AaB-Vejle

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-Vejle

Indlæg af Gentleman Finn » 28. apr 2025, 21:18

Det er satme hurtigt folk giver op :D sidst jeg tjekkede lå vi a point med Lyngby.

Men jo SSE22 står tilbage og ligner amatører hvis det ender med det.

Træk lige vejret ind. En sejr i Haderslev ændrer det hele. Men det kræver at Wichmann får justeret tingene så vi står bedre, i 1. Halvleg stod vi for lavt

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 21:18

Kristian skrev:
28. apr 2025, 21:06
MF issehoved skrev:
28. apr 2025, 21:05
Laumag skrev:
28. apr 2025, 20:54
Sidste gang vi rykkede ned var jeg sindssygt rystet og ked af det - nu har jeg nærmest en ligeglad holdning og hælder mest til at droppe dansk fodbold.
Jamen farvel så...
Åndsvag kommentar. Self elsker vi alle AaB, men en tur mere i 1 div, så tror jeg ik vi skal regne med den opbakning de fik sidst vi var i 1 div.
Som jeg skrev for et par uger siden. Aalborg stod skulder ved skulder med AaB, da de rykkede ned. Hele byen og landsdelen stod sammen i en slags stolthed og trods over den historiske nedrykning.

Det kommer ikke til at ske igen. Så mange gider jo alligevel ikke at pisses på.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 21:21

Hanga skrev:
28. apr 2025, 21:16
R Rosenberg skrev:
Reyad skrev:
28. apr 2025, 21:02
Winterburn skrev:
28. apr 2025, 20:57
Laumag skrev:
Sidste gang vi rykkede ned var jeg sindssygt rystet og ked af det - nu har jeg nærmest en ligeglad holdning og hælder mest til at droppe dansk fodbold.
Ja man mister efterhaanden lysten
Enig. Har været fan siden 94. Første gang jeg nærmest er apatisk og opgivende omkring AaB. Gider man egentlig det pis her?
Jep, det er følelsen. Nærmest depression i foråret 23. Nu bare apati.

SSE22 må bare gerne fucke af med deres ALDI-lort nu. At tro, at man kan spille superliga med det her sammenrend af nulboner, er at pisse på os alle. Fucking amatører.
Vi kan jo godt bilde os selv ind at vi er apatiske, og sådan er det måske også på overfladen. Men vi var her jo ikke stadigvæk hvis det rent faktisk var tilfældet. Selvfølgelig er vi ikke ligeglade - vi er blot i en situation hvor AaB simpelthen har sat forventningsbaren så lavt at det er utrolig svært at blive skuffet over dem. Men ligeglade? Nej, det bliver vi aldrig. Dem der kan det er smuttet for længst.
Apati som, at man dengang var lammet. Rasende. Destruktiv. Nu går man bare ud og luger lidt efter endnu et søm. Med en kop kaffe. Og en god pibe tobak.

Nå, minderne har vi da.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 28. apr 2025, 21:22

R Rosenberg skrev:
28. apr 2025, 21:18
Kristian skrev:
MF issehoved skrev:
Laumag skrev:
Jamen farvel så...
Åndsvag kommentar. Self elsker vi alle AaB, men en tur mere i 1 div, så tror jeg ik vi skal regne med den opbakning de fik sidst vi var i 1 div.
Som jeg skrev for et par uger siden. Aalborg stod skulder ved skulder med AaB, da de rykkede ned. Hele byen og landsdelen stod sammen i en slags stolthed og trods over den historiske nedrykning.

Så begynder grædekonerne herinde igen. Vi har 4 kampe tilbage med en ny træner, og ligger a point med Lyngby. Og i begynder allerede snakke om opbakning i 1. Div.

Vi tager til Haderslev og vinder, og så kan Wichmann få justeret taktikken

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. apr 2025, 21:25

R Rosenberg skrev:
28. apr 2025, 21:21
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Reyad skrev:
Winterburn skrev:
Laumag skrev:
Enig. Har været fan siden 94. Første gang jeg nærmest er apatisk og opgivende omkring AaB. Gider man egentlig det pis her?

SSE22 må bare gerne fucke af med deres ALDI-lort nu. At tro, at man kan spille superliga med det her sammenrend af nulboner, er at pisse på os alle. Fucking amatører.
Vi kan jo godt bilde os selv ind at vi er apatiske, og sådan er det måske også på overfladen. Men vi var her jo ikke stadigvæk hvis det rent faktisk var tilfældet. Selvfølgelig er vi ikke ligeglade - vi er blot i en situation hvor AaB simpelthen har sat forventningsbaren så lavt at det er utrolig svært at blive skuffet over dem. Men ligeglade? Nej, det bliver vi aldrig. Dem der kan det er smuttet for længst.
Apati som, at man dengang var lammet. Rasende. Destruktiv. Nu går man bare ud og luger lidt efter endnu et søm. Med en kop kaffe. Og en god pibe tobak.

Nå, minderne har vi da.
Jo jo som sagt på overfladen er der apati, men inderst inde skummer du jo lige så meget som mig over hvor elendigt tingene står til :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 28. apr 2025, 21:28

Syns optimisme er fantastisk
Men hvis man ikke kan se skriften på væggen nu er man Urealistisk
Vi tager ikke ned og vinder i Sdr jyske
Kan faktisk ikke se hvilken vi skal vinde

Og vi må desværre indrømme vi er det dårligste hold også idag , og så er vi også dårligst som individualister …

Det her hold er elendigt - der er ultra få lyspunkter so
Spillere resten er ikke super liga standard
Meget meget få kunne komme på andre hold

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 21:29

Hanga skrev:
28. apr 2025, 21:25
R Rosenberg skrev:
28. apr 2025, 21:21
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
Reyad skrev:
Winterburn skrev:

Nå, minderne har vi da.
Jo jo som sagt på overfladen er der apati, men inderst inde skummer du jo lige så meget som mig over hvor elendigt tingene står til :thumbsup:
Jeg skummer over det, man har gjort ved vores klub. At vi taber og taber og taber er jo bare forventeligt efterhånden.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 28. apr 2025, 21:34

Gentleman Finn skrev:
Det er satme hurtigt folk giver op :D sidst jeg tjekkede lå vi a point med Lyngby.

Træk lige vejret ind. En sejr i Haderslev ændrer det hele. Men det kræver at Wichmann får justeret tingene så vi står bedre, i 1. Halvleg stod vi for lavt
Hurtigt folk giver op? Vi er ikke fem kampe henne i sæsonen. Vi ikke bare taber til ligaens bundhold, vi spiller totalt uden tro og gejst. De mest basale ting i spillets a-b-c lykkes vi ikke med.

At sidde på stadion i dag og vidne sådan en indsats var skræmmende. Kigge rundt og se modløsheden. Der var intet do or die over indsatsen. Intet first or last blood.

Et mere end ordinært Vejlemandskab komme ikke bare fra Aalborg med point, men alle tre. De må frygte at vågne op i baronens seng et eller andet på E45.

Der er ingen lykkepiller eller quick fix der løser dette for os. Der skal et mirakel til.

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 28. apr 2025, 21:36

Gentleman Finn skrev:

Problemet er, at vi har humpet afsted i alt fra 2. - 4. gear hele sæsonen, men nu kører vi nærmest i frigear, mens både Lyngby, Sønderjyske og Vejles kurve ser modsat ud.

Og på den længere bane ser jeg ikke AaB som bedre end OB, knap nok Fredericia, så hvordan skal det gå i næste sæson, når SSE ikke vil eller kan komme flere penge i klubben. Og når vi ikke engang kan få pengene til at hænge sammen med et discounthold i SL’en, hvordan ser det så ikke ud med et år mere i 1. div.? Det gælder både ift. sponsorer, salgspriser, Tv-penge, tilskuere osv.
Fremtiden er dybt, dybt bekymrende for en af Danmarks største og mest traditionsrige klubber i moderne tid, og den kiste er der slået et nyt, stort søm i i aften.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 28. apr 2025, 21:38

Gentleman Finn skrev:

AaB har fået 6 point (!) i de seneste 10 kampe, klart ringest blandt de 3 nederste.

DSK
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Morten olsen

Indlæg af DSK » 28. apr 2025, 21:40

Lad nu være med at buh/pifte af jeres drenge.
Os i Odense vil jo gerne snart spille mod jer igen.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 28. apr 2025, 21:41

Nå det var sgu nok det. Vi ses i første division.
Er bare enormt spændt på om økonomien kan holde til det. For vi skal have tæt på et helt nyt hold da vi mister så mange fra startopstillingen og riget fattes penge. Hvis ikke vi får bare lidt håndører at gøre med er jeg bange for at vi kan sidde fast i første division. Og det holder vi ikke til... :thumbsdown:

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 28. apr 2025, 21:41

YentotreKaffe skrev:
28. apr 2025, 21:22
R Rosenberg skrev:
Kristian skrev:
MF issehoved skrev:
Laumag skrev:
Jamen farvel så...

Så begynder grædekonerne herinde igen. Vi har 4 kampe tilbage med en ny træner, og ligger a point med Lyngby. Og i begynder allerede snakke om opbakning i 1. Div.

Vi tager til Haderslev og vinder, og så kan Wichmann få justeret taktikken
Vi har mødt Lyngby 2 gange, Vejle 4 gange og Sønderjyske 2 gange med 1 sejr mod 10 mand som eneste sejr i den række.
Det er svært at se at vi er bedre end nogen af de hold - tværtimod. Især kombineret med ekstrem dårligt momentum.

Men mærkeligere ting er før sket i fodbold....
// gwailo

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 28. apr 2025, 21:46

Der er ingen rygrad på det her hold
Ingen kan komme til at give wichmann skyld for nedrykning
Der mangler kvalitet
Vi har ikke et forsvar man kan være trygge ved.
Vi har ikke en 6er vi kan stole på
Vi har ingen tryllekunstner man kan gi bolden til
Og den bedste 9er vi har er helenius men han døjer med så mange skader at han pt Max har 45 min i sig

Vi har så mange alibi spillere at nedrykningen er forståelig
Holdet er sat så elendigt sammen af den sportslige ledelse at det må være det ringeste hold i AaBs historie
Det piner mig at se denne hold sammensætning

Det her hold har ikke skyggen af kvalitet ærgerligt at se hvordan man formøbler den lille økonomi der er til sted ved at hente den ene b spiller efter den anden

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. apr 2025, 21:47

Gentleman Finn skrev:

der blev skrevet ligende beskeder som din da vi var 6 point forand og 3 point forand..

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 28. apr 2025, 21:51

Frygtelig kamp igen igen igen

For helvede, det er en flok spillere uden selvtillid som løber rundt derinde. Selv de mest basale facetter af spillet kæmper de med. Widell, Mathias Jørgensen, Bruus, Müller mfl skal kigge sig alvorligt i spejlet i aften. Det er håbløst man ikke kan mere end man viser nu

Wichmann overbeviste på ingen måde, at man bagud 0-1 på hjemmebane ikke satser mere offensivt med de sidste indskiftninger er for mig uforståeligt.

Også de skide dødbolde, Havgåsen må snart gerne tage færgen hjem igen, han er uden evner!!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 28. apr 2025, 21:52

Problemet er, at selvom Lyngby også taber resten, så skal vi vinde den sidste kamp nu. Og det har jeg pt. meget lidt tiltro til sker.

Jeg håber, Wichmann får fundet noget frem. Jeg tror, og regner, ikke med det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 21:58

Gentleman Finn skrev:

Tror du, hånden på hjertet, hvis man medtager form i foråret, at AaB får flere point end Lyngby OG max smider ét til Vejle i de sidste 4 kampe?
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. apr 2025, 22:00

Jonas_K skrev:
28. apr 2025, 21:51
Frygtelig kamp igen igen igen

For helvede, det er en flok spillere uden selvtillid som løber rundt derinde. Selv de mest basale facetter af spillet kæmper de med. Widell, Mathias Jørgensen, Bruus, Müller mfl skal kigge sig alvorligt i spejlet i aften. Det er håbløst man ikke kan mere end man viser nu

Wichmann overbeviste på ingen måde, at man bagud 0-1 på hjemmebane ikke satser mere offensivt med de sidste indskiftninger er for mig uforståeligt.

Også de skide dødbolde, Havgåsen må snart gerne tage færgen hjem igen, han er uden evner!!
Jeg er også skuffet over Wichmanns tilgang - meget!

At sætte holdet taktisk op, på den måde, er en total fejlslutning i min verden.

Jeg hørte ham tale defensiv og offensiv struktur. Energi og blodtørst, men det så vi kun i meget få glimt.

Jeg synes det er ærgerligt og latterligt, at vi ikke angriber kampen og Vejle. Prøver at vinde og få publikum med - på den måde skabe energi og blodtørst. Anti fodbold er antiklimaks og på ingen måde noget, der skaber glæde.

I min verden en markant taktisk fejl - ligeledes en markant fejl ift momentum.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 22:03

baresi skrev:
28. apr 2025, 21:46
Der er ingen rygrad på det her hold
Ingen kan komme til at give wichmann skyld for nedrykning
Der mangler kvalitet
Vi har ikke et forsvar man kan være trygge ved.
Vi har ikke en 6er vi kan stole på
Vi har ingen tryllekunstner man kan gi bolden til
Og den bedste 9er vi har er helenius men han døjer med så mange skader at han pt Max har 45 min i sig

Vi har så mange alibi spillere at nedrykningen er forståelig
Holdet er sat så elendigt sammen af den sportslige ledelse at det må være det ringeste hold i AaBs historie
Det piner mig at se denne hold sammensætning

Det her hold har ikke skyggen af kvalitet ærgerligt at se hvordan man formøbler den lille økonomi der er til sted ved at hente den ene b spiller efter den anden
Wichmann har jo sagt ja til en uriaspost. Som Smukke Erik også gjorde. For begges vedkommende valgte de nok mere med hjertet og æren end med fornuften. Jeg havde nok takket nej.
Ædruelighedens stemme

Besvar