AaB-VFF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: AaB-VFF

Indlæg af jonas386 » 28. mar 2025, 20:04

Dampbarn skrev:
28. mar 2025, 20:01
jonas386 skrev:
28. mar 2025, 19:50
Dampbarn skrev:
28. mar 2025, 19:49
Nu skal der bare lukkes ned, så dette ikke bliver for grimt.
Der er 0% chance for point i denne kamp.
Skift de vigtigste spillere ud, især dem med gul kort, så de er klar til de næste kampe
Og så gå over i en 5-5-0 formation, og forsøg at undgå flere mål i mod.
Det er selvmord at vil insistere på at spille bolden op, når kvaliteten slet ikke er til det.
Viborg var nede med to i halvlegen i sidste runde. Selvfølgelig kan vi få point med.
Ja Viborg, og IKKE AaB.... Det er en meget vigtig og stor forskel.
Barcelona kom også tilbage imod ATM, men det har bare ikke relevans for denne kamp.
Vi har haft en del kampe denne sæson hvor 2. halvleg har været markant bedre end 1. Fodbold er et momentumspil, får vi først scoret det første er der ikke langt til nummer to :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 28. mar 2025, 20:04

Sauer skrev:
Diakhite har været dårlig, og resten af bagkæden begynder at se lige så famlende ud.

Men for mig ligner det, at problemet lige så meget er, at Hermès, Widell og Isak hele tiden bliver overspillet og ikke vinder andenboldene. Men alternativet er nok Davidsen i stedet for Isak, og det lyder ikke af en midtbane, der skaber mange chancer.

Vi har langtfra været skarpe nok.
Vi har haft problemet med, at vores midtbane er gennemhullet, i årevis.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 20:06

Longtimefan skrev:
28. mar 2025, 20:02
Har M. Jørgensen og Ross været med i den her kamp ??

Diakite og Ross ud i pausen. Tak !
Ross' bagdel stod offside da den afrettede første annullerede mål. Ellers har jeg ikke rigtigt set noget til ham. M. Jørgensen med et fint mål på Jassons hands-bold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 28. mar 2025, 20:06

Ligner bomholt og John skal ind...

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 28. mar 2025, 20:07

Jeg ved ikke, hvorfor jeg stadig bliver overrasket over, HVOR lidt kvalitet det her hold har.

Den optimale start-11’er er i bedste fald middelmådig, men når den så konstant er hæmmet af skader og karantæner, ser alle modstandere ud som Barcelona i deres storhedstid.
Hvis der ikke inden for et par kampe kommer noget, der bare minder om stabilitet i især startopstillingen, tænker jeg ikke, at vi kan holde to hold bag ved os.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. mar 2025, 20:07

Gentleman Finn skrev:
28. mar 2025, 20:04
Isak, Trevor og Widdel mangler alle et ekstra skridt i dag, har de 2 nordmænd været afsted på u-landshold her i midtugen?
Ja, men fik vist ikke spilletid
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 28. mar 2025, 20:07

Nestor skrev:
Sauer skrev:
Diakhite har været dårlig, og resten af bagkæden begynder at se lige så famlende ud.

Men for mig ligner det, at problemet lige så meget er, at Hermès, Widell og Isak hele tiden bliver overspillet og ikke vinder andenboldene. Men alternativet er nok Davidsen i stedet for Isak, og det lyder ikke af en midtbane, der skaber mange chancer.

Den var god mod FCK for to kampe siden. Men det hold var heller ikke indrettet til at skabe ret meget fremad banen.

Dampbarn
Junior
Junior

Indlæg af Dampbarn » 28. mar 2025, 20:07

jonas386 skrev:
Dampbarn skrev:
jonas386 skrev:
28. mar 2025, 19:50
Dampbarn skrev:
28. mar 2025, 19:49
Nu skal der bare lukkes ned, så dette ikke bliver for grimt.
Der er 0% chance for point i denne kamp.
Skift de vigtigste spillere ud, især dem med gul kort, så de er klar til de næste kampe
Og så gå over i en 5-5-0 formation, og forsøg at undgå flere mål i mod.
Det er selvmord at vil insistere på at spille bolden op, når kvaliteten slet ikke er til det.
Viborg var nede med to i halvlegen i sidste runde. Selvfølgelig kan vi få point med.
Ja Viborg, og IKKE AaB.... Det er en meget vigtig og stor forskel.
Barcelona kom også tilbage imod ATM, men det har bare ikke relevans for denne kamp.
Vi har haft en del kampe denne sæson hvor 2. halvleg har været markant bedre end 1. Fodbold er et momentumspil, får vi først scoret det første er der ikke langt til nummer to :)
ok, hvor mange gange har vi hentet en 2 måls føring..?
Vi er uden chance i denne kamp, og bør tænke frem mod de næste og vigtigere kampe
og gøre alt for at undgå karantæner

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 28. mar 2025, 20:08

Ringeste halvleg i lang lang tid…. Hold nu op det er kollektive dumme fejl på stribe

Diakathe…. Nu må det være slut

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 28. mar 2025, 20:08

Makolli må sgu være dårlig til træning.
Også begynder vores norske venner på midtbanen altså at skulle vise mere. Især Isak. Svært at se hypen.

Elendig halvleg, der virkelig giver bange anelser for det her nedrykningsspil. Meget skrøbeligt og ingen taktisk snilde eller sammenhæng i spillet. Vi skal ikke være så langt fra VFF. Kunne ligeså godt have været 4-0. Kuzmic på stangen. Serginho på stangen. Renato Junior på stangen.

Vi skal vise mandshjerte og markant højere niveau.
Skift Diakhite og bed ham finde et nye sted fra sommer.
Også skal vores to unge akademi-drenge ind, hvis ikke der kommer mere fra nordmændene.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 28. mar 2025, 20:09

Jasson / oumar / Isak ud
Kelvin / bomme / Bruus ind

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 28. mar 2025, 20:10

Sauer skrev:
28. mar 2025, 20:07
Nestor skrev:
Sauer skrev:

Den var god mod FCK for to kampe siden. Men det hold var heller ikke indrettet til at skabe ret meget fremad banen.
Ja, men mod FCK stillede vi heller ikke i en 4-3-3.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 28. mar 2025, 20:12

Nestor skrev:
28. mar 2025, 20:10
Sauer skrev:
28. mar 2025, 20:07
Nestor skrev:
Sauer skrev:

Ja, men mod FCK stillede vi heller ikke i en 4-3-3.
Nej, præcis

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 20:13

Sådan. 3 udskiftninger. Så må Bruus sgu spille med anklen tapet ind. Og de 3 udskiftere skal formentlig se langt i vejviseren efter en startplads de næste kampe. Jasson synes jeg sådant set var "okay", men det giver absolut NADA mening at skulle spille en lejesvend som Aarøen, hvis ikke han er klart bedre end alternativerne. Og al hypen til trods, så har jeg ikke set andet end små glimt fra ham.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. mar 2025, 20:13

Soren skrev:
Dennis Nielsen skrev:
28. mar 2025, 19:52
le Cid skrev:
28. mar 2025, 19:43
Vi er blevet bedre fremad - men hold nu kæft, hvor ser det rystende nervøst ud i bagkæden!
Her skal træner teamet altså have noget kritik.

Vores defensiv er knap så god, men vores presspil - som de hypede op - er decideret ringe. Det et så uorganiseret og ringe, at det fremstår uforståeligt.

Desuden var x,y og å købt ind til højt pres.

Når det kommer til pres, positioner og organisering, så er det trænerens ansvar, at spillerne ved hvor de skal stå. Det virker ikke sådan.

Viborg er på ingen måde et vildt tiki taka hold. Derfor er det endnu mere skuffende, at vi er så pivringe sat op.
Men har vi spillerne til presspil. Er Aarøen og Hernes pres spillere?
Vi fik at vide, at spillerne ville være castet til højt pres. Så fik vi at vide, at holdet ville ligne et nyt hold efter vinter pausen... jo jo...

Nu er presset én af delene, jeg nævner. Organisation og positioner er også nævnt.

Det er meget muligt, at fx Aarøen ikke er en typisk presspiller eller god defensivt, men så må han hjælpes med tydelighed og struktur. Det mangler vi.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 28. mar 2025, 20:14

Er der nogen info om Pudel? Vores midterforsvar har set stærkt ud når han har spillet. Men Diakhite skulle jo ud i pausen, han glemte at tackle

Må også lige sige at ham Serginho har set enorm stærk ud i dag

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 20:15

Hold kæft mand, dommer Krogh og co. overser bare, at Grønning med to hænder i brystet på John bare skubber ham ned.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 28. mar 2025, 20:16

Gentleman Finn skrev:
28. mar 2025, 20:14
Er der nogen info om Pudel? Vores midterforsvar har set stærkt ud når han har spillet. Men Diakhite skulle jo ud i pausen, han glemte at tackle
De nævnte at han gik ud med en skade til sidste træning...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 20:17

Dennis Nielsen skrev:
28. mar 2025, 20:13
Soren skrev:
Dennis Nielsen skrev:
le Cid skrev:
Vi er blevet bedre fremad - men hold nu kæft, hvor ser det rystende nervøst ud i bagkæden!

Vores defensiv er knap så god, men vores presspil - som de hypede op - er decideret ringe. Det et så uorganiseret og ringe, at det fremstår uforståeligt.

Når det kommer til pres, positioner og organisering, så er det trænerens ansvar, at spillerne ved hvor de skal stå. Det virker ikke sådan.

Viborg er på ingen måde et vildt tiki taka hold. Derfor er det endnu mere skuffende, at vi er så pivringe sat op.
Vi fik at vide, at spillerne ville være castet til højt pres. Så fik vi at vide, at holdet ville ligne et nyt hold efter vinter pausen... jo jo...

Nu er presset én af delene, jeg nævner. Organisation og positioner er også nævnt.

Det er meget muligt, at fx Aarøen ikke er en typisk presspiller eller god defensivt, men så må han hjælpes med tydelighed og struktur. Det mangler vi.
Særligt Aarøen blev jo båret ind i guldstol, trompetfanfarer og fortællinger om, han bare skulle være så über-god, at det var på et niveau sjældent set.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 28. mar 2025, 20:18

Dennis Nielsen skrev:
28. mar 2025, 20:13
Soren skrev:
Dennis Nielsen skrev:
le Cid skrev:

Jeg tænker, ar der måske er en grund til, at han er havnet i Aalborg efter at have været i Manchester og Bremen.

Besvar