have godt af en sæson på lidt lavere niveau.
Faktum er, at det hele er relevant og nødvendigt.
Ædruelighedens stemme
Jeg synes vi må se til sommer, hvor behoverne er størst.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 18:01Ovenstående har jeg ment længe. Dele af det i flere år.Belwas skrev: ↑23. feb 2025, 17:21Dette er nok at betragte som rabiat på debatside lige efter et nederlag, men jeg har den sådan lidt crazy ide at man måske skulle spille mere end 1 kamp for inden man konkluderer foråret og fastlægger sommertransfers.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
Hvad har et halvt års mere spilletid givet til dem vi har gjort for deres udvikling? Vi kan sgu ikke bare kasseere holdet på en kamp, hvor alle kunne se inden at AGF har et markant bedre hold end os lige nu. Det betyder ikke, at jeg ikke også er træt af nogle af de fejl der blev lavet, men vi har et nyt ungt hold, som er tidligt i dets cyklus. Det bliver ikke i denne sæson vi får masser af point mod top 6.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Men det er jo ikke baseret på gårsdagens kamp. Den bekræftede det blot.Jakobsen skrev: ↑23. feb 2025, 22:56Jeg synes vi må se til sommer, hvor behoverne er størst.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 18:01Ovenstående har jeg ment længe. Dele af det i flere år.Belwas skrev: ↑23. feb 2025, 17:21Dette er nok at betragte som rabiat på debatside lige efter et nederlag, men jeg har den sådan lidt crazy ide at man måske skulle spille mere end 1 kamp for inden man konkluderer foråret og fastlægger sommertransfers.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
Hvad har et halvt års mere spilletid givet til dem vi har gjort for deres udvikling? Vi kan sgu ikke bare kasseere holdet på en kamp, hvor alle kunne se inden at AGF har et markant bedre hold end os lige nu. Det betyder ikke, at jeg ikke også er træt af nogle af de fejl der blev lavet, men vi har et nyt ungt hold, som er tidligt i dets cyklus. Det bliver ikke i denne sæson vi får masser af point mod top 6.
Og nej, ingen havde forventet point i går, men pointene var heller ikke det væsentlige. Det var det tværtimod at se, at vi stadig har mangler akkurat samme steder som i efteråret. Og sidste forår. Og...
Det burde ikke være kontroversielt at påpege.
Ædruelighedens stemme
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Vores midterakse er debatteret til døde. Der er skrevet stolpe op og ned om den manglende kvalitet på 9'eren, midten og forsvaret.R Rosenberg skrev: ↑24. feb 2025, 06:29Men det er jo ikke baseret på gårsdagens kamp. Den bekræftede det blot.Jakobsen skrev: ↑23. feb 2025, 22:56Jeg synes vi må se til sommer, hvor behoverne er størst.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 18:01Ovenstående har jeg ment længe. Dele af det i flere år.Belwas skrev: ↑23. feb 2025, 17:21Dette er nok at betragte som rabiat på debatside lige efter et nederlag, men jeg har den sådan lidt crazy ide at man måske skulle spille mere end 1 kamp for inden man konkluderer foråret og fastlægger sommertransfers.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
Og nej, ingen havde forventet point i går, men pointene var heller ikke det væsentlige. Det var det tværtimod at se, at vi stadig har mangler akkurat samme steder som i efteråret. Og sidste forår. Og...
Det burde ikke være kontroversielt at påpege.
Hvis man - som debattør herinde - klandrer andre for et øjebliksbillede, så burde samme debattører overveje ordene hovede og busk.
jeg kunne godt se en Mikkel Duelund i AaB
Hej Baresi Er Du Der ude Du Har Ikke Besvaret Mine Spørgsmål Så Nu Prøver Jeg Igen Vi Er Nogle AaB Fans Som Ved At Du Har Skrevet at AaB Har Kig På Nogle Talenter Til Ungdoms Holdene Både Offensivt Og I Det Hele Taget Har Du Nogen Nyheder Omkring Dette? Og Har Du Nyt omkring AaB I Det Hele Taget? Jeg Håber at Du Vil Og Kan Besvarre Mine Vores Spørgsmål Så Er Vi Mange AaB Fans Som Bliver Meget Meget Glade.Hilsen René AaB Fan og alle De andre AaB Fans
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Godt fælles brøl af jer alle.Mikkelsen skrev: ↑28. feb 2025, 18:19Hej Baresi Er Du Der ude Du Har Ikke Besvaret Mine Spørgsmål Så Nu Prøver Jeg Igen Vi Er Nogle AaB Fans Som Ved At Du Har Skrevet at AaB Har Kig På Nogle Talenter Til Ungdoms Holdene Både Offensivt Og I Det Hele Taget Har Du Nogen Nyheder Omkring Dette? Og Har Du Nyt omkring AaB I Det Hele Taget? Jeg Håber at Du Vil Og Kan Besvarre Mine Vores Spørgsmål Så Er Vi Mange AaB Fans Som Bliver Meget Meget Glade.Hilsen René AaB Fan og alle De andre AaB Fans
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Jeg er decideret ikke fan af ideen.
Vi kan aldrig gardere os mod skader og det er en del af sporten, men jeg gider ikke vi har spillere som på papiret er gode, men reelt kan gøre en meget lille forskel for os. Seneste eksempel i AaB er Lucas og derudover mangler vi at se at Seydel kan være langtidsbrugbar.
RAUS RAUS SSE!
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Hernes må meget gerne fortsætte - dog får vi nok ikke lov at beholde ham hvis han bliver ved med at vise niveau. Aarøen ville da også pynte men er sikker urealistisk. Kunne vi beholde en af dem er udskiftningen til sommer også lige den tand mindre. 
Krydser fingre
Krydser fingre
Hernes' kontrakt med Newcastle udløber i 26', hvorfor de vel skal tage en beslutning til sommer ift. om de vil forlænge, eller om de skal sende ham videre. Som udgangspunkt ville jeg være enig med hvem end der foreslog et lejemål til Championship eller tilsvarende, men måske situationen gør, at vi kan smutte indenom og overbevise Newcastle om, at et salg til os (med en fin videresalgsklausul) er mere værd end en forlængelse og lejemål på lejemål i det engelske over de næste mange sæsoner.
Når man ser nogle af de priser superligaen har solgt centrale midtbanespillere for de seneste par sæsoner, så kunne han fint blive et 30-50 millioners salg. Men det kræver selvfølgelig han spiller..
Når man ser nogle af de priser superligaen har solgt centrale midtbanespillere for de seneste par sæsoner, så kunne han fint blive et 30-50 millioners salg. Men det kræver selvfølgelig han spiller..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Føler lidt, at vi har haft denne diskussion i flere år, og jeg synes, at AaB pt. gambler højt ved ikke at bruge flere penge på 1-2 erfarne profiler, men sådan er det.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
Man må bare konkludere, at vores ejergruppe holder den strategi, de har udstukket. Det har jeg respekt for, men det kan samtidig blive en særdeles dyr affære med alle disse store besparelser, man har iværksat. Rykker vi ned, bliver konklusionen sandsynligvis, at SSE har undervurderet dansk fodbold. Redder vi os, er de geniale og fagligt dygtige.
Og så må vi da håbe, at Makolli er klar til at tage over for Kramer til sommer. Diakhité er, som alle kan se, en kæmpe risiko at have på banen.
Jeg hørte en interessant podcast fra The Athletic den anden dag, hvor de snakkede om hvordan forskellige positioner har udviklet sig over årene. En af hovedpointerne for både 6'eren, og for den sags skyld også midterforsvaret, var at det er blevet en langt mere fysisk (læs: løbestærk og atletisk) position hvor motor men også topfart betyder mere end for bare 5-10 år siden.FIDEL skrev: ↑3. mar 2025, 14:47Føler lidt, at vi har haft denne diskussion i flere år, og jeg synes, at AaB pt. gambler højt ved ikke at bruge flere penge på 1-2 erfarne profiler, men sådan er det.R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 17:12Sommervindue:
Man må bare konkludere, at vores ejergruppe holder den strategi, de har udstukket. Det har jeg respekt for, men det kan samtidig blive en særdeles dyr affære med alle disse store besparelser, man har iværksat. Rykker vi ned, bliver konklusionen sandsynligvis, at SSE har undervurderet dansk fodbold. Redder vi os, er de geniale og fagligt dygtige.
Og så må vi da håbe, at Makolli er klar til at tage over for Kramer til sommer. Diakhité er, som alle kan se, en kæmpe risiko at have på banen.
Jeg kan ikke huske om det også var i den podcast, eller et andet afsnit, at de kom ind på hvordan ManU i flere år prioriterede erfarne 6'ere og stoppere, hvor de fleste andre europæiske topklubber gik den helt anden vej, og fokuserede på unge atletiske profiler der kan følge med i de højintenste sprinter over længere distancer, fremfor den mere klassiske midtbaneleder der dirigerer og fordeler. Dermed ikke sagt at vi ikke kan bruge den type der efterspørges, det er bare et indspark som jeg synes var interessant.
Link: https://www.nytimes.com/athletic/podcas ... isode-260/
EDIT: Tror måske delen om midterforsvarer og United er fra denne episode: https://www.nytimes.com/athletic/podcas ... isode-258/
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/nyhe ... y-roy-grot
Kunne vi ikke godt have brugt ham? Jeg husker ham som et fysisk monstrum for Viborg som tilmed var pænt hurtig.
Kunne vi ikke godt have brugt ham? Jeg husker ham som et fysisk monstrum for Viborg som tilmed var pænt hurtig.
Blev han ikke diskuteret i vinter, hvor snakken gik på ret massive skadesproblemer/skrøbelig fysik. Der er vel også en grund til ingen andre i SL har slået tiltroelsh skrev: ↑4. mar 2025, 09:20https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/nyhe ... y-roy-grot
RAUS RAUS SSE!
Ja, det var lige præcis hans fysik der eftersigende er meget skrantende - og allerede var der i Viborg tiden.Jakobsen skrev: ↑4. mar 2025, 17:42Blev han ikke diskuteret i vinter, hvor snakken gik på ret massive skadesproblemer/skrøbelig fysik. Der er vel også en grund til ingen andre i SL har slået tiltroelsh skrev: ↑4. mar 2025, 09:20https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/nyhe ... y-roy-grot
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Der var én bruger der mente at have insider info fra Viborg om at de var meget glade for at få solgt Grot, da han efter sigende hele tiden krævede rigtig meget behandling for at blive spilleklar. Det skulle også være derfor at Viborg ikke har arbejdet på at hente ham retur.Forza skrev: ↑4. mar 2025, 18:44Ja, det var lige præcis hans fysik der eftersigende er meget skrantende - og allerede var der i Viborg tiden.Jakobsen skrev: ↑4. mar 2025, 17:42Blev han ikke diskuteret i vinter, hvor snakken gik på ret massive skadesproblemer/skrøbelig fysik. Der er vel også en grund til ingen andre i SL har slået tiltroelsh skrev: ↑4. mar 2025, 09:20https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/nyhe ... y-roy-grot
Tiden må vise om OB får mere ud af ham end vi får af Seydel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14