Økonomitråden
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Re: Økonomitråden
AaB er ikke en storklub, det tog blev misset for et årti eller mere siden. Økonomisk er AaB ikke fulgt med de andre og er nu en klub som ser op til Randers 
Du har fået det som du gerne vil have det. Smukt...DenSataniskeHest skrev: ↑8. apr 2025, 16:42AaB er ikke en storklub, det tog blev misset for et årti eller mere siden. Økonomisk er AaB ikke fulgt med de andre og er nu en klub som ser op til Randers![]()
Fuldstændig enig. Og jeg vil hellere have én god spiller end to middelmådige. Vi henter simpelthen stadigvæk for mange spillere der ikke er væsentligt bedre end de unge spillere vi kan supplere med fra ungdomsårgangene. Lige nu synes jeg f.eks. Bomholt får for lidt spilletid på bekostning af andre spillere der ikke er væsentligt bedre. Så hellere bruge de få penge vi har på lidt færre, men bedre spillere udefra, og bruge lidt flere fra egne rækker.Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 12:49Og så skal vi heller ikke være bange for at smide for lidt proven niveau. Altså man har jo vidst hvad man fik fra Rømer. Bundsolid superligaspiller. Hverken mere eller mindre.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 11:28Nu ved jeg ikke hvad Rømer får i Randers men jeg tvivler på at det er meget mere end hvad Diakhite får hos os jf. ovenstående. Så lige nøjagtigt her er det nok ikke budgettet men nærmere et ringe rekrutteringsarbejde der er udfordringen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:43Her er vi jo så tilgengæld enige. Jeg mener vi har hentet for billige, og dermed for dårlige spillere. Med så stram en lønstruktur, kan man ikke forvente at hente spillere der kan løfte et superligahold. Jeg er sikker på at en spiller som Andre Rømer ville være mere interesseret i at komme til AaB end Randers, men til den halve løn, nej vel?Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 10:24Og det er også okay at have den holdning og strategi. Så må man også bare acceptere at nedrykning er en yderst sandsynlig muligvis. Jeg havde hellere prioriteret resultaterne på banen først og så stille og roligt bygge alt det udenom op igen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:17Det er jeg helt uenig i. Vi kan ikke få vendt klubbens økonomi gennem en spareøvelse. Jeg ser det ikke som noget negativt, at vi bruger så mange millioner til ansatte der ikke spiller fodbold. Der skal investeres massivt i markedsføring, så vi kan få forøget sponsorindtægterne. Dét er kilden til vores håbløse økonomi. Ligesom det er alfaomega, at vi har en velsmurt ungdomsafdeling der er leveringsdygtige i superligaprofiler.Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 10:06
Men det er jo et setup man løbende er nødt til at justere. Du lever i en illusion om hvor AaB er som klub. Vi kan ikke blive ved med at lade som om vi er en storklub og bruge alverdens millioner på ting som Viborg, Randers, Silkeborg ikke gør. Og bruge ekstremt mange flere millioner end Vejle, SønderjyskE og lyngby. De omtrent 15 millioner vi nok bruger mere end vores konkurrenter på trænere, kontorpersonale, køkken osv. hvor godt syntes du lige de er givet ud? Vi er ikke en storklub. Vi kan ikke drive vores klub som om vi er
Det er forøvrigt påfaldende at se sammenhængen mellem lønudgifter og placerimgen i tabellen for indeværende sæson. Hvis man tror man kan være med i det sjove slutspil på 1/3 af det gennemsnitlige top 6-budget, så kan man godt tro om! Man kan godt drille de store og liste sig med indimellem, men i det lange løb er analogien klar.
Kan man nå dertil gennem det lange seje træk? Ja det er det nuværende AGF et godt eksempel på. Kan man "snyde" sig vej dertil. Ja, det har Brøndby, FCN og FCM gjort. De to FC-klubber har sågar bevist at man trods en voldsom gearing godt kan få sammenhæng i økonomien.
Ideelt er AGF modellen den smukkeste, men den hurtige vej er utvilsomt sjovere.
Jeg er med på at det er at blæse og have mel i munden vi er ude i, men jeg tror ikke det kan være anderledes. Hvis man vil undgå for mange Diakithe og Iredale'er kræver det et seriøst scouting setup. Her har vi nærmest ikke udviklet os siden Lynge og anbefalinger fra agenter var afgørende for trupsammensætningen.
Vi har ikke ret mange penge at rutte med så vi skal dælme gerne bruge dem bedre. Og her er jeg enig i at vi gerne skal kunne lægge det ekstra for at få flere Widell og Jørgensen cases. Det er typisk lidt dyrere at hente i nærområdet men vi er bare markant bedre sikret hvad vi får for pengene.
Samme med Thomas Jørgensen i Viborg. Alle kunne se han var et kæmpe talent der bare var i overskud i FCK. Begge spillere kunne hentes for et par mil.
Greve ryger tilbage til Randers fra Brøndby. Onugkha ryger tilbage til Vejle. Nu ser vi Christian Sørensen der skal væk fra fcm. Vi er nødt til at kunne være med på at hente 1-2 af sådanne spillere i ny og næ for at få noget stabilitet ind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Bomholt må slå de andre af. Den kan vel ikke være længere.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 17:52Fuldstændig enig. Og jeg vil hellere have én god spiller end to middelmådige. Vi henter simpelthen stadigvæk for mange spillere der ikke er væsentligt bedre end de unge spillere vi kan supplere med fra ungdomsårgangene. Lige nu synes jeg f.eks. Bomholt får for lidt spilletid på bekostning af andre spillere der ikke er væsentligt bedre. Så hellere bruge de få penge vi har på lidt færre, men bedre spillere udefra, og bruge lidt flere fra egne rækker.Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 12:49Og så skal vi heller ikke være bange for at smide for lidt proven niveau. Altså man har jo vidst hvad man fik fra Rømer. Bundsolid superligaspiller. Hverken mere eller mindre.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 11:28Nu ved jeg ikke hvad Rømer får i Randers men jeg tvivler på at det er meget mere end hvad Diakhite får hos os jf. ovenstående. Så lige nøjagtigt her er det nok ikke budgettet men nærmere et ringe rekrutteringsarbejde der er udfordringen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:43Her er vi jo så tilgengæld enige. Jeg mener vi har hentet for billige, og dermed for dårlige spillere. Med så stram en lønstruktur, kan man ikke forvente at hente spillere der kan løfte et superligahold. Jeg er sikker på at en spiller som Andre Rømer ville være mere interesseret i at komme til AaB end Randers, men til den halve løn, nej vel?Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 10:24Og det er også okay at have den holdning og strategi. Så må man også bare acceptere at nedrykning er en yderst sandsynlig muligvis. Jeg havde hellere prioriteret resultaterne på banen først og så stille og roligt bygge alt det udenom op igen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:17
Det er jeg helt uenig i. Vi kan ikke få vendt klubbens økonomi gennem en spareøvelse. Jeg ser det ikke som noget negativt, at vi bruger så mange millioner til ansatte der ikke spiller fodbold. Der skal investeres massivt i markedsføring, så vi kan få forøget sponsorindtægterne. Dét er kilden til vores håbløse økonomi. Ligesom det er alfaomega, at vi har en velsmurt ungdomsafdeling der er leveringsdygtige i superligaprofiler.
Det er forøvrigt påfaldende at se sammenhængen mellem lønudgifter og placerimgen i tabellen for indeværende sæson. Hvis man tror man kan være med i det sjove slutspil på 1/3 af det gennemsnitlige top 6-budget, så kan man godt tro om! Man kan godt drille de store og liste sig med indimellem, men i det lange løb er analogien klar.
Kan man nå dertil gennem det lange seje træk? Ja det er det nuværende AGF et godt eksempel på. Kan man "snyde" sig vej dertil. Ja, det har Brøndby, FCN og FCM gjort. De to FC-klubber har sågar bevist at man trods en voldsom gearing godt kan få sammenhæng i økonomien.
Ideelt er AGF modellen den smukkeste, men den hurtige vej er utvilsomt sjovere.
Jeg er med på at det er at blæse og have mel i munden vi er ude i, men jeg tror ikke det kan være anderledes. Hvis man vil undgå for mange Diakithe og Iredale'er kræver det et seriøst scouting setup. Her har vi nærmest ikke udviklet os siden Lynge og anbefalinger fra agenter var afgørende for trupsammensætningen.
Vi har ikke ret mange penge at rutte med så vi skal dælme gerne bruge dem bedre. Og her er jeg enig i at vi gerne skal kunne lægge det ekstra for at få flere Widell og Jørgensen cases. Det er typisk lidt dyrere at hente i nærområdet men vi er bare markant bedre sikret hvad vi får for pengene.
Samme med Thomas Jørgensen i Viborg. Alle kunne se han var et kæmpe talent der bare var i overskud i FCK. Begge spillere kunne hentes for et par mil.
Greve ryger tilbage til Randers fra Brøndby. Onugkha ryger tilbage til Vejle. Nu ser vi Christian Sørensen der skal væk fra fcm. Vi er nødt til at kunne være med på at hente 1-2 af sådanne spillere i ny og næ for at få noget stabilitet ind.
Mener i øvrigt at vi er fuldstændig spændt ud ifht egne drenge nedefra.
Eller hvem kan der ellers hives op her og nu i stedet for nogle af de folk der er købt ind?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Altså en Valdemar Møller har da umiddelbart budt sig fint til for at give et eksempel.Kasper skrev: ↑8. apr 2025, 19:09Bomholt må slå de andre af. Den kan vel ikke være længere.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 17:52Fuldstændig enig. Og jeg vil hellere have én god spiller end to middelmådige. Vi henter simpelthen stadigvæk for mange spillere der ikke er væsentligt bedre end de unge spillere vi kan supplere med fra ungdomsårgangene. Lige nu synes jeg f.eks. Bomholt får for lidt spilletid på bekostning af andre spillere der ikke er væsentligt bedre. Så hellere bruge de få penge vi har på lidt færre, men bedre spillere udefra, og bruge lidt flere fra egne rækker.Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 12:49Og så skal vi heller ikke være bange for at smide for lidt proven niveau. Altså man har jo vidst hvad man fik fra Rømer. Bundsolid superligaspiller. Hverken mere eller mindre.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 11:28Nu ved jeg ikke hvad Rømer får i Randers men jeg tvivler på at det er meget mere end hvad Diakhite får hos os jf. ovenstående. Så lige nøjagtigt her er det nok ikke budgettet men nærmere et ringe rekrutteringsarbejde der er udfordringen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:43Her er vi jo så tilgengæld enige. Jeg mener vi har hentet for billige, og dermed for dårlige spillere. Med så stram en lønstruktur, kan man ikke forvente at hente spillere der kan løfte et superligahold. Jeg er sikker på at en spiller som Andre Rømer ville være mere interesseret i at komme til AaB end Randers, men til den halve løn, nej vel?
Eller hvem kan der ellers hives op her og nu i stedet for nogle af de folk der er købt ind?
Jeg er med på at vores u19 hold ikke er spækket med spillere der står og er ved at sparke døren ind til superligatruppen, omvendt må jeg også sige at vi har hentet nogle spillere ind, som har sendt nogle af vores unge spillere på bænken (eller hvor det nok var hensigten), uden at de har vist sig at være ret meget bedre. Jeg synes f.eks. ikke at Jimenez er bedre end Davidsen, nærmere tværtimod, og indtil videre synes jeg heller ikke at Aarøen har været berettiget en startplads over Bomholt. Ligeledes har Arnorsson vel været vores bedste venstreback nærmest siden han fik debut, selvom vi har hentet først Caballo og senere Marc Nielsen ind.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vi hentede lidt flere spillere ind med en kvalitet ala Jørgensen og Widell, og det er klart, at det er svært med de få penge vi har - så kan man hente lidt færre spillere, og dermed bruge lidt mere på de køb man så laver og få bedre kvalitet, så tror jeg vi ville få et bedre udbytte. Kunne man f.eks. have fået en væsentligt bedre 9'er hvis man havde undladt Aarøen og Seydel? Det er ikke mange af SSE22 signings der har gjort os bedre - de få der har, er nogle vi har betalt for (med undtagelse af Pudel, han er godt signet)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Langt fra men udviklen kom jo ikke snigende..RicoBR02 skrev: ↑8. apr 2025, 16:54Du har fået det som du gerne vil have det. Smukt...DenSataniskeHest skrev: ↑8. apr 2025, 16:42AaB er ikke en storklub, det tog blev misset for et årti eller mere siden. Økonomisk er AaB ikke fulgt med de andre og er nu en klub som ser op til Randers![]()
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg synes det er helt fair at Davidsen og Bomholt har været henvist til bænken.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 19:26Altså en Valdemar Møller har da umiddelbart budt sig fint til for at give et eksempel.Kasper skrev: ↑8. apr 2025, 19:09Bomholt må slå de andre af. Den kan vel ikke være længere.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 17:52Fuldstændig enig. Og jeg vil hellere have én god spiller end to middelmådige. Vi henter simpelthen stadigvæk for mange spillere der ikke er væsentligt bedre end de unge spillere vi kan supplere med fra ungdomsårgangene. Lige nu synes jeg f.eks. Bomholt får for lidt spilletid på bekostning af andre spillere der ikke er væsentligt bedre. Så hellere bruge de få penge vi har på lidt færre, men bedre spillere udefra, og bruge lidt flere fra egne rækker.Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 12:49Og så skal vi heller ikke være bange for at smide for lidt proven niveau. Altså man har jo vidst hvad man fik fra Rømer. Bundsolid superligaspiller. Hverken mere eller mindre.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 11:28Nu ved jeg ikke hvad Rømer får i Randers men jeg tvivler på at det er meget mere end hvad Diakhite får hos os jf. ovenstående. Så lige nøjagtigt her er det nok ikke budgettet men nærmere et ringe rekrutteringsarbejde der er udfordringen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:43
Her er vi jo så tilgengæld enige. Jeg mener vi har hentet for billige, og dermed for dårlige spillere. Med så stram en lønstruktur, kan man ikke forvente at hente spillere der kan løfte et superligahold. Jeg er sikker på at en spiller som Andre Rømer ville være mere interesseret i at komme til AaB end Randers, men til den halve løn, nej vel?
Jeg er med på at vores u19 hold ikke er spækket med spillere der står og er ved at sparke døren ind til superligatruppen, omvendt må jeg også sige at vi har hentet nogle spillere ind, som har sendt nogle af vores unge spillere på bænken (eller hvor det nok var hensigten), uden at de har vist sig at være ret meget bedre. Jeg synes f.eks. ikke at Jimenez er bedre end Davidsen, nærmere tværtimod, og indtil videre synes jeg heller ikke at Aarøen har været berettiget en startplads over Bomholt. Ligeledes har Arnorsson vel været vores bedste venstreback nærmest siden han fik debut, selvom vi har hentet først Caballo og senere Marc Nielsen ind.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vi hentede lidt flere spillere ind med en kvalitet ala Jørgensen og Widell, og det er klart, at det er svært med de få penge vi har - så kan man hente lidt færre spillere, og dermed bruge lidt mere på de køb man så laver og få bedre kvalitet, så tror jeg vi ville få et bedre udbytte. Kunne man f.eks. have fået en væsentligt bedre 9'er hvis man havde undladt Aarøen og Seydel? Det er ikke mange af SSE22 signings der har gjort os bedre - de få der har, er nogle vi har betalt for (med undtagelse af Pudel, han er godt signet)
Davidsen har haft en meget blandet sæson og har stadig meget at lære med bolden.
Bomholt kan jeg måske godt give dig ret i, men synes på den anden side heller ikke at han har haft helt det gennembrud som jeg havde håbet.
Regner med at begge kan blive profiler for os, men det skal komme over tid. Det er de færreste der kan springe direkte ind i superligaen og blive profiler.
Noel har været meget skadet og han havde selvfølgelig spillet meget mere, hvis ikke det var for hans perioder ude.
Valdemar Møller så ekstremt spændende i opstarten. Hans tid skal nok komme, det er vigtigt at han får meget spilletid hver eneste weekend.
Jeg ser ikke at der skulle være andre der på nuværende tidspunkt skulle være klar og slet ikke når vi allerede har mange andre unge på holdet.
Desuden er jeg ligeså ærgelig som dig over flere af sommerens handler, det må kunne gøres bedre.
Din vurdering er Aarøen synes jeg derimod er helt skæv. Synes han har spillet tre fornuftige kampe. FCN og FCK hjemme og senest ude mod Vejle. Ham skal vi nok få meget glæde af.
Det samme med Hernes.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Problemet er jo bare, at vi også skal have spillere nok og derfor må lønudgiften spredes ud.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 19:26Altså en Valdemar Møller har da umiddelbart budt sig fint til for at give et eksempel.Kasper skrev: ↑8. apr 2025, 19:09Bomholt må slå de andre af. Den kan vel ikke være længere.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 17:52Fuldstændig enig. Og jeg vil hellere have én god spiller end to middelmådige. Vi henter simpelthen stadigvæk for mange spillere der ikke er væsentligt bedre end de unge spillere vi kan supplere med fra ungdomsårgangene. Lige nu synes jeg f.eks. Bomholt får for lidt spilletid på bekostning af andre spillere der ikke er væsentligt bedre. Så hellere bruge de få penge vi har på lidt færre, men bedre spillere udefra, og bruge lidt flere fra egne rækker.Alexis skrev: ↑8. apr 2025, 12:49Og så skal vi heller ikke være bange for at smide for lidt proven niveau. Altså man har jo vidst hvad man fik fra Rømer. Bundsolid superligaspiller. Hverken mere eller mindre.Hanga skrev: ↑8. apr 2025, 11:28Nu ved jeg ikke hvad Rømer får i Randers men jeg tvivler på at det er meget mere end hvad Diakhite får hos os jf. ovenstående. Så lige nøjagtigt her er det nok ikke budgettet men nærmere et ringe rekrutteringsarbejde der er udfordringen.Sønderhof skrev: ↑8. apr 2025, 10:43
Her er vi jo så tilgengæld enige. Jeg mener vi har hentet for billige, og dermed for dårlige spillere. Med så stram en lønstruktur, kan man ikke forvente at hente spillere der kan løfte et superligahold. Jeg er sikker på at en spiller som Andre Rømer ville være mere interesseret i at komme til AaB end Randers, men til den halve løn, nej vel?
I efteråret så vi flere gange, at vi stod med håret i postkassen, hvis vi manglede en midtbanespiller. At vi kun havde fire spillere til tre midtbanepladser (Widell, Davidsen, Bomholt og Jimenez) var for lidt og Jasson er bare mere en kantspiller.
Læg dertil, at når vi spiller med så unge spillere som Bomholt og Davidsen f.eks., som både skal udvikle sig spillemæssigt og fysisk vil det give udsving og behov for at rotere. På den led synes jeg faktisk, at det er genialt at leje to unge spillere på et lidt højere niveau. De blokerer ikke pladsen mere end at Bommeren og Davidsen kan spille sig på og samtidig giver det en konkurrence situation, som bør komme alle til gode. Jeg ser det som en styrke, at AaB er en klub hvor du skal spille dig på og ikke bare får en plads som det nærmest var tilfældet med spiller som Magnus og Blåbjerg.
Mht. Jimenez har han heller ikke været så god, som jeg troede/håbede, men det er da også stadig en spiller der kan udvikle sig og komme efter det. Jeg har egentlig også stadig en fidus til at man kan findes guld på de store udenlandske klubbers reservehold som vi jo også har set med Pudel, men Jimenez og John viser nok også, hvor man skal være skarpere i scoutingen, hvis de skal være brugbare lige nu og her.
Alle virker i øvrigt til at have glemt at vi fandt spillere som Jeppe Curth og Michael Jakobsen på andenholdene i Feyenoord og PSV.
RAUS RAUS SSE!
- YentotreKaffe
- 2. div

Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det
. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
Nu må vi se hvad de gør med de penge der er tjent på salg, og om de kan bruges til at få hentet dem ind der skal hjælpe os, selv et køb på et par millioner kan man få noget mere interessant, der kan udvikles på. Sommervinduet fik man sådan set pænt ind for 0 kroner, med især Pudel og Müller, John og Jimenez kan der godt udvikles på også. Men der er behov for at man kan købe flere talenter også, som vi gjorde med Widell, og Makolli (der faktisk har haft gode indhop).
Nu må vi se hvad de gør med de penge der er tjent på salg, og om de kan bruges til at få hentet dem ind der skal hjælpe os, selv et køb på et par millioner kan man få noget mere interessant, der kan udvikles på. Sommervinduet fik man sådan set pænt ind for 0 kroner, med især Pudel og Müller, John og Jimenez kan der godt udvikles på også. Men der er behov for at man kan købe flere talenter også, som vi gjorde med Widell, og Makolli (der faktisk har haft gode indhop).
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videreYentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:05Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
Men det kræver også at vi får hentet lidt flere Widell, Pudel, Müller, Jørgensen. 2 af dem blev købt for 2 mio kroner. Men lad os lige få spillet os fri fra nedrykning, gør vi det, er der behov for investeringer af bare nogle af de penge vi har solgt for. Og kan der komme andre investorer ind, så er de da velkommen, hvis det kan speede udviklingen op.
-
R Rosenberg
- Allstar

Helt enig, der er alfa og omega. Omend jeg mener, at vi bør stræbe endnu højere end Pudel, selvom jeg virkelig godt kan lide ham og hans mindset.Gentleman Finn skrev: ↑15. apr 2025, 10:42Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videreYentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:05Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
Men det kræver også at vi får hentet lidt flere Widell, Pudel, Müller, Jørgensen. 2 af dem blev købt for 2 mio kroner. Men lad os lige få spillet os fri fra nedrykning, gør vi det, er der behov for investeringer af bare nogle af de penge vi har solgt for. Og kan der komme andre investorer ind, så er de da velkommen, hvis det kan speede udviklingen op.
Ædruelighedens stemme
Det er lidt sjovt det I siger med at ændre strategi for det er jeg faktisk helt uenig i. Jeg synes grundlæggende det med en defineret spillestil og hente ungt til den er godt. Det tror jeg på vi kan udvikle en forretning på. Det man dog bør gøre er selvfølgelig at skabe nogle økonomiske forudsætninger så det kan gøres på en højere hylde og vi derved kan have et stærkere hold. Jeg ser nærmere vi har brug for flere muskler til at udvikle strategien end at vi har brug for en anden strategi.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 11:26Helt enig, der er alfa og omega. Omend jeg mener, at vi bør stræbe endnu højere end Pudel, selvom jeg virkelig godt kan lide ham og hans mindset.Gentleman Finn skrev: ↑15. apr 2025, 10:42Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videreYentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:05Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
De dårlige spillere vi har er jo også et udtryk for de penge man har at bruge selvom nogen af dem så derudover ser fejlcastede ud.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kommer jo helt an på, hvad man (og ikke mindst fanbasen) vil.Jakobsen skrev: ↑15. apr 2025, 14:32Det er lidt sjovt det I siger med at ændre strategi for det er jeg faktisk helt uenig i. Jeg synes grundlæggende det med en defineret spillestil og hente ungt til den er godt. Det tror jeg på vi kan udvikle en forretning på. Det man dog bør gøre er selvfølgelig at skabe nogle økonomiske forudsætninger så det kan gøres på en højere hylde og vi derved kan have et stærkere hold. Jeg ser nærmere vi har brug for flere muskler til at udvikle strategien end at vi har brug for en anden strategi.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 11:26Helt enig, der er alfa og omega. Omend jeg mener, at vi bør stræbe endnu højere end Pudel, selvom jeg virkelig godt kan lide ham og hans mindset.Gentleman Finn skrev: ↑15. apr 2025, 10:42Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videreYentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:05Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
De dårlige spillere vi har er jo også et udtryk for de penge man har at bruge selvom nogen af dem så derudover ser fejlcastede ud.
Vil man være et hold, der stræber efter det højeste i form af mesterskaber, pokaltitler og årlig europæisk deltagelse.
Eller vil man være et hold, hvor man udvikler spillere og sælger dyrt, men ellers ikke går så meget op i stillingen.
Som sidstnævnte er Farum jo det bedste eksempel. De laver gigantiske salg, men de er jo ingenlunde en magtfaktor I dansk fodbold. De er der bare.
Jeg ved godt, hvad jeg ville synes, er mest interessant som fan.
Ædruelighedens stemme
Altså Farum har gjort det meget bedre end AaB de sidste 10 år - siger det bare. AaB har cyklet rundt i en selvforståelse der er kommet længere og længere fra virkeligheden og med en kontinuerig negativ udvikling. Sådan ønskede ingen af os det ville gå, men det er nu en gang der hvor vi er.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 16:32Det kommer jo helt an på, hvad man (og ikke mindst fanbasen) vil.Jakobsen skrev: ↑15. apr 2025, 14:32Det er lidt sjovt det I siger med at ændre strategi for det er jeg faktisk helt uenig i. Jeg synes grundlæggende det med en defineret spillestil og hente ungt til den er godt. Det tror jeg på vi kan udvikle en forretning på. Det man dog bør gøre er selvfølgelig at skabe nogle økonomiske forudsætninger så det kan gøres på en højere hylde og vi derved kan have et stærkere hold. Jeg ser nærmere vi har brug for flere muskler til at udvikle strategien end at vi har brug for en anden strategi.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 11:26Helt enig, der er alfa og omega. Omend jeg mener, at vi bør stræbe endnu højere end Pudel, selvom jeg virkelig godt kan lide ham og hans mindset.Gentleman Finn skrev: ↑15. apr 2025, 10:42Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videreYentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:05Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
Vil man være et hold, der stræber efter det højeste i form af mesterskaber, pokaltitler og årlig europæisk deltagelse.
Eller vil man være et hold, hvor man udvikler spillere og sælger dyrt, men ellers ikke går så meget op i stillingen.
Som sidstnævnte er Farum jo det bedste eksempel. De laver gigantiske salg, men de er jo ingenlunde en magtfaktor I dansk fodbold. De er der bare.
Du skriver "Vil man være et hold, der stræber efter det højeste i form af mesterskaber, pokaltitler og årlig europæisk deltagelse."
Ret beset har AaB aldrig været sådan en klub udover i nogle fans's hoveder og med den økonomi der er nu er det ikke noget vi kan stræbe efter på den korte bane. Medmindre der kommer nogen med den magiske kiste med mange penge er eneste vej derhen at bygge og udvikle en fodboldforretning. Lige nu er vi desværre blevet bragt et sted som bedst kan sammenlignes med slut-firserne/start-halvfemserne, hvor det handler om at få gjort AaB til en etableret Superligaklub igen.
Kan i øvrigt ikke se hvorfor strategien skal ligges efter hvad fansene vil. Der er der ret delte meninger om så det er alt for difust: Selvfølgelig er der nogle åbenlyse fejl man som ledelse ikke skal gøre, men vi er langt bedre tjent med nogle rationelle ledere står for strategien end nogle fans med komplet urealistiske forventninger uden hold i virkelighedens økonomi.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Fordi uden fans ingen fodbold. Sammenlign gerne med Farum igen.Jakobsen skrev: ↑16. apr 2025, 10:04Altså Farum har gjort det meget bedre end AaB de sidste 10 år - siger det bare. AaB har cyklet rundt i en selvforståelse der er kommet længere og længere fra virkeligheden og med en kontinuerig negativ udvikling. Sådan ønskede ingen af os det ville gå, men det er nu en gang der hvor vi er.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 16:32Det kommer jo helt an på, hvad man (og ikke mindst fanbasen) vil.Jakobsen skrev: ↑15. apr 2025, 14:32Det er lidt sjovt det I siger med at ændre strategi for det er jeg faktisk helt uenig i. Jeg synes grundlæggende det med en defineret spillestil og hente ungt til den er godt. Det tror jeg på vi kan udvikle en forretning på. Det man dog bør gøre er selvfølgelig at skabe nogle økonomiske forudsætninger så det kan gøres på en højere hylde og vi derved kan have et stærkere hold. Jeg ser nærmere vi har brug for flere muskler til at udvikle strategien end at vi har brug for en anden strategi.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 11:26Helt enig, der er alfa og omega. Omend jeg mener, at vi bør stræbe endnu højere end Pudel, selvom jeg virkelig godt kan lide ham og hans mindset.Gentleman Finn skrev: ↑15. apr 2025, 10:42Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videreYentotreKaffe skrev: ↑15. apr 2025, 10:05Nu er sæsonen ikke over og vi er ikke reddet endnu, og det er (naturligvis) alt for tidligt at snakke om det. Men der har været enkelte rygter om at tyskerne (henover foråret), er ude og lede efter investorer, til at hjælpe med deres strategi.
Du skriver "Vil man være et hold, der stræber efter det højeste i form af mesterskaber, pokaltitler og årlig europæisk deltagelse."
Ret beset har AaB aldrig været sådan en klub udover i nogle fans's hoveder og med den økonomi der er nu er det ikke noget vi kan stræbe efter på den korte bane. Medmindre der kommer nogen med den magiske kiste med mange penge er eneste vej derhen at bygge og udvikle en fodboldforretning. Lige nu er vi desværre blevet bragt et sted som bedst kan sammenlignes med slut-firserne/start-halvfemserne, hvor det handler om at få gjort AaB til en etableret Superligaklub igen.
Kan i øvrigt ikke se hvorfor strategien skal ligges efter hvad fansene vil. Der er der ret delte meninger om så det er alt for difust: Selvfølgelig er der nogle åbenlyse fejl man som ledelse ikke skal gøre, men vi er langt bedre tjent med nogle rationelle ledere står for strategien end nogle fans med komplet urealistiske forventninger uden hold i virkelighedens økonomi.
Og jovist har Farum klaret sig bedre end os de seneste 10 år. Det har de fleste. Men det gør dem jo ikke mindre ligegyldige.
Hvis man beder 1000 mennesker nævne de 12 superligaklubber, vil 986 af dem glemme Farum.
Ædruelighedens stemme
Jeg tror bare ikke rigtigt på det er Farums sportslige strategi der er problemet her. BIF/fCK tager jo bare de fleste tilskuere på Sjælland og så må Lyngby/FCN slås om resten. Lyngby har et snit på 600 tilskuere mere pr kamp og det kan da sikkert tilskrives de er en ældre klub, men det er jo heller fordi Lyngby er vadet i triumfer eller er voldsomt foran Farum på tilskuere. Lyngby er også en klub med mange strategiskift så deres højere snit kan ikke tilskrives strategi. Farums snit skyldes da mere at man ligger et sted, hvor andre spillere sidder på markedet og så helt sikkert også at det ikke er noget man har i prioriteret det som klub. AaB derimod prioriterer jo fansene højt og bakker fanscenen op.R Rosenberg skrev: ↑16. apr 2025, 10:44Fordi uden fans ingen fodbold. Sammenlign gerne med Farum igen.Jakobsen skrev: ↑16. apr 2025, 10:04Altså Farum har gjort det meget bedre end AaB de sidste 10 år - siger det bare. AaB har cyklet rundt i en selvforståelse der er kommet længere og længere fra virkeligheden og med en kontinuerig negativ udvikling. Sådan ønskede ingen af os det ville gå, men det er nu en gang der hvor vi er.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 16:32Det kommer jo helt an på, hvad man (og ikke mindst fanbasen) vil.Jakobsen skrev: ↑15. apr 2025, 14:32Det er lidt sjovt det I siger med at ændre strategi for det er jeg faktisk helt uenig i. Jeg synes grundlæggende det med en defineret spillestil og hente ungt til den er godt. Det tror jeg på vi kan udvikle en forretning på. Det man dog bør gøre er selvfølgelig at skabe nogle økonomiske forudsætninger så det kan gøres på en højere hylde og vi derved kan have et stærkere hold. Jeg ser nærmere vi har brug for flere muskler til at udvikle strategien end at vi har brug for en anden strategi.R Rosenberg skrev: ↑15. apr 2025, 11:26Helt enig, der er alfa og omega. Omend jeg mener, at vi bør stræbe endnu højere end Pudel, selvom jeg virkelig godt kan lide ham og hans mindset.Gentleman Finn skrev: ↑15. apr 2025, 10:42
Enig, overlever vi, skal vi gentænke strategien, men alle vidste at den her sæson bliver afgørende i planerne. Overlever vi er der en mulighed for at stabilisere os og bygge videre
Og jovist har Farum klaret sig bedre end os de seneste 10 år. Det har de fleste. Men det gør dem jo ikke mindre ligegyldige.
Hvis man beder 1000 mennesker nævne de 12 superligaklubber, vil 986 af dem glemme Farum.
RAUS RAUS SSE!
Forskellen er at Lyngby først og fremmest eksisterer for at vinde fodboldkampe og titler, mens FCN eksisterer som et attraktivt udstillingsvindue for nogle af skandinaviens og Ghanas største talenter. Eventuel sportslig succes er en bonus, ikke et succeskriterie i sig selvJakobsen skrev: ↑16. apr 2025, 12:07Jeg tror bare ikke rigtigt på det er Farums sportslige strategi der er problemet her. BIF/fCK tager jo bare de fleste tilskuere på Sjælland og så må Lyngby/FCN slås om resten. Lyngby har et snit på 600 tilskuere mere pr kamp og det kan da sikkert tilskrives de er en ældre klub, men det er jo heller fordi Lyngby er vadet i triumfer eller er voldsomt foran Farum på tilskuere. Lyngby er også en klub med mange strategiskift så deres højere snit kan ikke tilskrives strategi. Farums snit skyldes da mere at man ligger et sted, hvor andre spillere sidder på markedet og så helt sikkert også at det ikke er noget man har i prioriteret det som klub. AaB derimod prioriterer jo fansene højt og bakker fanscenen op.
Det er da fedt nok at ens klub kan sælge spillere for langt over 100 millioner, men hvor det FCM eller FCK er et redskab til at udvikle klubben yderligere (i hvert fald i teorien), er det for FCN selve målet. Det er ikke særlig engagerede som fodboldfan. Personligt vil jeg hellere have oplevelser ala 2014-sæsonen, end en markant højere salgspris og kommende PL-spillere på holdet i bytte for eks. en 5. plads. Sådan tror jeg slet ikke man har det i Farum.
At jeg så er dødmisundelig på deres akademi og evne til at udvikle spillere fra nær og fjern, er en helt anden sag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg synes I tegner et modsætningsforhold der ikke behøves være der. Jeg ser en stærk og klar strategi som forudsætningen for at skabe en sportsligt stærkere klub og at vi kan komme til at opleve 2014 igen.jonas386 skrev: ↑16. apr 2025, 12:29Forskellen er at Lyngby først og fremmest eksisterer for at vinde fodboldkampe og titler, mens FCN eksisterer som et attraktivt udstillingsvindue for nogle af skandinaviens og Ghanas største talenter. Eventuel sportslig succes er en bonus, ikke et succeskriterie i sig selvJakobsen skrev: ↑16. apr 2025, 12:07Jeg tror bare ikke rigtigt på det er Farums sportslige strategi der er problemet her. BIF/fCK tager jo bare de fleste tilskuere på Sjælland og så må Lyngby/FCN slås om resten. Lyngby har et snit på 600 tilskuere mere pr kamp og det kan da sikkert tilskrives de er en ældre klub, men det er jo heller fordi Lyngby er vadet i triumfer eller er voldsomt foran Farum på tilskuere. Lyngby er også en klub med mange strategiskift så deres højere snit kan ikke tilskrives strategi. Farums snit skyldes da mere at man ligger et sted, hvor andre spillere sidder på markedet og så helt sikkert også at det ikke er noget man har i prioriteret det som klub. AaB derimod prioriterer jo fansene højt og bakker fanscenen op.
Det er da fedt nok at ens klub kan sælge spillere for langt over 100 millioner, men hvor det FCM eller FCK er et redskab til at udvikle klubben yderligere (i hvert fald i teorien), er det for FCN selve målet. Det er ikke særlig engagerede som fodboldfan. Personligt vil jeg hellere have oplevelser ala 2014-sæsonen, end en markant højere salgspris og kommende PL-spillere på holdet i bytte for eks. en 5. plads. Sådan tror jeg slet ikke man har det i Farum.
At jeg så er dødmisundelig på deres akademi og evne til at udvikle spillere fra nær og fjern, er en helt anden sag.
Ledelsen har i øvrigt udtalt, at de ønsker at holde spillerne i længere tid fremfor bare at sælge. Transfer vil i øvrigt altid være en forudsætning i fodbold og derfor er det fint med mig vi bliver bedre der så længe hver transferindtægt bruges på at styrke AaB. På den korte bane har vi nok solgt Widell og Otoa lidt tidligt, men det er jo 1) et vilkår med vores nuværende økonomi og 2) et generelt vilkår i moderne fodbold. FCK f.eks. må jo også sælge meget hurtigere end tidligere.
RAUS RAUS SSE!
Jeg snakker udelukkende om strategien i FCN her. Min pointe er sådan set bare, at selvom spillere som Kusk, Thomsen, Dalsgaard etc. endte med at gå for perbernødder - også ift datidens priser - så ville jeg aldrig bytte mesterskabet, pokaltriumfen og europapræstationerne for at de pågældende spillere kunne være blevet solgt for +30.Jakobsen skrev: ↑16. apr 2025, 13:11Jeg synes I tegner et modsætningsforhold der ikke behøves være der. Jeg ser en stærk og klar strategi som forudsætningen for at skabe en sportsligt stærkere klub og at vi kan komme til at opleve 2014 igen.jonas386 skrev: ↑16. apr 2025, 12:29Forskellen er at Lyngby først og fremmest eksisterer for at vinde fodboldkampe og titler, mens FCN eksisterer som et attraktivt udstillingsvindue for nogle af skandinaviens og Ghanas største talenter. Eventuel sportslig succes er en bonus, ikke et succeskriterie i sig selvJakobsen skrev: ↑16. apr 2025, 12:07Jeg tror bare ikke rigtigt på det er Farums sportslige strategi der er problemet her. BIF/fCK tager jo bare de fleste tilskuere på Sjælland og så må Lyngby/FCN slås om resten. Lyngby har et snit på 600 tilskuere mere pr kamp og det kan da sikkert tilskrives de er en ældre klub, men det er jo heller fordi Lyngby er vadet i triumfer eller er voldsomt foran Farum på tilskuere. Lyngby er også en klub med mange strategiskift så deres højere snit kan ikke tilskrives strategi. Farums snit skyldes da mere at man ligger et sted, hvor andre spillere sidder på markedet og så helt sikkert også at det ikke er noget man har i prioriteret det som klub. AaB derimod prioriterer jo fansene højt og bakker fanscenen op.
Ledelsen har i øvrigt udtalt, at de ønsker at holde spillerne i længere tid fremfor bare at sælge. Transfer vil i øvrigt altid være en forudsætning i fodbold og derfor er det fint med mig vi bliver bedre der så længe hver transferindtægt bruges på at styrke AaB. På den korte bane har vi nok solgt Widell og Otoa lidt tidligt, men det er jo 1) et vilkår med vores nuværende økonomi og 2) et generelt vilkår i moderne fodbold. FCK f.eks. må jo også sælge meget hurtigere end tidligere.
Det er ikke fordi jeg tænker FCN vil brokke sig over et mesterskab, men selvom de har midlerne til at skabe et konkurrencedygtigt hold, vil de ikke bytte det for talentmaskinen og de helt absurde overskud de har præsteret på transferfronten. For AaB, Lyngby osv. er spillersalg et middel til at opnå sportslig udvikling - ligesom salgene af Otoa og Widell forhåbentligt er det - men sådan er det ikke i FCN. Spillersalg i +150 mio. klassen, er groft sagt deres mesterskaber og pokaltitler. Som "neutral" ift. FCN er det da interessant at følge med i, når de endnu engang hiver en 18-årig ghaneser til danmark med world beater potentiale, eller at de lykkedes med at udvikle store skandinaviske talenter til deres potentiale, det er bare svært at forelske sig i for alvor.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Vi døjer måske med at finde helt ud af, hvad det er SSE reelt set vil, og uenighederne de mange forskellige opfattelser heraf imellem vil uundgåeligt nok fortsætte en rum tid endnu, men jeg kan garantere for, at FCN'ere også har deres problemer med at finde ud af, hvad klubben egentlig vil (selvom deres problemer nok er luksusproblemer ift vores).
Selvom FCN skovler penge ind på det ene imponerende salg efter det andet, har den nye ledelse i klubben netop gennemført to større fyringsrunder primært udenfor kridtstregerne (ligesom den storstilede flytning til Hillerød er afblæst). Dette afstedkommet af, at ledelsen vil have en klub, der er økonomisk bæredygtig UDEN spillersag (hvor mange klubber er egentlig det ?)
Det virker for mig, og de FCN'ere jeg kender rigtig godt, jo dybt godnat, da de jo, sammen med FCM, vel er dem der poster flest penge i akademiet, og får denne investering forrentet på ganske imponerende vis
Selvom FCN skovler penge ind på det ene imponerende salg efter det andet, har den nye ledelse i klubben netop gennemført to større fyringsrunder primært udenfor kridtstregerne (ligesom den storstilede flytning til Hillerød er afblæst). Dette afstedkommet af, at ledelsen vil have en klub, der er økonomisk bæredygtig UDEN spillersag (hvor mange klubber er egentlig det ?)
Det virker for mig, og de FCN'ere jeg kender rigtig godt, jo dybt godnat, da de jo, sammen med FCM, vel er dem der poster flest penge i akademiet, og får denne investering forrentet på ganske imponerende vis
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"