Nedrykningsspil, 2025
Re: Nedrykningsspil, 2025
Lorte runde, men vi skal selvfølgelig selv afgøre det med bedre præstationer end i fredags.
Ligesom vi kan tabe til alle med det bundniveau vi har, så kan vi også vinde på en god dag.
Den forbedrede kondition hos spillerne må sgu da vise sig i nogle af kampene.
Ligesom vi kan tabe til alle med det bundniveau vi har, så kan vi også vinde på en god dag.
Den forbedrede kondition hos spillerne må sgu da vise sig i nogle af kampene.
- YentotreKaffe
- 2. div

- Indlæg: 201
- Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21
Re: Nedrykningsspil, 2025
Det har jo alle dage været de 6 points kampe der venter, mod Vejle ude, Lyngby hjemme og Sønderjyske hjemme der kan spille os ud af nedrykningskampen. Eller hvis vi taber de næste 2 står vi midt i den.
Men vi skal have sejre i nogle af de her indbyrdes opgør, det rykker jo det hele frem og tilbage. Lige indtil afslutningen. Der er jo 27 point at spille om.
Men vi skal have sejre i nogle af de her indbyrdes opgør, det rykker jo det hele frem og tilbage. Lige indtil afslutningen. Der er jo 27 point at spille om.
Re: Nedrykningsspil, 2025
så er alt jo fred og fordrageligt.AnyFellow skrev: ↑30. mar 2025, 15:59Jow jow, det har været ytret hele sæsonen igennem i en eller anden grad, men til trods for det ligger AaB stadigvæk forrest i tabellen.baresi skrev: ↑30. mar 2025, 15:48Jeg belyste det inden denne runde , efter Viborg kampen og nu igen. Der er en helt anden bund i de andre og vi blir fejet af brættet.DenSataniskeHest skrev: ↑30. mar 2025, 15:34AaB kommer Ikke til at kunne stå for presset.baresi skrev: ↑30. mar 2025, 15:04så er worst case scenario igang. AaB med rundens og tæt på årets værste præstation.Gentleman Finn skrev: ↑30. mar 2025, 14:29Det vigtigste er at Sønderjyske ikke vinder, men de lige kommet foran. Lyngby og Vejle, ja måske X er bedst der. Men ingen ved hvordan lyngby vil reagere på at tabe.
Pænt træls hvis Silkeborg ikke er motiveret i dag, efter viborg troppede op på deres bedste niveau. Men de her runder i kvalifikationsspillet lever altid deres eget liv, fra runde til runde.
Vejle fører og Sønderjyske fører
Puha AaB
Søndag skal der vindes
man kunne også kigge på udviklingen i spillet, point hentet efter nytår, mål scoret, mål imod og så ligger AaB pludselig sidst
kombiner det med det tema at vi er det med længder yngste og mest uerfarne hold, jamen så ringer alle alarmklokker da.
går man ud og vinder indbyrdes over vejle, sønderjyske og lyngby så rykker vi ikke ned. men det kræver det også
- YentotreKaffe
- 2. div

- Indlæg: 201
- Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21
Re: Nedrykningsspil, 2025
Det kan såmænd være nok at vinde de indbyrdes over Sønderjyske og så spille X mod resten. Så holder vi dem med stor sandsynlighed bag os. Sønderjyske har vi bare haft taget på.baresi skrev: ↑30. mar 2025, 16:16så er alt jo fred og fordrageligt.AnyFellow skrev: ↑30. mar 2025, 15:59Jow jow, det har været ytret hele sæsonen igennem i en eller anden grad, men til trods for det ligger AaB stadigvæk forrest i tabellen.baresi skrev: ↑30. mar 2025, 15:48Jeg belyste det inden denne runde , efter Viborg kampen og nu igen. Der er en helt anden bund i de andre og vi blir fejet af brættet.DenSataniskeHest skrev: ↑30. mar 2025, 15:34AaB kommer Ikke til at kunne stå for presset.baresi skrev: ↑30. mar 2025, 15:04så er worst case scenario igang. AaB med rundens og tæt på årets værste præstation.Gentleman Finn skrev: ↑30. mar 2025, 14:29
Det vigtigste er at Sønderjyske ikke vinder, men de lige kommet foran. Lyngby og Vejle, ja måske X er bedst der. Men ingen ved hvordan lyngby vil reagere på at tabe.
Pænt træls hvis Silkeborg ikke er motiveret i dag, efter viborg troppede op på deres bedste niveau. Men de her runder i kvalifikationsspillet lever altid deres eget liv, fra runde til runde.
Vejle fører og Sønderjyske fører
Puha AaB
Søndag skal der vindes
man kunne også kigge på udviklingen i spillet, point hentet efter nytår, mål scoret, mål imod og så ligger AaB pludselig sidst
kombiner det med det tema at vi er det med længder yngste og mest uerfarne hold, jamen så ringer alle alarmklokker da.
går man ud og vinder indbyrdes over vejle, sønderjyske og lyngby så rykker vi ikke ned. men det kræver det også
Men Vejle ude er en kamp vi skal tage ned for at vinde. Også selvom de har fået et par sejre her på det seneste. Tager vi en sejr dernede har vi hvad der kan være lidt af en matchbold imod Lyngby hjemme. Men alle har vidst at vi kan komme i risikozonen, men når der er 4 hold der nu er med i kampen, så er der så mange indbyrdes opgør, at stregen ikke kan flytte sig særligt hurtigt.
Selv hvis vi ikke vinder i Vejle, har vi så mange 6 points kampe tilbage mod Sønderjyske, Lyngby og Vejle at vi kommer til at få mange chancer for at få sejre imod hold, der er på niveau med os. Heldigvis spiller de 3 hold også indbyrdes kampe, så et par sejre de næste 2 kampe kan give os en masse luft igen.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Og al den family feeling.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7617
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: Nedrykningsspil, 2025
AaB's defensiv mod Vejles russer. Jo jo, det skal nok gå fint.
Ædruelighedens stemme
-
1885Cricket
- 1. div

- Indlæg: 312
- Tilmeldt: 14. jul 2024, 19:41
- Favoritspiller: Jan Pedersen
Re: Nedrykningsspil, 2025
Men husk nu på at hele denne sæson er en proces, og vi kommer i meget forbedret version i dette forår.
Var vel nogenlunde budskabet fra Menno i begyndelsen af sæsonen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Var vel nogenlunde budskabet fra Menno i begyndelsen af sæsonen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Siyabonga
- Drenge

- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 11. maj 2023, 22:35
- Favoritspiller: Nomvethe
- Geografisk sted: København
Re: Nedrykningsspil, 2025
Jeg må indrømme, at efter de første 6 kampe i foråret har jeg nu AaB som favorit til at rykke ned.
Det har jeg, fordi den sidste del af sæsonen i høj grad bliver et mentalt spil. Og her ser jeg AaB som de svageste af de 4 nederste hold.
Ikke kun fordi vi har den yngste og mest uerfarne trup. Det handler ligeså meget om, at vi som klub, pga. vores størrelse og historik, har alt at tabe. Vi er en fast Superliga-klub i vores selvforståelse og i vores strategi.
De andre 3 klubber har alle været ude og sige, at de ved, hvordan de klarer sig, skulle det ende med en nedrykning. De er mentalt og strategisk et andet sted. De spiller de sidste kampe for at opnå noget – vi spiller for at undgå noget. De spiller energisk og frigjort – vi spiller forkrampet og nervøst.
Jeg synes også, kampen mod Viborg var bekymrende, fordi vi var fuldstændig udklasseret både på det taktiske og på det mentale plan. Jeg tror allerede, presset sidder i spillerne, ligegyldigt hvor meget AaB's ledelse forsøger at snakke udenom det faktum. Og det kommer kun til at blive tydeligere for hver runde, der går. Lige pt. synes jeg ikke, vi ligner et hold, som magter situationen – hverken blandt spillerne eller trænerteamet.
Så ja, jeg kalder den nu – vi spiller 1. Div næste år. Desværre.
PS. Dette indlæg er ikke et forsøg på at pege fingre ad nogen – hverken i AaB eller SSE22. Jeg er sikker på, at alle gør, hvad de kan.
Det har jeg, fordi den sidste del af sæsonen i høj grad bliver et mentalt spil. Og her ser jeg AaB som de svageste af de 4 nederste hold.
Ikke kun fordi vi har den yngste og mest uerfarne trup. Det handler ligeså meget om, at vi som klub, pga. vores størrelse og historik, har alt at tabe. Vi er en fast Superliga-klub i vores selvforståelse og i vores strategi.
De andre 3 klubber har alle været ude og sige, at de ved, hvordan de klarer sig, skulle det ende med en nedrykning. De er mentalt og strategisk et andet sted. De spiller de sidste kampe for at opnå noget – vi spiller for at undgå noget. De spiller energisk og frigjort – vi spiller forkrampet og nervøst.
Jeg synes også, kampen mod Viborg var bekymrende, fordi vi var fuldstændig udklasseret både på det taktiske og på det mentale plan. Jeg tror allerede, presset sidder i spillerne, ligegyldigt hvor meget AaB's ledelse forsøger at snakke udenom det faktum. Og det kommer kun til at blive tydeligere for hver runde, der går. Lige pt. synes jeg ikke, vi ligner et hold, som magter situationen – hverken blandt spillerne eller trænerteamet.
Så ja, jeg kalder den nu – vi spiller 1. Div næste år. Desværre.
PS. Dette indlæg er ikke et forsøg på at pege fingre ad nogen – hverken i AaB eller SSE22. Jeg er sikker på, at alle gør, hvad de kan.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Vejles spil til Onugkha skal besværliggøres med både Kasper Davidsen og Travis Hernes i midtbanen og med 4 i forsvaret hvor de 2 backs skal være angrebs backs.R Rosenberg skrev: ↑30. mar 2025, 17:42AaB's defensiv mod Vejles russer. Jo jo, det skal nok gå fint.
Det ligner så 4-2-3-1
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7617
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: Nedrykningsspil, 2025
Jeg tænker de andre hold, de har mødt, og hvor han har scoret, har tænkt det samme.634 skrev: ↑30. mar 2025, 18:43Vejles spil til Onugkha skal besværliggøres med både Kasper Davidsen og Travis Hernes i midtbanen og med 4 i forsvaret hvor de 2 backs skal være angrebs backs.R Rosenberg skrev: ↑30. mar 2025, 17:42AaB's defensiv mod Vejles russer. Jo jo, det skal nok gå fint.
Det ligner så 4-2-3-1
Så jo jo, det skal nok lykkes fint for dem af Vejles modstandere, der har den andenringeste defensiv i ligaen.
Ædruelighedens stemme
Re: Nedrykningsspil, 2025
Jeg tror Endda han udtalte at holdet ville være eksplodere i foråret1885Cricket skrev: ↑30. mar 2025, 17:43Men husk nu på at hele denne sæson er en proces, og vi kommer i meget forbedret version i dette forår.
Var vel nogenlunde budskabet fra Menno i begyndelsen af sæsonen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har han jo sådan set ret i…
- YentotreKaffe
- 2. div

- Indlæg: 201
- Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21
Re: Nedrykningsspil, 2025
Så er grædekonerne i gang igen, og har med 27 point at spille om, talt vores holds chancer væk
. Vi har et stærkere hold end Sønderjyske, det vil jeg garantere, og de andre er på niveau med os. Selvfølgelig er der en risiko for at vi rykker ned, det har alle vidst fra start. Vi er oprykkere, hvem er det der bilder sig selv ind at vi ikke kunne komme i fare, eller at vi har mest at miste. De andre hold har de lige så meget at miste. Der findes nogle fans der må bo på en anden planet i så fald.
Og så har vi set bedre ud med bolden her i foråret, det har nordmændene bidraget til. Men mod hold der er blandt de stærkeste offensivt i ligaen, som Viborg reelt er (de har scoret flest), der lader Menno til at tro at vi kan stille op med 3 spillere der har været afsted med landsholdet, uden at få minutter, og kom sent hjem torsdag, uden at det ville give os problemer defensivt. Davidsen skulle naturligvis have spillet uanset hvad, så han kunne bidrage til at styrke centrum af banen mod en stærk offensiv modstander.
Men mod Vejle er der formentligt brug for Trevor, Isak og Widdel centralt hvis vi vil angribe kampen. De kommer formentligt til at give os bolden mere. Hvis ellers Trevor og Isak er stærke nok mentalt, efter det ballade med at de tog en øl på Styggen lørdag aften, efter at alle i truppen tog på restaurant sammen, så ser jeg dem som nogle der bør starte inde. Det er ikke nemt for Davidsen og Bomholt at sætte deres præg i sådan en kamp, tror jeg, når de ikke har været fast.
Og så har vi set bedre ud med bolden her i foråret, det har nordmændene bidraget til. Men mod hold der er blandt de stærkeste offensivt i ligaen, som Viborg reelt er (de har scoret flest), der lader Menno til at tro at vi kan stille op med 3 spillere der har været afsted med landsholdet, uden at få minutter, og kom sent hjem torsdag, uden at det ville give os problemer defensivt. Davidsen skulle naturligvis have spillet uanset hvad, så han kunne bidrage til at styrke centrum af banen mod en stærk offensiv modstander.
Men mod Vejle er der formentligt brug for Trevor, Isak og Widdel centralt hvis vi vil angribe kampen. De kommer formentligt til at give os bolden mere. Hvis ellers Trevor og Isak er stærke nok mentalt, efter det ballade med at de tog en øl på Styggen lørdag aften, efter at alle i truppen tog på restaurant sammen, så ser jeg dem som nogle der bør starte inde. Det er ikke nemt for Davidsen og Bomholt at sætte deres præg i sådan en kamp, tror jeg, når de ikke har været fast.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Håber ikke at vores træner vælger at udelukke de 3 unge herre der var på bytur, for så tror jeg godt nok det bliver svært i Vejle
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Re: Nedrykningsspil, 2025
Sked en grøn gris her til aften. Det bliver vel hverdag de næste par måneder.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Det er tydeligt, at så snart vi møder lidt mere kvalificeret modstand, så har vi ikke noget modtræk. Viborg lavede en simpel men klog analyse: VFFs angreb er deres stærkeste kort, sæt det op mod vores svageste, forsvaret, så har de kampen i deres hule hånd. Og det lykkedes jo til fulde at presse højt på vores usikre forsvar, så vi kun få gange fik spillet bolden op igennem kæderne.
Nå, men bortset fra Silkeborg bør vi kunne spille mere op med bunden og forhåbentlig også kunne sætte vores egen taktik igennem, når nu vi ikke møder samme pres. Jeg håber, men av, det var et drag over nakken mod Viborg.
Nå, men bortset fra Silkeborg bør vi kunne spille mere op med bunden og forhåbentlig også kunne sætte vores egen taktik igennem, når nu vi ikke møder samme pres. Jeg håber, men av, det var et drag over nakken mod Viborg.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Hørte lige det nye afsnit ugens suppe.
De skal gætte på de to nedrykkere. De har begge AaB til at rykke ned. Den ene gætter sammen med Vejle og den anden sammen med Sønderjyske.
Bare lige en info, til dem, som har lyst til at lytte til podcasten.
De skal gætte på de to nedrykkere. De har begge AaB til at rykke ned. Den ene gætter sammen med Vejle og den anden sammen med Sønderjyske.
Bare lige en info, til dem, som har lyst til at lytte til podcasten.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Indlæg: 1216
- Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
- Favoritspiller: Frank
Re: Nedrykningsspil, 2025
mit bud vil faktisk også være sønderjyske og enten os eller vejle... og jeg er bange for det er os.. men jeg vil godt lige se kampen imod vejle, for at se om man kan rejse sig, inden jeg dømmer os ude... Men det er klart at når det spidser til, ser vi tit AaB fumle og fejle.. og det tror jeg sker igen.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Tingene kan hurtigt ændre sig i fodbold. Før forårssæsonen startede læste jeg en artikel hvor 10 "eksperter" gav deres bud på nedrykkere, ingen af dem nævnte AaB.DenSataniskeHest skrev: ↑2. apr 2025, 11:39mit bud vil faktisk også være sønderjyske og enten os eller vejle... og jeg er bange for det er os.. men jeg vil godt lige se kampen imod vejle, for at se om man kan rejse sig, inden jeg dømmer os ude... Men det er klart at når det spidser til, ser vi tit AaB fumle og fejle.. og det tror jeg sker igen.
Lige nu har jeg Sønderjyske og Lyngby som favoritter til nedrykning, men det er meget tæt, og får vi tæsk i Vejle, ja så har jeg nok også os som en af favoritterne til nedrykning.
Det bliver i hvert fald spændende om vi kan rejse os mentalt efter afklapsningen mod Viborg, og om vi kan vi få rettet op på vores enormt skrøbelige defensiv.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Pudel stadig tvivlsom
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7617
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: Nedrykningsspil, 2025
Ædruelighedens stemme