Nedrykningsspil, 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Salle17
Allstar
Allstar

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Salle17 » 27. apr 2025, 15:59

Silkeborg har semifinaler i den kommende uge, så slet ikke overraskende at de ikke var mødt op. Vi skal selv kunne afgøre dette, og det kan starte i morgen. Jeg tror på det.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2025, 17:49

Jeg får sådan et lidt omvendt deja-vu. For 2 år siden svømmede vi rundt i lort, fik kæmpet os tilbage og smed det hele igen i de sidste kampe.

I år har vi hele sæsonen ligget over stregen - og pænt over stregen, og nu er vi ved at smide det hele på et - på alle måder - horribelt forår.

Jeg håber satme, at Wicharn kan skabe mirakler med den bovlamme trup. Sikke en uriaspost, han har valgt.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 27. apr 2025, 17:52

R Rosenberg skrev:
27. apr 2025, 17:49
Jeg får sådan et lidt omvendt deja-vu. For 2 år siden svømmede vi rundt i lort, fik kæmpet os tilbage og smed det hele igen i de sidste kampe.

I år har vi hele sæsonen ligget over stregen - og pænt over stregen, og nu er vi ved at smide det hele på et - på alle måder - horribelt forår.

Jeg håber satme, at Wicharn kan skabe mirakler med den bovlamme trup. Sikke en uriaspost, han har valgt.
Problemet ligger præcis i det du skriver
Det kræver mirakler for vi er papiret ikke bedre end de andre hold

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. apr 2025, 18:16

baresi skrev:
27. apr 2025, 17:52
R Rosenberg skrev:
27. apr 2025, 17:49

Problemet ligger præcis i det du skriver
Det kræver mirakler for vi er papiret ikke bedre end de andre hold
Ah, det kræver ikke mirakler - blot et point i morgendagens kamp mod Vejle bringer os over nedrykningsstregen. Skulle man være lidt polemisk, består miraklet i, at vi ikke forlængst er dumpet under den nedrykningsstreg, for ikke blot er vi ikke bedre end de andre nedrykningskandidater på papiret eller på banen - vi er dårligere. Begge steder.

Ud fra denne logik burde AaB selvsagt rykke ud. Ikke desto mindre har respiratoren fortsat med at holde liv i den døende patient takket være en forbløffende evne til ikke at tabe til konkurrenterne i bunden, ser man bort fra sidste uges nederlag til SønderjyskE. Og når vi befinder os på dette tidspunkt i sæsonen, findes der mange variabler, der skal tages i betragtning - herunder motivationen hos vores og konkurrenternes modstandere eller en pludselig tilfældig opblussen i form af to sejre i træk eller lignende. Således har AaB i denne sæson faktisk være i stand til at besejre både Viborg og Silkeborg.

Skandalen består i, at vi i denne sæson trods enorm forberedelsestid har stillet med et mandskab, som alle kunne se var en oplagt nedrykningskandidat, og som er langt svagere, end det hold, der for snart to år siden stillede op til sæsonstart i 1. division. Når James Gow udtaler, at denne trup indeholder større kvalitet, end placeringen lader antyde, taler han enten mod bedre vidende, eller også befinder han og det øvrige SSE 22 sig på tredje år i en alternativ virkelighed af Trumpfske dimensioner. Under alle omstændigheder banker virkeligheden knaldhårdt på den tyske dør, når der skal fremskaffes anslået 30-35 millioner kroner i ekstraordinær kapitaltilførsel, for at AaB til næste sæson - eller sæsonen efter den - skal stille med et hold i 1. division, der realistisk kan vende tilbage til Superligaen igen.

Og det må vel være målet, at AaB spiller i Superligaen, al den stund at SSE 22s succeskriterium angiveligt skulle være, at AaB skal spille med i toppen af dansk fodbold. Dette kræver heller ikke andet, end at AaB lever op til klubbens potentiale.

Når det er vanskeligt for alvor at hidse sig op over AaBs nuværende situation, skyldes dette, at den er 100 % selvforskyldt, og at der ikke findes et fremtidsperspektiv. Hvem ønsker at se et AaB i næste sæson, der i bedste fald har en mulighed for ikke at rykke ned? For jeg kan garantere for, at OB ikke kommer rendende med et tilsvarende bras af et hold, som det AaB har prøvet lykken med i denne sæson.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 27. apr 2025, 18:21

På den anden side hvis nogen sidste år ved den her tid havde spurgt om vi ville være tilfreds med at ligge hvor vi gør nu - så havde 90 % herinde taget den
På det tidspunkt var vi stort set enige om at vi ville ryge ned på røv og albuer - og det synes jeg faktisk ikke er tilfældet.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. apr 2025, 18:33

Skandalen ligger i en helt horribel ineffektivitet i begge felter. Vi burde have vundet over både Vejle, Lyngby og SønderjyskE, men vi brænder jo helt absurd store chancer. Og det er jo faktisk hele vejen rundt, men alligevel imponerende at hvis bare enten Ross, Widell eller Jason havde scoret på deres 100 % chancer havde vi været sikret - og det gælder jo egentlig også Mathias's brændte friløbere, men han har i det mindste scoret på de fleste.... Nu skal vi starte med at vinde de næste to, så vi kan få SønderjyskE blandet ind i det igen. Jeg tror vi måske kan være heldige at 10 point er nok, men det vil nu også kræve noget...m

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. apr 2025, 18:35

Først og fremmest kan jeg da ikke nære mig for at mønstre en ret høj grad af modvilje mod Silkeborg. Hold op hvor håber jeg på, vi på et eller andet tidspunkt i en forhåbentlig ikke alt for fjern fremtid får mulighed for at betale tilbage med renter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 27. apr 2025, 19:14

Det her er ledelsen der har fejlet.. MVD skulle være sluppet ud længe før slutspillet. Der er eller har aldrig været format over den hollænder. Så det er ledelsen nedrykningen må hæftes på. Og de burde skamme sig.
Men er bange for det er en skattetænkning de er ude i...

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 27. apr 2025, 19:14

Det her er ledelsen der har fejlet.. MVD skulle være sluppet ud længe før slutspillet. Der er eller har aldrig været format over den hollænder. Så det er ledelsen nedrykningen må hæftes på. Og de burde skamme sig.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2025, 19:48

MF issehoved skrev:
27. apr 2025, 19:14
Forklar lige den med skattetænkning

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. apr 2025, 19:49

MF issehoved skrev:
Selvfølgelig er det ledelsen. Hvem ellers?
Det er dem, der har sammensat en discount-trup og hentet en ungdomstræner, der aldrig har trænet voksne. Ingen andre. Og det i noget nær den vigtigste sæson i klubbens historie.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2025, 20:03

R Rosenberg skrev:
27. apr 2025, 19:49
MF issehoved skrev:
Selvfølgelig er det ledelsen. Hvem ellers?
Det er dem, der har sammensat en discount-trup og hentet en ungdomstræner, der aldrig har trænet voksne. Ingen andre. Og det i noget nær den vigtigste sæson i klubbens historie.
Enig
Wichmann kan jo ikke trylle så alt kan overraske
Men Menno var sgu en katastrofe med hans naive tilgang
Og truppen - blir ik ringere

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 27. apr 2025, 20:21

baresi skrev:
27. apr 2025, 20:03
Burde vi så ikke ligge ubehjælpeligt sidst?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2025, 20:27

Kunji skrev:
27. apr 2025, 20:21
baresi skrev:
Det er vel også tæt på.
Du kan anskue det som du vil.
Jeg mener ikke Menno har været en åbenbaring jeg mener heller ikke han har fået det bedste ud af truppen uagtet at det er en ringe trup.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 27. apr 2025, 21:41

baresi skrev:
27. apr 2025, 20:27
Kunji skrev:
27. apr 2025, 20:21
baresi skrev:
Det er vel også tæt på.
Du kan anskue det som du vil.
Jeg mener ikke Menno har været en åbenbaring jeg mener heller ikke han har fået det bedste ud af truppen uagtet at det er en ringe trup.
Han formåede at lukke nogle huller i efteråret og få nogle dejlige vigtige point.

Foråret har været ren katastrofe og ingen fremgang overhovedet. Her fik han absolut ikke det bedste ud fra truppen.

Håber og tror virkelig at Wichmann kan få vendt troen og evnen til at tro på egne evner med en sejr mod Vejle. Vi trænger så afsindigt meget til en sejr. Bare se hvad der gør ved Lyngby i dag.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 27. apr 2025, 22:12

Jeg mener faktisk at vi ikke er så ringe som flere giver udtryk for. Ja, foråret har været helt horribelt. Men problemet ligger i ineffektiviteten, for den er godt nok vild. Havde vi scoret på bare 10 % af chancerne, så havde billedet jo set helt anderledes ud.

Og ineffektiviteten er nok blevet udløst af hakket i selvtilliden, som så har givet mere hak i selvtilliden, som så har øget ineffektiviteten i en nærmest evig ond spiral.

Jeg tror og håber at Wichmann kommer med noget fornyet energi der kan booste det hele. Og et boost i 2 eller 3 kampe kan jo vise sig at være nok.

Jeg ved, at jeg til tider kan være kvalmende optimistisk, men jeg skyder ikke damen før bjørnen har sunget om at sælge det tykke skind.

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 27. apr 2025, 22:38

Funky skrev:
27. apr 2025, 18:35
Først og fremmest kan jeg da ikke nære mig for at mønstre en ret høj grad af modvilje mod Silkeborg. Hold op hvor håber jeg på, vi på et eller andet tidspunkt i en forhåbentlig ikke alt for fjern fremtid får mulighed for at betale tilbage med renter.
Som jeg husker det tabte silkeborg til de tre andre bundhold i slutningen af grundspillet. Og nu igen Lyngby. Man bliver lidt bitter på Silkeborg.
Med vores snittere mod Silkeborg kunne det desuden også tyde på at de andre har et højere niveau. Eller som minimum er bedre til at lukke af defensivt og frustrere silkeborg tilstrækkeligt til at vinde.
// gwailo

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 28. apr 2025, 06:50

Laumag skrev:
27. apr 2025, 18:21
På den anden side hvis nogen sidste år ved den her tid havde spurgt om vi ville være tilfreds med at ligge hvor vi gør nu - så havde 90 % herinde taget den
På det tidspunkt var vi stort set enige om at vi ville ryge ned på røv og albuer - og det synes jeg faktisk ikke er tilfældet.
Der var mange herinde der i ramme alvor så os som et top-6 hold inden sæsonen startede.
Meget få så det som værende en mulighed at rykke ned.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. apr 2025, 08:02

MarkyMark skrev:
28. apr 2025, 06:50
Laumag skrev:
27. apr 2025, 18:21
Der var mange herinde der i ramme alvor så os som et top-6 hold inden sæsonen startede.
Meget få så det som værende en mulighed at rykke ned.
Var også et par stykker der var bange for Menno blev headhuntet til noget andet, under opstarten i vinters,.... sådan kan det jo gå :)

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2025, 08:32

Selv hvis det skulle lykkes at vinde mod Vejle i dag, ja så er AaB I den situation, at de nærmest må betragtes som favorit til at rykke ned..

Oddsene vil formentlig sige 50/50 pga pointfordelen i det tilfælde..

Men når man kigger på kampene tilbage, så er det lige før at jeg sidder og frygter, at man reelt tager til Lyngby uden nogen chance for at redde det i sidste runde..

Håber at vi har den rette træner nu..

Men der skal så meget kulturændring til i AaB, fordi tankegangen blandt spillerne synes fortsat at være, at AaB af sig selv nok skal blive en kæmpe igen, og man slet ikke kan forstille sig en Vejle deroute..

Svært at bevare optimisme..

Puuuuha..

Besvar