Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 21. apr 2025, 00:22

Alpa Chino skrev:
21. apr 2025, 00:20
ENDELIG blev han fyret!

Han er jo den dårligste træner vi nogensinde har haft!
Sagt hver eneste gang vi har fyret træneren.... og så tager træneren et andet sted hen og bliver en succes.

Om det gør os bedre vil tiden vise, men jeg har mine tvivl.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 21. apr 2025, 00:31

RicoBR02 skrev:
21. apr 2025, 00:18
Fuldstændig hjernedødt!!!
Der skulle jo nok ske et eller andet. Men vi er en kaosklub, lige pt den absolut største kaosklub i landet. Vi har haft 8 cheftrænere på ca 5 år - noget er helt galt derude. Hvilken træner med bare lidt fornuft vil overtage styringen? Forudsat at vi på mirakuløs vis redder os i den her sæson, så kigger vi ind i en sommer hvor minimum 6 spillere fra den nuværende startopstilling forlader os( Kramer, Widell, Isak, Hernes, Bruus og KJ ). Der er ikke udsigt til at der bliver et nævneværdigt transferbudget til rådighed! Hvis jeg var træner, ville jeg overveje godt og grundigt om det her projekt er værd at involvere sig i

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2025, 00:32

Meningsløst. Menno er jo det mindste problem og parerede bare ordrer oppefra.
Problemet ligger i ejerskabet, som har hentet alt for ringe spillere.

Det kan godt være, at Menno ikke er dygtig nok (og jeg synes, det var vovet at hente en uprøvet træner i vores situation), men reelt vasker de jo bare deres hænder, for det er dem, der er dumpet.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2025, 00:33

FlemmingG skrev:
21. apr 2025, 00:31
RicoBR02 skrev:
21. apr 2025, 00:18
Fuldstændig hjernedødt!!!
Der skulle jo nok ske et eller andet. Men vi er en kaosklub, lige pt den absolut største kaosklub i landet. Vi har haft 8 cheftrænere på ca 5 år - noget er helt galt derude. Hvilken træner med bare lidt fornuft vil overtage styringen? Forudsat at vi på mirakuløs vis redder os i den her sæson, så kigger vi ind i en sommer hvor minimum 6 spillere fra den nuværende startopstilling forlader os( Kramer, Widell, Isak, Hernes, Bruus og KJ ). Der er ikke udsigt til at der bliver et nævneværdigt transferbudget til rådighed! Hvis jeg var træner, ville jeg overveje godt og grundigt om det her projekt er værd at involvere sig i
Læg dertil hvor frie tøjler en træner i AaB har under SSE22.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 21. apr 2025, 00:33

Sgu svært ved at finde ud af, hvad jeg skal mene om det. Regner med, at ledelsen stort set har en afløser klar, som ikke er Haugaasen eller Cassidy, når man vælger at trykke på knappen.

Men usikker på, om en ny træner kan nå at sætte et stort nok aftryk på så kort tid. Selvom jeg efterhånden havde svært ved at blive klog på Mennos spillestil og nogle af hans dispositioner, så tror jeg mere på, at en trænerfyring på det her tidspunkt skaber endnu mere forvirring og panik.

Det er en tæt på umulig opgave, Menno var blevet sat på, ud fra forudsætningerne. Forventer at ledelsen også forholder sig til deres eget arbejde og de rammer, de tilbyder trænerteamet at arbejde under.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 21. apr 2025, 00:37

Zorniger er ledig

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 21. apr 2025, 00:38

Sauer skrev:
21. apr 2025, 00:33
Sgu svært ved at finde ud af, hvad jeg skal mene om det. Regner med, at ledelsen stort set har en afløser klar, som ikke er Haugaasen eller Cassidy, når man vælger at trykke på knappen.

Men usikker på, om en ny træner kan nå at sætte et stort nok aftryk på så kort tid. Selvom jeg efterhånden havde svært ved at blive klog på Mennos spillestil og nogle af hans dispositioner, så tror jeg mere på, at en trænerfyring på det her tidspunkt skaber endnu mere forvirring og panik.

Det er en tæt på umulig opgave, Menno var blevet sat på, ud fra forudsætningerne. Forventer at ledelsen også forholder sig til deres eget arbejde og de rammer, de tilbyder trænerteamet at arbejde under.
Har Jacob Friis landsholdsopgaver med Finland her i foråret?

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 21. apr 2025, 00:38

Hanga skrev:
21. apr 2025, 00:22
Alpa Chino skrev:
ENDELIG blev han fyret!

Sagt hver eneste gang vi har fyret træneren.... og så tager træneren et andet sted hen og bliver en succes.

Det er jo den samme gamle sang, om det så gælder spillere eller trænere. Alle blomstere op når de kommer væk fra klubben. Seneste eksempel er Bakiz.
Men de har bare af at hive et solidt navn op af hatten, maven kan ikke holde til en af vores assistenter.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2025, 00:51

RufusTheDog skrev:
21. apr 2025, 00:38
Hanga skrev:
Alpa Chino skrev:
ENDELIG blev han fyret!

Det er jo den samme gamle sang, om det så gælder spillere eller trænere. Alle blomstere op når de kommer væk fra klubben. Seneste eksempel er Bakiz.
Men de har bare af at hive et solidt navn op af hatten, maven kan ikke holde til en af vores assistenter.
Et solidt navn, der vil sætte sit ry og rygte på spil - det bliver svært.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 21. apr 2025, 01:12

Hvis vi tænker på hvad Menno overtog, så har han faktisk formået at lave et hold der kan skabe chancer, det kunne vi ikke tidligere. Den ros mener jeg faktisk han skal have.

Problemet var at han aldrig formåede at sætte en prop i den defensiv hvor målene vælter ind, et problem der kun blev større og større.

Vi har lukket 2 mål ind i snit over hele sæsonen og 2,8 mål ind i snit i nedrykningsspillet, det er jo helt sindsygt.

Jeg håber på en mere pragmatisk træner, det må gerne være kedeligt, bare vi overlever, og det har vi stadig en reel chance for, men det kræver vi får styr på den defensiv allerede mod Vejle.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 21. apr 2025, 01:14

Nej nej nej nej ..
Hvem fanden skal overtag?

Assistenten som overtog fra OH, og så viste at et tophold godt kunne tabe i 1 DIV...

Hvad fanden foregår der?!

Havde de fyret han efter Silkeborg, så kunne man måske finde lidt mening, men da ikke nu..

Nå, men Hamren eller Søren Kusk laver vel ikke noget, så nu bliver det godt..

Kæmpe galehus.. Den er ikke længere..

Pinligt!

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 21. apr 2025, 01:15

R Rosenberg skrev:
21. apr 2025, 00:51
RufusTheDog skrev:
21. apr 2025, 00:38
Hanga skrev:
Alpa Chino skrev:
ENDELIG blev han fyret!

Et solidt navn, der vil sætte sit ry og rygte på spil - det bliver svært.
Enig. Og hvor mange af dem vi har fyret de sidste 5 år gad komme tilbage nu?
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 21. apr 2025, 01:16

Det er interessant, om de præcise i deres ordvalg: Er det en midlertidig cheftræner, eller er det en (permanent) cheftræner?
Hvis det er en permanent, må de have arbejdet på det i kulisserne gennem et stykke tid, og som andre også skriver: Hvilken træner kan se sig selv som en evt. træner i 1. div.?
Jeg er egentlig ligeglad med, om det er en profil. Det var jeg også ift. MvD. Så længe det er en, der kan sætte en tydelig, realistisk retning for klubben, så der hele tiden bliver bygget på en spillestil i modsætning til nu, hvor vi reelt er det samme sted som inden nedrykningen.

Spørgsmålet er, om én person både kan fyre op under den nuværende trup i 5 kampe OG være en tålmodig på den lange bane.
Under alle omstændigheder skal der i hvert fald snart sættes en prop i trænerkarussellen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 21. apr 2025, 01:30

Så må vi se om vi får noget ud af det. Jeg havde argumenteret for at give ham de næste 2 kampe tidligere i tråden og håbe at vi begynder at sætte tingene sammen, men de må kunne mærke at truppen har tabt noget af tilliden til ham.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 21. apr 2025, 01:30

I den nuværende situation hjælper det ikke noget at forfremme en assistent eller U-træner. Der skal erfaring og snilde ind. Men det kommer nok ikke til at ske, da ledelsen konsekvent undervurderer dansk fodbold.

Kan forestille mig, at det bliver Theis Larsen eller Bo Zinck, som midl. Træner.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 21. apr 2025, 01:34

Hvis de skulle tage Bo zinck, ja så ville jeg måske give dem en fighting chance..

Stadigvæk en håbløs beslutning, men så er der da lidt viden i forhold til dansk fodbold..

Men nej nej nej, hvor er det pinligt og latterligt det her!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 21. apr 2025, 04:14

Både fyringen og timingen virker helt håbløs og som ren panik. Nu bliver det spændende, hvem den nye ledelse hiver ind. Den gamle ledelse havde hentet Allan Kuhn eller Søren Kusk.
Hader København!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 21. apr 2025, 06:53

Eneste rigtige at gøre, vi er jo slet slet ikke kommet tilbage fra vinterpausen. Vi har set nul og niks udvikling siden de første kampe i sommer.

Men nu ligger alt fokus så også over på Gow og den tyske overkommando for at vise deres virkelig “ekspertise” nu. Van Dam var en fejl, det blev blot mere og mere tydelig for hvert 4-0 nederlag der kom på kontoen, men nedrykning kan stadig undgås (utrolig nok) hvis den rette kommer ind og får lov til at sætte en ordentlig organisation og taktik. Bliver det bare Havgåsen eller endnu en U19 træner uden erfaring, ja så er løbet nok kørt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. apr 2025, 07:18

Hvis spillerne har mistet troen på manden, så er der jo ikke andet at gøre i denne situation. Man kan endda argumentere for, det skulle være sket tidligere. Der er noget helt, helt galt på holdet, så ringe som man formår at passe på sig selv i kampene, og så ER det altså bare træneren, man kan fyre.

Helt afgørende bliver det, at den person, som skal lede holdet i de sidste kampe, tør bruge Helenius. Vi savner i helt afsindig grad hans erfaring og stabilitet, og kan en ny træner få mere ud af en spiller som Bruus også, så ville det virkelig ikke gøre noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 21. apr 2025, 07:40

Funky skrev:
21. apr 2025, 07:18
Hvis spillerne har mistet troen på manden, så er der jo ikke andet at gøre i denne situation. Man kan endda argumentere for, det skulle være sket tidligere. Der er noget helt, helt galt på holdet, så ringe som man formår at passe på sig selv i kampene, og så ER det altså bare træneren, man kan fyre.

Helt afgørende bliver det, at den person, som skal lede holdet i de sidste kampe, tør bruge Helenius. Vi savner i helt afsindig grad hans erfaring og stabilitet, og kan en ny træner få mere ud af en spiller som Bruus også, så ville det virkelig ikke gøre noget.
Jeg ville ikke tøve med at smide helenius ind på toppen, Bruus over som hb og så Kasper Jørgensen frem som kant eller bænk

Besvar