AaB - Sønderjyske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Funky » 20. apr 2025, 19:03

Farvel til Menno van Damme. Du blev svigtet af dit eget lettere naive system, det manglende blik for, hvor meget de defensive advarselslamper blinkede efter vinterpausen, og dine bærende spillere. I dag eksemplificeret ved Widell mest af alle. Ja, endnu mere end Kasper Jørgensen. Widell var komplet horribel og gav også et mål væk på elendig opdækning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Bisgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af Bisgaard » 20. apr 2025, 19:04

Taber IGEN på håbløse individuelle fejl. Det falder tilbage på en trup med manglende kvalitet.
Kom nu igang AaB!!!

Olev74
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Olev74 » 20. apr 2025, 19:05

Forza skrev:
20. apr 2025, 18:55
Jeg kan slet ikke huske hvordan det føles at se en skabt chance på et hjørne. Fuldstændig spild af tid for os.
Ross og MJs dobbeltchance?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 20. apr 2025, 19:06

Vi kommer ikke til at overleve når vi giver så sindsygt mange chancer og mål væk, og det er satme svært at vinde når man skal op og lave 3, 4 eller 5 mål for at vinde.
Menno formår ikke at addressere forsvars problemet, så det må efterhånden betyde en fyring.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. apr 2025, 19:10

Bjarne er grædefærdig, Helenius er bitter, Ross ser ligeglad ud/fatter intet, Menno er færdig.

At lukke 3 idiotiske mål ind mod Sønderjyske på hjemmebane peger kun én retning.

AaB er færdig i dansk fodbold. En historisk klub, der har retning mod glemmebøgerne som flere andre. Dog er jeg glad for, at jeg fik alle oplevelserne fra firserne og frem til derouten begyndte efter the Double. Nu til grin og vanæret. Ydmyget og taberagtig.

Jeg tror ikke på, at man kan rejse sig fra endnu en nedrykning, hverken på banen eller økonomisk. Opbakningen bliver nok også i den sparsomme ende.
Ædruelighedens stemme

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 20. apr 2025, 19:10

Menno skal ud lige nu

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 20. apr 2025, 19:11

Det er også vanvittigt at der står 2-0 efter 30 minutter. Men forskellen er at Sønderjyske bare hakker den ind.

Vi får en sidste chance for at spille os fri næste runde mod Vejle, men reelt set skal vi nok have 2 sejre i streg og resultater der går vores vej for at vi skal have en chance for at vi ikke bliver hevet med ned i hundekampen de sidste 2 runder.

Eneste positive indslag var vel Helenius, han kom ind med noget pondus! Start med ham næste kamp

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. apr 2025, 19:13

troelsh skrev:
20. apr 2025, 19:06
Vi kommer ikke til at overleve når vi giver så sindsygt mange chancer og mål væk, og det er satme svært at vinde når man skal op og lave 3, 4 eller 5 mål for at vinde.
Menno formår ikke at addressere forsvars problemet, så det må efterhånden betyde en fyring.
Menno har ikke indført et koncept
Punktum.
Der er nogen stil
Intet koncept
Ikke en base
Der er intet der tyder på overlevelse overhovedet.
Han snakker og snakker og snakker om underholdning, vertikalt - family feeling, direkte bl.a. bl.a. bl.a.
spillerne render rundt uden ide
Vores offensiv består af spil ud til Kasper j der slår indlæg
Der er ikke andet forsvaret sejler rundt
Det fungerer overhovedet ikkke
Menno skal ud - han er ikke kompetent til det her
Spillerne er for dårlige JA men Menno ændrer ingenting

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 20. apr 2025, 19:16

For helvede en freak kamp, alt hvad der kan gå galt, går også galt i øjeblikket

Hvordan kan vi stadig brænde så mange chancer?

Også de personlige fejl, som begås af flere og flere i hver kamp. Jasson, Kasper Jørgensen, Bruus, Müller mfl i dag.

Næste kamp må være Ross, Helenius, MJ i front, også genvalg til midtbanen

I forsvaret skal Kasper Jørgensen have en pause, han har åbenbart ikke nerverne til bundopgør

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. apr 2025, 19:17

Jonas_K skrev:
20. apr 2025, 19:16
For helvede en freak kamp, alt hvad der kan gå galt, går også galt i øjeblikket

Hvordan kan vi stadig brænde så mange chancer?

Også de personlige fejl, som begås af flere og flere i hver kamp. Jasson, Kasper Jørgensen, Bruus, Müller mfl i dag.

Næste kamp må være Ross, Helenius, MJ i front, også genvalg til midtbanen

I forsvaret skal Kasper Jørgensen have en pause, han har åbenbart ikke nerverne til bundopgør
Ross??? En af banens ringeste i dag.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. apr 2025, 19:19

baresi skrev:
20. apr 2025, 19:13
troelsh skrev:
20. apr 2025, 19:06
Menno har ikke indført et koncept
Punktum.
Der er nogen stil
Intet koncept
Ikke en base
Der er intet der tyder på overlevelse overhovedet.
Han snakker og snakker og snakker om underholdning, vertikalt - family feeling, direkte bl.a. bl.a. bl.a.
spillerne render rundt uden ide
Vores offensiv består af spil ud til Kasper j der slår indlæg
Der er ikke andet forsvaret sejler rundt
Det fungerer overhovedet ikkke
Menno skal ud - han er ikke kompetent til det her
Spillerne er for dårlige JA men Menno ændrer ingenting
100% enig. Menno siger de rigtige ting, men han har haft masser af tid til at få opbygget nogle ting man kan falde tilbage på, når spillet bare ikke fungere, og vi ser kun det bliver dårligere og dårligere.. Måske er spilleren for dårlige måske ikke. Men der er ingen plan, taktisk bliver han sat tit.

Men bliver der assistent træneren der skal overtage mig, så ser jeg ingen grund til at ændre noget..

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 20. apr 2025, 19:20

Funky skrev:
20. apr 2025, 19:03
Farvel til Menno van Damme. Du blev svigtet af dit eget lettere naive system, det manglende blik for, hvor meget de defensive advarselslamper blinkede efter vinterpausen, og dine bærende spillere. I dag eksemplificeret ved Widell mest af alle. Ja, endnu mere end Kasper Jørgensen. Widell var komplet horribel og gav også et mål væk på elendig opdækning.
Det er da helt væk og fyre træneren, hvem skal tá over ?? Spillerne og ledelsen har fejlet Big time
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 20. apr 2025, 19:22

Bunden (fra værst til virkelig skidt):
Bruus
Widell
KJ
Arnorsson
Ross

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 20. apr 2025, 19:23

Bundgaard skrev:
20. apr 2025, 19:20
Funky skrev:
Det er da helt væk og fyre træneren, hvem skal tá over ?? Spillerne og ledelsen har fejlet Big time
Hvorfor - det er den eneste knap der kan skrues på i det spæde forsøg på at redde livet for at fortsætte sådan her er den stensikre død.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 20. apr 2025, 19:24

Bundgaard skrev:
20. apr 2025, 19:20
Funky skrev:
Enig.

En vild udskiftning og slankning af truppen i en oprykningssæson har det forudsigelige resultat, at vi ikke er særlig gode.
Der er brug for stabilitet - ikke den ottende nye træner siden 2020.

Hvis han får sparket, så har de kraftedme at have et es i ærmet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 20. apr 2025, 19:26

Tjae hvis det ikke var fordi, at Sønderjyskes 10 mand var så dårlige mod vores 11 og holdet så elendig, at de praktisk talt var rykket ned. Så kunne man da godt blive en smule bekymret som nordjyde.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 20. apr 2025, 19:28

Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- David Nielsen (AC Horsens)
- Martin Thomsen (Hobro)
- Niels Frederiksen (Lech Poznan)
- Jacob Friis (Finland)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 20. apr 2025, 19:29

Forfærdeligt. Det ser virkelig sort ud.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2025, 19:30

Det mindste problem i AaB er i mine øjne træneren. Jeg vil karakterisere det som en overpræstation, at dette hold mod sæsonens slutning stadig befinder sig over nedrykningsstregen. Det havde AaB næppe gjort med en dårlig træner. Menno van Dam fortjener at fortsætte karrieren i en større og velfungerende klub.

Bortset fra det, går jeg selvfølgelig ud fra, at SSE 22 på forhånd har kalkuleret med, at dette hold ikke blot var en potentiel, men en sandsynlig nedrykningskandidat. De tyske investorer har jo haft oceaner af forberedelsestid og dertil tid til at lære af andre investorers fejl og burde derfor ikke kunne forklare sig med en grov undervurdering af niveauet i Danmarks bedste række

Jeg kender ikke det præcise tab på en nedrykning, men for tre år siden lød tallet på mellem 30 og 35 millioner kroner. Ved denne lejlighed bliver tabet formentlig større end sidst, da jeg næppe kan forestille mig, at vi kan holde et tilskuersnit på knap 7500 tilskuere på hjemmebane (det kan vi jo ikke engang længere i dette års Superliga ), samtidig med at mange sponsorer formentlig vil trække stikket eller neddrosle endnu mere, da denne nedrykning i modsætning til sidst markerer et AaB, hvis farvel til dansk topfodbold er af mere permanent karakter.

Da SSE 22 jo står på mål for, at AaB skal være i toppen af dansk fodbold - hvilket jo blot kræver, at klubben lever nogenlunde op til sit potentiale - går jeg ud fra, at målet for næste sæson må være en tilbagevenden til Superligaen, hvilket kræver en strakstilførsel af ekstraordinær kapital i størrelsesegnen 30 til 40 millioner kroner, hvis blot det nuværende niveau skal fastholdes.

Kan SSE 22s strategi ses i lyset af, at man undlader at investere i spillere for at samle kapital til at dække indtægtstab ved nedrykninger? Eller findes der ingen plan for at køre AaB videre som - en form for - eliteklub ved nedrykning? Det er et problem, at vi stadig ikke er blevet præsenteret for en konkret køreplan og et endnu større problem, at investorgruppen ej heller har præsenteret en plan B ved en nedrykning, der jo vil æde langt det meste af det beløb, som investorkredsen har skudt ind i klubben.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. apr 2025, 19:32

Hovedet skrev:
20. apr 2025, 19:30
Det mindste problem i AaB er i mine øjne træneren. Jeg vil karakterisere det som en overpræstation, at dette hold mod sæsonens slutning stadig befinder sig over nedrykningsstregen. Det havde AaB næppe gjort med en dårlig træner. Menno van Dam fortjener at fortsætte karrieren i en større og velfungerende klub.

Bortset fra det, går jeg selvfølgelig ud fra, at SSE 22 på forhånd har kalkuleret med, at dette hold ikke blot var en potentiel, men en sandsynlig nedrykningskandidat. De tyske investorer har jo haft oceaner af forberedelsestid og dertil tid til at lære af andre investorers fejl og burde derfor ikke kunne forklare sig med en grov undervurdering af niveauet i Danmarks bedste række

Jeg kender ikke det præcise tab på en nedrykning, men for tre år siden lød tallet på mellem 30 og 35 millioner kroner. Ved denne lejlighed bliver tabet formentlig større end sidst, da jeg næppe kan forestille mig, at vi kan holde et tilskuersnit på knap 7500 tilskuere på hjemmebane (det kan vi jo ikke engang længere i dette års Superliga ), samtidig med at mange sponsorer formentlig vil trække stikket eller neddrosle endnu mere, da denne nedrykning i modsætning til sidst markerer et AaB, hvis farvel til dansk topfodbold er af mere permanent karakter.

Da SSE 22 jo står på mål for, at AaB skal være i toppen af dansk fodbold - hvilket jo blot kræver, at klubben lever nogenlunde op til sit potentiale - går jeg ud fra, at målet for næste sæson må være en tilbagevenden til Superligaen, hvilket kræver en strakstilførsel af ekstraordinær kapital i størrelsesegnen 30 til 40 millioner kroner, hvis blot det nuværende niveau skal fastholdes.

Kan SSE 22s strategi ses i lyset af, at man undlader at investere i spillere for at samle kapital til at dække indtægtstab ved nedrykninger? Eller findes der ingen plan for at køre AaB videre som - en form for - eliteklub ved nedrykning? Det er et problem, at vi stadig ikke er blevet præsenteret for en konkret køreplan og et endnu større problem, at investorgruppen ej heller har præsenteret en plan B ved en nedrykning, der jo vil æde langt det meste af det beløb, som investorkredsen har skudt ind i klubben.
Der er ingen faldskærms penge denne her gang, så mon ikke vi snakker 40m tab ved nedrykning?

Besvar