AaB - Sønderjyske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

AaB - Sønderjyske

Indlæg af 634 » 19. apr 2025, 08:44

Det vil altid være sådan at fodbold kampe vindes af forsvaret og angrebet viser sejrens størrelse.
Jeg er godt nok i tvivl om kampens udfald, mange skriver om to 3-0 sejre i grundspillet, og Sønderjyske ligger godt til AaB, men det handler nok mest om at AaB i de to kampe havde scoret 1-0 førings målet som kampafgørende handling. Det kan sagtens være at Sønderjyske finder uafgjort tilfredsstillende. De bevarer tre points føring og bedre målscore end AaB, og de to andre er en del point efter med en håndfuld kampe tilbage, men de vil selvfølgelig også afgøre nedryknings striden med sejr til dem.
Jeg mener vi skal kigge efter præstation mod Vejle i de sidste 6 kampe, med to sekser og offensive backs, og så håber jeg på maksimalt spilletid til Pudel og Hernes samt turde bruge Makolli. Kasper Jørgensen og Kramer er i karantæne ved næste kort.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2025, 10:32

Denne kamp skal give 3 points. Ingen undskyldninger osv.

Jeg tror ikke på en sejr, da vi ligner et umodent u19 hold. Tror vi rykker ned, da bundniveauet er for lavt, og vi har ikke skarpheden i begge felter.
Det er ikke for at være negativ, men jeg bliver meget overrasket, såfremt vi spiller en god kamp.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. apr 2025, 11:08

Det er en ufatteligt vigtigt kamp med max pres på - alt andet end en sejr vil unægtelig fortælle at vi er i en dyb krise på det mest kritiske tidspunkt. Omvendt kan en sejr virkelig give os både det pointmæssige og mentale boost vi skal bruge, især hvis Viborg og Silkeborg samtidig gør deres arbejde. Vi har brug for en succes og en sejr og vi får ikke bedre mulighed for det end i denne kamp, men hvis vi er tynget af presset, hvilket det virkelig har set ud til at vi er, så kan det blive en vanskelig kamp for os. Vi skal huske at vi i de indbyrdes kampe mod Sønderjyske har været det bedste hold, men det kræver at vi går ud og spiller med lidt mod og holder fast i det vi egentlig gerne vil, fremfor at grave os ned og blive passive.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 19. apr 2025, 11:37

FIDEL skrev:
19. apr 2025, 10:32
Det er ikke for at være negativ
okay der narrede du godt nok mig :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. apr 2025, 11:53

FIDEL skrev:
Denne kamp skal give 3 points. Ingen undskyldninger osv.

Jeg tror ikke på en sejr, da vi ligner et umodent u19 hold. Tror vi rykker ned, da bundniveauet er for lavt, og vi har ikke skarpheden i begge felter.
Det er ikke for at være negativ, men jeg bliver meget overrasket, såfremt vi spiller en god kamp.
Realistisk tilgang. Jeg ser det samme. Haderslev har pil opad lige pt (9/12 i slutspil), mens AaB's pil nedad vel knap kan blive kraftigere (2/12, som er hentet mod de to, der pt ligger på dumpe-pladserne, og som begge i øvrigt pressede os max i bund).

Jeg tager med kyshånd imod 3 point til os, Viborg og Silkeborg, men jeg tvivler pænt på, at vi gør vores del.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2025, 12:19

san skrev:
19. apr 2025, 11:37
FIDEL skrev:
Det er ikke for at være negativ
okay der narrede du godt nok mig :aabfan:
Det eneste positive pt. er vel, at der kan komme en trodsreaktion fra holdet... Vi er bare ekstremt uskarpe.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. apr 2025, 12:35

Vi slår dem med +2 igen.
Tror på en fantastisk aften og jeg drømmer gerne stort og siger at vi rammer et fantastisk niveau + Lyngby og Vejle vinder ikke.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. apr 2025, 13:41

Det skal være 3 point
Jeg tør dog godt være negativ for som jeg ser bund 4 så oplever jeg AaB som det eneste hold uden en præcis gameplan -
Det virker ikke til at der helt simpelt er et koncept

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 19. apr 2025, 13:50

Torsdagens kampe var en gave til os. Kan vi slå Sønderjyske for 3. gang , så kan vi stå med 7 point ned til stregen, med 15 point tilbage at spille om, og hvor de næste 2 kampe er Vejle hjemme og Sønderjyske ude. Det er altså en must win kamp, hvor vi skal turde angribe på dem, som vi gjorde tidligere i sæsonen. Silkeborg kampen var en taktisk brøler og den skal spillerne slette fra hukommelsen hurtigst muligt, ingen passivitet, ud og udfordre dem, de kommer deruodver med 3. kamp på 7 dage

Viljen er der, nu vil jeg se kynisme fra os, skub brystkassen frem og vind den kamp.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 19. apr 2025, 14:12

Hvis vi ellers angriber kampen, så har vi set bedst ud imod Sønderjyske, så er jeg er optimistisk. Vi skal gøre vores bedste spillere gode, de har forudsætningerne i den her kamp. Tager vi kampen og angriber på dem, så kan vi også skabe noget. Vi skal sparke nogle mål ind på dem og køre på, lad være med at blive passive, vi vil se glæde og sejr i morgen

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 19. apr 2025, 14:43

Vi har bare godt styr på Sønderjyske, hvis de spiller med 10 mand fra det 7. minut

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. apr 2025, 15:00

YentotreKaffe skrev:
19. apr 2025, 14:12
Hvis vi ellers angriber kampen, så har vi set bedst ud imod Sønderjyske, så er jeg er optimistisk. Vi skal gøre vores bedste spillere gode, de har forudsætningerne i den her kamp. Tager vi kampen og angriber på dem, så kan vi også skabe noget. Vi skal sparke nogle mål ind på dem og køre på, lad være med at blive passive, vi vil se glæde og sejr i morgen
Har svært ved at se, vi kan konkludere ret meget ud fra de foregående indbyrdes opgør. Kampen hjemme mod dem i efteråret husker jeg som en solid sejr, men kampen i Haderslev bar tydeligt præg af, at vi var i overtal i hele kampen.

Sønderjyske har pil op, og det har vi ikke. Jeg håber, spillerne kommer ud og leverer noget helt andet end det, vi har set hele foråret. Vi har brug for den sejr, men jeg ser klart Sønderjyske som favoritter.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. apr 2025, 15:59

Jeg synes den her kamp er svær at regne ud. På den ene side har vi virkelig godt styr på Sønderjyske og har ikke tabt point til dem i den her sæson endnu. På den anden side så ligner vi p.t. et såret dyr, der bare ligger på savannen omringet af rovdyr der er klar til at hoppe på os. Spørgsmålet er så om Sønderjyske også bare er en sølle gazelleunge eller om de er løven der er på jagt.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 19. apr 2025, 16:20

Der er mange der snakker om vi har godt styr på sønderjyske, og det er jeg ikke enig i. Vi fik tidlig mål, og rødt kort i den anden, som gjorde AaB kunen angribe kampen på deres præmisser. Jeg tror det bliver en svær kamp, hvor tilfældigheder kommer til at afgøre det. Så håber jeg bare det går vores vej. Med de afbrændere MJ har haft, de sidste par kampe, så mangler vi han stepper op. Vi havde haft 4 poiint mere hvis han var spark i de 2 afgørende auktioner.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 19. apr 2025, 17:04

Müller

Makolli - Kramer - Pudel

Kasper J - Travis - Widell - Bomholt

John - Mathias J - Ross

Let’s go :aabfan:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. apr 2025, 17:40

DenSataniskeHest skrev:
19. apr 2025, 16:20
Der er mange der snakker om vi har godt styr på sønderjyske, og det er jeg ikke enig i. Vi fik tidlig mål, og rødt kort i den anden, som gjorde AaB kunen angribe kampen på deres præmisser. Jeg tror det bliver en svær kamp, hvor tilfældigheder kommer til at afgøre det. Så håber jeg bare det går vores vej. Med de afbrændere MJ har haft, de sidste par kampe, så mangler vi han stepper op. Vi havde haft 4 poiint mere hvis han var spark i de 2 afgørende auktioner.
Er heller ikke sikker på, vi skulle have et særligt godt tag i Sønderjyske. Og ja, MJ må gerne finde træfsikkerheden frem - men de andre spillere må også gerne begynde at sparke bolden i mål.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. apr 2025, 17:44

No Pudel - No party
To seneste kampe med Pudel: 2 point og 3-3 i målscore.
Seneste to uden Pudel: 0 point og 0-8..

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. apr 2025, 17:45

troelsh skrev:
19. apr 2025, 17:04
Müller

Makolli - Kramer - Pudel

John - Mathias J - Ross

Slet ikke dumt tænkt faktisk.
Jeg kunne sagtens se noget spændende i 3-4-2-1 / 3-4-3 og Bomholt som
Wing back er bestemt ikke uinteressant , tror han er bedre som offensiv taktstok men interessant - den havde jeg ikke tænkt.
Kunne nu godt se Isak fremfor kelvin fordi Isak netop er dygtig i de små rum men meget enig i tankerne

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 19. apr 2025, 19:16

baresi skrev:
19. apr 2025, 17:45
troelsh skrev:
19. apr 2025, 17:04
Müller

Makolli - Kramer - Pudel

John - Mathias J - Ross

Slet ikke dumt tænkt faktisk.
Jeg kunne sagtens se noget spændende i 3-4-2-1 / 3-4-3 og Bomholt som
Wing back er bestemt ikke uinteressant , tror han er bedre som offensiv taktstok men interessant - den havde jeg ikke tænkt.
Kunne nu godt se Isak fremfor kelvin fordi Isak netop er dygtig i de små rum men meget enig i tankerne
Ja han har stort løbepensum, også kunne det være rart at få en venstrebenet derover. Det bliver aldrig godt med Bruus i den venstreside, der kommer intet offensivt fra ham.
Isak er også en mulighed oppe foran, men tror godt vi kunne bruge Kelvins fart.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. apr 2025, 22:05

Der skal under ingen omstændigheder til at skiftes om til en 5 back kæde. Der har været alt for meget uro i forvejen. Vi skal spille som i de to forrige kampe mod Sønderjyske, så må det briste eller bære.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar