Træningskampe vinter 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Træningskampe vinter 2025

Indlæg af Funky » 7. feb 2025, 13:05

AaB-Jones skrev:
7. feb 2025, 12:53
Funky skrev:
7. feb 2025, 12:33
Synes stadig, bedømmelsen af der Pudel er lidt hård. Han er stadig den af vores midterforsvarere, som er klart bedst til at lægge bolde frem i banen. Hverken han, Kramer eller Diakhité ville se geniale ud i en del af de tilbageløbs-opgaver, han er blevet sat i af sine holdkammerater i dag.

Ellers har det været ret godt at få jongleret rundt på Jimenez og Jasson. De er begge meget bedre i 2. halvleg.
Jeg kan også rigtigt godt lide Pudel, men hans manglende fart og lidt oversatsede indgreb (Kramer har haft samme udfordringer i opstarten!) kan hurtigt blive problematisk mod FCN - før blev han reddet af Amankwah fra at koste endnu en kasse. Der ser Diakhité mere solid ud i sine indgreb pt. - han har så til gengæld udfordringer på bolden. Især når han presses ud mod sit venstreben i opspillet.

Dejligt med selvtillid til Jasson - og Valdemar Møller ser virkelig spændende ud. Umiddelbart klart foran både Diagne og Adedeji.

Der ser ud til at være god konkurrence på de 3 centrale midtbanepladser - dog synes jeg, at Hernes ser en smule udisciplineret ud i både indgreb, løb og placeringer. Det skal pilles væk, for han kan tydeligt spille bold.

Bekymrende at Seydel ikke har været klar til kampminutter på hele træningslejren.
Jeg er enig. jeg tror bare, at Kramer og Diakhité havde set ca. lige så udfordrede ud i dag, hvis de havde skullet spille Pudels plads, og omvendt havde Pudel set hammersolid ud, hvis han spillede ved siden af en af dem i gårsdagens kamp. Det eneste, han med sikkerhed har kunnet gøre anderledes end de to andre i dag - det er det med boldene frem i banen. Men jeg har i øvrigt intet mod Diakhité, han er en herlig kriger-type.

Angående Seydel, det kan jo være nogle småtterier, man ikke vil løbe nogen risiko med. Ganske opløftende at se Jasson og Jimenez komme bedre ud af 2. halvleg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. feb 2025, 13:07

NikM skrev:
7. feb 2025, 13:02
For os der ikke havde mulighed for at se kampen i dag - gav Ydesen svar på nogle af de mange gode spørgsmål, der blev stillet herinde?

Blev der eksempelvis kommenteret på realismen i en permanent Isak-løsning?
Ja, han svarede sgu ret loyalt på det hele, så meget som han kan.
Om Isak blev der sagt, at det altså ikke er formålet med hans udleje til AaB, at han skal skifte væk fra Werder. Han skal have senior-minutter i benene. Så er alting selvfølgelig muligt, hvis AaB står med en stor pose penge til sommer, men deri ligger så også den realistiske begrænsning.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 7. feb 2025, 13:17

AaB-Jones skrev:
7. feb 2025, 12:59
Sauer skrev:
7. feb 2025, 12:57
AaB-Jones skrev:
7. feb 2025, 12:53
Funky skrev:
7. feb 2025, 12:33
Synes stadig, bedømmelsen af der Pudel er lidt hård. Han er stadig den af vores midterforsvarere, som er klart bedst til at lægge bolde frem i banen. Hverken han, Kramer eller Diakhité ville se geniale ud i en del af de tilbageløbs-opgaver, han er blevet sat i af sine holdkammerater i dag.

Ellers har det været ret godt at få jongleret rundt på Jimenez og Jasson. De er begge meget bedre i 2. halvleg.
Jeg kan også rigtigt godt lide Pudel, men hans manglende fart og lidt oversatsede indgreb (Kramer har haft samme udfordringer i opstarten!) kan hurtigt blive problematisk mod FCN - før blev han reddet af Amankwah fra at koste endnu en kasse. Der ser Diakhité mere solid ud i sine indgreb pt. - han har så til gengæld udfordringer på bolden. Især når han presses ud mod sit venstreben i opspillet.

Dejligt med selvtillid til Jasson - og Valdemar Møller ser virkelig spændende ud. Umiddelbart klart foran både Diagne og Adedeji.

Der ser ud til at være god konkurrence på de 3 centrale midtbanepladser - dog synes jeg, at Hernes ser en smule udisciplineret ud i både indgreb, løb og placeringer. Det skal pilles væk, for han kan tydeligt spille bold.

Bekymrende at Seydel ikke har været klar til kampminutter på hele træningslejren.
Var Seydel ikke med fra start, som AaB meldte det ud?
Nej, Helenius spillede 1. halvleg i stedet
Tak. Også fint med minutter i benene til Helenius. Men der blev ikke givet en forklaring på Seydels pludselige fravær?

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 7. feb 2025, 18:45

Han er ikke helt i form endnu. Så man ville spare ham lidt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. feb 2025, 19:43

martinaalborg skrev:
7. feb 2025, 18:45
Det er sgu bekymrende!
Jeg synes hans CV er fornuftigt nok, men er sgu ligegyldigt hvis ikke han kan bidrage på den korte bane.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. feb 2025, 20:14

martinaalborg skrev:
7. feb 2025, 18:45
Jeg håber godt nok at Seydel har hvad der skal til når (hvis) han først kommer i form, for det lyder da til at være et langsigtet projekt når han stadig er så langt fra at være kampklar. Ret bekymrende at han ikke engang kan spille lidt i træningskampene nu her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 7. feb 2025, 20:16

Har stor fidus til at Helenius tager en sidste dans i manegen
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. feb 2025, 09:30

Bomholt lader til at være i storform bedømt på de beskedne highlights.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2025, 11:29

Vi spiller reservekamp mod Gymnastikpigerne her kl. 12
Dog en noget reservespækket omgang.

de Boer

Tcacenco, K. Jørgensen, Diakhité, Nielsen

Davidsen, Holt, Jimenez

Jasson, Bomholt, Diagne

Medmindre AGF også kommer med noget reservespækket bliver det sgu nok ikke sjovt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. mar 2025, 12:39

Jakobsen skrev:
20. mar 2025, 11:29

de Boer

Davidsen, Holt, Jimenez

Jasson, Bomholt, Diagne

Medmindre AGF også kommer med noget reservespækket bliver det sgu nok ikke sjovt.
Ikke desto mindre er vi foran nu på en fin kontra, hvor bolden går ud til Jasson som smækker den fladt indover, og jeg tror, det så er Diagne som lidt heldigt lobber bolden over målmanden. Ellers GF med det meste spil og klart flest chancer, men der bliver arbejdet godt, og AaB har formået at have et par fine perioder, hvor man holdt fast i bolden og kørte den rundt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2025, 13:04

Funky skrev:
20. mar 2025, 12:39
Jakobsen skrev:

de Boer

Davidsen, Holt, Jimenez

Jasson, Bomholt, Diagne

Ikke desto mindre er vi foran nu på en fin kontra, hvor bolden går ud til Jasson som smækker den fladt indover, og jeg tror, det så er Diagne som lidt heldigt lobber bolden over målmanden. Ellers GF med det meste spil og klart flest chancer, men der bliver arbejdet godt, og AaB har formået at have et par fine perioder, hvor man holdt fast i bolden og kørte den rundt.
Okay - hvad stiller AGF med?
Havde satset på at køre med den som baggrundsstøj, men er blevet hevet i et onlinemøde.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. mar 2025, 13:21

Jakobsen skrev:
20. mar 2025, 13:04
Funky skrev:
Jakobsen skrev:

de Boer

Davidsen, Holt, Jimenez

Jasson, Bomholt, Diagne

Havde satset på at køre med den som baggrundsstøj, men er blevet hevet i et onlinemøde.
Et hold med flere superliga-navne end AaB, som jeg lige hører det.
Nu er AGF så kommet på 1-1 efter en stikning i dybden, som jeg tror, VAR havde tjekket efter for offside. Diakhité har så ikke farten til at følge angriberen - det var ellers det, han blev hentet på, var det ikke?
Men fair nok, de får scoret. De har produceret klart mest mod et ret reservespækket hold med folk på uvante positioner.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2025, 13:23

Funky skrev:
20. mar 2025, 13:21
Jakobsen skrev:
Funky skrev:
Jakobsen skrev:

de Boer

Davidsen, Holt, Jimenez

Jasson, Bomholt, Diagne

Nu er AGF så kommet på 1-1 efter en stikning i dybden, som jeg tror, VAR havde tjekket efter for offside. Diakhité har så ikke farten til at følge angriberen - det var ellers det, han blev hentet på, var det ikke?
Men fair nok, de får scoret. De har produceret klart mest mod et ret reservespækket hold med folk på uvante positioner.
Ja, man må sige at Diakhite falder igennem her efter nytår.
Jeg synes egentlig han havde en hæderlig periode lige da han kom udover at være dårlig med resten af holdet mod svinene og GF.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. mar 2025, 13:30

Jakobsen skrev:
20. mar 2025, 13:23
Funky skrev:
20. mar 2025, 13:21
Jakobsen skrev:
Funky skrev:
Jakobsen skrev:

de Boer

Davidsen, Holt, Jimenez

Jasson, Bomholt, Diagne

Ja, man må sige at Diakhite falder igennem her efter nytår.
Jeg synes egentlig han havde en hæderlig periode lige da han kom udover at være dårlig med resten af holdet mod svinene og GF.
Jamen bevares, han har også været rigtig meget på arbejde i denne kamp, og at der kun er lukket 1 mål ind indtil nu, det må så også være hans fortjeneste. Men han ligner altså ikke speed-mæssigt løsningen på at stå med en høj defensiv linje.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 20. mar 2025, 13:57

En træningskamp hvor AGF set over hele kampen var bedst, men også en kamp hvor AaB i perioder spillede godt med og kom til chancer. Fuld tid til Tcaenco, Malthe Holt og Diagne. De gjorde det alle fint, specielt Tcacenco (!) ser spændende ud. AGF stillede væsentligt stærkere op end os. Ret beset er det vel kun Jason, Jimenez, Davidsen og Bomholt som er i spil til en start-11 ud af dem som var på banen idag.
Som sagt var AGF bedst, mest spil og flest chancer, men vi var farlige på omstillinger og havde indimellem også fint spil. Tcacenco med skud på stolpen i anden halvleg efter et godt raid op af banen. Fin træningskamp som må give et ekstra skud selvtillid inden opstarten på nedrykningsspillet

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2025, 14:11

Kom Seydel overhovedet ind?
Indtil videre har han været en stor fejl at hente. Hvad skal vi bruge en spiller til, som er langt fra at være i en nogenlunde form? Så havde det været bedre at hente en anden spiller, som kan bidrage med et eller andet brugbart.
Nå, men jeg håber stadig, at Seydel kan nå at bidrage med et par vigtige scoringer - jeg tvivler dog stærkt på ham.

Edit: Nu kan jeg så se, at han ikke var i truppen. Han kunne ellers godt bruge noget kamptræning :S

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2025, 14:21

FIDEL skrev:
20. mar 2025, 14:11
Indtil videre har han været en stor fejl at hente. Hvad skal vi bruge en spiller til, som er langt fra at være i en nogenlunde form? Så havde det været bedre at hente en anden spiller, som kan bidrage med et eller andet brugbart.
Nå, men jeg håber stadig, at Seydel kan nå at bidrage med et par vigtige scoringer - jeg tvivler dog stærkt på ham.

Edit: Nu kan jeg så se, at han ikke var i truppen. Han kunne ellers godt bruge noget kamptræning :S
Det er foruroligende, men det kunne man næsten have sagt sig selv.
Vi snakker en spiller der var skadet i 40% af tiden i 2023 (147 dage), var klubløs i halvdelen af 2024 og ikke spillede en turneringskamp mellem 12 maj 2024 og 23 februar 2025 (287 dage svarende til 78% af et år).
Vi snakker altså en spiller der dels har haft mange skader i karieren OG været klubløs i over et halvt år. Man bør kunne sige selv, at man signed en spiller der både fysisk og kampformsmæssigt er rusten. Jeg synes det er den mest idiotiske transfer, som nuværende ledelse har lavet.
Det er ikke en spiller, som kan hjælpe os nu og her, hvor vi har brug for det og det vil tage ham længe at komme tilbage. Kan da godt være, at han på hans max ville være en konge Superligaspiller, men jeg ssynes han er alt for meget fugle på taget.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2025, 14:28

Jakobsen skrev:
20. mar 2025, 14:21
FIDEL skrev:

Vi snakker en spiller der var skadet i 40% af tiden i 2023 (147 dage), var klubløs i halvdelen af 2024 og ikke spillede en turneringskamp mellem 12 maj 2024 og 23 februar 2025 (287 dage svarende til 78% af et år).
Vi snakker altså en spiller der dels har haft mange skader i karieren OG været klubløs i over et halvt år. Man bør kunne sige selv, at man signed en spiller der både fysisk og kampformsmæssigt er rusten. Jeg synes det er den mest idiotiske transfer, som nuværende ledelse har lavet.
Det er ikke en spiller, som kan hjælpe os nu og her, hvor vi har brug for det og det vil tage ham længe at komme tilbage. Kan da godt være, at han på hans max ville være en konge Superligaspiller, men jeg ssynes han er alt for meget fugle på taget.
Lige netop. Det er bare endnu et bevis på, at riget fattes penge. Og dette bliver ikke anderledes i næste sæson, forlyder rygtet.
Så ikke nok med, at Widell skal erstattes, så er der pæn sandsynlighed for, at vi også mister Kramer og K. Jørgensen, såfremt man vil have lidt penge ind for ham.
Det er tværtimod ikke vildt sandsynligt at finde lige så gode spillere på en fri transfer, og som samtidig vil spille for en lav løn. Jeg er faktisk mere bekymret for næste sæson end denne sæson.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2025, 14:41

FIDEL skrev:
20. mar 2025, 14:28
Jakobsen skrev:
20. mar 2025, 14:21
FIDEL skrev:

Lige netop. Det er bare endnu et bevis på, at riget fattes penge. Og dette bliver ikke anderledes i næste sæson, forlyder rygtet.
Så ikke nok med, at Widell skal erstattes, så er der pæn sandsynlighed for, at vi også mister Kramer og K. Jørgensen, såfremt man vil have lidt penge ind for ham.
Det er tværtimod ikke vildt sandsynligt at finde lige så gode spillere på en fri transfer, og som samtidig vil spille for en lav løn. Jeg er faktisk mere bekymret for næste sæson end denne sæson.
Det er helt klart afgørende, at man som minimum fastholder det økonomiske niveau og formår at erstatte dem.
Mht. Seydel så vil jeg næsten hellere have en tung og uimponerende Iredale der alligevel faktisk kunne spille og lavede mål for os fremfor en glasben spiller, som er fugle på taget. Det nytter ikke at bruge de få penge vi har sådan her. Man har forhåbentlig lavet en præstationsbetinget aftale eller en aftale med mulighed for at ophæve mod at lønnen er mindre, men det ændrer jo ikke ved det er en plads i truppen der er spildt og, at han stadig skal have penge.
RAUS RAUS SSE!

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 20. mar 2025, 14:47

Enig med Fidel.

Næste sæson, hvis vi spiller i superligaen, bliver godt nok svær.

Vi mister, Widell og Kramer - Vinker sikkert farvel til Diakithe og måske endda K. Jørgensen.
Kommer der så samtidig et godt bud 30+ mio på M. Jørgensen, så er det 3-4 gode spillere ud, og en Seydel der ikke kan spille fodbold, en Ross der ikke scorer mål og en Helenius der konstant er skadet, så skal der hives mange nye ind, som har superliga niveau, og gerne bedre end dem man har sagt farvel til, for at komme højere op i tabellen.

Besvar