AaB - Sønderjyske
Re: AaB - Sønderjyske
Findes faldskærmspenge ikke længere? Det bliver vel bare et mindre beløb end sidste gang?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
PonySlaystation
- Superliga

AC Horsens fik ellers faldskærmspenge sammen med AaB, selvom de var oprykkere. Dog ikke så meget som AaB:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ykkerpulje
-
R Rosenberg
- Allstar

Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 17:58Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.raekkeettre skrev: ↑20. apr 2025, 17:55Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
xG er et værktøj,som har gjort en kæmpe forskel i, hvordan klubber rekrutterer, analyserer og forbedrer deres spil. Brighton og Brentford er ikke ved et tilfælde blevet stabile Premier League-hold. De bruger xG data smartere end mange af deres konkurrenter.
Professionelle gamblere har tjent styrtende med penge ved at bruge xG-modeller til at finde værdi i odds. Og Liverpool hentede Salah, fordi de så noget i dataene.
Men lad os smide alt det i skraldespanden, fordi R Rosenberg ikke forstår det.
Jeg siger, at det ikke bringer os nogen vegne at sidde og glo på mulige scoringer, når vi ikke scorer på dem.
Men det er måske for meget at begribe.
Ædruelighedens stemme
Fair jeg kender ikke reglernePonySlaystation skrev: ↑20. apr 2025, 20:39AC Horsens fik ellers faldskærmspenge sammen med AaB, selvom de var oprykkere. Dog ikke så meget som AaB:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ykkerpulje
Skriver kun hvad jeg hørte en sige idag og han mente ikke de fik nogle
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
AaB rykker ned, og det er stensikkert. Det kan godt være, at det ikke er matematisk sikkert endnu, men det er blot et spørgsmål om tid. Man kan godt vælge at fyre træneren, men det ændrer ikke noget, for der mangler ganske enkelt kvalitet over hele linjen. Det her hold er væsentlig dårligere end det, der rykkede ned for to år siden, og tyskerne har fejlet eklatant. Jeg ved virkelig ikke, hvad de havde forestillet sig med det hav af udskiftninger de har lavet i truppen siden de kom til, og hvor de så op til denne sæson valgte at forringe truppen yderligere frem for at forstærke sig. Og så igen sælge ud i vinterpausen.
Den står på 1. division efter sommerferien, og dét bliver langt mere uhyggeligt end første gang. Yderligere en håndfuld spillere forlader klubben, og hvad er det så for et hold, man kan forestille sig bliver skrabet sammen med en ejerkreds, som ikke investerer i klubben?
Den står på 1. division efter sommerferien, og dét bliver langt mere uhyggeligt end første gang. Yderligere en håndfuld spillere forlader klubben, og hvad er det så for et hold, man kan forestille sig bliver skrabet sammen med en ejerkreds, som ikke investerer i klubben?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
XG er jo ligegyldigtR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 17:58Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.raekkeettre skrev: ↑20. apr 2025, 17:55Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
xG er et værktøj,som har gjort en kæmpe forskel i, hvordan klubber rekrutterer, analyserer og forbedrer deres spil. Brighton og Brentford er ikke ved et tilfælde blevet stabile Premier League-hold. De bruger xG data smartere end mange af deres konkurrenter.
Professionelle gamblere har tjent styrtende med penge ved at bruge xG-modeller til at finde værdi i odds. Og Liverpool hentede Salah, fordi de så noget i dataene.
Jeg siger, at det ikke bringer os nogen vegne at sidde og glo på mulige scoringer, når vi ikke scorer på dem.
Vi kan læse hvad der står på tavlen
1 sejr i 17 kampe
Negativ mål difference på 27
Det er jo helt væk.
Mennos interview stinker jo også
Hvad er det for en klar plan hans snakker om…
Og så den samme sang om at han ser dem træne hver dag .
Derfor rykker vi ikke ned….
Vi rykker ned fordi Menno ikke vil ændre noget.
Taktisk er man slet ikke til stede.
Holdet er slet og ret ikke sat op ift de spillere man har.
Bruus håbløs på VB
Der er stadig ik en god 6er - travis er ok men ikke en stabil 6er i en 4-3-3
Der er ingen kanter - kun MJ i løbedueller.
Og INGEN 9er.
På den måde er vores taktik helt væk.
Vi må kun spille med 4backs det har Menno udtalt. Så
Sådan er det jo bare.
Men det er jo pinligt man ikke har et andet system.
Hvad er det for en klar plan hans snakker om…
Og så den samme sang om at han ser dem træne hver dag .
Derfor rykker vi ikke ned….
Vi rykker ned fordi Menno ikke vil ændre noget.
Taktisk er man slet ikke til stede.
Holdet er slet og ret ikke sat op ift de spillere man har.
Bruus håbløs på VB
Der er stadig ik en god 6er - travis er ok men ikke en stabil 6er i en 4-3-3
Der er ingen kanter - kun MJ i løbedueller.
Og INGEN 9er.
På den måde er vores taktik helt væk.
Vi må kun spille med 4backs det har Menno udtalt. Så
Sådan er det jo bare.
Men det er jo pinligt man ikke har et andet system.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ingen er uenige i, at nedturen startede i kølvandet på 2014. Siden da er det kun gået én vej under samtlige bestyrelser, direktioner og sportsdirektører.jonas386 skrev: ↑20. apr 2025, 19:54Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 19:49I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Om SSE22 er en del af AaB efter sommer eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen tiltro til at lokale kræfter kan løfte klubben, hverken økonomisk eller sportsligt. Uden SSE22 kommer den sgu nok til at hedde 1. division de næste mange år, måske med en jævnlig afstikker til superligaen eller 2. div.
Af en flok tyskere dukker op med ein bischen lommeuld og Werters Echte, kunne alle se, ikke var kuren heller. Det stank langt væk af yderligere fiasko, discount, Vejle og endnu en tur i dyndet.
Tyskerne startede ikke nedturen, men ansvaret for det nuværende er ene og alene deres. De kom spankulerende ind, charmet af båtnakkerne Bælum og Niels David, købte en klub, men har ikke midlerne/viljen til at drive den. Det er at pisse op og ned ad ryggen på de tusinder og tusinder af mennesker, for hvem AaB er hjerteblod, på byen, på historien.
Ædruelighedens stemme
Jeg er sgu enigR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:51Ingen er uenige i, at nedturen startede i kølvandet på 2014. Siden da er det kun gået én vej under samtlige bestyrelser, direktioner og sportsdirektører.jonas386 skrev: ↑20. apr 2025, 19:54Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 19:49I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Om SSE22 er en del af AaB efter sommer eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen tiltro til at lokale kræfter kan løfte klubben, hverken økonomisk eller sportsligt. Uden SSE22 kommer den sgu nok til at hedde 1. division de næste mange år, måske med en jævnlig afstikker til superligaen eller 2. div.
Af en flok tyskere dukker op med ein bischen lommeuld og Werters Echte, kunne alle se, ikke var kuren heller. Det stank langt væk af yderligere fiasko, discount, Vejle og endnu en tur i dyndet.
Tyskerne startede ikke nedturen, men ansvaret for det nuværende er ene og alene deres. De kom spankulerende ind, charmet af båtnakkerne Bælum og Niels David, købte en klub, men har ikke midlerne/viljen til at drive den. Det er at pisse op og ned ad ryggen på de tusinder og tusinder af mennesker, for hvem AaB er hjerteblod, på byen, på historien.
Deres arrogance og bedre videnhed er latterlig
Men de skrider når de rykker ned for det er billigede at sælge klubben ift hvad de taber fremfor de penge de bliver nødt til at smide i.
Det vil blive et af de dyreste ejerskab i suppens historie
AaB får svært ved at komme op igen
For halvdelen af holdet er væk og den del af holdet der er tilbage er jo heller ikke stjerner i 1. Div.
AaB er heller ikke attraktiv for spillere når man er sædan et elevator hold.
Helenius nævner, at måden man spiller på i dag, er måden man spiller de sidste 5 kampe på. Fejlene skal minimeres og målene skal scores.
Jeg tror nok, at vi kan score 1-2 pr. kamp, hvis vi flytter Helenius i startopstillingen. Jeg kan godt have min tvivl om, hvorvidt den defensiv kan udelukke de koncentrationssvigt, som vi har set hele foråret.
Jeg tror nok, at vi kan score 1-2 pr. kamp, hvis vi flytter Helenius i startopstillingen. Jeg kan godt have min tvivl om, hvorvidt den defensiv kan udelukke de koncentrationssvigt, som vi har set hele foråret.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Vi er simpelthen nødt til at stoppe med at sige at menno ikke vil ændre noget. Sse har fra start givet udtryk for hvilken spillestil de forventer, det er menno hyret til at udføre. Problemet er at vi ikke har holdet til den spillestil, vi er et niveau bagefter de andre på 7-8 ud af 11 pladser på banen. Det kan menno ikke ændre på. Han kan ændre på taktik og opstilling til kampen mod Vejle, vi kan gå over i en 3 back kæde for at få lukket ned, men det kræver at tyskerne går på kompromis med deres vision. At fyre menno vil intet ændre så længe vi ikke har spillerne til at spille det system. Vi har haft et hav af trænere der ikke kan lykkedes med det her hold. Endnu en kommer ikke til at høre forskellen.
Jeg beroliger mig i, at du ikke har haft insiderviden de sidste 2-3 år.baresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:58Jeg er sgu enigR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:51Ingen er uenige i, at nedturen startede i kølvandet på 2014. Siden da er det kun gået én vej under samtlige bestyrelser, direktioner og sportsdirektører.jonas386 skrev: ↑20. apr 2025, 19:54Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 19:49I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Men de skrider når de rykker ned for det er billigede at sælge klubben ift hvad de taber fremfor de penge de bliver nødt til at smide i.
For halvdelen af holdet er væk og den del af holdet der er tilbage er jo heller ikke stjerner i 1. Div.
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Det er imponerende at skrive noget, der i samme sætning både afslører, at du ikke forstår xG, og samtidig prøver at lyde overlegenR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder ikke kampe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 17:58Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.raekkeettre skrev: ↑20. apr 2025, 17:55Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
Når du siger, at “det ikke bringer os nogen vegne at glo på mulige scoringer”, så har du præcis afsløret, at du ikke aner, hvad det bruges til. xG handler ikke om at sidde og glo. Det handler om at analysere, om et hold skaber nok kvalitet i deres spil til at vinde over tid; uafhængigt af tilfældigheder i én kamp.
Det bruges til at vurdere præstationer objektivt, finde fejl i opspil, identificere ineffektive spillere, og som rekrutteringsværktøj til at finde dem, der producerer chancer, selvom de ikke får overskrifterne. Det har bogstaveligt talt ændret, hvordan topklubber arbejder.
Godt du er rolig - det glæder mig.Kunji skrev: ↑20. apr 2025, 21:04Jeg beroliger mig i, at du ikke har haft insiderviden de sidste 2-3 år.baresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:58Jeg er sgu enigR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:51Ingen er uenige i, at nedturen startede i kølvandet på 2014. Siden da er det kun gået én vej under samtlige bestyrelser, direktioner og sportsdirektører.jonas386 skrev: ↑20. apr 2025, 19:54Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 19:49I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Hvis man ikke forstår xG, så er det klart, at man har den holdningbaresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:46XG er jo ligegyldigtR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 17:58Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.raekkeettre skrev: ↑20. apr 2025, 17:55Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.
Men du forstår vel også godt, at nøglerne blev overdraget til tyskerne, fordi klubben kun har bevæget sig en vej i 10 år? Tyskerne har næppe overbevist nogen i AaB om at bare de skulle overlade dem tøjlerne til deres fodboldklub, så der kunne komme resultater og salg for milliarder i kassen. De kunne overtage klubben billigt fordi den daværende ejerkreds ville ud, ikke ville smide flere penge i foretagendet og ikke havde held til at finde en eller flere investorere med en bundløs pengetank til at overtage.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:51Ingen er uenige i, at nedturen startede i kølvandet på 2014. Siden da er det kun gået én vej under samtlige bestyrelser, direktioner og sportsdirektører.jonas386 skrev: ↑20. apr 2025, 19:54Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 19:49I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Gaarde gav op, Inge gik (for sent), og Bælum fattede ikke hvad der foregik omkring sig, og var tydeligt desorienteret om klubbens tilstand og eget arbejde helt frem til fyringen.
Jeg forstår frustrationen, og deler den, men jeg synes det er svært at klandre folk der trods alt gav det et forsøg - og en midlertidig saltvandsindsprøjtning - når alternativet var nul og ingenting, hvilket btw havde betydet at nedrykningen havde været endnu hårdere rent økonomisk.
Jeg kan i øvrigt slet ikke genkende at de er kommet "spankulerende ind", eller som @baresi skriver, at de er kommet med "arrogance og bedrevidenhed". Hvad bunder den slags lige i? Jeg ser ikke alle interviews eller læser alle udtalelser, men de har - at best - været lidt småkedelige i deres udmeldinger og rimelig realistiske omkring udfordringerne. Jeg har eks. aldrig set dem sige noget i stil med at vi er alt for stærke til nedrykning, at vi bare genetablerer os i superligaen og har 5 top-toptalenter rendene der bare venter på at spille i PL. Altså som i aldrig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hehe okay okay godt så.Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 21:11Hvis man ikke forstår xG, så er det klart, at man har den holdningbaresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:46XG er jo ligegyldigtR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 17:58Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.raekkeettre skrev: ↑20. apr 2025, 17:55Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.![]()
Klasse kommentar - men jeg kan da læse stillingen og se at XG ikke har betydet en flying fuck
Men hvis man forstår xg, så viser det at vi bevæger os i den rigtige retning. For sent? Absolut! Men vi har ikke skabt de chancer i sæsonen som vi gør nu og på et tidspunkt vil xg begynde at vise sig som rigtige mål.baresi skrev: ↑20. apr 2025, 21:13Hehe okay okay godt så.Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 21:11Hvis man ikke forstår xG, så er det klart, at man har den holdningbaresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:46XG er jo ligegyldigtR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.![]()
Klasse kommentar - men jeg kan da læse stillingen og se at XG ikke har betydet en flying fuck
Jeg er helt med og jeg forstår XGRicoBR02 skrev: ↑20. apr 2025, 21:19Men hvis man forstår xg, så viser det at vi bevæger os i den rigtige retning. For sent? Absolut! Men vi har ikke skabt de chancer i sæsonen som vi gør nu og på et tidspunkt vil xg begynde at vise sig som rigtige mål.baresi skrev: ↑20. apr 2025, 21:13Hehe okay okay godt så.Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 21:11Hvis man ikke forstår xG, så er det klart, at man har den holdningbaresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:46XG er jo ligegyldigtR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00
Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.![]()
Min pointe er at vi ikke kan bruge det til så meget lige nu for vi står med 0 point alligevel.
Og hvis den retning ikke betyder sejre så ender det med blot at være statistik