Nedrykningsspil, 2025
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Re: Nedrykningsspil, 2025
Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
Jeg tror dog stadig, at vi nok skal klare frisag - vi har trods alt stadig ikke tabt til nogen af de direkte rivaler.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
vi har ikke tabt nej, men vi afgøre heller ikke de kampe. Syntes det begynder at lugte af sidst vi rykkede ned, hvor det altid var lige ved og næsten. Lyngby trykkede os i bund på hjemmebane...le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 14:39AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
Jeg tror dog stadig, at vi nok skal klare frisag - vi har trods alt stadig ikke tabt til nogen af de direkte rivaler.
Men vi var trods alt klart bedst i xG. Det er positivt at vi kommer frem til chancerne, men de skal selvfølgelig også puttes i kassen. De sidste par kampe er vi kommet frem til flere chancer end modstanderen - vi gør dermed et eller andet rigtigt.DenSataniskeHest skrev: ↑14. apr 2025, 14:40vi har ikke tabt nej, men vi afgøre heller ikke de kampe. Syntes det begynder at lugte af sidst vi rykkede ned, hvor det altid var lige ved og næsten. Lyngby trykkede os i bund på hjemmebane...le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 14:39AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
At vi så spillemæssigt stadig er langt fra et tilfredsstillende niveau, det kan vi alle blive enige om er noget lort. Vi skal gerne have et resultat med hjem fra Silkeborg og det har vi fået de sidste par gange.
Derefter er det Sønderjyske hjemme, Vejle hjemme og SønderjyskE ude. De tre kampe skal gerne give 7 point og helst 9
I 22/23 lå vi altså til nedrykning efter 26 af de 32 runder. Det har kun været tilfældet efter første runde i indeværende sæson. Jeg får slet ikke samme vibe!DenSataniskeHest skrev: ↑14. apr 2025, 14:40vi har ikke tabt nej, men vi afgøre heller ikke de kampe. Syntes det begynder at lugte af sidst vi rykkede ned, hvor det altid var lige ved og næsten. Lyngby trykkede os i bund på hjemmebane...le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 14:39AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
-
1885Cricket
- 1. div

- Favoritspiller: Jan Pedersen
Fuldstændig enig i TOPniveau. Der skal bare også tilføjes, at som jeg har set sæsonen er bundniveauet også lavere end de andre 3 hold.le Cid skrev:AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bestemt - men det har så været i kampe som vi vel ikke kunne have forventet point (fraregnet kampen mod fodsportsforeningen).1885Cricket skrev: ↑14. apr 2025, 15:53Fuldstændig enig i TOPniveau. Der skal bare også tilføjes, at som jeg har set sæsonen er bundniveauet også lavere end de andre 3 hold.le Cid skrev:AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Det var du ret i, men jeg syntes vi begynder at se mange af de samme tendenser som ved nedrykningen. Manglende evne til at afgøre ting selv, selv om man har chancerne og modstanderen får lette mål.le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 15:37I 22/23 lå vi altså til nedrykning efter 26 af de 32 runder. Det har kun været tilfældet efter første runde i indeværende sæson. Jeg får slet ikke samme vibe!DenSataniskeHest skrev: ↑14. apr 2025, 14:40vi har ikke tabt nej, men vi afgøre heller ikke de kampe. Syntes det begynder at lugte af sidst vi rykkede ned, hvor det altid var lige ved og næsten. Lyngby trykkede os i bund på hjemmebane...le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 14:39AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
Vores bundnivue et lavere end de andre og vi ser ikke top nivuet mere andet end i små glimt.
Personligt havde jeg møj mere tyndskid for to år siden! Jeg er ikke helt tryg - bestemt ikke! Men måske er modstanden bare lettere i år?DenSataniskeHest skrev: ↑14. apr 2025, 17:33Det var du ret i, men jeg syntes vi begynder at se mange af de samme tendenser som ved nedrykningen. Manglende evne til at afgøre ting selv, selv om man har chancerne og modstanderen får lette mål.le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 15:37I 22/23 lå vi altså til nedrykning efter 26 af de 32 runder. Det har kun været tilfældet efter første runde i indeværende sæson. Jeg får slet ikke samme vibe!DenSataniskeHest skrev: ↑14. apr 2025, 14:40vi har ikke tabt nej, men vi afgøre heller ikke de kampe. Syntes det begynder at lugte af sidst vi rykkede ned, hvor det altid var lige ved og næsten. Lyngby trykkede os i bund på hjemmebane...le Cid skrev: ↑14. apr 2025, 14:39AaBs TOPniveau er langt højere end de 3 andre holds, men det topniveau ser vi bare alt for lidt til.Spanky skrev: ↑14. apr 2025, 13:23Efter at have lyttet til Medianos Superliga-Special med 40 min. analyse af AaB - LBK er jeg for alvor nervøs for vores overlevelseschancer. "Eksperten" Monnerup ser os som værende et niveau over de øvrige tre bundhold og at det derfor til sidst i sæsonen vil være et slagsmål mellem de tre andre for at undgå nedrykning. Det løber koldt ned at ryggen på en efter at have lyttet til det.
Vores bundnivue et lavere end de andre og vi ser ikke top nivuet mere andet end i små glimt.
Ja en sejr mod Lyngby havde godt nok lunet lige nu, men med SønderjyskE sejr over Vejle tror jeg der tegner sig et billede af, at vi skal sørge for at slå Sønderjyske over to kampe og få point i Lyngby og self have point hjemme mod Vejle. Så rykker vi ik ned.
Fremragende resultat i Hadersleben i aften
Vejle er virkelig under pres nu - ret beset skal de hente 7 point på os på 7 runder. Det tror jeg ikke på.
Vejle er virkelig under pres nu - ret beset skal de hente 7 point på os på 7 runder. Det tror jeg ikke på.
det er et godt resultat, men det er let at hente 7 point ud af 21.
det er 6 points kampe det hele i øjeblikket.
det gode ved resultatet er at lyngby og vejle skal ud og satse mere og mere, for de skal vinde mere end AaB / sdr jyske taber
jeg er dog ikke tryg endnu, men kunne AaB skabe en overraskelse imorgen kunne det være genialt, og så er søndag jo en kamp hvor AaB skal vinde
men godt resultat igår, enig.
- YentotreKaffe
- 2. div

Det var, isoleret set, det bedste resultat. Ikke mindst fordi vi har Sønderjyske 2 gange, og vi har set bedst ud når vi har mødt dem.
Selvom kampen på søndag er klart den vigtigste denne uge, så skal vi følge det op med point(s) i morgen, Silkeborg kommer med en kamp i benene søndag og et nederlag. Vi var ved at vinde begge opgør mod Sif, lidt kynisme ville være dejligt, nu hvor Widell er tilbage igen
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Widell var også den spiller jeg ikke ønskede at have væk imod Lyngby, Lyngby er gode til at køre bolden rundt, og uden Melker til at føre angreb frem når vi fangede dem, så havde vi problemer. Isak gjorde det ind i mellem, men da han gik ud så var vi pludselig sat til tælling. Isak har dog noget af det samme i sit spil, og jeg har set ham spille bedre de sidste 2 kampe.YentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:14Det var, isoleret set, det bedste resultat. Ikke mindst fordi vi har Sønderjyske 2 gange, og vi har set bedst ud når vi har mødt dem.
Selvom kampen på søndag er klart den vigtigste denne uge, så skal vi følge det op med point(s) i morgen, Silkeborg kommer med en kamp i benene søndag og et nederlag. Vi var ved at vinde begge opgør mod Sif, lidt kynisme ville være dejligt, nu hvor Widell er tilbage igen
Silkeborg er ikke en 6 pointskamp, som den der venter på søndag, men det ville være rigtigt rigtigt rart at kunne lukrere på, at Silkeborg har en kamp i benene, og de lavede kun 3 udskiftninger i en tæt intens kamp i søndags. Der er bare stor forskel på om man spiller med 3 eller 4 dage i mellem en kamp. En sejr vil rykke meget.
I min ideele verden havde jeg hellere set et kryds: Så ville Vejle stadig ha 6 points op og Sønderjyske 2 bag os, men mere fordi vi selv har mere end svært ved at vinde og må nøjes med uafgjort, så vil vi holde konkurrenterne bag os så længe de også spiller uafgjort.YentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:14Det var, isoleret set, det bedste resultat. Ikke mindst fordi vi har Sønderjyske 2 gange, og vi har set bedst ud når vi har mødt dem.
- YentotreKaffe
- 2. div

X kunne vi også have levet med, klart. Sønderjyske har vi haft taget på, og været de kampe hvor vi har haft nemmest ved at skabe chancer. Jeg kan godt se os tage 2 sejre imod dem. Derfor har jeg det også fint med Sønderjyske sejr. Chancen for at de tager over og tager sejren i Lyngby er også større nu, men X kan de også leve med, det giver dem selvtillid. Og på søndag har Sønderjyske haft 3 kampe på en uge, det er altid bedst at møde et hold i enden af det program, den kampner en must win kamp.Pollack2 skrev: ↑15. apr 2025, 11:48I min ideele verden havde jeg hellere set et kryds: Så ville Vejle stadig ha 6 points op og Sønderjyske 2 bag os, men mere fordi vi selv har mere end svært ved at vinde og må nøjes med uafgjort, så vil vi holde konkurrenterne bag os så længe de også spiller uafgjort.YentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:14Det var, isoleret set, det bedste resultat. Ikke mindst fordi vi har Sønderjyske 2 gange, og vi har set bedst ud når vi har mødt dem.
Men generelt er X jo helt sikkert noget der kan bruges mellem konkurrenterne. Ønsker dog ellers at få isoleret Vejle og Lyngby hvis det kan lade sig gøre.
Hvis vi ser på slutprogrammet, så kan jeg ikke se at Lyngby eller Vejle går forbi os. I nedenstående har jeg endda været særdeles gavmild over for Lyngby og Sønderjyske. Hvis vi vinder hjemme mod Sønderjyske og Vejle i runde 27 og 28, så kan vi muligvis gå til sidste runde og tåle at tabe ude mod Lyngby.
Runde 26:
SIF - AaB: 1
Lyngby - Sønderjyske: 1
Vejle - VFF: 2
Runde 27
AaB - Sønderjyske: 1
Vejle - SIF: 2
VFF - Lyngby: 1
Runde 28
Sønderjyske - VFF: x
Lyngby - SIF: 2
AaB - Vejle: 1
Runde 29
SIF - Vejle: 1
Lyngby - VFF: x
Sønderjyske - AaB: 1
Runde 30
SIF - Sønderjyske : 1
VFF- AaB: 1
Vejle - Lyngby: x
Runde 31
AaB - Silkeborg: x
VFF - Vejle: 1
Sønderjyske - Lyngby: x
Runde 32
SIF - Viborg: x
Lyngby - AaB: 1
Vejle - Sønderjyske: X
Total
AaB: 7 point = 30 i alt
Sønderjyske: 6 point = 29 i alt
Lyngby: 9 point = 28 i alt
Vejle: 2 point : 19 i alt
Runde 26:
Runde 27
Runde 28
Runde 29
Runde 30
Runde 31
Runde 32
Total
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er jo desværre ren spekulation. Og ofte blandet med ønsketænkning.Jimmy1 skrev: ↑15. apr 2025, 17:19Hvis vi ser på slutprogrammet, så kan jeg ikke se at Lyngby eller Vejle går forbi os. I nedenstående har jeg endda været særdeles gavmild over for Lyngby og Sønderjyske. Hvis vi vinder hjemme mod Sønderjyske og Vejle i runde 27 og 28, så kan vi muligvis gå til sidste runde og tåle at tabe ude mod Lyngby.
Runde 26:
Runde 27
Runde 28
Runde 29
Runde 30
Runde 31
Runde 32
Total
For 2 runder siden havde jeg da også regnet med 2-4 point mere i de to kampe mod Vejle og Lyngby. Men det ville AaB som bekendt anderledes.
En sejr hjemme over Vejle er jo langt fra givet (de pressede os i bund forleden i store dele af kampen). Og jeg tror simpelthen ikke på, at Vejle kun høster 2 point og slet ikke, at de får 0 mod SIF, som de slog sidst.
Vi skal have 10-15 point i de sidste runder. Ellers tror jeg, det løb er kørt.
Ædruelighedens stemme
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Vi kommer ikke til at tage så mange sejreJimmy1 skrev: ↑15. apr 2025, 17:19Hvis vi ser på slutprogrammet, så kan jeg ikke se at Lyngby eller Vejle går forbi os. I nedenstående har jeg endda været særdeles gavmild over for Lyngby og Sønderjyske. Hvis vi vinder hjemme mod Sønderjyske og Vejle i runde 27 og 28, så kan vi muligvis gå til sidste runde og tåle at tabe ude mod Lyngby.
Runde 26:
Runde 27
Runde 28
Runde 29
Runde 30
Runde 31
Runde 32
Total
Det, der bekymrer mig allermest i nedrykningsduellen, er os selv. Jeg synes ofte, at vi spiller på resultatet, når vi kommer foran, i stedet for at gå efter det næste mål. Der er intet galt i at forsvare i de sidste 10-15 minutter af en kamp, men alt for ofte falder vi alt for langt tilbage på banen i 30+ minutter. Og det er et større problem, i og med at vi kun har vundet én kamp i de sidste 16...
Vi kan selv afgøre, om det hedder Superliga eller NordicBet, og dér håber jeg bare, at MJ snart stepper op – for det får vi eddermame brug for.
Vi kan selv afgøre, om det hedder Superliga eller NordicBet, og dér håber jeg bare, at MJ snart stepper op – for det får vi eddermame brug for.