Næh, jeg gik egentlig ud fra, at supportpersonale havde indbygget klausuler med engangsbeløber ved fyring. Men det ændrer da selvfølgelig noget, hvis Wichmann stadig hæver løn i Berlin hver måned.Dalbjerg skrev: ↑22. apr 2025, 20:34Du forstår ikke, at han lige nu har en lang kontrakt med Berlin, hvor han reelt bare kan lade den køre (eller på et tidspunkt er Berlin møre, og tilbyder ham f. Eks. 80% af den resterende løn..jonas386 skrev: ↑22. apr 2025, 20:17Wichmann blev fyret i december sammen med Bo Svensson. Troede faktisk også han var i job, men i så fald forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan lave med en kort aftale, der veksles til 1-2 år, hvis vi overlever.Gaarde6 skrev: ↑22. apr 2025, 18:28Enig.Kunji skrev: ↑22. apr 2025, 16:06Jeg kan sagtens se Wichmann på lang sigt. Han har både spillet tiki-taka og defensiv fysisk fodbold. Men planen i Kolding var vel, at der skulle tages et næste skridt efter en solid defensiv var bygget op.
Enten signer man ham for 5 kampe (og så bliver det ikke ham), eller også tænker man langsigtet. Jeg tænker nok, han skal få de 3 år.
Der er heller ingen ide i det for Wichmann at komme ud af en aftale i Berlin for at tage 5 kampe i AaB.
Det kan vist kun være en dårlig case for ham.
Det lyder absurd med Prelec. Vejle havde lige et par gode runder, men det gik i sandet. Det må være en and.
Hvis han siger ja til 5 jampe for AaB, så skal han bryde den kontrakt.. Hvis de ryger ned eller AaB lige meget hvad siger tak for indsatsen, ja så står han med en lang næse..
Selvfølgelig vil han
1 have nogle penge af Berlin, fordi det er stadigvæk en fin case for dem, at AaB betaler en del af det som de hænger på
2 have en kontrakt af en vis længde, da det er hans sikkerhed overfor AaB..
Træneremner
Re: Træneremner
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Prelec bekræfter at der er rendyrket panik på ledelsesgangen, og der reelt ingen plan er/var..
Bare vent i morgen udpeges en af assistenterne, og så har man bedt Gaarde om at lede headhunting af en ny cheftræner, som man forventer at have på plads til december..
Galgenhumor hjælper lidt, men hvor er det skræmmende, at de er gået så meget i panik!
Bare vent i morgen udpeges en af assistenterne, og så har man bedt Gaarde om at lede headhunting af en ny cheftræner, som man forventer at have på plads til december..
Galgenhumor hjælper lidt, men hvor er det skræmmende, at de er gået så meget i panik!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Ivan Prelec er lige præcis det useriøse lort sse22 ville grave frem jeg var bange for....
vanvittigt hvis man har været langt fremme med ham.... beviser de stadig intet fatter...
fodbold faglighed sse22 my ass....
jeg havde et naivt håb om man allerede ved silkeborg kampen var klar over hvad vej det gik og havde snakket med folk, eller lavet emner.. og så har man fucking brug tid på endnu en nul bond, hvis eneste kvalitet er man kan fylde op med udlændninge....
vanvittigt hvis man har været langt fremme med ham.... beviser de stadig intet fatter...
fodbold faglighed sse22 my ass....
jeg havde et naivt håb om man allerede ved silkeborg kampen var klar over hvad vej det gik og havde snakket med folk, eller lavet emner.. og så har man fucking brug tid på endnu en nul bond, hvis eneste kvalitet er man kan fylde op med udlændninge....
Utroligt enig. Hvis det er deres go to løsning, så klinger Gouw's interviews med Ripodsten, TV3-Sport, Bold.dk og andre meget hult, når han siger, at de har haft gang i forhandlinger i lang tid. Hvis det var deres absolut bedste bud på en, som skulle slukke ildebrande, og komme ind og varetage resten af sæsonen, så er det virkelig skræmmende. Når der går mange andre ledige trænere rundt. I samme ombæring ville det være lige så underligt, hvis ham Beale, var en der overtog roret.
Det eneste jeg kan se, som ville tale for Prelec er erfaring i nedrykningskampen, villigheden til at bruge billige udlændinge og rette ind. Det er kort sigtet, snævert og så kan man tale nok så meget om proces og strategi, det er jo det stik modsatte. Endda selvom det så måske er en kortsigtet løsning.
Det eneste jeg kan se, som ville tale for Prelec er erfaring i nedrykningskampen, villigheden til at bruge billige udlændinge og rette ind. Det er kort sigtet, snævert og så kan man tale nok så meget om proces og strategi, det er jo det stik modsatte. Endda selvom det så måske er en kortsigtet løsning.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Er der ikke en der kan forklare mig hvorfor Prelec er så forfærdelig?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Det vil jeg også gerne vide. Mig bekendt lavede han et godt stykke arbejde i Vejle.
RAUS RAUS SSE!
Det gjorde han også, og hvis ledelsen ville have en kortsigtet løsning så var han nok ikke helt skidt, kender ligaen kender til at spille for overlevelse i superligaen.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Men Vejle smeltede også helt ned under hans lederskab. Generelt ville jeg også være utryg ved ham. Så hellere Wichmann.
Da han var træner i Kroatien havde han under 1 i pointgenbemsnit
Til sidst i Vejle vandt han ikke i 9 kampe i træk/
Ham har været i DK i + 2 år…
Men har jo intet vist i vejle der giver modstandskraft eller tro på overlevelse - han rykkede op men det havde de også holdet til.
En østeuropæer til et sammenskudsgilde af en gennem tiderne dårlig AaB trup - for mig virker det ikke stabilt.
Og enig - det er ikke data båret - det er en personlig holdning.
Jeg oplever wichmann som et stabilt dansk stykke håndværk
Der kommer med en stabil værktøjskasse
Veksler mel 4-3-3 og 3-4-3 - hans hold skal kunne begge dele.
Han er super solid defensivt - hans hold lukker bare af nede bagved - og så kan de også skabe chancer
Desuden er han lidt af en dødbolds ekspert og derfor hentede union ham også.
Har hørt hans mandskab pleje er i top og alt hvad han laver og gøre er tydeligt og simpelt som spillere han forholde sig til.
Tilføj også at han da flot reddede Vejle, men mon ikke vi skal give lidt mere ære til Onugkha og Trott (og måske en vild spansk leder i midterforsvaret)..
Med andre ord tænker jeg ikke, at det var hans taktik som gjorde forskellen, men reelt enkeltpræstationer..
Og dem tror jeg ikke lige kommer ud af det blå..
Så skal Mathias Jørgensen da godt nok gå helt amok, og Müller skal finde miraklerne frem..
Der tager jeg heller en træner, som gennem taktik og koncept kan sætte en prop i, og få alle til at rykke ekstra sammen i bussen..
Prelec...
I guder, hvor er det desperat..
Med andre ord tænker jeg ikke, at det var hans taktik som gjorde forskellen, men reelt enkeltpræstationer..
Så skal Mathias Jørgensen da godt nok gå helt amok, og Müller skal finde miraklerne frem..
Der tager jeg heller en træner, som gennem taktik og koncept kan sætte en prop i, og få alle til at rykke ekstra sammen i bussen..
Prelec...
-
R Rosenberg
- Allstar

Med rygte om Prelec, de mange random spillere, klubbens nuværende kurs osv, kom jeg til at tale med en makker om, hvad Gow egentlig har af meritter, der skulle gøre ham til en god sportsdirektør i superligaen. Og hvor frie hænder har han mon?
Han var engang kampanalytiker i Liverpool, hsr været teknisk direktør i random klub i Mellemøsten. Er der andet? Altså, udover at være tyskernes mand?
AaB havde tidligere en lang historie med at ansætte folk pga deres tilhørsforhold, men uden at de egentlig havde nogen meritter (fx Gaarde og Bælum), og det viste sig jo ikke just altid at være den smarteste beslutning.
Han var engang kampanalytiker i Liverpool, hsr været teknisk direktør i random klub i Mellemøsten. Er der andet? Altså, udover at være tyskernes mand?
AaB havde tidligere en lang historie med at ansætte folk pga deres tilhørsforhold, men uden at de egentlig havde nogen meritter (fx Gaarde og Bælum), og det viste sig jo ikke just altid at være den smarteste beslutning.
Ædruelighedens stemme
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Har du set Vejles kampe under Prelec? han fik sat holdet rigtig godt op, ja det var spillere der blomstrede op. Bevares, jeg ser da også hellere Wichmann, men vi taler jo ikke Peter Hyballa eller Ricardo MonizDalbjerg skrev: ↑22. apr 2025, 21:38Tilføj også at han da flot reddede Vejle, men mon ikke vi skal give lidt mere ære til Onugkha og Trott (og måske en vild spansk leder i midterforsvaret)..
Prelec...
Han er jo bare majonetdukke med snore, der ender i Hamborg.R Rosenberg skrev: ↑22. apr 2025, 21:43Med rygte om Prelec, de mange random spillere, klubbens nuværende kurs osv, kom jeg til at tale med en makker om, hvad Gow egentlig har af meritter, der skulle gøre ham til en god sportsdirektør i superligaen. Og hvor frie hænder har han mon?
Man sidder og frygter at det ikke blir wichmann siden han ikke er præsenteret og at ham kroaten en tysker eller englænder lige pludselig står der
Det er ren cowboy og indianer det her
Men de gør det da svært at gætte
Det er ren cowboy og indianer det her
Men de gør det da svært at gætte
Mit bud er også at det kun var for de 5 kampe. Måske det også er noget af grunden til at han sagde nej.
Ledelsen virker noget bange for at binde sig - jf Wichmanns kontraktlængde.
// gwailo
Det forstår jeg godt. Wichmann er umiddelbart ikke én profil der er alignet til det vi indtil videre har set at SSE gerne vil. Mit indtryk af Wichmann er, at han er en træner, der selv vil sætte retningen. Han lader sig ikke diktere en bestemt spillestil fra ledelsen, han står stærkt på sin egen overbevisning og spiller holdet som han synes er bedst med det spillermateriale han har til rådighed. Dertil vil han have indflydelse på rekruttering. Bl.a. derfor håber jeg at det bliver ham.
Jamen han var da en styrkelse i forhold til det de havde..Baatnakken skrev: ↑22. apr 2025, 21:48Har du set Vejles kampe under Prelec? han fik sat holdet rigtig godt op, ja det var spillere der blomstrede op. Bevares, jeg ser da også hellere Wichmann, men vi taler jo ikke Peter Hyballa eller Ricardo MonizDalbjerg skrev: ↑22. apr 2025, 21:38Tilføj også at han da flot reddede Vejle, men mon ikke vi skal give lidt mere ære til Onugkha og Trott (og måske en vild spansk leder i midterforsvaret)..
Prelec...
Men det de første 9 kampe i denne sæson burde jo så få selv desperate bestyrelser til at løbe skrigende væk..
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Tænk at tyskerne, de svin, bare forhandler seriøst med Hyballa?!
Det understreger bare deres INKOMPETENCE
DET ER HELT VILDT ST DE VIL ANSÆTTE HAM EFTE4 DE5 I ESBJERG JVAD FANDEN TÆ KER DE PÅ DE TYSKE SVIIIIIN FUCK MAND HVORDAN FÅR JEG DET HER LORTE CAPS LICKS FLÅET FRAAAAAA FCK GOWWWWWWWW HYBALLAAAHYB
Denne tråd.

DET ER HELT VILDT ST DE VIL ANSÆTTE HAM EFTE4 DE5 I ESBJERG JVAD FANDEN TÆ KER DE PÅ DE TYSKE SVIIIIIN FUCK MAND HVORDAN FÅR JEG DET HER LORTE CAPS LICKS FLÅET FRAAAAAA FCK GOWWWWWWWW HYBALLAAAHYB
Denne tråd.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Ikke bare den her tråd. De sidste 2 uger herinde. Du mangler dog lidt med store nosser, tøsedrenge, vatpikke og lejesvende.Erasmus Montanus skrev: ↑22. apr 2025, 22:15Tænk at tyskerne, de svin, bare forhandler seriøst med Hyballa?!
DET ER HELT VILDT ST DE VIL ANSÆTTE HAM EFTE4 DE5 I ESBJERG JVAD FANDEN TÆ KER DE PÅ DE TYSKE SVIIIIIN FUCK MAND HVORDAN FÅR JEG DET HER LORTE CAPS LICKS FLÅET FRAAAAAA FUCK GOWWWWWWWW HYBALLAAAHYB
Denne tråd.
![]()
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.