Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Re: Træneremner

Indlæg af 1885Cricket » 22. apr 2025, 07:55

Jeg ser gerne Bo Zinck i en eller anden rollle i de sidste 5 kampe.
Martin Retov kan jeg simpelthen ikke holde ud, alene hans macho vestegnen attitude som assistent for Brøndby, er diskvalificerende i mine øjne.
Wichmann, dømt for at spille på egne kampe, hmmm, kender ham ikke, men hvis han skal tilgives for fortidens synder, hvorfor skal Glenn og Peter Sørensen så ikke også?
Lars Søndergaard tror jeg ikke på, Jacob Friis ja tak, men kommer ikke til at ske.
Vi får et navn som tyskerne er trygge ved, tiden må vise om de endnu en gang har undervurderet det hele.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. apr 2025, 08:16

Der er kun en løsning og der er Bo Zink. Taktisk er han måske ikke et geni, men han kan banke noget kampgejst ind i et knækket trup.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. apr 2025, 08:36

Eksil skrev:
22. apr 2025, 08:16
Der er kun en løsning og der er Bo Zink. Taktisk er han måske ikke et geni, men han kan banke noget kampgejst ind i et knækket trup.
Kampgejsten synes jeg ikke mangler. Mod Sønderjyske prøvede de igen og igen - Der var fin vilje.

Jeg synes generelt, at holdet har en god attitude, når det kommer til at kæmpe for sagen.

Taktisk synes jeg dog, at vi har virket uorganiseret. Et eksempel på dette mod Sønderjyske, var Jørgensen og Jasson, der lignede miniputter i opdækning af del hende.

Vi skal have en træner, der - via en god plan - får spillerne med ombord så at sige.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. apr 2025, 09:04

Dennis Nielsen skrev:
22. apr 2025, 08:36
Eksil skrev:
Kampgejsten synes jeg ikke mangler. Mod Sønderjyske prøvede de igen og igen - Der var fin vilje.

Jeg synes generelt, at holdet har en god attitude, når det kommer til at kæmpe for sagen.

Taktisk synes jeg dog, at vi har virket uorganiseret. Et eksempel på dette mod Sønderjyske, var Jørgensen og Jasson, der lignede miniputter i opdækning af del hende.

Vi skal have en træner, der - via en god plan - får spillerne med ombord så at sige.
Ved heller ikke, om der mangler kampgejst. Men i den nuværende situation mangler der nok noget humør og spilleglæde + en godt taktisk organiseret defensiv.

Håber, man finder en træner med erfaring i at gøre spillet mere enkelt og ligetil. Sidder oftest med fornemmelsen af, at vi spilder masser af energi på halvhjertet presspil og på den måde gør os sårbare.

Ved ikke, om Bo Zinck eller Wichmann er sådan en træner. Men de har tilsyneladende mange fans herinde. Forventer dog nok en random udlænding fra SSE’s netværk.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. apr 2025, 09:05

Dennis Nielsen skrev:
22. apr 2025, 08:36
Eksil skrev:

Ret enig, vi skal have en træner, som med nogle få justeringer kan få os til at se stå nogenlunde solidt på banen.

Vores pres er så grotesk dårligt organiseret, at modstanderen bare pisser lige ned igennem banen, hvis de formår at sætte 2-3 gode afleveringer sammen. Det skal stoppes.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 22. apr 2025, 09:15

Jeg tænker lidt hvorfor ikke Peter Sørensen ?? Han har prøvet det før, han lyder faktisk til han har en plan, han har vel før været i denne her situation som vi er i nu
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. apr 2025, 09:25

Bundgaard skrev:
22. apr 2025, 09:15
Jeg tænker lidt hvorfor ikke Peter Sørensen ?? Han har prøvet det før, han lyder faktisk til han har en plan, han har vel før været i denne her situation som vi er i nu
Har han ikke mere erfaring med at rykke ned (Silkeborg) eller at blive fyret inden en faretruende nedrykning (Vejle)? Måske husker jeg galt.

Uanset hans meritter håber jeg ikke, han er aktuel.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 22. apr 2025, 09:39

Hvad med Jimmy ? :cool:

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. apr 2025, 09:44

Mon ikke vi får tyret en varm kop pis i ansigtet af Scouser Gow, i form af en eller anden ligegyldig udenlandsk træner.

Jeg tror ikke der findes danske trænere der vil med en tur i SSE22 klovnebussen.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 22. apr 2025, 10:02

Selvfølgelig er det attraktivt at være cheftræner for AaB.

Men skal vi have en motivator/indpisker eller en taktisk robust træner?

Taktik:
Christian Lønstrup
Kristoffer Wichmann
Martin Thomsen
Jacob Friis
Peter Sørensen
Lars Søndergaard
Glenn Riddersholm
Steffen Højer
Michael Silberbauer

Motivator/indpisker:
David Nielsen
Bo Zink
Martin Retov
Allan Kuhn

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. apr 2025, 10:05

Alpa Chino skrev:
22. apr 2025, 10:02

Taktik:
Christian Lønstrup
Kristoffer Wichmann
Martin Thomsen
Jacob Friis
Peter Sørensen
Lars Søndergaard
Glenn Riddersholm
Steffen Højer
Michael Silberbauer

Motivator/indpisker:
David Nielsen
Bo Zink
Martin Retov
Allan Kuhn

synes egentlig at Martin thomsen fra Hobro er spændende.
Men en
Lønstrup og Wichmann kunne også være et godt emne
de virker alle 3 ret tydelige i deres plan og til at få det bedste ud af deres materiale

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. apr 2025, 10:05

Patmand skrev:
22. apr 2025, 09:44
Jeg tror ikke der findes danske trænere der vil med en tur i SSE22 klovnebussen.
Hvorfor ikke? Fordi de henter dårlige spillere, eller fordi de har fyret en træner?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 22. apr 2025, 10:31

Kristoffer Wichmann

Husker hans Kolding hold, som taktisk godt indstillet og hårdt kæmpende. Som type er han klar i spyttet og med en “stor chef” karisma. Han er nok også indstillet på en enkelt sæson i 1. Division, skulle det gå så galt.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. apr 2025, 10:33

DarkHorse9000 skrev:
22. apr 2025, 10:31
Kristoffer Wichmann

Husker hans Kolding hold, som taktisk godt indstillet og hårdt kæmpende. Som type er han klar i spyttet og med en “stor chef” karisma. Han er nok også indstillet på en enkelt sæson i 1. Division, skulle det gå så galt.
man mener han er topkandidat
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... idat-i-AaB

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. apr 2025, 10:33

DarkHorse9000 skrev:
22. apr 2025, 10:31
Kristoffer Wichmann

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... idat-i-AaB

Han er topkandidat iflg. Bold.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. apr 2025, 10:34

Erasmus Montanus skrev:
22. apr 2025, 10:05
Patmand skrev:
Hvorfor ikke? Fordi de henter dårlige spillere, eller fordi de har fyret en træner?
Både fordi de har hentet masser af spillere der slet ikke har niveau til Superligaen, og fordi de tydeligvis ikke har penge til at bringe deres projekt på ret køl.

Situationen lige nu er et hold i totalt opløsning. Der er ingen struktur, der er ingen ledere.
En ny træner har fem kampe - hvad fanden skal han stille op?
Han får en masse unge urutinerede spillere med et niveau der gennemsnitligt er for lavt. Hvem har lyst til at påtage sig den opgave?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 22. apr 2025, 10:35

Patmand skrev:
Mon ikke vi får tyret en varm kop pis i ansigtet af Scouser Gow, i form af en eller anden ligegyldig udenlandsk træner.

Det er sgu lidt spøjst.

Nu har vi været dårligt ledet i årevis og brugt penge vi slet ikke havde.
Nu kommer der så folk ind, som rydder op efter folk, som har kørt klubben helt ned økonomisk. Og det er så dem, der rydder op, som er klovnene ??

Vil gerne høre, hvad de nuværende ejere skulle ha gjort, for ikke at blive stemplet klovne? Skulle de ha fortsat lønfesten og hentet spillere ind, for penge vi ikke har dækning for ?

Ja jeg synes satme også det er noget pis at vi ikke kan få det til at spille. Men det er altså en nødvendighed at få skåret ned for at udgifterne. Og når man skærer ned for udgifterne, så har man ikke penge til investere i en trup, som kan kæmpe med, hvor det er sjovt.

Jeg siger BESTEMT IKKE at sse har været fejlfrie!! Men de kæmper for at rette op på årevis af dårlig ledelse af AaB.

Det er en kunst og det koster øretæver. For folk vil gerne at vi havde en bedre trup og opsætning. Og de samme mennesker brokker sig, når regnskaberne bliver offentliggjort. De to ting hænger sammen. Og får vi ikke rettet op på økonomien. Så går vi altså konkurs.

Hvad har vi solgt for nu ? 45 mill i Otoa og Widell ? Og man forventer et 0-10 mill underskud ? Det skriger jo til himlen, hvordan det ser ud økonomisk i AaB og hvorfor ejerne ikke bare kan investere penge i bedre spillere.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 22. apr 2025, 10:40

Alpa Chino skrev:

Taktik:
Christian Lønstrup
Kristoffer Wichmann
Martin Thomsen
Jacob Friis
Peter Sørensen
Lars Søndergaard
Glenn Riddersholm
Steffen Højer
Michael Silberbauer

Motivator/indpisker:
David Nielsen
Bo Zink
Martin Retov
Allan Kuhn
Er der seriøst nogen der foreslår Lars Søndergaard som træner?

"WHAT THE FUCK IS GOING ON?"

Hvis man virkelig ønsker AaB det værste, så skal vi huske Magnus Persson og Morten Wieghorst i puljen.

Jeg mener vi skal have en type ind, som er karismatisk og frem for alt tydelig i spillestil og kommunikation. Fraregner vi diskussionen om David Nielsens som person, er det "typen" som jeg håber vi går efter og rammer. På den liste der, er Peter Sørensen det tætteste vi kommer på, men jeg har ikke tiltro til hans evner når man ser på hans karriere.

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 22. apr 2025, 10:44

Sønderhof skrev:
22. apr 2025, 10:40
Alpa Chino skrev:

Taktik:
Christian Lønstrup
Kristoffer Wichmann
Martin Thomsen
Jacob Friis
Peter Sørensen
Lars Søndergaard
Glenn Riddersholm
Steffen Højer
Michael Silberbauer

Motivator/indpisker:
David Nielsen
Bo Zink
Martin Retov
Allan Kuhn
Er der seriøst nogen der foreslår Lars Søndergaard som træner?

"WHAT THE FUCK IS GOING ON?"

Hvis man virkelig ønsker AaB det værste, så skal vi huske Magnus Persson og Morten Wieghorst i puljen.

Jeg mener vi skal have en type ind, som er karismatisk og frem for alt tydelig i spillestil og kommunikation. Fraregner vi diskussionen om David Nielsens som person, er det "typen" som jeg håber vi går efter og rammer. På den liste der, er Peter Sørensen det tætteste vi kommer på, men jeg har ikke tiltro til hans evner når man ser på hans karriere.
En af udfordringerne med Søndergaard var eftersigende, at han var utydelig som leder, ikke ligefrem det vi skal bruge lige nu

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2025, 10:47

Bundgaard skrev:
22. apr 2025, 09:15
Efter gøglerbåden er lukket, er det nok ikke så interessant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar