Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Træneremner

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2025, 12:48

MF issehoved skrev:
21. apr 2025, 12:45
Bo Svensson kunne være et bud
Absolut. Det kunne Klopp vel også være. Tysk med mange år i England. SSE22 + Scouser Gow.
Ædruelighedens stemme

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 21. apr 2025, 12:55

MF issehoved skrev:
Bo Svensson og Priske har jeg også læst! Hvorfor skulle de dog på nogen måde bare overveje et trænerjob i AaB? De kommer fra jobs i henholdsvis Bundesligaen og Feyenoord. De kræver vel på den gode side af 5 millioner i årsløn. Og så er vi altså også ret beset, ikke et specielt tiltrækkende sted at være træner. Vi har ingen penge og klubben er det største galehus i landet…
Jeg tænker også det skal være en dansker - en der kender og ikke undervurderer ligaen. De fem kandidater Tipsbladet har listet op, lyder faktisk alle spændende. Og så har 3 af dem
jo AaB fortid

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. apr 2025, 13:24

MF issehoved skrev:
Er det ironisk? Eller har du bare slet ingen realisme?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 21. apr 2025, 13:38

emenike skrev:
21. apr 2025, 12:48
634 skrev:
21. apr 2025, 12:40
Klubbens største problem med at kunne ansætte ledere som kan blive en succes, er os fans. Mange af os har oplevet en optur fra lavere række til at vinde mesterskaber med europæiske gruppespil som vi aldrig glemmer, og der kommer en forskrækkelse med utryghed i os når det ikke er i nærheden af at kunne komme til at ske igen. Utrygheden er en lavine af uheld som er et dårligt klima at arbejde under for en træner. Det bliver ikke bedre med dommere som nyder alt dårligt for AaB, så bliver det svært, at have tålmodigheden.
Det med at AaB fans over en bred kam skulle gå rundt med alt for høje forventninger var måske et problem i kølvandet på 2014, men de fleste burde snart være kommet videre og indset realiteterne. Nedrykningen, den ene trænerfyring efter den anden og den økonomiske krise i klubben er resultat af ansvarsløst og dårlig drift i blandt topledere og bestyrelsesmedlemmer i klubben over mange år, ikke pga. fans.

Og ja dommerne er lort, men det er de også overfor alle andre i ligaen.
Det med ansvarsløst og dårlig drift, er det at hente dyre spillere udefra som ikke alle bliver en succes, sat op imod naboens sønner i nordjylland ?
Jeg synes det er svært at få succes med alle kontrakter, der er stor fortjeneste med at hente Melker Widell, og at hente Marc Nielsen ind og sende Caballo ud virker dumt, ligesom med Diakhite-Thelander
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 21. apr 2025, 13:51

Jeg tror det bliver Kristoffer Wichmann der er uden klub og kender AaB og dansk fodbold aldeles godt. Det kunne blive et godt match.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 21. apr 2025, 14:02

634 skrev:
21. apr 2025, 13:38
emenike skrev:
21. apr 2025, 12:48
634 skrev:
21. apr 2025, 12:40
Klubbens største problem med at kunne ansætte ledere som kan blive en succes, er os fans. Mange af os har oplevet en optur fra lavere række til at vinde mesterskaber med europæiske gruppespil som vi aldrig glemmer, og der kommer en forskrækkelse med utryghed i os når det ikke er i nærheden af at kunne komme til at ske igen. Utrygheden er en lavine af uheld som er et dårligt klima at arbejde under for en træner. Det bliver ikke bedre med dommere som nyder alt dårligt for AaB, så bliver det svært, at have tålmodigheden.
Det med at AaB fans over en bred kam skulle gå rundt med alt for høje forventninger var måske et problem i kølvandet på 2014, men de fleste burde snart være kommet videre og indset realiteterne. Nedrykningen, den ene trænerfyring efter den anden og den økonomiske krise i klubben er resultat af ansvarsløst og dårlig drift i blandt topledere og bestyrelsesmedlemmer i klubben over mange år, ikke pga. fans.

Og ja dommerne er lort, men det er de også overfor alle andre i ligaen.
Det med ansvarsløst og dårlig drift, er det at hente dyre spillere udefra som ikke alle bliver en succes, sat op imod naboens sønner i nordjylland ?
Jeg synes det er svært at få succes med alle kontrakter, der er stor fortjeneste med at hente Melker Widell, og at hente Marc Nielsen ind og sende Caballo ud virker dumt, ligesom med Diakhite-Thelander
Ansvarsløst drift, som i at vi over længere tid siden 2014 har kørt med personaleomkostninger svarende til 80-90% af nettoindtægterne og resulteret i flere kæmpe underskud i årsregnskaberne. Kilde: https://steenhouman.com/2024/05/23/fodb ... still-ill/

Det er meget højt i dansk kontekst, bundet op på lange dyre kontrakter med spillere der ikke var gode nok og uden den store videresalgspotentiale. Klubben har blødt penge og gør det stadig. Samtidig har akademiet i årevis været negligeret uden at følge med udviklingen herhjemme, imens sponsorindtægterne også er stagneret.

Det har vi fans altså ikke haft den store indflydelse på. Det er fundamentale mekanismer internt i klubben der ikke har været taget ordentlig hånd om af dygtige nok folk. Derfor vi er røget ned fra værende en midt/subtop klub til noget der nærmere ligner et elevatorhold uden plan eller penge.

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 21. apr 2025, 14:10

troelsh skrev:
21. apr 2025, 13:51
Jeg tror det bliver Kristoffer Wichmann der er uden klub og kender AaB og dansk fodbold aldeles godt. Det kunne blive et godt match.
Han er min klare favorit. Man kan mene hvad man vil om Koldings spillestil da han var der, men der var et klokkeklart koncept og nogle stærke resultater bagved. Og så er han erklæret AaB fan

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. apr 2025, 14:13

Breezer skrev:
21. apr 2025, 14:10
troelsh skrev:
Han er min klare favorit. Man kan mene hvad man vil om Koldings spillestil da han var der, men der var et klokkeklart koncept og nogle stærke resultater bagved. Og så er han erklæret AaB fan
Er der ikke nogen, der lige kan give Gow og co. et kald, før de skriver med Random Udlænding?

Desværre er det nok primært utænkeligt fordi SSE22 er så forbenede omkring spillestil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 21. apr 2025, 14:22

Breezer skrev:
troelsh skrev:
Dømt for at have spillet på egne kampe som spiller. Så ellers tak.
RAUS RAUS SSE!

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 21. apr 2025, 14:24

Jakobsen skrev:
21. apr 2025, 14:22
Breezer skrev:
troelsh skrev:
Han har trods alt fået en ansætte i en Bundesliga klub, så måske skal man nå et punkt hvor fortid er fortid

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 21. apr 2025, 14:30

Breezer skrev:
21. apr 2025, 14:24
Jakobsen skrev:
Breezer skrev:
troelsh skrev:
Han har trods alt fået en ansætte i en Bundesliga klub, så måske skal man nå et punkt hvor fortid er fortid
Det kan man sige, men for mig viser det mig at han enten ikke er den smarteste eller har en dårlig karakter.
Det var trods alt sent i karieren han gjorde det og ikke en dumhed som ungdomsspiller.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. apr 2025, 14:43

Breezer skrev:
Jakobsen skrev:
Breezer skrev:
troelsh skrev:
Jeg vil også mene, det er over and done with, den sag.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

José
2. div
2. div
Geografisk sted: far away from reality

Indlæg af José » 21. apr 2025, 14:44

Jeg er tilsyneladende mere imponeret af Christian Lønstrups resultater end flertallet herinde og var ved at få kaffen galt i halsen, når nogen foretrækker Martin Retov - men fair nok...
Tænker som de fleste andre, at vi har brug for en cheftræner med kendskab til ligaen, så det bliver så plug-and-play som muligt. Derfor tror jeg heller ikke på et systemskifte til 3-5-2, når vi har en uge inden den helt vitale kamp mod Vejle.
Lønstrup har gennem flere sæsoner fået maksimalt ud af en trup, der på papiret er dårligere end deres modstandere. Synes han har været god til at udvikle spillerne - der har vi jo haltet det sidste år, uden at det alene er MvD's skyld.
Taktisk aner jeg ikke meget om, hvad han står for, men ingen træner kan nå at ændre ret meget i de få kampe der er tilbage.

Men mon ikke vi ender med en træner, der ikke er på kontrakt?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. apr 2025, 14:47

José skrev:
21. apr 2025, 14:44
Jeg er tilsyneladende mere imponeret af Christian Lønstrups resultater end flertallet herinde og var ved at få kaffen galt i halsen, når nogen foretrækker Martin Retov - men fair nok...
Tænker som de fleste andre, at vi har brug for en cheftræner med kendskab til ligaen, så det bliver så plug-and-play som muligt. Derfor tror jeg heller ikke på et systemskifte til 3-5-2, når vi har en uge inden den helt vitale kamp mod Vejle.
Lønstrup har gennem flere sæsoner fået maksimalt ud af en trup, der på papiret er dårligere end deres modstandere. Synes han har været god til at udvikle spillerne - der har vi jo haltet det sidste år, uden at det alene er MvD's skyld.
Taktisk aner jeg ikke meget om, hvad han står for, men ingen træner kan nå at ændre ret meget i de få kampe der er tilbage.

Men mon ikke vi ender med en træner, der ikke er på kontrakt?
Jeg synes skam også, Lønstrup er et udmærket bud. Jeg har - indrømmet - ikke nogen særlig årsag til at sætte Retov foran ham.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 21. apr 2025, 14:49

Alle andre end Peter Sørensen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. apr 2025, 14:51

Dr.Jones skrev:
21. apr 2025, 14:49
Alle andre end Peter Sørensen.
Det ville have latterlighedens skær over sig.

Portland
1. div
1. div
Favoritspiller: Pallesen

Indlæg af Portland » 21. apr 2025, 14:55

Spørgsmålet er om der er nogen, som kender til SL og AaB vil være træner?

Det burde der ikke være.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2025, 15:00

Har Gow ret, når han til vor elskede Jens-Otto siger, at en god træner er det vigtigste, mens nationaliteter er sekundær? At det blot er en bonus, hvis han er dansk.

Selv tænker jeg, at dybtgående kendskab til ligaen er ret alfa og omega med 5 kampe om overlevelse.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2025, 15:03

Breezer skrev:
Jakobsen skrev:
Breezer skrev:
troelsh skrev:
Det er jo samme sang med flere trænere. Fortid får ikke lov at være fortid.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 21. apr 2025, 15:24

R Rosenberg skrev:
21. apr 2025, 15:00
Har Gow ret, når han til vor elskede Jens-Otto siger, at en god træner er det vigtigste, mens nationaliteter er sekundær? At det blot er en bonus, hvis han er dansk.

Selv tænker jeg, at dybtgående kendskab til ligaen er ret alfa og omega med 5 kampe om overlevelse.
Der er jeg lidt uenig. Du kan komme langt med video og analyse. Så en der er i stand til at sætte den korrekte taktik i forhold til modstanderen vil jeg foretrække. Kommer der en udlænding skal der selvfølgelig kigges noget mere video end en der kender ligaen og holdene.

Besvar