AaB-VFF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB-VFF

Indlæg af Kunji » 28. mar 2025, 21:02

Jeg er såmænd stor fan af Menno, men trænerstaben er nødt til at få løst det her. 3. kamp i foråret, hvor man lukker 4 ind, skaber intet og leverer en intetsigende indsats.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Quetzal
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Quetzal » 28. mar 2025, 21:03

Diakhite, Jimenez og Ross må væk, bare væk. Ikke kun pga idag men i al al for mange kampe er det manglende niveau..Flere er dårlige idag men især disse 3 synes jeg skiller sig negativt ud...

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 28. mar 2025, 21:06

Kasper Jørgensen, det må være hans dårligste kamp i AaB tiden, hold nu op en pauver indsats

Diakathe har vi set for sidste gang, det må være slut nu.

Padel og Noel skal bare blive klar til næste kamp, Jimenez er en nulbon og har hovedet helt skidt skruet på. Samme med Jasson

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 28. mar 2025, 21:08

Kristian skrev:
28. mar 2025, 20:55
Salle17 skrev:
28. mar 2025, 20:53
Sauer skrev:
28. mar 2025, 20:45
Kristian skrev:
28. mar 2025, 20:42
RufusTheDog skrev:
28. mar 2025, 20:37
Shit en deprimerende omgang. Intet fungerer.
End så hvad der er sket på Vest, så please få det fikset!
Hvad er der sket på vest?
Har ikke bemærket noget ift. opbakningen. Men en capo er vistnok stoppet og erstattet af en anden.
Sløj stemning. Troede det var fordi spillet var deprimerende....
Stemningen virker sløj på TV og ikke som den plejer.
Præcis. Der er sikkert en logisk forklaring, og mon ikke alt er tilbage til normalen til næste kamp.
Bliver svært at undvære støtten, fra DK’s mest vokale tribune i modgang, nu da spillerne ligner nogen der ikke gider kæmpe for det.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 28. mar 2025, 21:08

Vi var godt nok dårlige. Igen.

Der er mange af spillerne, man med rette kan pege fingre af. Men trænerteamet må også stå til ansvar for og forholde sig til, at vi bliver ved med at se de her off-kampe.

Hvordan går Diakhite fra at være ude af truppen til at starte inde? Hvorfor ændre formationen fra kamp til kamp? Hvorfor ikke arbejde videre med det solide udtryk, vi havde mod FCK?

Jeg er med på ambitionerne om at spille en særlig form for fodbold, men vi er ikke lykkedes ret godt med det endnu. I den nuværende situation ville jeg klart foretrække, at man prioriterede noget stabilitet i holdet og udtrykket. For mig vidner de taktiske beslutninger (eller spillernes indsats) ikke om, at vi er i overhængende fare for at rykke ud.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 28. mar 2025, 21:09

Jonas_K skrev:
28. mar 2025, 21:06
Kasper Jørgensen, det må være hans dårligste kamp i AaB tiden, hold nu op en pauver indsats

Padel og Noel skal bare blive klar til næste kamp, Jimenez er en nulbon og har hovedet helt skidt skruet på. Samme med Jasson
Enig. Men de har også været gratis…….

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 28. mar 2025, 21:12

Kunji skrev:
28. mar 2025, 21:02
Jeg er såmænd stor fan af Menno, men trænerstaben er nødt til at få løst det her. 3. kamp i foråret, hvor man lukker 4 ind, skaber intet og leverer en intetsigende indsats.
Spot on! En ting er at tabe, men at tabe med 3-4 mål så ofte. Det er en naivitet i spillestil, som vi ikke har råd til.
“Et angreb vinder kampe, et forsvar vinder titler (eller undgår nedrykning)”

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 21:13

Jonas_K skrev:
28. mar 2025, 21:06

Diakhité: Må have spillet sin sidste kamp for AaB, enig.
Både KJ og Widell spiller deres måske dårligste kampe i trøjen.
Jimenez var ikke værste man i dag, efter min mening - slet ikke. Men han er og bliver en nødløsning på den back-plads, og det er et kæmpe problem, at man har ramt så meget forkert med Marc Nielsen. Er I sindssyge Caballo ville være en upgrade lige nu.
Ross, det ligner desværre en fuser, at man fik forlænget med ham. Jeg husker ellers, hvor glade vi var, da det lykkedes.
Aarøen har vi ikke længere råd til at skulle spille varm for en anden klub. Der sker for lidt. Uanset hvor imponeret, Poul Buus og co. er over ham.

Dagens bundskraber er imidlertid Menno vD. Helt uden kontrol over og indsigt i sit hold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 21:14

Sauer skrev:
28. mar 2025, 21:08

Der er mange af spillerne, man med rette kan pege fingre af. Men trænerteamet må også stå til ansvar for og forholde sig til, at vi bliver ved med at se de her off-kampe.

Hvordan går Diakhite fra at være ude af truppen til at starte inde? Hvorfor ændre formationen fra kamp til kamp? Hvorfor ikke arbejde videre med det solide udtryk, vi havde mod FCK?

Jeg er med på ambitionerne om at spille en særlig form for fodbold, men vi er ikke lykkedes ret godt med det endnu. I den nuværende situation ville jeg klart foretrække, at man prioriterede noget stabilitet i holdet og udtrykket. For mig vidner de taktiske beslutninger (eller spillernes indsats) ikke om, at vi er i overhængende fare for at rykke ud.
Jeg er enig. Der er noget omkring træner-teamet, der begynder at lugte.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 28. mar 2025, 21:14

ELENDIG præstation.
Vi blir kørt rundt på ræv og albuer og ligner rene amatører
Men det gør træner bænken satme også idag. ..
Så ændrer dog det koncept til at blive mere stabilt
MEN vores største problem.
Spillerne er ikke gode nok

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. mar 2025, 21:16

Kom så AaB
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 28. mar 2025, 21:19

Funky skrev:
28. mar 2025, 21:14
Sauer skrev:
28. mar 2025, 21:08

Jeg er enig. Der er noget omkring træner-teamet, der begynder at lugte.
Vi kan kalde os ringe og alt muligt, men noget lugter når de så mange gange på en sæson bliver kørt ud af stadion. Det er sket så mange gange nu og det koncept her man forsøger, der lugter desværre.

Vi starter ud med 4 utrolig svære kampe og vi er sq naive i vores tilgang desværre.

Teamet skal simpelhen have fundet noget stabilitet ellers går det her helt galt for AaB.

Hvis vi ender med at rykke ned..så tør jeg ik tænke på konsekvenserne for klubben.

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 28. mar 2025, 21:20

baresi skrev:
ELENDIG præstation.
Hvis vi redder os i år, skal mange spille godt nok udvikle sig i raketfart, eller man skal finde en stor krukke guld, hvis ikke vi skal stå i samme eller værre position næste år, når OB kommer op.
Det er i DEN grad nye tider i AaB!!!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 28. mar 2025, 21:20

RufusTheDog skrev:
28. mar 2025, 20:49
Kristian skrev:
RufusTheDog skrev:
Ingen anelse, men der blev delt bekymringer herinde for et par dage siden , og det holder desværre stik. Det er mange år siden der har været så lidt volume fra Vest. Respekt til dem der fortsætter.
Opdagede ikke noget til kampen. Faktisk synes jeg opbakningen var imponerende når man tænker på spillet :@

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. mar 2025, 21:21

Altså, se lige vores trup. Der er vel 3-5 superligaspillere. Resten er jo ren discount. Det tyske gamble holder ikke.

Vi havde 5. pladser galore og elendig økonomi. Nu har vi bare elendig økonomi. Og snart NBL. Igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 28. mar 2025, 21:23

Var det femte gang i denne sæson, at modstanderen scorer 4 mål på Aalborg stadion.

Nå, men vi skal også huske på, at Viborg er et tophold (i nedrykningsspillet), og dem har vi det noget svært ved i denne sæson. :S
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 28. mar 2025, 21:23

Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan Diakhite startede inde.
Er med et trylleslag blevet meget bekymret for fremtiden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 28. mar 2025, 21:24

Mephisto2 skrev:
28. mar 2025, 20:44
Spillerne er bare ikke bedre.

Sådan er det, når det hele skal “koste gratis”.

Man kan ikke klare sig i Superligaen med det hold, når de fleste andre hvert år får helt penge ned i halsen - af ejerne eller ved gode salg.

SSE22 må vælge, hvad de vil. Det her setup går ikke i længden - og måske ikke engang i denne sæson.

Enten skal der bruges penge for at få et godt hold, som senere kan generere gode salg - eller også skal de finde en ny ejer.
Dette her har absolut intet med en strategi eller set-up at gøre. Enhver idiot kan finde ud af ikke at bruge penge og få budgetter til at gå i 0. Derfor er det også et spørgsmål om tid, før invasionen af nigerianere med grå hår på brystet bliver en realitet!

For at sætte det i relief: Før denne sæson havde AaB spillet omtrent 600 hjemmebanekampe i Superligaens historie, pokalkampe mod andre Superligahold og Europa Cup inklusive. Af disse blev to af dem tabt med 0-4! I denne sæson har AaB præsteret at tabe tre hjemmebanekampe med samme cifre!

Det er på ingen måde tilfældigt. Ganske vist er det lykkedes at hente enkelte point mod de øvrige bundhold, men dette kan ikke skjule, at dette hold mindst ligger en klasse under det ringeste AaB-hold overhovedet gennem 35 år. Og mindst to klasser under gennemsnitlige AaB-hold og tre klasser under de bedste AaB-hold. Vi har at gøre med en skandale af ubeskrivelig kaliber!

Det kan på overfladen lyde besnærende og ligefrem fremstå som "ansvarlighed" - realiteten er imidlertid, at den manglende kapitaltilførsel er et udtryk for afgrundsdyb uansvarlighed, for hvis AaB rykker ned i år, er det game over for topfodbold i Aalborg. Der er tale om nøjagtigt det samme overfladiske sniksnak som i Gaardeæraen efter 2014 - som lige præcis medvirkede til at føre AaB ud i dette kviksand, som tyskerne har banket os yderligere ned i ved at erstatte nabosønner med tilfældige udlændinge. Det eneste, der adskiller AaB fra at have indtaget en position i dansk fodbold som den, FC Midtjylland fra et mange gange ringere udgangspunkt har indtaget; er lige præcis en kompetent og ansvarlig ledelse.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 28. mar 2025, 21:25

Klaus skrev:
28. mar 2025, 21:20
RufusTheDog skrev:
28. mar 2025, 20:49
Kristian skrev:
RufusTheDog skrev:
Ingen anelse, men der blev delt bekymringer herinde for et par dage siden , og det holder desværre stik. Det er mange år siden der har været så lidt volume fra Vest. Respekt til dem der fortsætter.
Opdagede ikke noget til kampen. Faktisk synes jeg opbakningen var imponerende når man tænker på spillet :@
Jeg har blot delt min ydmyge mening, dejligt du oplevede noget andet - jeg synes bare det var langt fra den standard vi har haft længe.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. mar 2025, 21:26

baresi skrev:
ELENDIG præstation.
Spillerne kan bruges væsentligt bedre, end de blev i dag. Bundhamrende naivt hvis man troede, at man kunne spille samme spil mod Viborg, som lige havde lavet årtiets comeback mod FCK, som man spillede 11 mod 10 demoraliserede sønderjyder. Jeg er faktisk allermest skuffet over træner-indsatsen lige nu, for det er faktisk ikke Diakhités skyld, han spiller. Det er Mennos. At man laller rundt i en formation, som Viborg bare æder, fordi man er opslugt af "koncept", og at man leger varmestue for en åbenlyst ikke god nok Aarøen - det er Mennos skyld. At Ross guddødme stadig skal agere spidsangriber, hvor hans svingende kompetencer da OVERHOVEDET ikke kommer til deres ret - det er Mennos skyld. At hele holdet ligner zombier, efter al brægeriet om "family feeling", og for satan vi blir gode til foråret - det burde Menno være mere oven på og have adresseret på forhånd. Der er få ting, han ikke kan gøre for; Kasper Jørgensens tilbagevendende hjerneblødninger er en af dem - vi har bare ikke et alternativ derude, med mindre Bruus faktisk ER ved at være klar (og så skal han sgu nok ind til venstre i stedet).

Besvar