AaB-VFF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Re: AaB-VFF

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. mar 2025, 16:14

Sønderhof skrev:
29. mar 2025, 14:34
troelsh skrev:
29. mar 2025, 13:33
Kunji skrev:
29. mar 2025, 12:39
Jeg har brug for, at vi stiller med to seksere.

Müller
Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus / Arnorsson
Davidsen - Hernes
Widell - Ross - Bomholt
Jørgensen

Ned og stå kompakt og vær knivskarpe på omstillinger.
Kan vi mærke, at vi er ovenpå, kan vi tillade os at presse højt. Ellers må presset begynde længere tilbage.

Resten af sæsonen, tak.
Helt enig, det er fint med ambitioner om flot offensiv fodbold, men vi kommer ikke til overleve hvis ikke vi får adresseret den defensiv allerede fra næste kamp.
Jeg har flere gange henvist til FCK-kampen, hvor vi stillede os lidt længere ned og ikke legede totalfodbold.

Jeg er i udgangspunktet vild med Mennos opportunisme, men håber de seriøst overvejer at dæmpe visionerne lidt og sætter fokus på af have struktur i holdet.

Interviewet med Menno efter kampen vækkede mindelser til dengang Fristrup talte i vildelse for et par år siden. Hold op en gang vrøvl. Håber saftsuseme han sådan generelt er mere skarp i sin kommunikation til holdet, end det vi så der!
Jeg synes ikke, at vi spiller på en speciel opportunistisk måde og de visioner, der tidligere blev talt om, er vi gået væk fra.

Det er faktisk en af de ting, der bekymrer mig. Jeg kan ikke finde tematik i vores spil. Det så vi mod FCK, men generelt set mangler det.

Jeg lå også mærke til Menno - hans udtryk/blik og kommunikation virkede helt anderledes. Når han siger, vi mangler en leder på midten, så får jeg den tanke, at Menno har haft det på sin ønskeliste

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. mar 2025, 16:46

Dennis Nielsen skrev:
29. mar 2025, 16:14
Sønderhof skrev:
29. mar 2025, 14:34
troelsh skrev:
29. mar 2025, 13:33
Kunji skrev:
29. mar 2025, 12:39
Jeg har brug for, at vi stiller med to seksere.

Müller
Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus / Arnorsson
Davidsen - Hernes
Widell - Ross - Bomholt
Jørgensen

Ned og stå kompakt og vær knivskarpe på omstillinger.
Kan vi mærke, at vi er ovenpå, kan vi tillade os at presse højt. Ellers må presset begynde længere tilbage.

Resten af sæsonen, tak.
Helt enig, det er fint med ambitioner om flot offensiv fodbold, men vi kommer ikke til overleve hvis ikke vi får adresseret den defensiv allerede fra næste kamp.
Jeg har flere gange henvist til FCK-kampen, hvor vi stillede os lidt længere ned og ikke legede totalfodbold.

Jeg er i udgangspunktet vild med Mennos opportunisme, men håber de seriøst overvejer at dæmpe visionerne lidt og sætter fokus på af have struktur i holdet.

Interviewet med Menno efter kampen vækkede mindelser til dengang Fristrup talte i vildelse for et par år siden. Hold op en gang vrøvl. Håber saftsuseme han sådan generelt er mere skarp i sin kommunikation til holdet, end det vi så der!
Jeg synes ikke, at vi spiller på en speciel opportunistisk måde og de visioner, der tidligere blev talt om, er vi gået væk fra.

Det er faktisk en af de ting, der bekymrer mig. Jeg kan ikke finde tematik i vores spil. Det så vi mod FCK, men generelt set mangler det.

Jeg lå også mærke til Menno - hans udtryk/blik og kommunikation virkede helt anderledes. Når han siger, vi mangler en leder på midten, så får jeg den tanke, at Menno har haft det på sin ønskeliste
Det er jeg til dels enig i. Vi startede ganske rigtigt sæsonen meget opportunistisk ud men modificerede det efter snitterne til Brøndby og AGF. Vi forsøger altså ikke i samme omfang at presse højt og får ikke bragt helt lige så mange folk med frem. Paradoksalt nok vandt vi hovedparten af vores sejre i starten af sæsonen...

Jeg synes det giver god mening at vi forsøger os mere forsigtigt og står lavere i kampe hvor vi er klare underdogs som mod FCK. Til gengæld ville jeg være pænt utilfreds hvis vi gjorde det samme hjemme mod Viborg... Det var dog klart en fejl kontant at forsøge de korte udspil fra bagkæden med den forsvarskæde vi stillede, her var Pudel virkelig savnet.

Men vores 4-3-3 og spillestil bør gå sig godt mod vores direkte konkurrenter i bunden, hvilket bakkes op af pointsnittet i disse kampe indtil videre i sæsonen. Jeg ser dog gerne at Isak kommer væk fra en af 8'er positionerne, han vinder simpelthen alt alt for lidt derinde. Han har ikke just brændt banen af for AaB indtil videre. Ind med Bomholt eller Davidsen i næste kamp.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 29. mar 2025, 18:10

Jeg har fra start været positiv ift. SSE22, men er nu efterhånden noget mere skeptisk.
AaB har ikke bare en dårlig økonomi, hvor man bruger 84% (!!!) af den samlede omsætning på primært en trup bestående af i bedste fald middelmådige spillere. Det er også 84% af et meget lavt budget for SL.
Med det udgangspunkt har man ikke råd til at spille så entydigt efter en filosofi, som Menno nu gør, for AaB’s ambition om at etablere sig i toppen igen, kan ikke tåle endnu en tur i 1. div.

Så det undrer mig voldsomt, hvorfor man så stadig vælger at spille SÅ naivt og umodent i går, når man allerede adskillige gange er blevet straffet så hårdt for det af flere hold.

Tag nu udgangspunkt i det der HAR virket og ikke det, man gerne vil have til at virke. Det er ikke nu tiden er at indføre en “ekstrem” entydig spillestil, der kun i meget få glimt har virket i nu 23 kampe.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2025, 01:58

AaBWanKenobi skrev:
29. mar 2025, 18:10
Jeg har fra start været positiv ift. SSE22, men er nu efterhånden noget mere skeptisk.
AaB har ikke bare en dårlig økonomi, hvor man bruger 84% (!!!) af den samlede omsætning på primært en trup bestående af i bedste fald middelmådige spillere. Det er også 84% af et meget lavt budget for SL.
Med det udgangspunkt har man ikke råd til at spille så entydigt efter en filosofi, som Menno nu gør, for AaB’s ambition om at etablere sig i toppen igen, kan ikke tåle endnu en tur i 1. div.

Så det undrer mig voldsomt, hvorfor man så stadig vælger at spille SÅ naivt og umodent i går, når man allerede adskillige gange er blevet straffet så hårdt for det af flere hold.

Tag nu udgangspunkt i det der HAR virket og ikke det, man gerne vil have til at virke. Det er ikke nu tiden er at indføre en “ekstrem” entydig spillestil, der kun i meget få glimt har virket i nu 23 kampe.
Tilgengæld har man solgt for 50 millioner. Og hvis ikke nogle af de penge bliver ordentligt reinvesteret, så bliver jeg først kritisk. For de største profiler har vi købt for tilsammens 3 millioner kr, Melker og Mathias.

Menno lavede en brøler i fredags ved at starte med 3 spillere centralt, Isak, Melker og Trevor, der alle stort set ingen minutter havde haft i benene de sidste 14 dage og kom først hjem torsdag på anlægget. Det var til at se, for vores pres var ikke eksisterende og vi burde have pakket os mere imod Viborg som pt. har ligaens bedste offensiv (42 mål). Hold der er bedre end os, især offensivt, er vi blevet straffet imod.

Systemet har set en del bedre ud imod de hold der ligger under os, det er dem vi har taget stort set alle vores point imod. Så det er ikke sådan at man ikke kan se hvad Menno vil. Men mod stærkere offensive mandskaber skal man gøre som vi gjorde imod fck og møde dem mere defensivt. Og da især når vores 3 centrale midtbanespillere har været væk 14 dage, ikke fået spilletid og kommet hjem meget sent. Men tiden er ikke til at blive bange for at spille at angribe, især ikke imod holdene under os. Menno må tage noget ansvar for i fredags, han skal lære af det her. Og spillerne skal også dukke op med mere energi, vilje og spilleglæde, vi skal ud og jagte sejre imod holdene under os, så vi kan få flyttet os væk fra Sønderjyske som jeg tror er dem der bliver direkte konkurrent nummer 1, medmindre noget mærkeligt sker i vejle.

Jeg er dog lidt træt af at nogle fans troede at vi ikke risikerede at blive trukket med i nedrykningskampen når vi er oprykker. Og har lavet meget om det sidste år. Vi må overleve og så må SSE22 bevise at de kan forvalte de penge ordentligt der blev solgt for. Man kan stadig have et lavt lønbudget og så købe talenter, så længe talenterne er gode nok. Vi har hentet gratis spillere, og det er ikke en holdbar strategi på sigt. Så de må bevise overfor os her til sommer, at de kan hente ordentligt ind. Men lad os lige komme så langt først. Vi er dygtige nok med bolden her i foråret, til at vi bør få skabt nok chancer imod holdene under os, og få lagt fredagens kamp i skraldespanden, og så må Menno tage lidt af skylden når vi går for offensivt tilværks imod ligaens bedste offensiv, med 3 centrale spillere der ikke virkede i god kampform. Udover Diakhite, der var skyld i minimum 1 mål.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. mar 2025, 11:23

Vores to lejesvende Isak og Travis samt Jasson synes åbenbart at indsatsen skulle fejres på Cafe Stygge.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... r-skuffede

Man bliver jo næsten helt nostalgisk for det var sådan noget der skete med jævne mellemrum for 20 år siden. :S
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 30. mar 2025, 11:25

Udvis noget nul-tolerance og ophæv med alle 3. Begynd at vis nogle nosser i den ledelse og vis, at det her er seriøst.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. mar 2025, 11:26

Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:23
Vores to lejesvende Isak og Travis samt Jasson synes åbenbart at indsatsen skulle fejres på Cafe Stygge.

Man bliver jo næsten helt nostalgisk for det var sådan noget der skete med jævne mellemrum for 20 år siden. :S
Det er bare ikke god stil. Ha dog lidt respekt for den trøje i render rundt i. Især efter en så pinlig indsats på hjemmebane.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2025, 11:31

Hanga skrev:

Det er også 2 meget unge spillere, der begår en fejl, og drukner sorgerne. Jeg ønsker ikke at der skal overreageres på det. Men de må gøre det klart at det ikke skal ske igen, det er uprofessionelt og sender et forkert signal.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. mar 2025, 11:32

Forza skrev:
30. mar 2025, 11:26
Hanga skrev:

Det er bare ikke god stil. Ha dog lidt respekt for den trøje i render rundt i. Især efter en så pinlig indsats på hjemmebane.
Viser da uden tvivl hvem der skal satses på for ikke at rykke ned. Og hvem der ikke skal.
Isak havde heller ikke en bare nogenlunde fight og løbe villighed i kampen.
Idioter mand - de skal bare straffes
håber at se noget helt andet mod Vejle….

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. mar 2025, 11:36

baresi skrev:
30. mar 2025, 11:32
Forza skrev:
Hanga skrev:

Viser da uden tvivl hvem der skal satses på for ikke at rykke ned. Og hvem der ikke skal.
Isak havde spillet sig ud af startopstillingen uanset, men der kan heller ikke være tvivl om at Hernes og Jasson også skal ud i skyggen et stygge tid ovenpå dette.

De ved udmærket godt at de som prof fodboldspillere ikke skal rende i byen midt i sæsonen, og da slet ikke ovenpå sådan en pinlig præstation fra holdet og dem selv. Det er at pisse på klubben, deres holdkammerater og alle der følger AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2025, 11:38

Henriksen skrev:
30. mar 2025, 11:25
Udvis noget nul-tolerance og ophæv med alle 3. Begynd at vis nogle nosser i den ledelse og vis, at det her er seriøst.
Du hader jo AaB, aner ikke hvorfor du dukker op herinde igen.

Nej, man sender dem en advarsel, det er ikke professionelt, og mangel på situationsfornemmelse. De må ikke være vant til livet som prof fodboldspiller, men det må de blive hurtigt.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2025, 11:41

Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:36
baresi skrev:
Forza skrev:
Hanga skrev:

Isak havde spillet sig ud af startopstillingen uanset, men der kan heller ikke være tvivl om at Hernes og Jasson også skal ud i skyggen et stygge tid ovenpå dette.

De ved udmærket godt at de som prof fodboldspillere ikke skal rende i byen midt i sæsonen, og da slet ikke ovenpå sådan en pinlig præstation fra holdet og dem selv. Det er at pisse på klubben, deres holdkammerater og alle der følger AaB.
Det er uprofessionelt, men vi skader også os selv ved at smide dem på bænken næste kamp. Det bør være nok at sende dem en advarsel om ikke at gøre det igen, 2 af dem er i gang med deres første seniorkampe.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. mar 2025, 11:44

YentotreKaffe skrev:
30. mar 2025, 11:41
Hanga skrev:
baresi skrev:
Forza skrev:
Hanga skrev:

Det er uprofessionelt, men vi skader også os selv ved at smide dem på bænken næste kamp. Det bør være nok at sende dem en advarsel om ikke at gøre det igen, 2 af dem er i gang med deres første seniorkampe.
Det er jeg meget uenig i.
Sådan en adfærd skal have konsekvenser der rækker længere end en advarsel. Jeg så godt at du skrev at de ikke er vant til livet som prof fodboldspiller og det har jeg svært ved at følge. De har jagtet den drøm hele deres liv og har alle været en del af meget prof ungdomssetup. De ved præcist hvad der forventes af dem og hvad man ikke bør gøre. Det valgte de at skide hul i.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 30. mar 2025, 11:45

YentotreKaffe skrev:
30. mar 2025, 11:38
Henriksen skrev:
30. mar 2025, 11:25
Du hader jo AaB, aner ikke hvorfor du dukker op herinde igen.

Nej, man sender dem en advarsel, det er ikke professionelt, og mangel på situationsfornemmelse. De må ikke være vant til livet som prof fodboldspiller, men det må de blive hurtigt.
Ja, ih hvor jeg ønsker klubben alverdens ulykker, når jeg ønsker handling overfor 3 nul-bon,er og lotto-kuponer! Kunne det tænkes, at det var et ønske om bedring og overlevelse for klubben, at jeg finder den slags pissen på samme klub for utilgiveligt?

Ja, jeg forventer ikke du qua din bemærkning kan tage den forklaring her ind, men omvendt ødelægger det heller ikke min nattesøvn
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. mar 2025, 11:52

De bliver ikke hævet, og det skal de heller ikke. Men de skal naturligvis alle tre på bænken (eller slet ikke udtages) til næste kamp, have en bøde og der skal kommunikeres ud. Jeg tvivler dog på, at andre end Hernes reelt havde startet inde alligevel.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. mar 2025, 11:55

Kunji skrev:
30. mar 2025, 11:52
De bliver ikke hævet, og det skal de heller ikke. Men de skal naturligvis alle tre på bænken (eller slet ikke udtages) til næste kamp, have en bøde og der skal kommunikeres ud. Jeg tvivler dog på, at andre end Hernes reelt havde startet inde alligevel.
Præcis.
Nøj hvor har Isak dog været en skuffelse. Hans profil lød spændende og det så lovende ud i træningskampene men han har endnu til gode at levere en indsats som Bomholt ikke ville kunne gøre, og nu topper han den så med uprofessionel adfærd udenfor banen. Endnu en ung spiller der har det tekniske talent men som ikke har hovedet på plads.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 30. mar 2025, 12:02

Kunji skrev:
En irettesættelse bør være nok, de 2 unge spillere er i gang med deres første seniorkampe. Men de skal vide at det ser uprofessionelt ud efter et nederlag, selvom det med garanti var en måde at drukne et stort nederlag. Jeg synes ikke der skal ske mere end det, folk har lidt for mange følelser i klemme herinde og overreagerer. Men det kan da godt tænkes at de ikke starter næste kamp. De 2 unge mener jeg er forkert at straffe så hårdt, så længe de forstår at de ikke skal gøre det igen, og at konsekvensen bliver anderledes hård.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. mar 2025, 12:03

YentotreKaffe skrev:
30. mar 2025, 11:41
Hanga skrev:
baresi skrev:
Forza skrev:
Hanga skrev:

Du har fuldstændig ret. Havde det så været deres 20 eller 25 seniorkamp, så havde de nok været klar over, at det muligvis ikke er verdens bedste idé at gå ud og drikke i et hektisk nedrykningspil og efter en 0-4 blamage. Og ja, hvad laver Henriksen her? Godt du kan agere dørmand for hvem der bør og må give deres besyv med på debatsiden

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. mar 2025, 12:10

Hanga skrev:
30. mar 2025, 11:55
Kunji skrev:
Præcis.
Nøj hvor har Isak dog været en skuffelse. Hans profil lød spændende og det så lovende ud i træningskampene men han har endnu til gode at levere en indsats som Bomholt ikke ville kunne gøre, og nu topper han den så med uprofessionel adfærd udenfor banen. Endnu en ung spiller der har det tekniske talent men som ikke har hovedet på plads.
Synes han var god hjemme mod fcn og fantastisk i kampen mod fck.
Jeg havde håbet på mere fra hans side, men han kan stadig nå at blive værdifuld for os i foråret.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 30. mar 2025, 12:13

For mig er det en kæmpe forskel, at de har gjort det en dag efter sådan en blamage..

Er det klogt.. Nej, det er det ikke..

Havde det været timerne lige efter nederlaget, ja så havde det været direkte uintelligent..

Spillerne behøves ikke gå i kloster i sæsonen eller efter et grimt nederlag..
De kunne dog overveje, om det ikke lige var en stille weekend, selvom de tre måske allerede havde planlagt det før kampen, fordi de vidste at de havde fri søndag pga kampprogrammet..

At tale om ophævelse af kontrakter, karantæne/bænkpladser etc, ja det er da helt ude af proportioner..

Hvem ved om det overhovedet er mod interne regler..

Tænker der er rigeligt straf i at få en samtale om smart og usmart, selv hvis det ikke er mod nogle regler..
Og de to lejesvende, ja det at de nu er i medierne, ja det skader helt sikkert også deres image i egen klub, og gør det ikke lettere at komme tilbage og få en reel plads.

Så hvis de skal på bænken i næste kamp, ja så skal det da udelukkende være for deres ringe indsats i kampen..

Og ikke hvad de gjorde over 24 timer efter kampen, forud for en fridag..

Besvar