AaBWanKenobi skrev: ↑29. mar 2025, 18:10
Jeg har fra start været positiv ift. SSE22, men er nu efterhånden noget mere skeptisk.
AaB har ikke bare en dårlig økonomi, hvor man bruger 84% (!!!) af den samlede omsætning på primært en trup bestående af i bedste fald middelmådige spillere. Det er også 84% af et meget lavt budget for SL.
Med det udgangspunkt har man ikke råd til at spille så entydigt efter en filosofi, som Menno nu gør, for AaB’s ambition om at etablere sig i toppen igen, kan ikke tåle endnu en tur i 1. div.
Så det undrer mig voldsomt, hvorfor man så stadig vælger at spille SÅ naivt og umodent i går, når man allerede adskillige gange er blevet straffet så hårdt for det af flere hold.
Tag nu udgangspunkt i det der HAR virket og ikke det, man gerne vil have til at virke. Det er ikke nu tiden er at indføre en “ekstrem” entydig spillestil, der kun i meget få glimt har virket i nu 23 kampe.
Tilgengæld har man solgt for 50 millioner. Og hvis ikke nogle af de penge bliver ordentligt reinvesteret, så bliver jeg først kritisk. For de største profiler har vi købt for tilsammens 3 millioner kr, Melker og Mathias.
Menno lavede en brøler i fredags ved at starte med 3 spillere centralt, Isak, Melker og Trevor, der alle stort set ingen minutter havde haft i benene de sidste 14 dage og kom først hjem torsdag på anlægget. Det var til at se, for vores pres var ikke eksisterende og vi burde have pakket os mere imod Viborg som pt. har ligaens bedste offensiv (42 mål). Hold der er bedre end os, især offensivt, er vi blevet straffet imod.
Systemet har set en del bedre ud imod de hold der ligger under os, det er dem vi har taget stort set alle vores point imod. Så det er ikke sådan at man ikke kan se hvad Menno vil. Men mod stærkere offensive mandskaber skal man gøre som vi gjorde imod fck og møde dem mere defensivt. Og da især når vores 3 centrale midtbanespillere har været væk 14 dage, ikke fået spilletid og kommet hjem meget sent. Men tiden er ikke til at blive bange for at spille at angribe, især ikke imod holdene under os. Menno må tage noget ansvar for i fredags, han skal lære af det her. Og spillerne skal også dukke op med mere energi, vilje og spilleglæde, vi skal ud og jagte sejre imod holdene under os, så vi kan få flyttet os væk fra Sønderjyske som jeg tror er dem der bliver direkte konkurrent nummer 1, medmindre noget mærkeligt sker i vejle.
Jeg er dog lidt træt af at nogle fans troede at vi ikke risikerede at blive trukket med i nedrykningskampen når vi er oprykker. Og har lavet meget om det sidste år. Vi må overleve og så må SSE22 bevise at de kan forvalte de penge ordentligt der blev solgt for. Man kan stadig have et lavt lønbudget og så købe talenter, så længe talenterne er gode nok. Vi har hentet gratis spillere, og det er ikke en holdbar strategi på sigt. Så de må bevise overfor os her til sommer, at de kan hente ordentligt ind. Men lad os lige komme så langt først. Vi er dygtige nok med bolden her i foråret, til at vi bør få skabt nok chancer imod holdene under os, og få lagt fredagens kamp i skraldespanden, og så må Menno tage lidt af skylden når vi går for offensivt tilværks imod ligaens bedste offensiv, med 3 centrale spillere der ikke virkede i god kampform. Udover Diakhite, der var skyld i minimum 1 mål.