Træneremner
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Træneremner
Jeg er også helt enig i beslutningen. Det er det helt rigtige at gøre. Ingen fremgang at spore overhovedet.
Forhåbentlig kommer der en "ny-træner-effekt" og de få kampe sådan en virker i, kan jo vise sig, at være nok.
Forhåbentlig kommer der en "ny-træner-effekt" og de få kampe sådan en virker i, kan jo vise sig, at være nok.
Altså, hvis man er i tvivl om, hvorvidt fyringen er berettiget og rettidig eller ej, så vil jeg da anbefale, at man lige lytter til Ripodsten. Bare interviewet med Menno. 'Vi har nu, med 5 kampe tilbage, besluttet, hvordan vi vil spille. Det har vi alle sammen besluttet'.
Og det fremhæver jeg ikke for at håne Menno. Jeg ved ikke, om han er blevet en hund i et spil kegler ude i AaB - det kan vel sagtens være, han er. Jeg siger bare: Når cheftræneren kan udtale sig på dén måde, i denne situation, efter så langt og negativt et forløb, så indikerer det, at det SEJLER i en grad, hvor det vel er helt fair at konkludere, at det kan han nok ikke ændre på, hverken på den korte eller mellemlange bane. At det så også indikerer, at det SLET ikke er gjort med cheftræneren alene - DET må man så tage efter de sidste 5 kampe. Men der er da et STØRRE oprydningsarbejde - det skal Menno absolut have.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
1885Cricket
- 1. div

- Favoritspiller: Jan Pedersen
Ansvaret er selvfølgelig SSE22’s. De har troet at de ved at leje secondhand journeymen kunne redde stumperne, de har totalt undervurderet superligaen, hvor defensiv struktur er et must.
At det hele var en proces mod dette forår, hvor vi skulle komme ud og ligne gud, er jo bare endnu mere til grin nu. Vi holder stædig fast i en taktik der ikke virker, det koster Menno jobbet, men han har heller ikke fået meget hjælp fra ledelsen.
Og så kan spillerne heller ikke frasige sig noget ansvar, der er ingen der er villige til at løbe de ekstra meter, ingen der lige sætter sig igennem.
Og så er jeg pissetræt af at nogen gør vores spillere til store talenter og udstyrer dem med en længere kontrakt, bedst eksemplificeret i Ross, han ejer ikke talent.
Sent from my iPhone using Tapatalk
At det hele var en proces mod dette forår, hvor vi skulle komme ud og ligne gud, er jo bare endnu mere til grin nu. Vi holder stædig fast i en taktik der ikke virker, det koster Menno jobbet, men han har heller ikke fået meget hjælp fra ledelsen.
Og så kan spillerne heller ikke frasige sig noget ansvar, der er ingen der er villige til at løbe de ekstra meter, ingen der lige sætter sig igennem.
Og så er jeg pissetræt af at nogen gør vores spillere til store talenter og udstyrer dem med en længere kontrakt, bedst eksemplificeret i Ross, han ejer ikke talent.
Menno har haft den ringeste trup i AaBs superligahistorie. Også svagere end den, som Lars Søndergaard og Morten Wieghorst slog sig på. Det ansvar ligger hos ejerkreds og sportslige ansvarlige.
Men at holdet i den grad er i gået helt i stå, hviler på træneren. Efterårssæsonen var mere end godkendt, men den stabilitet som betød at vi spillede med i alle kampe, fx ude mod BIF og hjemme mod Randers, er forsvundet som alle endelserne i Mennos engelske. Det ansvar kan kun være trænerens.
Jeg havde før sæsonen solgt den for en 10 plads - det er der, vi er i dansk fodbold.
Men at holdet i den grad er i gået helt i stå, hviler på træneren. Efterårssæsonen var mere end godkendt, men den stabilitet som betød at vi spillede med i alle kampe, fx ude mod BIF og hjemme mod Randers, er forsvundet som alle endelserne i Mennos engelske. Det ansvar kan kun være trænerens.
Jeg havde før sæsonen solgt den for en 10 plads - det er der, vi er i dansk fodbold.
Kan du nævne et par ting i klubben der kunne bygges ovenpå ved tyskernes indtog? Bare et par ting hvor fundamentet i det mindste var på plads.1885Cricket skrev: ↑21. apr 2025, 08:26Ansvaret er selvfølgelig SSE22’s. De har troet at de ved at leje secondhand journeymen kunne redde stumperne, de har totalt undervurderet superligaen, hvor defensiv struktur er et must.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er aldrig godt at fyre en Træner men det er desværre det rigtige i det her tilfældeFunky skrev: ↑21. apr 2025, 08:20Altså, hvis man er i tvivl om, hvorvidt fyringen er berettiget og rettidig eller ej, så vil jeg da anbefale, at man lige lytter til Ripodsten. Bare interviewet med Menno. 'Vi har nu, med 5 kampe tilbage, besluttet, hvordan vi vil spille. Det har vi alle sammen besluttet'.
Og det fremhæver jeg ikke for at håne Menno. Jeg ved ikke, om han er blevet en hund i et spil kegler ude i AaB - det kan vel sagtens være, han er. Jeg siger bare: Når cheftræneren kan udtale sig på dén måde, i denne situation, efter så langt og negativt et forløb, så indikerer det, at det SEJLER i en grad, hvor det vel er helt fair at konkludere, at det kan han nok ikke ændre på, hverken på den korte eller mellemlange bane. At det så også indikerer, at det SLET ikke er gjort med cheftræneren alene - DET må man så tage efter de sidste 5 kampe. Men der er da et STØRRE oprydningsarbejde - det skal Menno absolut have.
Han har aldrig fundet et koncept der passer til den trup man har. Der var ikke nogen basis - spillerne fløj ind og ud af holdet - de kunne ikke presse hverken defensivt eller offensivt.
Der manglede en helt simpel plan spillerne kunne læne sig op af.
Det var tom snak
Men til Mennos forsvar må man sige:
Klubben ville spille offensivt
Spillerne er ikke gode nok.
De 2 ting forsvarer ham- og kommer der en ny træner ind der får samme offensive besked og vi igen ser en 4-3-3 jamen så er det helt off.
Ny træner er på plads indenfor de næste 2 dage
4-3-3 er angiveligt den måde, man vil spille på - også i spillertruppen, jvnf. Helenius-interviewet i samme Ripodsten-afsnit.baresi skrev: ↑21. apr 2025, 08:51Det er aldrig godt at fyre en Træner men det er desværre det rigtige i det her tilfældeFunky skrev: ↑21. apr 2025, 08:20Altså, hvis man er i tvivl om, hvorvidt fyringen er berettiget og rettidig eller ej, så vil jeg da anbefale, at man lige lytter til Ripodsten. Bare interviewet med Menno. 'Vi har nu, med 5 kampe tilbage, besluttet, hvordan vi vil spille. Det har vi alle sammen besluttet'.
Han har aldrig fundet et koncept der passer til den trup man har. Der var ikke nogen basis - spillerne fløj ind og ud af holdet - de kunne ikke presse hverken defensivt eller offensivt.
Der manglede en helt simpel plan spillerne kunne læne sig op af.
Det var tom snak
Men til Mennos forsvar må man sige:
Klubben ville spille offensivt
Spillerne er ikke gode nok.
De 2 ting forsvarer ham- og kommer der en ny træner ind der får samme offensive besked og vi igen ser en 4-3-3 jamen så er det helt off.
Ny træner er på plads indenfor de næste 2 dage
Igen, jeg tror som udgangspunkt på arbejdsro og kontinuitet, men det her hold er gået i stå.
- Én sejr i sytten kampe.
- 2,5 mål imod pr. kamp.
- Samtlige spillere er faldet i niveau henover foråret.
Menno kom ind med store ord og tanker om betingelsesløst spil. I realiteten har han ikke formået at indfri sine egne ord, og samtidig har han fjernet al defensiv struktur på holdet.
Selvfølgelig havde verden set anderledes ud, hvis Widell, Jørgensen, Ross og Jørgensen havde scoret på bare halvdelen af deres kæmpechancer i foråret, men vi har jo ikke spillet godt.
SSE22 har selvfølgelig deres del af skylden. Her tænker jeg mest på ressourcespildet på Diakithe (og formentlig Seydel) samt at vi stadig ikke har en chef på den midtbane. Derudover er jeg mest skuffet over vi spildte et år i 1. division på Hiljemark, som slet ikke udviklede holdet.
At de ikke er kommet med flere penge kan jeg ikke blive sur over. De var øjensynligt bedste alternativ. Det er ikke deres skyld, men fjolserne inden, der kørte klubben i sænk. Enten sælger SSE22, får flere investorer ind, eller også skal de selv investere mere.
Jeg er spændt på hvad de gør nu. Finder de en ny fast? Jeg håber de smider hele gruppen ud, så vi kan få friske øjne på det her.
- Én sejr i sytten kampe.
- 2,5 mål imod pr. kamp.
- Samtlige spillere er faldet i niveau henover foråret.
Menno kom ind med store ord og tanker om betingelsesløst spil. I realiteten har han ikke formået at indfri sine egne ord, og samtidig har han fjernet al defensiv struktur på holdet.
Selvfølgelig havde verden set anderledes ud, hvis Widell, Jørgensen, Ross og Jørgensen havde scoret på bare halvdelen af deres kæmpechancer i foråret, men vi har jo ikke spillet godt.
SSE22 har selvfølgelig deres del af skylden. Her tænker jeg mest på ressourcespildet på Diakithe (og formentlig Seydel) samt at vi stadig ikke har en chef på den midtbane. Derudover er jeg mest skuffet over vi spildte et år i 1. division på Hiljemark, som slet ikke udviklede holdet.
At de ikke er kommet med flere penge kan jeg ikke blive sur over. De var øjensynligt bedste alternativ. Det er ikke deres skyld, men fjolserne inden, der kørte klubben i sænk. Enten sælger SSE22, får flere investorer ind, eller også skal de selv investere mere.
Jeg er spændt på hvad de gør nu. Finder de en ny fast? Jeg håber de smider hele gruppen ud, så vi kan få friske øjne på det her.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
En engelsk træner er begyndt at følge AaB , har jeg hørt ? Er der nogen der kan bekræfte det 
Så er vi vel nede på nogle hundredetusinde potentielle kandidater
-
R Rosenberg
- Allstar

-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Det er den rigtige beslutning hvis man har en træner af en hvis kvalitet. Er det bare assistant træneren der skal overtage kunne man lige så godt lade være.Hanga skrev: ↑20. apr 2025, 23:58Så er det officielt - Menno er fyret.
Det skal nok hjælpe...
https://aabsport.dk/nyheder/2025/april/ ... o-van-dam/
Spillets udvikling gik baglænds desværre..
Der er en Michael Beale der er begyndt at følge AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Mads Juncker kan ikke komme på et bedre bud end Rasmus Wurtz. Det skulle da være som spillende træner så...
-
Dennis Nielsen
- Allstar

-
R Rosenberg
- Allstar

Lyder også som én, der er god til at blive fyret ret hurtigt, så det passer fint.DGK skrev: ↑21. apr 2025, 09:48Michael Beale lyder som et navn der trækker tråde til James Gow’s netværk, tidligere Liverpool fx. Virker som et CV som er lidt over AaB standard med klubber som Rangers, QPR og Sunderland.
Ædruelighedens stemme
Jeg er nok en af dem som ikke synes truppen er så ringe endda...spillernes udvikling er i bedste fald stagneret under Menno, men i de flestes tilfælde er den gået tilbage. Se bare en spiller som Jasson, han var banens bedste ude mod Viborg tidligt i sæsonen og nu ligner han en, som ikke ville kunne spille sig i en startopstilling i Hobro eller Vendsyssel. Det samme gælder flere andre. Ross og Mathias Jørgensen er helt væk for tiden og Andreas Bruus kommer med meget meget lidt pt. Det må altså falde tilbage på træneren. Når man så samtidig ser på alle de mål vi lukker ind, så skulle der ske noget asap! De skulle have fyret ham efter blamagen mod Viborg, men håber ikke det var for sent de trykkede på knappen.Remark skrev: ↑21. apr 2025, 08:28Menno har haft den ringeste trup i AaBs superligahistorie. Også svagere end den, som Lars Søndergaard og Morten Wieghorst slog sig på. Det ansvar ligger hos ejerkreds og sportslige ansvarlige.
Og ja vi kan jo bare se på Bakiz...han var også middelmådig her, men blomstrer op under en dygtig træner. Det må alligevel sætte spørgsmålstegn ved AaBs trænersetup.
Læste lige at Mennos pointsnit var det andet laveste for en AaB-træner, det siger vel alt, selvom jeg synes han var en underholdende personlighed.
Der kan i min optik ikke rigtig være tale om at vaske hænder når de fyrer en træner de selv har ansat - det er jo dem der i så fald har valgt den forkerte træner. Det ser de ikke bedre ud af.R Rosenberg skrev: ↑21. apr 2025, 00:32Meningsløst. Menno er jo det mindste problem og parerede bare ordrer oppefra.
Problemet ligger i ejerskabet, som har hentet alt for ringe spillere.
Det kan godt være, at Menno ikke er dygtig nok (og jeg synes, det var vovet at hente en uprøvet træner i vores situation), men reelt vasker de jo bare deres hænder, for det er dem, der er dumpet.
Men jeg er enig, jeg ser virkelig heller ikke Menno som problemet, og tvivler stærkt på at det ender med at gøre os bedre. Se lige hvilke forudsætninger han har haft at arbejde med. Overtager en trup der godt nok lå til oprykning, men som var i en spillemæssig krise og som havde været igennem lidt af et taktisk virvar med mange forskellige retninger i løbet af foregående sæson. Han forsøger at sætte en ny retning, som jo uden tvivl er valgt af ledelsen, og som han er rekrutteret til at udføre - spil presfodbold med stor intensitet og gør det med en af Europas yngste trupper bestående af lejesvende og spillere fundet i den blå avis. Jørgensen og Widell er to klasse signings, og så er der et par stykker derudover som de kan være bekendt, resten har været til dumpekarakter.
Jeg synes vi startede godt ud under Menno, og at vi fejler groft nu bedst som situationen i ligaen spidser til, bør ikke komme som den store overraskelse, for det har vi ved gud oplevet før. Hvis han har tabt truppen er det naturligvis svært at holde fast i ham, men det er også bare så nemt for en spillertrup at få lagt ansvaret over på træneren - igen, det er ligesom set før hos os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Han er efter kort tid, blevet fyret samtlige steder han har været - 5 mdr i Rangers, 12 kampe i Sunderland og 11 mdr i Al-Ettifaq. Arbejdsløs siden januar. Næppe den profil, der kan redde os.DGK skrev: ↑21. apr 2025, 09:48Michael Beale lyder som et navn der trækker tråde til James Gow’s netværk, tidligere Liverpool fx. Virker som et CV som er lidt over AaB standard med klubber som Rangers, QPR og Sunderland.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.