Nedrykningsspil, 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af FIDEL » 30. mar 2025, 16:06

Lorte runde, men vi skal selvfølgelig selv afgøre det med bedre præstationer end i fredags.
Ligesom vi kan tabe til alle med det bundniveau vi har, så kan vi også vinde på en god dag.
Den forbedrede kondition hos spillerne må sgu da vise sig i nogle af kampene.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div
Indlæg: 201
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2025, 16:10

Det har jo alle dage været de 6 points kampe der venter, mod Vejle ude, Lyngby hjemme og Sønderjyske hjemme der kan spille os ud af nedrykningskampen. Eller hvis vi taber de næste 2 står vi midt i den.

Men vi skal have sejre i nogle af de her indbyrdes opgør, det rykker jo det hele frem og tilbage. Lige indtil afslutningen. Der er jo 27 point at spille om.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4123
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af baresi » 30. mar 2025, 16:16

AnyFellow skrev:
30. mar 2025, 15:59
baresi skrev:
30. mar 2025, 15:48
DenSataniskeHest skrev:
30. mar 2025, 15:34
baresi skrev:
30. mar 2025, 15:04
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2025, 14:29
baresi skrev:
30. mar 2025, 14:23


lyngby og sif skal satme trække sig ud med sejr idag - hvis enten sønderjyske og endnu værre vejle vinder er det crazy
kom nu
Det vigtigste er at Sønderjyske ikke vinder, men de lige kommet foran. Lyngby og Vejle, ja måske X er bedst der. Men ingen ved hvordan lyngby vil reagere på at tabe.

Pænt træls hvis Silkeborg ikke er motiveret i dag, efter viborg troppede op på deres bedste niveau. Men de her runder i kvalifikationsspillet lever altid deres eget liv, fra runde til runde.
så er worst case scenario igang. AaB med rundens og tæt på årets værste præstation.
Vejle fører og Sønderjyske fører
Puha AaB
AaB kommer Ikke til at kunne stå for presset.
Jeg belyste det inden denne runde , efter Viborg kampen og nu igen. Der er en helt anden bund i de andre og vi blir fejet af brættet.
Søndag skal der vindes
Jow jow, det har været ytret hele sæsonen igennem i en eller anden grad, men til trods for det ligger AaB stadigvæk forrest i tabellen.
så er alt jo fred og fordrageligt.
man kunne også kigge på udviklingen i spillet, point hentet efter nytår, mål scoret, mål imod og så ligger AaB pludselig sidst
kombiner det med det tema at vi er det med længder yngste og mest uerfarne hold, jamen så ringer alle alarmklokker da.
går man ud og vinder indbyrdes over vejle, sønderjyske og lyngby så rykker vi ikke ned. men det kræver det også

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div
Indlæg: 201
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2025, 16:35

baresi skrev:
30. mar 2025, 16:16
AnyFellow skrev:
30. mar 2025, 15:59
baresi skrev:
30. mar 2025, 15:48
DenSataniskeHest skrev:
30. mar 2025, 15:34
baresi skrev:
30. mar 2025, 15:04
Gentleman Finn skrev:
30. mar 2025, 14:29

Det vigtigste er at Sønderjyske ikke vinder, men de lige kommet foran. Lyngby og Vejle, ja måske X er bedst der. Men ingen ved hvordan lyngby vil reagere på at tabe.

Pænt træls hvis Silkeborg ikke er motiveret i dag, efter viborg troppede op på deres bedste niveau. Men de her runder i kvalifikationsspillet lever altid deres eget liv, fra runde til runde.
så er worst case scenario igang. AaB med rundens og tæt på årets værste præstation.
Vejle fører og Sønderjyske fører
Puha AaB
AaB kommer Ikke til at kunne stå for presset.
Jeg belyste det inden denne runde , efter Viborg kampen og nu igen. Der er en helt anden bund i de andre og vi blir fejet af brættet.
Søndag skal der vindes
Jow jow, det har været ytret hele sæsonen igennem i en eller anden grad, men til trods for det ligger AaB stadigvæk forrest i tabellen.
så er alt jo fred og fordrageligt.
man kunne også kigge på udviklingen i spillet, point hentet efter nytår, mål scoret, mål imod og så ligger AaB pludselig sidst
kombiner det med det tema at vi er det med længder yngste og mest uerfarne hold, jamen så ringer alle alarmklokker da.
går man ud og vinder indbyrdes over vejle, sønderjyske og lyngby så rykker vi ikke ned. men det kræver det også
Det kan såmænd være nok at vinde de indbyrdes over Sønderjyske og så spille X mod resten. Så holder vi dem med stor sandsynlighed bag os. Sønderjyske har vi bare haft taget på.

Men Vejle ude er en kamp vi skal tage ned for at vinde. Også selvom de har fået et par sejre her på det seneste. Tager vi en sejr dernede har vi hvad der kan være lidt af en matchbold imod Lyngby hjemme. Men alle har vidst at vi kan komme i risikozonen, men når der er 4 hold der nu er med i kampen, så er der så mange indbyrdes opgør, at stregen ikke kan flytte sig særligt hurtigt.

Selv hvis vi ikke vinder i Vejle, har vi så mange 6 points kampe tilbage mod Sønderjyske, Lyngby og Vejle at vi kommer til at få mange chancer for at få sejre imod hold, der er på niveau med os. Heldigvis spiller de 3 hold også indbyrdes kampe, så et par sejre de næste 2 kampe kan give os en masse luft igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16014
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Funky » 30. mar 2025, 17:02

FIDEL skrev:
30. mar 2025, 16:06
Lorte runde, men vi skal selvfølgelig selv afgøre det med bedre præstationer end i fredags.
Ligesom vi kan tabe til alle med det bundniveau vi har, så kan vi også vinde på en god dag.
Den forbedrede kondition hos spillerne må sgu da vise sig i nogle af kampene.
Og al den family feeling.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7617
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af R Rosenberg » 30. mar 2025, 17:42

AaB's defensiv mod Vejles russer. Jo jo, det skal nok gå fint.
Ædruelighedens stemme

1885Cricket
1. div
1. div
Indlæg: 312
Tilmeldt: 14. jul 2024, 19:41
Favoritspiller: Jan Pedersen

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af 1885Cricket » 30. mar 2025, 17:43

Men husk nu på at hele denne sæson er en proces, og vi kommer i meget forbedret version i dette forår.
Var vel nogenlunde budskabet fra Menno i begyndelsen af sæsonen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Siyabonga
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11. maj 2023, 22:35
Favoritspiller: Nomvethe
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Siyabonga » 30. mar 2025, 18:42

Jeg må indrømme, at efter de første 6 kampe i foråret har jeg nu AaB som favorit til at rykke ned.

Det har jeg, fordi den sidste del af sæsonen i høj grad bliver et mentalt spil. Og her ser jeg AaB som de svageste af de 4 nederste hold.
Ikke kun fordi vi har den yngste og mest uerfarne trup. Det handler ligeså meget om, at vi som klub, pga. vores størrelse og historik, har alt at tabe. Vi er en fast Superliga-klub i vores selvforståelse og i vores strategi.
De andre 3 klubber har alle været ude og sige, at de ved, hvordan de klarer sig, skulle det ende med en nedrykning. De er mentalt og strategisk et andet sted. De spiller de sidste kampe for at opnå noget – vi spiller for at undgå noget. De spiller energisk og frigjort – vi spiller forkrampet og nervøst.

Jeg synes også, kampen mod Viborg var bekymrende, fordi vi var fuldstændig udklasseret både på det taktiske og på det mentale plan. Jeg tror allerede, presset sidder i spillerne, ligegyldigt hvor meget AaB's ledelse forsøger at snakke udenom det faktum. Og det kommer kun til at blive tydeligere for hver runde, der går. Lige pt. synes jeg ikke, vi ligner et hold, som magter situationen – hverken blandt spillerne eller trænerteamet.

Så ja, jeg kalder den nu – vi spiller 1. Div næste år. Desværre.


PS. Dette indlæg er ikke et forsøg på at pege fingre ad nogen – hverken i AaB eller SSE22. Jeg er sikker på, at alle gør, hvad de kan.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 2079
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af 634 » 30. mar 2025, 18:43

R Rosenberg skrev:
30. mar 2025, 17:42
AaB's defensiv mod Vejles russer. Jo jo, det skal nok gå fint.
Vejles spil til Onugkha skal besværliggøres med både Kasper Davidsen og Travis Hernes i midtbanen og med 4 i forsvaret hvor de 2 backs skal være angrebs backs.
Det ligner så 4-2-3-1
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7617
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af R Rosenberg » 30. mar 2025, 19:06

634 skrev:
30. mar 2025, 18:43
R Rosenberg skrev:
30. mar 2025, 17:42
AaB's defensiv mod Vejles russer. Jo jo, det skal nok gå fint.
Vejles spil til Onugkha skal besværliggøres med både Kasper Davidsen og Travis Hernes i midtbanen og med 4 i forsvaret hvor de 2 backs skal være angrebs backs.
Det ligner så 4-2-3-1
Jeg tænker de andre hold, de har mødt, og hvor han har scoret, har tænkt det samme.

Så jo jo, det skal nok lykkes fint for dem af Vejles modstandere, der har den andenringeste defensiv i ligaen.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4123
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af baresi » 30. mar 2025, 19:28

1885Cricket skrev:
30. mar 2025, 17:43
Men husk nu på at hele denne sæson er en proces, og vi kommer i meget forbedret version i dette forår.
Var vel nogenlunde budskabet fra Menno i begyndelsen af sæsonen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror Endda han udtalte at holdet ville være eksplodere i foråret
Det har han jo sådan set ret i…

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div
Indlæg: 201
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af YentotreKaffe » 30. mar 2025, 20:18

Så er grædekonerne i gang igen, og har med 27 point at spille om, talt vores holds chancer væk🤣. Vi har et stærkere hold end Sønderjyske, det vil jeg garantere, og de andre er på niveau med os. Selvfølgelig er der en risiko for at vi rykker ned, det har alle vidst fra start. Vi er oprykkere, hvem er det der bilder sig selv ind at vi ikke kunne komme i fare, eller at vi har mest at miste. De andre hold har de lige så meget at miste. Der findes nogle fans der må bo på en anden planet i så fald.

Og så har vi set bedre ud med bolden her i foråret, det har nordmændene bidraget til. Men mod hold der er blandt de stærkeste offensivt i ligaen, som Viborg reelt er (de har scoret flest), der lader Menno til at tro at vi kan stille op med 3 spillere der har været afsted med landsholdet, uden at få minutter, og kom sent hjem torsdag, uden at det ville give os problemer defensivt. Davidsen skulle naturligvis have spillet uanset hvad, så han kunne bidrage til at styrke centrum af banen mod en stærk offensiv modstander.

Men mod Vejle er der formentligt brug for Trevor, Isak og Widdel centralt hvis vi vil angribe kampen. De kommer formentligt til at give os bolden mere. Hvis ellers Trevor og Isak er stærke nok mentalt, efter det ballade med at de tog en øl på Styggen lørdag aften, efter at alle i truppen tog på restaurant sammen, så ser jeg dem som nogle der bør starte inde. Det er ikke nemt for Davidsen og Bomholt at sætte deres præg i sådan en kamp, tror jeg, når de ikke har været fast.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 379
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Bundgaard » 31. mar 2025, 17:04

Håber ikke at vores træner vælger at udelukke de 3 unge herre der var på bytur, for så tror jeg godt nok det bliver svært i Vejle
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af FIDEL » 31. mar 2025, 20:43

Sked en grøn gris her til aften. Det bliver vel hverdag de næste par måneder.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Pollack2 » 31. mar 2025, 21:54

Det er tydeligt, at så snart vi møder lidt mere kvalificeret modstand, så har vi ikke noget modtræk. Viborg lavede en simpel men klog analyse: VFFs angreb er deres stærkeste kort, sæt det op mod vores svageste, forsvaret, så har de kampen i deres hule hånd. Og det lykkedes jo til fulde at presse højt på vores usikre forsvar, så vi kun få gange fik spillet bolden op igennem kæderne.
Nå, men bortset fra Silkeborg bør vi kunne spille mere op med bunden og forhåbentlig også kunne sætte vores egen taktik igennem, når nu vi ikke møder samme pres. Jeg håber, men av, det var et drag over nakken mod Viborg.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Gaarde6 » 2. apr 2025, 11:29

Hørte lige det nye afsnit ugens suppe.

De skal gætte på de to nedrykkere. De har begge AaB til at rykke ned. Den ene gætter sammen med Vejle og den anden sammen med Sønderjyske.

Bare lige en info, til dem, som har lyst til at lytte til podcasten.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af DenSataniskeHest » 2. apr 2025, 11:39

Gaarde6 skrev:
2. apr 2025, 11:29
Hørte lige det nye afsnit ugens suppe.

De skal gætte på de to nedrykkere. De har begge AaB til at rykke ned. Den ene gætter sammen med Vejle og den anden sammen med Sønderjyske.

Bare lige en info, til dem, som har lyst til at lytte til podcasten.
mit bud vil faktisk også være sønderjyske og enten os eller vejle... og jeg er bange for det er os.. men jeg vil godt lige se kampen imod vejle, for at se om man kan rejse sig, inden jeg dømmer os ude... Men det er klart at når det spidser til, ser vi tit AaB fumle og fejle.. og det tror jeg sker igen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3188
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af troelsh » 2. apr 2025, 11:54

DenSataniskeHest skrev:
2. apr 2025, 11:39
Gaarde6 skrev:
2. apr 2025, 11:29
Hørte lige det nye afsnit ugens suppe.

De skal gætte på de to nedrykkere. De har begge AaB til at rykke ned. Den ene gætter sammen med Vejle og den anden sammen med Sønderjyske.

Bare lige en info, til dem, som har lyst til at lytte til podcasten.
mit bud vil faktisk også være sønderjyske og enten os eller vejle... og jeg er bange for det er os.. men jeg vil godt lige se kampen imod vejle, for at se om man kan rejse sig, inden jeg dømmer os ude... Men det er klart at når det spidser til, ser vi tit AaB fumle og fejle.. og det tror jeg sker igen.
Tingene kan hurtigt ændre sig i fodbold. Før forårssæsonen startede læste jeg en artikel hvor 10 "eksperter" gav deres bud på nedrykkere, ingen af dem nævnte AaB.

Lige nu har jeg Sønderjyske og Lyngby som favoritter til nedrykning, men det er meget tæt, og får vi tæsk i Vejle, ja så har jeg nok også os som en af favoritterne til nedrykning.

Det bliver i hvert fald spændende om vi kan rejse os mentalt efter afklapsningen mod Viborg, og om vi kan vi få rettet op på vores enormt skrøbelige defensiv.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4123
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af baresi » 3. apr 2025, 21:09

Pudel stadig tvivlsom

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7617
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af R Rosenberg » 3. apr 2025, 22:06

baresi skrev:
3. apr 2025, 21:09
Pudel stadig tvivlsom
Di-Di-Diakhité!
(mod russer)
Ædruelighedens stemme

Besvar