AaB - FCM 9. marts, 2025, Superliga rd. 21

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - FCM 9. marts, 2025, Superliga rd. 21

Indlæg af Kunji » 9. mar 2025, 15:59

Når vi kollapser, så kollapser vi.
Vi er bare slet ikke gode nok mod de her voksne hold. Desværre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 9. mar 2025, 16:00

Og det blev til en ydmygelse mere, samt point til lyngby.. så mangler vi bare sønderjyske får point i aften. Det sku svært og blive ved med at være positiv stemt.. vi mangler kvalitet overalt nærmest.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 9. mar 2025, 16:00

Hvis vi ender med at rykke ned endnu en gang..
Ja så er SIF igen i gang med at være dem, som indirekte fører kniven..

Hold kæft de deler gaver ud til konkurrenterne..

Det her bliver en neglebider af rang..

Lige før vi skal sætte vores lid til Haderslev..

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 9. mar 2025, 16:00

R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 15:56
Sauer skrev:
9. mar 2025, 15:54
R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 15:48
Hold kæft, hvor gør de børn det nemt for deres modstandere.
De fleste er nok enige i, at vi har været dårlige igen i dag. Men hvorfor behovet for at køre på med klovneklub, børn osv?
Fordi det jo er børn mod voksne mænd. Det er jo indiskutabelt.
Det er et bedre hold mod et dårligere hold.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. mar 2025, 16:02

Vi bliver kørt over af et bedre hold.

Men når Lyngby samtidig slår Silkeborg så er står det sgu skidt til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. mar 2025, 16:02

Sauer skrev:
9. mar 2025, 16:00
R Rosenberg skrev:
Sauer skrev:
R Rosenberg skrev:
De fleste er nok enige i, at vi har været dårlige igen i dag. Men hvorfor behovet for at køre på med klovneklub, børn osv?
Whatever floats your boat.
Ædruelighedens stemme

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 9. mar 2025, 16:04

Kokkefar skrev:
Hanga skrev:
Kokkefar skrev:
Der går ikke længe før Lyngby har hentet os. Det bliver et giftigt nedrykningsspil.
Som jeg har skrevet tidligere - Lyngby har det med at ramme en stime når tingene spidser til, og er således også startet klart bedst af bundholdene her i foråret. Lige nu tænker jeg at det er Sønderjyske vi skal sørge for at holde under os, og derfor er kampen i næste weekend selvfølgelig utrolig vigtig. Det bliver "spændende" at se hvordan vores ultra unge hold kommer til at håndtere det pres at spille de her afgørende bundkampe.
Derudover kan jeg sagtens se os tabe to gange til Vejle, specielt efter de har fået en angriber, og så er det helt åbent. Jeg tror det du har ret i at det bliver afgjort i hovederne og det bekymrer mig.
Inden foråret gik igang var jeg forholdvis overbevist om at vi ville klare frisag. Med et nederlag i SønderjyskE næste weekend, hvilket vel er rimeligt at frygte ovenpå de sidste kampe og en sejr til Lyngby i næste runde, så ligger vi til nedrykning. Er sgu bange for at det her hold ikke har den rigtige mentalitet til at klare sig igennem et neglebidende nedrykningsspil. Ved godt at vi har mødt de måske 4 bedste hold i de første runder, men vi er sgu også blevet udspillet i flere af kampene. Hvis ikke vi vinder i SønderjyskE, så ser vores overlevelseschancer ikke godt ud

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 9. mar 2025, 16:04

R Rosenberg skrev:
9. mar 2025, 16:02
Sauer skrev:
R Rosenberg skrev:
Sauer skrev:
R Rosenberg skrev:
Whatever floats your boat.
Se nu lidt positivt på det. Vi scorede mod et top6 hold.
Uden Synd Ingen Frelse

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. mar 2025, 16:04

ALDI.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2025, 16:05

Nå, hvad har vi så lært af denne kamp?

1. Respekt til holdet trods alt for at kæmpe videre efter en rædderlig 1. halvleg og en overgang gøre en reel kamp ud af det, hvor point var en mulighed. Det tyder da på, der er noget moral.
2. Vi er stadigvæk kilometer fra de øverste hold i ligaen. Er du sindssyg der skal ske noget i sommervinduet, hvis det afgørende skal forandre sig.
3. Bomholt ser ud til at få det svært, hvis nedrykningskampene bliver nogle fysiske størrelser - og det kan man vist roligt regne med.
4. Kan man finde en rolle til Ross, hvor han IKKE skal tage et stort defensivt slæb og IKKE skal spille en rolle i modstandernes felt, så er jeg da fan. Jeg tror bare ikke, den rolle findes på et moderne fodboldhold.
5. Seydel er en udmærket opspilsstation, men virker stadig rusten i feltet.
6. Hernes med en dårligere kamp end mod FCK, men stadig i øjefaldende god. Skulle og kunne jeg vælge ville jeg skrive med ham før Aarøen.
7. Den danske dommerstand er for vild. Som i vildt ringe. Hold op man får bare lov at smadre løs. til gengæld skal der snakkes længe og stanges kort ud, hvis folk brokker sig over det.
8. Træner-teamets forberedelser til kampene er lidt hit'n'miss. Meget flot arbejde til FCK-kampen. Men spillerne så slet ikke ud til at være forberedte på at møde FCM.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 9. mar 2025, 16:05

Man kan vel næppe forvente, at et i huj og hast sammensat discounthold skulle kunne præstere stort bedre end det, vi generelt har været vidne til fra dette AaB-hold; der vel at mærke alene ligger over nedrykningsstregen som følge af de sejre, der blev hentet i begyndelsen af sæsonen. Det er indiskutabelt, at dette hold er for ringe til at spille i Superligaen.

Det er jo ikke spillerne, der ikke præsterer, for de har ganske enkelt ikke tiltrækkeligt niveau. Det er derimod klubben - hvilket vil sige SSE22 - der ikke præsterer. Hele ansvaret for den nuværende misere skal således placeres hos SSE22, for det er en uansvarlighed uden sidestykke i AaBs historie, at SSE22 har stillet med en sådant mandskab i denne sæson.

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 9. mar 2025, 16:09

Det her hold mangler noget rygrad, det er sgu ikke et kvalitetsstempel i sig selv at stille med det yngste hold. Der mangler kvalitet og erfaring

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 9. mar 2025, 16:09

Hold nu op, vi taber til Superligaens tophold, som bruger absurde mængder penge på spillere.

Vi er tæt på 2-2, men taber igen igen på nogle personlige blundere.

Det er altså bedre og sjovere at se på dette hold, end den flok introverte snegle som rykkede ned

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 9. mar 2025, 16:09

Vi har fået et point mere end jeg havde forventet mod denne sæsons sandsynlige top 4.

Ulykken er jo Lyngby.

Kampen i Haderslev må bare ikke tabes

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 9. mar 2025, 16:09

Jammerlig præstation igen, hvis ikke formen bliver bedre, så rykker vi ned ligeså hurtigt som vi kom op igen :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2025, 16:10

AlbertE skrev:
Og det blev til en ydmygelse mere, samt point til lyngby.. så mangler vi bare sønderjyske får point i aften. Det sku svært og blive ved med at være positiv stemt.. vi mangler kvalitet overalt nærmest.
Jeg synes nu nok, der er kvalitet. MJ har brændt et par store chancer nu, ja, men han kommer dog frem til dem, og vi har jo modsat Ross ingen grund til at tro, at han ikke kommer til at score igen. Hernes er sgu dygtig, period. Jeg synes heller ikke, man kan laste Müller, Kramer og Pudel en hel masse, og bevares, KJ endte da med at have en af sine bedre kampe. Men vi har virkelig en gruppe spillere, som veksler mellem rigtig flotte aktioner det ene øjeblik, og så personlige fejl som ikke må ske på dette niveau det næste. Bomholt, Davidsen, Jimenez (han gjorde det egentlig også ok i dag), Aarøen, Ross, Noel...de er for svingende i deres aktioner.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. mar 2025, 16:11

Baatnakken skrev:
9. mar 2025, 16:09
Det her hold mangler noget rygrad, det er sgu ikke et kvalitetsstempel i sig selv at stille med det yngste hold. Der mangler kvalitet og erfaring
Enig. Men der er stadig mere rygrad end i holdet der rykkede ned anført af Lucas.

Men det bliver alt for nervepirrende det nedrykningsspil….
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 9. mar 2025, 16:12

Baseret på de første 4 kampe i det her forår, tror jeg desværre at pilen peger mod nedrykning.
Vi har ikke en offensiv der laver mange chancer, og bagerst er vi gode nok til at holde nullet i hver 4/5 kamp. Det giver ikke mange point, heller ikke mod Lyngby, Vejle og Sønderjydske.
SSE har forpasset chancen for at blive oppe, ved at tro at ungdomsspillere redder os i bundstriden. Det sker ikke. Vi skulle have haft et par rutinerede ræve ind.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. mar 2025, 16:16

1885Cricket skrev:
9. mar 2025, 16:12
Baseret på de første 4 kampe i det her forår, tror jeg desværre at pilen peger mod nedrykning.
Vi har ikke en offensiv der laver mange chancer, og bagerst er vi gode nok til at holde nullet i hver 4/5 kamp. Det giver ikke mange point, heller ikke mod Lyngby, Vejle og Sønderjydske.
SSE har forpasset chancen for at blive oppe, ved at tro at ungdomsspillere redder os i bundstriden. Det sker ikke. Vi skulle have haft et par rutinerede ræve ind.

Sygt nok. Så vi kan bare blæse sæsonen af nu?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. mar 2025, 16:18

Kunji skrev:
9. mar 2025, 16:16
1885Cricket skrev:
9. mar 2025, 16:12

Sygt nok. Så vi kan bare blæse sæsonen af nu?
Jeg tror nu stadig, vi har fine chancer for at klare os. Der er mange point at spille om. Men det må bekymre, at man ikke har mere at stå imod med, og jeg tænker på, hvor meget en spiller som Widell ville fylde på det her hold lige nu.

Besvar