Træneremner
Re: Træneremner
Håber det bliver en succes og at han kan tilføre noget tiltrængt stabilitet. Hans profil er i hvert fald interessant og han virker til at kunne håndværket de steder han har været.
Jeg frygter dog at en fremtidig konflikt nemt kan opstå mellem Wichmann og SSE, især hvis det hele starter med en nedrykning. Ydesen, der har stort kendskab til Wichmann gennem mange år, beskriver ham som meget kompromisløs og en "jeg-sætter-retningen!" type. Det er fedt at få en rigtig boss ind, men tror ikke det vil behage den tyske overkommando på langt sigt.
Jeg frygter dog at en fremtidig konflikt nemt kan opstå mellem Wichmann og SSE, især hvis det hele starter med en nedrykning. Ydesen, der har stort kendskab til Wichmann gennem mange år, beskriver ham som meget kompromisløs og en "jeg-sætter-retningen!" type. Det er fedt at få en rigtig boss ind, men tror ikke det vil behage den tyske overkommando på langt sigt.
Hvor kommer det egentlig fra, at tyskerne bare vil have nikkedukker og ikke høre selvstændige tanker fra træneren? At ledelsen foretrækker en bestemt spillestil og at man bringer visse spillertyper i spil, er sådan det fungerer I alle klubber, også i FCM, BIF eller AGF. Men det er jo ikke fordi de sætter startopstillingen, eller hvisker træneren i øret, at der nok skal skiftes ud.emenike skrev: ↑23. apr 2025, 12:51Håber det bliver en succes og at han kan tilføre noget tiltrængt stabilitet. Hans profil er i hvert fald interessant og han virker til at kunne håndværket de steder han har været.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Herindefra. Ydesen siger i hvert fald, at det ikke er den oplevelse han har.jonas386 skrev: ↑23. apr 2025, 12:54Hvor kommer det egentlig fra, at tyskerne bare vil have nikkedukker og ikke høre selvstændige tanker fra træneren? At ledelsen foretrækker en bestemt spillestil og at man bringer visse spillertyper i spil, er sådan det fungerer I alle klubber, også i FCM, BIF eller AGF. Men det er jo ikke fordi de sætter startopstillingen, eller hvisker træneren i øret, at der nok skal skiftes ud.emenike skrev: ↑23. apr 2025, 12:51Håber det bliver en succes og at han kan tilføre noget tiltrængt stabilitet. Hans profil er i hvert fald interessant og han virker til at kunne håndværket de steder han har været.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Du skal ikke bekymre dig om det.emenike skrev: ↑23. apr 2025, 12:51Håber det bliver en succes og at han kan tilføre noget tiltrængt stabilitet. Hans profil er i hvert fald interessant og han virker til at kunne håndværket de steder han har været.
SSE har sat en retning og måde man vil spille på. Den retning ansætter de en træner til at kunne købe sig ind på.
Selvfølgelig må Wichmann tænke selv og det er ham der skal lave retningen med truppen.
Menno har også bestemt meget selv og indført mange ting som SSE intet har haft med at gøre.
Hør seneste Ripodsten, så siger Ydesen egentlig det hele meget godt.
Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Og hvis oplevelsen blandt spillerne er, at man var gået i stå under Menno, så bliver det selvfølgelig også en del af opgaven at se kritisk på hele trænerteamet.
Og hvis oplevelsen blandt spillerne er, at man var gået i stå under Menno, så bliver det selvfølgelig også en del af opgaven at se kritisk på hele trænerteamet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Kunne man forestille sig en udskiftning af assistenter til sommer? eller tror I de alle fortsætter under Wichmann(lad os antage det bliver ham)
-
R Rosenberg
- Allstar

Det ville være logisk at skille sig af med assistenterne også. Få Bo Zinck og Søren Thorst ind i de roller.Funky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Og så skal der satme trænes afslutninger, tacklinger og dødbolde til blodet fosser på Hornevej.
Ædruelighedens stemme
Hans helt store mesterværk bliver jo at se om han kan få Kasper Jørgensen til at placere sig. Eller om vi fortsat skal se ham koste 2 mål hver eneste kamp.
Bo Zinck og Søren Kusk du...(en af mine venner er tidligere AaB spiller og han nævner altid Søren Kusk når snakken går på bedste træner i karrieren).R Rosenberg skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Det ville være logisk at skille sig af med assistenterne også. Få Bo Zinck og Søren Thorst ind i de roller.Funky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Og så skal der satme trænes afslutninger, tacklinger og dødbolde til blodet fosser på Hornevej.
I går hentydede Ydesen på X til at assistenten(erne) var færdige til sommer.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Kunne man forestille sig en udskiftning af assistenter til sommer? eller tror I de alle fortsætter under Wichmann(lad os antage det bliver ham)
Det kan han løse med et 5-mands forsvar. Så kommer både han og Bruus længere væk fra eget mål. Det ville give spare mig for en del dårlige nerver.
Det lyder interessant.Kokkefar skrev: ↑23. apr 2025, 13:24I går hentydede Ydesen på X til at assistenten(erne) var færdige til sommer.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg var også ved at skrive Kusk først. Men det er jo et hårdt job at være gruppeformand for sosserne og formand for NT.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:23Bo Zinck og Søren Kusk du...(en af mine venner er tidligere AaB spiller og han nævner altid Søren Kusk når snakken går på bedste træner i karrieren).R Rosenberg skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Det ville være logisk at skille sig af med assistenterne også. Få Bo Zinck og Søren Thorst ind i de roller.Funky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Og så skal der satme trænes afslutninger, tacklinger og dødbolde til blodet fosser på Hornevej.![]()
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Det lyder nødvendigt.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:26Det lyder interessant.Kokkefar skrev: ↑23. apr 2025, 13:24I går hentydede Ydesen på X til at assistenten(erne) var færdige til sommer.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Ædruelighedens stemme
Kan vi ikke bare være enige om at så længe personen hedder Søren så går det nokR Rosenberg skrev: ↑23. apr 2025, 13:28Jeg var også ved at skrive Kusk først. Men det er jo et hårdt job at være gruppeformand for sosserne og formand for NT.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:23Bo Zinck og Søren Kusk du...(en af mine venner er tidligere AaB spiller og han nævner altid Søren Kusk når snakken går på bedste træner i karrieren).R Rosenberg skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Det ville være logisk at skille sig af med assistenterne også. Få Bo Zinck og Søren Thorst ind i de roller.Funky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Og så skal der satme trænes afslutninger, tacklinger og dødbolde til blodet fosser på Hornevej.![]()
Ok med Wichmann, og så også gerne Torst og så Allen Kuhn som assistent, med dødbolde og mandskabspleje kunnen - Ja tak :-) 
-
Alpa Chino
- Superliga

I Kolding spillede Wichmann udelukkende 3-5-2 og 3-4-1-2.
Nogen der har en ide om startopstilling? Helenius og Jørgensen i front?
Nogen der har en ide om startopstilling? Helenius og Jørgensen i front?
Jeg har ikke kunne finde deres kontraktudløb nogen steder.Kokkefar skrev: ↑23. apr 2025, 13:24I går hentydede Ydesen på X til at assistenten(erne) var færdige til sommer.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Ingen af dem har dog efterladt et særligt indtryk. Haugaasen var elendig da han kortvarigt tog over inden Menno tiltrådte, og dødboldene er uduelige. Jeg ved ikke engang hvad Cassidy har af ansvarsområde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ret skal være ret - dødboldene i første division stod for 45% af vores mål ..Forza skrev: ↑23. apr 2025, 13:45Jeg har ikke kunne finde deres kontraktudløb nogen steder.Kokkefar skrev: ↑23. apr 2025, 13:24I går hentydede Ydesen på X til at assistenten(erne) var færdige til sommer.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
Ingen af dem har dog efterladt et særligt indtryk. Haugaasen var elendig da han kortvarigt tog over inden Menno tiltrådte, og dødboldene er uduelige. Jeg ved ikke engang hvad Cassidy har af ansvarsområde.
De er blevet ringe i år - men sidste år var Haugaasen og sød boldene gode
AaB - nu, i morgen & altid! 
I 1. division havde vi top-kvalitet på serverne fra Caballo. Ham kunne vi altså godt have brugt i denne sæson også.jayC skrev: ↑23. apr 2025, 13:50Ret skal være ret - dødboldene i første division stod for 45% af vores mål ..Forza skrev: ↑23. apr 2025, 13:45Jeg har ikke kunne finde deres kontraktudløb nogen steder.Kokkefar skrev: ↑23. apr 2025, 13:24I går hentydede Ydesen på X til at assistenten(erne) var færdige til sommer.Martino1 skrev: ↑23. apr 2025, 13:21Apropos det sidste mødte jeg Jack Cassidy igår, mens han snakkede maje surt i tlf...kan selvfølgelig have været med konenFunky skrev: ↑23. apr 2025, 13:15Det lyder lovende. Jeg håber på, han kan lidt af det samme, som Kent kan: Tydelighed, gøre det nemt for den enkelte at forstå og udføre sine opgaver - og sætte det taktiske system derefter. Det forekommer ikke at være tilfældet for en del af spillerne lige nu.
De er blevet ringe i år - men sidste år var Haugaasen og sød boldene gode
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14: