Træneremner
Re: Træneremner
Vi har i hvert fald fået en træner med masser af 1. holdserfaring og gode resultater. Samtidig har han AaB i hjertet, hvilket er en dealbreaker for mig, da jeg i modsætning til mange herinde, tror på det er noget der skaber gode præstationer både blandt spillere og trænere.
Legaliser pyro!
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Er der en familie-relation mellem Kristoffer Wichmann og Mathias Wichmann?
-
R Rosenberg
- Allstar

Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
Der findes mange top-trænere, der ikke rigtig var det store, før nogen tog en chance.
Ædruelighedens stemme
Der er mig bekendt ingen relation. Wichmann er et mellemnavn hos Mathias, og et efternavn hos Kristoffer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er de ikke. Jeg har spillet en del “for sjov bold” med Kristoffer qua fælles venner i teenageårene og ved Mathias ikke er familiær relation.
Der røg hele min verdensopfattelse!
Kan I bekræfte at der heller ikke er nogen familierelation mellem Frederik Børsting og Oliver Børsting. Aldersmæssigt ville det give mening, kommer begge to op gennem AaBs ungdomssystem og spiller sågar ca samme pladser. Og bærer et relativt sjældent efternavn. Det bliver ikke mere random!
- og nej det er ikke off-topic.
ingen familierelation mellem nogen af dem :-)Sønderhof skrev: ↑24. apr 2025, 13:47Der røg hele min verdensopfattelse!
Kan I bekræfte at der heller ikke er nogen familierelation mellem Frederik Børsting og Oliver Børsting. Aldersmæssigt ville det give mening, kommer begge to op gennem AaBs ungdomssystem og spiller sågar ca samme pladser. Og bærer et relativt sjældent efternavn. Det bliver ikke mere random!
- og nej det er ikke off-topic.
Hvem er det I har fået - jeg følger ikke så meget med i andre hold end AaB.
Men godt du er tilfreds jeres valg.
-
Alpa Chino
- Superliga

Tipsbladet skrev tirsdag aften, at AaB tilbød Ivan Prelec jobbet under forhandlingerne med Wichmann.
Det er noget, som sportsdirektør i AaB, James Gow, afviser over for Viaplay.
- Da jeg så det, tænkte jeg da, at det var interessant, fordi jeg har aldrig tilbudt ham jobbet.
- Da jeg så det, tænkte jeg da, at det var interessant, fordi jeg har aldrig tilbudt ham jobbet.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... te-AaB-medAlpa Chino skrev: ↑24. apr 2025, 14:07Tipsbladet skrev tirsdag aften, at AaB tilbød Ivan Prelec jobbet under forhandlingerne med Wichmann.
Ja og deres egen chefredaktør afviser det jo nærmest også selv i artiklen her.
"Men for James Gow var Kristoffer Wichmann klar etter og den eneste, man tilbød en kontrakt til underskrivelse."
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
Der findes mange top-trænere, der ikke rigtig var det store, før nogen tog en chance.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Er du - vi - og ‘tyskerne’ egentlig ikke altid det?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Buzz Killington
- Allstar

Jo, deraf "igen". Men jeg vil nu vove at påstå at vi tidligere har hentet både spillere og trænere der rent faktisk gav lovninger om noget på baggrund af CV.Funky skrev: ↑24. apr 2025, 14:56Er du - vi - og ‘tyskerne’ egentlig ikke altid det?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Som fx. 2. gang vi hentede Erik Hamrén?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 15:01Jo, deraf "igen". Men jeg vil nu vove at påstå at vi tidligere har hentet både spillere og trænere der rent faktisk gav lovninger om noget på baggrund af CV.Funky skrev: ↑24. apr 2025, 14:56Er du - vi - og ‘tyskerne’ egentlig ikke altid det?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
- Buzz Killington
- Allstar

Ikke alle holder hvad de lover.EINHILL skrev: ↑24. apr 2025, 15:08Som fx. 2. gang vi hentede Erik Hamrén?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 15:01Jo, deraf "igen". Men jeg vil nu vove at påstå at vi tidligere har hentet både spillere og trænere der rent faktisk gav lovninger om noget på baggrund af CV.Funky skrev: ↑24. apr 2025, 14:56Er du - vi - og ‘tyskerne’ egentlig ikke altid det?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Men hvad er succeskriteriet så? At vi hentede Klopp eller Guardiola?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg synes egentlig ikke, der er andre succeskriterier end, at vi får nogle point på kontoen. Jeg var bare enig med @Portland i, at det er svært at forstå den hype, ansættelsen har medført.haghdk skrev: ↑24. apr 2025, 15:14Men hvad er succeskriteriet så? At vi hentede Klopp eller Guardiola?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Noget af det er formentlig backtracking over, at det stensikkert ville blive en eller anden random englænder, James Gow engang har mødt på en pub i Liverpool, og som først skulle lære navnene på holdene i rækken.Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 15:19Jeg synes egentlig ikke, der er andre succeskriterier end, at vi får nogle point på kontoen. Jeg var bare enig med @Portland i, at det er svært at forstå den hype, ansættelsen har medført.
Situatiuonen taget i betragtning synes jeg det er svært at forvente meget mere. Udlandet er blevet en realistisk destination for trænerkarusellen, og vi ser også fhv. etablerede navne ala Glen Riddersholm, Jakob Friis og Lars Friis tage skridtet som assistenter i udlandet, frem for at vente på et cheftrænerjob herhjemme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg synes nu der er masser af grunde til den positive hype. Ikke mindst imponerer det mig, hvad der bliver sagt om ham af f.eks. Per Frimann som jo også har ansat manden i sin tid. Derudover imponerer det mig, at han har haft succes med at gøre to forskellige så forskellige ting som i Kolding og Hillerød.Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 15:19Jeg synes egentlig ikke, der er andre succeskriterier end, at vi får nogle point på kontoen. Jeg var bare enig med @Portland i, at det er svært at forstå den hype, ansættelsen har medført.haghdk skrev: ↑24. apr 2025, 15:14Men hvad er succeskriteriet så? At vi hentede Klopp eller Guardiola?Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 14:49Det er nu ikke et argument for ret meget når langt de færreste divisionstrænere ender som supertrænere. Der er intet der tyder på at Wichmann havde kurs mod stjernerne i hans divisions-CV. Vi er igen overladt til at tro på at Tyskerne ved hvad de laver.R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 13:09Prøv at se Neestrups CV. Eller Brian Riemers for den sags skyld. Eller Priske, før han blev chef i FCM. Og så videre.
Derudover er det altså ikke alle danske divisionstrænere der går ind og bliver assistent i en Bundesligaklub, men det gjorde Wichmann. Hans assistent fra Kolding er i øvrigt i Mainz nu sammen med Bo Henriksen så det vidner da om et man har haft et meget talentfuldt trænermiljø i Kolding. At Wichmann røg ud med Bo Svensson i Berlin kan man ikke sige så meget om, da det jo er kotume at trænerens stab ryger med træneren.
Derudover virker ham her bare til at bringe noget energi ind og noget lederskab, som har manglet. Når vi har et ungt hold skal vi have en tydelig træner, som det her hold kan lede det her hold. Der udstråler Wichmann en helt anden mentalitet for mig end Menno gjorde. Jeg synes Wichmann har noget stoisk ro og coolness over sig modsat Menno, hvor jeg ofte sad med en "hvad er han på?" følelse når han blev interviewet.
I forhold til det store spring for Wichmann så er vi selvfølgelig en meget større klub end Kolding, men lige nu er vi det sportslige lag halvanden division, hvor nedrykning er en mulighed og Kolding Wichmann var også i det lag som en klub, hvor man i hvert fald var en outsider til oprykning. Derfor kan jeg ærligtalt ikke se det astronomiske skridt op rent sportsligt.
Derudover tæller det helt sikkert op for mig, at man har fundet en dansk træner som kender AaB og Superligaen og som har en positiv track record i dansk fodbold. Det er for mig at se meget meget bedre end de var kommet med endnu en uprøvet hollænder eller tysker f.eks.
Det var faktisk det der var mit frygt da SSE22 kom, at vi netop ville få et eller andet unproven trænertalent fra ungdomsfodbold, som ikke kunne få levere på seniorniveau og det var netop, hvad vi fik med Menno.
Jeg ved heller ikke om jeg vil købe, at der er en Wichmann hype, men jeg er positiv i lighed med mange andre og det er jeg fordi, at jeg tror vi her har fundet den helt rigtige træner til der hvor AaB er lige nu og en træner, som vil blive endnu bedre hos os og få det bedste ud af vores materiale.
Han skal jo ikke måles på om vi kommer i top 4 eller 6, men på om vi har en positiv sportslig udvikling og om han kan få holdet til at hænge sammen. Allerhelst ved at overleve i Superligaen til at starte med og her tror jeg i hvert fald han har de taktiske værktøjer til det, men der er selvfølgelig også en faktor der hedder "hvad kan han nå at implementere".
RAUS RAUS SSE!