Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Træneremner

Indlæg af Patmand » 22. apr 2025, 12:32

Gaarde6 skrev:
22. apr 2025, 12:01
Patmand skrev:
22. apr 2025, 11:40
Gaarde6 skrev:
22. apr 2025, 10:35
Patmand skrev:
22. apr 2025, 09:44
Mon ikke vi får tyret en varm kop pis i ansigtet af Scouser Gow, i form af en eller anden ligegyldig udenlandsk træner.

Jeg tror ikke der findes danske trænere der vil med en tur i SSE22 klovnebussen.
Det er sgu lidt spøjst.

Nu har vi været dårligt ledet i årevis og brugt penge vi slet ikke havde.
Nu kommer der så folk ind, som rydder op efter folk, som har kørt klubben helt ned økonomisk. Og det er så dem, der rydder op, som er klovnene ??

Vil gerne høre, hvad de nuværende ejere skulle ha gjort, for ikke at blive stemplet klovne? Skulle de ha fortsat lønfesten og hentet spillere ind, for penge vi ikke har dækning for ?

Ja jeg synes satme også det er noget pis at vi ikke kan få det til at spille. Men det er altså en nødvendighed at få skåret ned for at udgifterne. Og når man skærer ned for udgifterne, så har man ikke penge til investere i en trup, som kan kæmpe med, hvor det er sjovt.

Jeg siger BESTEMT IKKE at sse har været fejlfrie!! Men de kæmper for at rette op på årevis af dårlig ledelse af AaB.

Det er en kunst og det koster øretæver. For folk vil gerne at vi havde en bedre trup og opsætning. Og de samme mennesker brokker sig, når regnskaberne bliver offentliggjort. De to ting hænger sammen. Og får vi ikke rettet op på økonomien. Så går vi altså konkurs.

Hvad har vi solgt for nu ? 45 mill i Otoa og Widell ? Og man forventer et 0-10 mill underskud ? Det skriger jo til himlen, hvordan det ser ud økonomisk i AaB og hvorfor ejerne ikke bare kan investere penge i bedre spillere.
Lad os nu sige man køber et hus der trænger til et nyt tag og vinduer og har et håbløst bedaget badeværelse.
Så kan man vælge forskellige løsninger til at få det forbedret, evt. tage det i etaper.

SSE22 de vælger så at køre en bulldozer gennem huset, men de stopper sgu ikke der, nej de vælger også lige at sprænge fundamentet i atomer.
Så bestiller de ellers et nyt hus i form af et komplet byggesæt fra Moldavien til en billig penge. Nå, det ankommer til grunden og de står lidt og klør sig i hovedet, for hvordan fa’en får de nu samlet det?
Så får én af dem en genial idé, for ikke langt derfra har han bemærket der sidder et par alkoholikere på en bænk. “Gad vide om ikke de kunne tænke sig at tjene en skilling.”

De to alkoholikere tager gladeligt opgaven på sig, og de får banket det her hus op.
Nu går ejerne (SSE22) en tur igennem huset…de opdager en helt del byggefejl og de bemærker også hvor ringe kvalitet selve byggematerialerne har.
De tænker at de trods alt nok har lavet en god investering, så de ringer til områdets bedste mægler, Morten Bruun.
Morten ligger vejen forbi og inspicerer huset. “Jeg er ked af at måtte meddele jer, at pga. byggesjusk og den ringe kvalitet af materialer, så er huset stort ikke noget værd.”

SSE22 er dybt chokerede. På trods af at de aldrig tidligere havde forsøgt sig som bygherre, så havde de noget erfaring i form af de havde boet i et hus gennem en del år.
Haha fantastisk historie :cheers:

Desværre ikke helt som virkeligheden er.

De køber et "hus" (for at blive i din termolog)
Huset kan på sigt blive et rigtig flot hus. Men for at blive det.
Så kræver det at de skærer helt ned for udgifterne til investeringerne, til de kan få pengene ind til renoveringerne på sigt.

De kan også fortsætte som de gamle ejere gjorde og bare brug løs af pengene, til der ikke er flere og lade huset gå på tvang, når de er færdige.

Igen for prins Knud. Jeg er IKKE imponeret over alt hvad sse har gjort. Men jeg kan godt se nødvendigheden i at skære udgifterne helt ind til benet, hvis vi vil undgå en konkurs.

Jeg synes sse har gjort en god ting ved at investere ungt og prøve at ha mange unge salgsbare emner til fremtiden. Vi har skudt Otoa og Widell afsted til gode priser set med AaB briller. Og alligevel løber forretningen ikke rundt. Det er tankevækkende.

Hvad jeg der i mod ikke bryder mig om er: at der er så mange fejlskud i indkøbene. Vi har alt for mange spillere udefra som ikke løfter holdet. Og ja jeg ved godt vi ikke kan forvente at vi kan hente guld for 0 kr. Men jeg synes en del af indkøbene er skudt helt forbi pladen rent taktisk.

Når man har så lidt penge at købe for. Så skal de indkøb man foretager sig satme sidde lige i skabet. Ellers skal man lade være og sige at så må vores unge talenter udfylde den rolle.
Mit indtryk er du fangede analogien :cheers:

AaB var/er en syg patient og vi er helt enige om, at det var nødvendigt med en omfattende behandling.
Jeg syntes bare slet ikke, at SSE22 har været i stand til at finde frem til den rette strategi (behandling).

Jeg syntes at “klovneriet” består i hvor naivt hele projektet er. Jeg kaldte det allerede fra starten: det er aldrig lykkedes andetsteds i fodboldverdenen. Det at man river ALT op med roden, fjerner de fleste ansatte i organisationen, ansætter en U19 træner som cheftræner, stort set ny spillertrup bestående af mestendels unge spillere af for ringe kvalitet, hvoraf adskillige stort set ingen erfaring har med senior fodbold.
Så melder man ud, at man har planer om at træne endnu hårdere end de andre i Superligaen, således at de her spillere kan løftes op på meget højere niveau.

Hvor naivt kan det blive? De har tydeligvis ikke pengene og evnerne til at gennemføre de nødvendige ændringer.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. apr 2025, 12:36

Sauer skrev:
22. apr 2025, 11:47
Dennis Nielsen skrev:
22. apr 2025, 11:43
Jakobsen skrev:
22. apr 2025, 11:20
Alexis skrev:
22. apr 2025, 11:14
Vil være rigtig positivt overrasket hvis vi lander Wichmann. Var sikker på vi fik en random tysker ind.
Vi har jo ikke behov for en der kan piske moral og vilje ind i holdet. Det er der i forvejen. Det er jo ikke fordi de ikke kæmper, arbejder eller forsøger. Problemet hedder disciplin og taktik. Det har Wichmann bestemt vist i Kolding.
Jeg har som sagt mine forbehold pga. hans matchfixing fortid, men sportsligt meget bedre end en eller anden 32 årig tysker der har været 3 assistent på akademiet i en eller anden 2. Bundesliga klub.
Nu er jeg ikke inde i detaljerne, men ud fra det forskellige debattører har skrevet herinde, så bettede han på en sejr til eget hold.

Såfremt det er den sande version, har jeg INTET problem med det. Rent faktisk burde det være lovligt, at have så stor tiltro til sig selv og sit hold, at man turde satse egne penge på en sejr.
Så vidt jeg kan læse mig til, handlede dommen også om spil på uafgjorte resultater i egne kampe.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/wichm ... fixing-sag
Det er selvfølgelig ikke ok, men over et årti siden. Har desuden arbejdet flere steder efterfølgende uden samme problematik. Prinsesse på ærten attitude, hvis det skulle diskvalificere ham nu

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. apr 2025, 12:37

Patmand skrev:
22. apr 2025, 10:34
Erasmus Montanus skrev:
22. apr 2025, 10:05
Patmand skrev:
Jeg tror ikke der findes danske trænere der vil med en tur i SSE22 klovnebussen.
Hvorfor ikke? Fordi de henter dårlige spillere, eller fordi de har fyret en træner?
Både fordi de har hentet masser af spillere der slet ikke har niveau til Superligaen, og fordi de tydeligvis ikke har penge til at bringe deres projekt på ret køl.

Situationen lige nu er et hold i totalt opløsning. Der er ingen struktur, der er ingen ledere.
En ny træner har fem kampe - hvad fanden skal han stille op?
Han får en masse unge urutinerede spillere med et niveau der gennemsnitligt er for lavt. Hvem har lyst til at påtage sig den opgave?
Selvfølgelig er der trænere der har lyst til at træne i AaB.
AaB er udadtil stadig en klub med nogle store traditioner og det er en klub, som har potentialet pga. den base man har i bl.a. opbakningen til holdet. Det er ikke en lille by i oplandet vi snakker om her.

Tænker der er flere emner der er interesserede. Der skal købes ind på projektet som er et langt langt sejt træk.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. apr 2025, 12:41

Kristian skrev:
22. apr 2025, 12:37
Patmand skrev:
Erasmus Montanus skrev:
Patmand skrev:
Hvorfor ikke? Fordi de henter dårlige spillere, eller fordi de har fyret en træner?
Både fordi de har hentet masser af spillere der slet ikke har niveau til Superligaen, og fordi de tydeligvis ikke har penge til at bringe deres projekt på ret køl.

Situationen lige nu er et hold i totalt opløsning. Der er ingen struktur, der er ingen ledere.
Han får en masse unge urutinerede spillere med et niveau der gennemsnitligt er for lavt. Hvem har lyst til at påtage sig den opgave?
AaB er udadtil stadig en klub med nogle store traditioner og det er en klub, som har potentialet pga. den base man har i bl.a. opbakningen til holdet. Det er ikke en lille by i oplandet vi snakker om her.

Tænker der er flere emner der er interesserede. Der skal købes ind på projektet som er et langt langt sejt træk.
Nå okay. Store traditioner, potentiale og storby attitude. Ja, jeg kan godt se det nu.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 22. apr 2025, 12:56

Så er Johannes Hoff Thorup og Glen Riddersholm ledige på markedet ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. apr 2025, 12:56

Wurtz peger på Lønstrup som et scoop. Jeg er nu lidt mere Lønstrup-fan.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. apr 2025, 13:01

Funky skrev:
22. apr 2025, 12:56
Jeg forstår ikke den mand stadig er i Hillerød.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. apr 2025, 13:16

Funky skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at AaB vil betale den transfer det ville kræve.

Jeg synes egentlig at Wichmann virker som et oplagt bud i vores nuværende situation.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. apr 2025, 13:29

Forza skrev:
22. apr 2025, 13:16
Funky skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at AaB vil betale den transfer det ville kræve.

Jeg synes egentlig at Wichmann virker som et oplagt bud i vores nuværende situation.
meget oplagt - kommer i hvert tilfælde med en tydelig struktureret plan

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. apr 2025, 13:31

Patmand skrev:
22. apr 2025, 12:41
Kristian skrev:
22. apr 2025, 12:37
Patmand skrev:
Erasmus Montanus skrev:
Patmand skrev:

Nå okay. Store traditioner, potentiale og storby attitude. Ja, jeg kan godt se det nu.
Ja fair nok vi ik er enige, men jobbet er interessant for mange trænere.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. apr 2025, 13:33

TV2 erfarer, at vi aktuelt forhandler løn og kontraktlængde med Wichmann.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-04-22 ... ny-traener

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 22. apr 2025, 13:36

Kokkefar skrev:
22. apr 2025, 13:33

Jeg tror måske debatside.dk automatisk retter AaB (begge a'er småt og lille b) til AaB, så derfor er der fejl i TV2's link.
Man skal altså ændre det til to små a'er og et lille b i URLen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. apr 2025, 13:38

Kokkefar skrev:
22. apr 2025, 13:01
Funky skrev:
Hvis jeg skal køre videre på Patmans hus terminologi, så tænker jeg efterhånden der må være tale om en vis skepsis over liggetiden på Lønstrup.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. apr 2025, 13:38

PonySlaystation skrev:
22. apr 2025, 13:36
Kokkefar skrev:

Jeg tror måske debatside.dk automatisk retter AaB (begge a'er småt og lille b) til AaB, så derfor er der fejl i TV2's link.
Jeg kan ikke rette det i mit indlæg. Der står det med små bogstaver.

Her er et alternativ: https://shorturl.at/0R0Ci

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 22. apr 2025, 13:40

Kokkefar skrev:
22. apr 2025, 13:38
PonySlaystation skrev:
22. apr 2025, 13:36
Kokkefar skrev:

Jeg kan ikke rette det i mit indlæg. Der står det med små bogstaver.

Her er et alternativ: https://shorturl.at/0R0Ci
Nej, det er ikke til når siden selv retter det for at skrive AaB rigtigt. Den gør det åbenbart også hvis man staver det med å i stedet for dobbelt a. Jeg kan ikke demonstrere, da den netop retter det :D

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2025, 13:41

Kokkefar skrev:
Funky skrev:
Jeg har ikke set Hillerød spille, men da FCN skulle have ny træner i stedet for Hoff Thorup - der så lige er blevet fyret - gik snakken også på Lønstrup. Jeg husker at han blev beskrevet som en taktisk og ledelsesmæssig bonderøv hvis stil ikke rigtigt ville passe til større klubber. Det skulle være en af de primære årsager til at hans arbejde i Hillerød er blevet overset når bedre klubber på navnlig sjælland skulle have ny træner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 22. apr 2025, 14:18

Her er Wichmanns kommentar om AaB, da de mødte hinanden i 1. division.

- I dag var der et virkelig stærkt hold på banen mod nogle fantastiske individualister. Det, vi stod overfor, var relativt nemt at dæmme op for og kreere noget imod, men det er klart, at når man har så dygtige spillere, så kommer man til noget. Desværre var det igen i dag en fortælling om, at de enkelte spillere hos AaB var meget skarpe, siger Kristoffer Wichmann,

- Som trænerkollega og Kolding-mand burde jeg jo ikke have en mening om AaB, men nu er jeg gammel AaB-spiller og stadig glødende AaB-fan. Og som det må jeg bare sige, at jeg har rimelig dybe panderynker i forhold til, at så dygtige spillere ikke udnytter deres potentiale.

- Der er sikkert mange, der kommer efter mig nu, men hvis der ikke kommer en generel strukturel ændring på det hold, bliver det umådeligt svært i næste sæson, siger Kristoffer Wichmann

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. apr 2025, 14:19

Hanga skrev:
22. apr 2025, 13:38
Kokkefar skrev:
Funky skrev:
Hvis jeg skal køre videre på Patmans hus terminologi, så tænker jeg efterhånden der må være tale om en vis skepsis over liggetiden på Lønstrup.
Jeg er maje glad ved disse analogier med huse og søfart.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. apr 2025, 14:23

Alpa Chino skrev:
22. apr 2025, 14:18

- I dag var der et virkelig stærkt hold på banen mod nogle fantastiske individualister. Det, vi stod overfor, var relativt nemt at dæmme op for og kreere noget imod, men det er klart, at når man har så dygtige spillere, så kommer man til noget. Desværre var det igen i dag en fortælling om, at de enkelte spillere hos AaB var meget skarpe, siger Kristoffer Wichmann,

- Som trænerkollega og Kolding-mand burde jeg jo ikke have en mening om AaB, men nu er jeg gammel AaB-spiller og stadig glødende AaB-fan. Og som det må jeg bare sige, at jeg har rimelig dybe panderynker i forhold til, at så dygtige spillere ikke udnytter deres potentiale.

- Der er sikkert mange, der kommer efter mig nu, men hvis der ikke kommer en generel strukturel ændring på det hold, bliver det umådeligt svært i næste sæson, siger Kristoffer Wichmann
En sjov og atypisk kommentar på et modstanderhold. Det kan jeg faktisk meget godt li'. Spændende hvis det ender med at være ham selv der skal løse det problem han selv forudså for mere end et år siden.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 22. apr 2025, 14:24

Alpa Chino skrev:
22. apr 2025, 14:18

Han har lige sat 100 point ind på sin konto hos mig.... Ansæt manden!

Besvar