AaB vs. Lyngby

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af RicoBR02 » 11. apr 2025, 23:13

Kasper Jørgensen er muligvis vores bedste spiller, helt tosset at snakke om at han koster os noget som helst. Kalle, bruus og Kramer laver mange flere fejl idag.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 11. apr 2025, 23:41

RicoBR02 skrev:
11. apr 2025, 23:13
Kasper Jørgensen er muligvis vores bedste spiller, helt tosset at snakke om at han koster os noget som helst. Kalle, bruus og Kramer laver mange flere fejl idag.
Han er blevet bedre på det seneste, men han er helt afgjort ikke vores bedste spiller, som jeg ser det. Alt for meget plads i de rum, han skal lukke, og for mange dårlige beslutninger i eget felt.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 11. apr 2025, 23:49

Det er godt nok træls det her. Vi skal tilbage til den 29. September for at finde sidste hjemmesejr.... Jeg ved godt statistisk ikke siger alt. MEN det er 194 dage siden sidste sejr på hjemmebane.... Kunne man så ikke forvente en lidt anden tilgang til en hjemmekamp mod nummer næstsidst end at grave sig ned og satse på kontraer.... Hvis det er det taktiske hjemmebane oplæg mod de ringeste hold i Danmark, må man bare konstatere, at så må vi virkelig være dårlige.... Endnu en lang køretur hjem, hvor man naturligvis bliver bitter over at tænke på endnu en lille håndfuld 100% chancer vi ikke scorer på. Og så alligevel, ud over de chancer Lyngby brændte havde de vel også en lille håndfuld hvor vi i sidste øjeblik fik sparket bolden ad helvede til, så man burde måske bare være glad for ikke at tabe???.. For i modsætning til os ville og turde Lyngby spille fodbold.... Står vi mod dem i den sidste kamp i en direkte duel om nedrykning, ja så tror jeg sgu vi taber. Og på en måde vil en eventuel nedrykning ikke være ufortjent. Men vi må jo sætte vores lid til, at Widell kan redde vores røv... Så kan skæbnen i det mindste udsættes et år...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 11. apr 2025, 23:50

Klaus skrev:
11. apr 2025, 23:49
Det er godt nok træls det her. Vi skal tilbage til den 29. September for at finde sidste hjemmesejr.... Jeg ved godt statistisk ikke siger alt. MEN det er 194 dage siden sidste sejr på hjemmebane er altså lang tid... Kunne man så ikke forvente en lidt anden tilgang til en hjemmekamp mod nummer næstsidst end at grave sig ned og satse på kontraer.... Hvis det er det taktiske hjemmebane oplæg mod de ringeste hold i Danmark, må man bare konstatere, at så må vi virkelig være dårlige.... Endnu en lang køretur hjem, hvor man naturligvis bliver bitter over at tænke på endnu en lille håndfuld 100% chancer vi ikke scorer på. Og så alligevel, ud over de chancer Lyngby brændte havde de vel også en lille håndfuld hvor vi i sidste øjeblik fik sparket bolden ad helvede til, så man burde måske bare være glad for ikke at tabe???.. For i modsætning til os ville og turde Lyngby spille fodbold.... Står vi mod dem i den sidste kamp i en direkte duel om nedrykning, ja så tror jeg sgu vi taber. Og på en måde vil en eventuel nedrykning ikke være ufortjent. Men vi må jo sætte vores lid til, at Widell kan redde vores røv... Så kan skæbnen i det mindste udsættes et år...

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 12. apr 2025, 00:23

Klaus skrev:
Det er godt nok træls det her. Vi skal tilbage til den 29. September for at finde sidste hjemmesejr.... Jeg ved godt statistisk ikke siger alt. MEN det er 194 dage siden sidste sejr på hjemmebane.... Kunne man så ikke forvente en lidt anden tilgang til en hjemmekamp mod nummer næstsidst end at grave sig ned og satse på kontraer.... Hvis det er det taktiske hjemmebane oplæg mod de ringeste hold i Danmark, må man bare konstatere, at så må vi virkelig være dårlige.... Endnu en lang køretur hjem, hvor man naturligvis bliver bitter over at tænke på endnu en lille håndfuld 100% chancer vi ikke scorer på. Og så alligevel, ud over de chancer Lyngby brændte havde de vel også en lille håndfuld hvor vi i sidste øjeblik fik sparket bolden ad helvede til, så man burde måske bare være glad for ikke at tabe???.. For i modsætning til os ville og turde Lyngby spille fodbold.... Står vi mod dem i den sidste kamp i en direkte duel om nedrykning, ja så tror jeg sgu vi taber. Og på en måde vil en eventuel nedrykning ikke være ufortjent. Men vi må jo sætte vores lid til, at Widell kan redde vores røv... Så kan skæbnen i det mindste udsættes et år...
Jeg savner svar fra Menno på om forløbet i 2. halvleg var meningen. Har vi givet op på alt andet end ekstrem kontrafodbold - selv mod de andre bundhold?
Vi trak os de sidste 20 minutter efter 2-1 målet. Men så havde jeg da en klar forestilling om vi ville komme ud med en helt anden indstilling. Men det gjorde vi jo langt fra.

I stedet roser Menno indstillingen og disciplinen. Det var jo dømt til at gå galt når taktikken er at stå og sparke væk i 50 minutter.
// gwailo

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 12. apr 2025, 01:16

Lyngby er gode til at køre bolden rundt, det var de også mod os på Aalborg stadion sidst. Der er nogle matchup der er dårlige, især uden Melker, ligesom vi har set bedre ud mod Sønderjyske og Vejle. Der har Lyngby tilgengæld lignet det dårligere hold mod dem. De har kørt bolden godt rundt de ved en hel del hold i år, de får bare aldrig rigtigt noget ud af det, og de oversatsede for at få udligningen, vi burde have taget vare på de chancer de gav væk til sidst, de var heller ikke i balance.

Uden Melker i den kamp hvor han ville være bedst, til det han gør, at føre bolden frem, det gjorde lidt ondt på os.

Silkeborg venter næste kamp, vi skal have noget med dernede fra. Og turde gå efter sejren.

Bagefter venter Sønderjyske, Vejle, Sønderjyske, de 2 hold vi har set bedst ud imod i stort set alle kampene mod dem.

Ps. Elsker Kasper Jørgensen, han er i god form og en af vores bedre våben offensivt. Hvis ellers vi formår at bruge ham korrekt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2025, 07:56

Klaus skrev:
Jeg synes de seneste to kampe har understreget, hvor skidt det står til.
Presset max i bund af Vejle og Lyngby, to hold som vi gerne vil være bedre end i det afsluttende kapløb. Det er voldsomt bekymrende.

Det skyldes naturligvis primært det, som alle ved, at der er for mange alt for dårlige spillere på holdet. Fx er det rystende ringe, at Ross og Jasson ikke får scoret på deres ekstreme chancer i går. Ligesom midtbanen bare ikke har power og ro nok. De er simpelthen ufatteligt lidt modstandsdygtige, når de møder folk, der har erfaring med superligaen.

Men det skyldes også, at der mangler mænd på dette hold. Det er tydeligt igen i går, at der ikke er meget mod og koldblodighed. De er jo simpelthen usikre og nervøse. Og der er ikke nogen til at stive de andre og holdet af, og som kan tage taktstokken og vise vejen og holde køligt i kuglen.

Vi har nogle virkelig spændende spillere på dette hold, fx Davidsen, Hernes, Isak. Og så har vi en flok, som bare slet ikke har niveau til superligaen. Problemet er bare, at de ikke har nogle med karakter og balls at læne sig op ad. Og det kan blive skæbnesvangert.
Ædruelighedens stemme

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 12. apr 2025, 08:17

RicoBR02 skrev:
11. apr 2025, 23:13
Men han koster jo halvandet mål i dag. Første mål er et frit indlæg lige foran ham hvor han ikke er tæt nok på. Andet mål er decideret elendigt forsvarsspil der koster os 2 point. Over midten er han bedste mand. Inden midten er han den ringeste. Burde bruge ham som kantspiller i stedet for back

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. apr 2025, 09:43

Idéen om at stå kompakt og lukrere på omstillinger synes jeg er god, det gav jo også mange gode muligheder.

Problemet er dog vores manglende evne til at forsvare vores eget mål, og vi snakker jo ikke mod fck eller fcm, men et hold der har lavet 19 mål i 25 kampe, de burde have lavet 4 mod os igår, hvis ikke det var for Müllers redning og Kaspers sakse på stregen.
Det er bekymrende!

Nå næste kamp mod SIF håber jeg Bomholt og John får chancen fra start igen, Isak fylder for lidt defensivt desværre, selvom han har mange lækre ting i ærmet.
Næste kamp 4-2-3-1 eller 4-5-1 afhængig af øjet der ser.

Müller

Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus

Davidsen - Travis

Bomholt - Widell - John

MJ

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. apr 2025, 09:57

troelsh skrev:
12. apr 2025, 09:43
Idéen om at stå kompakt og lukrere på omstillinger synes jeg er god, det gav jo også mange gode muligheder.

Problemet er dog vores manglende evne til at forsvare vores eget mål, og vi snakker jo ikke mod fck eller fcm, men et hold der har lavet 19 mål i 25 kampe, de burde have lavet 4 mod os igår, hvis ikke det var for Müllers redning og Kaspers sakse på stregen.
Det er bekymrende!

Nå næste kamp mod SIF håber jeg Bomholt og John får chancen fra start igen, Isak fylder for lidt defensivt desværre, selvom han har mange lækre ting i ærmet.
Næste kamp 4-2-3-1 eller 4-5-1 afhængig af øjet der ser.

Müller

Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus

Davidsen - Travis

Bomholt - Widell - John

MJ
Enig i formationen faktisk.
Jeg ville dog ændre den til.
Jørgensen - Kramer - pudel - Bruus
Widell - Travis
Bomholt - Isak - MJ
Kelvin
Davidsen laver for mange grove fejl på bolden
Widell må ind i det centrale rum
Mj ud på kanten og løbe i dybden men også hjælpe retur
Ja og angriber har vi ikke og Ross er jeg ikke fan af..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2025, 10:08

- Jeg sagde, at hvis Mathias Jørgensen ikke vil sparke i dag, så skal jeg nok sparke, men det var helt op til ham.
Han kiggede op på mig og sagde, at jeg skulle tage den – så tager jeg den også, fortalte Kasper Jørgensen

Så er der jo også noget helt skævt i nerverne, når dette sker igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. apr 2025, 10:33

R Rosenberg skrev:
12. apr 2025, 10:08
- Jeg sagde, at hvis Mathias Jørgensen ikke vil sparke i dag, så skal jeg nok sparke, men det var helt op til ham.
Han kiggede op på mig og sagde, at jeg skulle tage den – så tager jeg den også, fortalte Kasper Jørgensen

Det virker helt afgjort til at holdet har problemer med den situation vi befinder os i. Det er ikke overraskende og var kaldt af mange af os. Vores trup er meget ung og uerfaren, og klubben er ikke vant til at befinde sig i dette hundeslagsmål i bunden. Frygten for at fejle er forståelig og til at få øje på.

Lige siden den udekamp i Silkeborg hvor de får udligningen i overtiden, har vi efter min mening haft svært ved at håndtere føringer især i 2. halvleg, hvor vi alt for nemt kommer tilbage at stå, bliver passive og ser nervøse ud. Det skete i de efterfølgende kampe mod Vejle og Lyngby i efteråret, og det er også sket i de tilsvarende opgør her i foråret. Okay, kampen i Haderslev havde vi styr på, men her var vi også i overtal.

Vi skal altså sørge for at få lukket de her kampe fremfor at lade os presse tilbage og håbe på det bedste. Nuvel, i de seneste 2 kampe har vi så afgjort haft chancerne til at vinde alligevel, men det er ikke kommet ved at have kontrol over kampene.

Nøj vi har smidt mange dumme point som vi kan komme til at mangle :@
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. apr 2025, 11:20

Hanga skrev:
12. apr 2025, 10:33
R Rosenberg skrev:

Det virker helt afgjort til at holdet har problemer med den situation vi befinder os i. Det er ikke overraskende og var kaldt af mange af os. Vores trup er meget ung og uerfaren, og klubben er ikke vant til at befinde sig i dette hundeslagsmål i bunden. Frygten for at fejle er forståelig og til at få øje på.

Lige siden den udekamp i Silkeborg hvor de får udligningen i overtiden, har vi efter min mening haft svært ved at håndtere føringer især i 2. halvleg, hvor vi alt for nemt kommer tilbage at stå, bliver passive og ser nervøse ud. Det skete i de efterfølgende kampe mod Vejle og Lyngby i efteråret, og det er også sket i de tilsvarende opgør her i foråret. Okay, kampen i Haderslev havde vi styr på, men her var vi også i overtal.

Vi skal altså sørge for at få lukket de her kampe fremfor at lade os presse tilbage og håbe på det bedste. Nuvel, i de seneste 2 kampe har vi så afgjort haft chancerne til at vinde alligevel, men det er ikke kommet ved at have kontrol over kampene.

Jeg synes, det helt store problem er, at vi som samlet hold simpelthen ikke er dér på en udviklingskurve, som jeg tror, man har regnet med ude i AaB. Vi skulle være blevet bedre i forhold til efteråret, men defensiven ser utroligt sårbar ud, og de seneste historier går på, at spillerne selv begynder at gå og finde løsninger inde på banen, de står så langt tilbage, som de gør, fordi de “føler” på banen, at det er solidt - men når de så kommer ud på bænken og ser det udefra, så kan de godt se, det ser farligt ud. Altså: Vi er ikke, hvor vi burde være på et stærkt kollektivt udtryk, uanset hvor billige spillerne er. Vi er IKKE hårdt ramt af skader - selv om jeg virkelig gerne ville have haft en skadesfri Helenius fra forårets start (jeg tror bare ikke, han var blevet sat ret meget på banen alligevel). Det er blevet for overset, hvor mange mål vi egentlig lukkede ind i optakten til foråret. Vi er MILEVIDT fra Mennos spådom om, at holdet ville se MEGET bedre ud ovenpå vinterens træningsvindue.

Jeg er lige for øjeblikket dér hvor jeg begynder at spekulere over, om Menno kunne sidde løst i salen, selv hvis vi overlever i ligaen. Jeg siger ikke, jeg vil af med ham - jeg tror bare, SSE22 er relativt uromantiske i fht om der bliver leveret på de udviklingsplaner, man har lagt. Og det tror jeg altså bare ikke, de synes, der gør lige netop nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 12. apr 2025, 11:24

Det mest skræmmende for mig er vores tilgang til en kamp mod et hold, der er placeret ringere i tabellen. Lyngby får al initiativ, og vi parerer bare som en groggy bokser. Det lugter meget af nedrykning.
Den anden skræmmende ting, er at man husker Menno sige at det hele var en proces mod at komme ud og dominere i foråret. Say What!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. apr 2025, 11:26

1885Cricket skrev:
12. apr 2025, 11:24
Det mest skræmmende for mig er vores tilgang til en kamp mod et hold, der er placeret ringere i tabellen. Lyngby får al initiativ, og vi parerer bare som en groggy bokser. Det lugter meget af nedrykning.
Den anden skræmmende ting, er at man husker Menno sige at det hele var en proces mod at komme ud og dominere i foråret. Say What!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcis. Hvor er den udvikling, som skulle holde AaB fri fra at være i seriøs fare for at rykke ned?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. apr 2025, 11:27

Funky skrev:
12. apr 2025, 11:20
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Jeg synes, det helt store problem er, at vi som samlet hold simpelthen ikke er dér på en udviklingskurve, som jeg tror, man har regnet med ude i AaB. Vi skulle være blevet bedre i forhold til efteråret, men defensiven ser utroligt sårbar ud, og de seneste historier går på, at spillerne selv begynder at gå og finde løsninger inde på banen, de står så langt tilbage, som de gør, fordi de “føler” på banen, at det er solidt - men når de så kommer ud på bænken og ser det udefra, så kan de godt se, det ser farligt ud. Altså: Vi er ikke, hvor vi burde være på et stærkt kollektivt udtryk, uanset hvor billige spillerne er. Vi er IKKE hårdt ramt af skader - selv om jeg virkelig gerne ville have haft en skadesfri Helenius fra forårets start (jeg tror bare ikke, han var blevet sat ret meget på banen alligevel). Det er blevet for overset, hvor mange mål vi egentlig lukkede ind i optakten til foråret. Vi er MILEVIDT fra Mennos spådom om, at holdet ville se MEGET bedre ud ovenpå vinterens træningsvindue.

Jeg er lige for øjeblikket dér hvor jeg begynder at spekulere over, om Menno kunne sidde løst i salen, selv hvis vi overlever i ligaen. Jeg siger ikke, jeg vil af med ham - jeg tror bare, SSE22 er relativt uromantiske i fht om der bliver leveret på de udviklingsplaner, man har lagt. Og det tror jeg altså bare ikke, de synes, der gør lige netop nu.
Jeg er enig, vi er helt afgjort ikke blevet bedre, og udviklingen går pt. den forkerte vej - men tror netop at tvivlen og frygten er en af hovedårsagerne til det. De fleste spiller altså bare markant bedre med selvtillid og når man ikke er tynget af pres. At spillerne på banen "føler" at de nød til at stå dybt og træde et skridt tilbage i stedet for frem er en naturlig ubevidst reaktion på nervøsitet. Her får man ikke ret meget ud af at have opbygget en super god fysisk grundform, som er det Menno og teamet har arbejdet med.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. apr 2025, 12:08

Længere opslag:
Man har brugt al tid og energi på at bygge et aggressivt - højtstående direkte spillende 4-3-3 hold
Man har afhændet og hentet spillere der burde passe til den filosofi. Man har sunget den ene sang efter den anden om hvordan AaB vil underholde som var det en ny russel Crowe Gladiator

Vi har dog ikke en 9er
- Og seydel er et luftkastel
Ikke en 6er der kan bryde og er dygtig på bolden
- Travis spændende men ikke løsningen
- Davidsen ikke god nok (endnu) alt for nervøs i sit spil
Kun 1 kantspiller = MJ

Ikke en venstre back - eller vi hentede en der ikke er god nok = MN forkert
Og Bruus blir aldrig en kompetente venstre back - hvilket am han jo heller ikke er.
Vi har ikke et midterforsvar med fart
Og vi har kun 1 dygtig 8er Widell og en upcoming i Bomholt.
SÅ alt det man vil med stilen og 4-3-3 det har man ikke spillere til.

Og Og Og
I Viaplay står menno og siger at man af nød står mere kompakt fordi XG imod os er helt vildt…

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... i-tabellen

Så nu står vi i en 4-4-2, lavt, lever på kontra - ingen sammenhængende pres og spillere der igen er ude af positioner

Man har hentet forkerte spillere eller spillere der simpelthen ikke er gode nok.

Problemet i truppen er en kæmpe mangel på kvalitet - og så har man taget for let på opgaven.
Træneren har været for naiv og har ikke sat holdet op efter de spillere vi har.
Den sportslige ledelse har undervurderet suppen.

Hele den her entertain the crowd den er død for lang tid siden..
vi scorer ikke fordi kvaliteten bare ikke er bedre og vi spiller mere eller mindre uden struktur
Vi står lavt i hele 2. Halvleg og er mere bange for at tabe end for at vinde

Og af den grund taber vi…

Jeg ville elske at bruge de spillere der bare kan mest og hvor vi står bedre som hold.
Jeg ville klart spille 3-4-2-1:
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - arnorsson
Bomholt - Isak
MJ
Bruus som højre stopper i en 3 back og pudel venstre
Bruus i samme side som KJ så har vi en fart og agressiv højre side
Arnorssons store motor til at hjælpe Pudel men også til at skubbe med op.
Widell ind centralt med Travis til at bryde og igen komme med diesel kræfter i 90min og så til at sætte de forreste op .
Bomholt og Isak som inner wings og som utroligt dygtige mellemrums spillere hvis begge wingbacks kan komme i overlap men også hvor Bomholt og Isak kan blive mere direkte.
MJ helt frem - vi har ingen 9er og han er bedst alternativ
Og så kommer han med fart og direkte hed ethvert forsvar skal tage sig af.

For mig vil det her hold lukke langt færre mål ind fordi vi har bedre spillere på banen og de bliver brugt bedre pr position.
Desuden er der en større sammenhængs kraft ift at stå imod modstanderne .

Det kommer aldrig til at ske og det er også bare egne antagelser
Men vi hænger ikke sammen.
Overlever vi mener jeg det er et mindre mirakel for vi står som det hold med det dårligste koncept

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 12. apr 2025, 12:11

Hanga skrev:
12. apr 2025, 11:27
Funky skrev:
12. apr 2025, 11:20
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:

Jeg er enig, vi er helt afgjort ikke blevet bedre, og udviklingen går pt. den forkerte vej - men tror netop at tvivlen og frygten er en af hovedårsagerne til det. De fleste spiller altså bare markant bedre med selvtillid og når man ikke er tynget af pres. At spillerne på banen "føler" at de nød til at stå dybt og træde et skridt tilbage i stedet for frem er en naturlig ubevidst reaktion på nervøsitet. Her får man ikke ret meget ud af at have opbygget en super god fysisk grundform, som er det Menno og teamet har arbejdet med.
Jeg tror heller ikke, man skal undervurdere, hvordan de store nederlag, man har lidt i løbet af sæsonen, har sat sig i både holdet og trænerstaben. For mig at se virker det som om, Menno slet ikke har tillid til, at forsvaret og den defensive midtbane kan løse den opgave, som et restforsvar skal håndtere. Derudover ligger han jo nok søvnløs over alle de kæmpe chancer, som man brænder. Det er jo helt grotesk – og sådan noget sætter sig bare i holdet.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. apr 2025, 14:12

baresi skrev:
12. apr 2025, 12:08
Længere opslag:
Man har brugt al tid og energi på at bygge et aggressivt - højtstående direkte spillende 4-3-3 hold
Man har afhændet og hentet spillere der burde passe til den filosofi. Man har sunget den ene sang efter den anden om hvordan AaB vil underholde som var det en ny russel Crowe Gladiator

Vi har dog ikke en 9er
- Og seydel er et luftkastel
Ikke en 6er der kan bryde og er dygtig på bolden
- Travis spændende men ikke løsningen
- Davidsen ikke god nok (endnu) alt for nervøs i sit spil
Kun 1 kantspiller = MJ

Ikke en venstre back - eller vi hentede en der ikke er god nok = MN forkert
Og Bruus blir aldrig en kompetente venstre back - hvilket am han jo heller ikke er.
Vi har ikke et midterforsvar med fart
Og vi har kun 1 dygtig 8er Widell og en upcoming i Bomholt.
SÅ alt det man vil med stilen og 4-3-3 det har man ikke spillere til.

Og Og Og
I Viaplay står menno og siger at man af nød står mere kompakt fordi XG imod os er helt vildt…

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... i-tabellen

Så nu står vi i en 4-4-2, lavt, lever på kontra - ingen sammenhængende pres og spillere der igen er ude af positioner

Man har hentet forkerte spillere eller spillere der simpelthen ikke er gode nok.

Problemet i truppen er en kæmpe mangel på kvalitet - og så har man taget for let på opgaven.
Træneren har været for naiv og har ikke sat holdet op efter de spillere vi har.
Den sportslige ledelse har undervurderet suppen.

Hele den her entertain the crowd den er død for lang tid siden..
vi scorer ikke fordi kvaliteten bare ikke er bedre og vi spiller mere eller mindre uden struktur
Vi står lavt i hele 2. Halvleg og er mere bange for at tabe end for at vinde

Og af den grund taber vi…

Jeg ville elske at bruge de spillere der bare kan mest og hvor vi står bedre som hold.
Jeg ville klart spille 3-4-2-1:
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - arnorsson
Bomholt - Isak
MJ
Bruus som højre stopper i en 3 back og pudel venstre
Bruus i samme side som KJ så har vi en fart og agressiv højre side
Arnorssons store motor til at hjælpe Pudel men også til at skubbe med op.
Widell ind centralt med Travis til at bryde og igen komme med diesel kræfter i 90min og så til at sætte de forreste op .
Bomholt og Isak som inner wings og som utroligt dygtige mellemrums spillere hvis begge wingbacks kan komme i overlap men også hvor Bomholt og Isak kan blive mere direkte.
MJ helt frem - vi har ingen 9er og han er bedst alternativ
Og så kommer han med fart og direkte hed ethvert forsvar skal tage sig af.

For mig vil det her hold lukke langt færre mål ind fordi vi har bedre spillere på banen og de bliver brugt bedre pr position.
Desuden er der en større sammenhængs kraft ift at stå imod modstanderne .

Det kommer aldrig til at ske og det er også bare egne antagelser
Men vi hænger ikke sammen.
Overlever vi mener jeg det er et mindre mirakel for vi står som det hold med det dårligste koncept
Objektivt/sandfærdigt opslag:

Jeg er helt enig med dig i en række ting;
- vi har ikke en 9’er
- truppen mangler i den grad kvalitet
- der er hentet for ringe spillere
- man har undervurderet Superligaen

Men jeg mener overhovedet ikke løsningen er at ændre taktik med kun 7 kampe tilbage af sæsonen. Man skal ikke give op når det ser lidt svært ud, så får man aldrig etableret en fast spillestil som sidder på rygraden.

Nu har SSE22 meldt klart ud, at der skal spilles 4-3-3 med højt pres, og det har de hentet spillere ind efter og sågar en træner. Så mener jeg vi bør køre linen ud. Nu vil vi have syn for sagen - hvad kan tyskerne bidrage med?

Menno har lovet, at vi kommer til at se et sprudlende AaB-hold her i foråret. Så må vi se efter sæsonen om det nu også gik som præsten prædikede.

Jeg tror AaB havde stået i en meget bedre situation, hvis blot man havde beholdt Bakiz. En spiller med erfaring fra AaB og Superligaen kontra en ligegyldig udlænding, der ikke har niveauet til at spille i Superligaen. 9 mål og 5 assist indtil videre i sæsonen. Det er sjettebedst.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 13. apr 2025, 14:14

Læste lige på tv2 - tror jeg, at spillerne selv ændrede formation/taktik inde på banen.

Det er, for mig, ret problematisk, at de render rundt derinde og ændrer på så markante aspekter, uden træneren har sagt go!

Jeg synes også, at der er FOR stor afstand mellem Mennos udmeldte filosofi og vores spil pt.

Jeg er med på, at vi ikke kan forvente totalfodbold, men pt spiller vi meget lange fra det udmeldte - også mod de hold omkring os. Det er skuffende.

Besvar