Sønderjylland Vs AaB d. 5 maj
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Sønderjylland Vs AaB d. 5 maj
Müller
Kramer - Pudel - Arnarsson
Jørgens - Hernes - Bomholt - Nielsen
Widell
Jørgensen - Helenius
Wichmann er kommet ind med den nødvendige realisme. Vi vinder en kneben sejr på 2-1 i Haderslev.
Widell
Jørgensen - Helenius
Wichmann er kommet ind med den nødvendige realisme. Vi vinder en kneben sejr på 2-1 i Haderslev.
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Sønderjylland Vs AaB d. 5 maj
Nielsen som i Marc Nielsen???DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Ædruelighedens stemme
Har vi andre?R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 12:12Nielsen som i Marc Nielsen???DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Er Andreas Bruus skadet?Funky skrev: ↑5. maj 2025, 12:51Har vi andre?R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 12:12Nielsen som i Marc Nielsen???DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Han har virket småskadet hele sæsonen, tø-hø.doukas skrev: ↑5. maj 2025, 12:52Er Andreas Bruus skadet?Funky skrev: ↑5. maj 2025, 12:51Har vi andre?R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 12:12Nielsen som i Marc Nielsen???DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Jeg skal ikke afvise, at det bliver noget i den stil, og det er vel også på tide at Helenius får lov til at starte, men jeg forstår simpelthen ikke hvad Wichmann forventer at få ud af en trebackkæde. Vi er i forvejen pænt udfordret med at skabe chancer, eller sætte os på midtbanen. Det bliver ikke nemmere ved at fjerne en mand, og vi har allerede vist i sæsonens første 30 kampe, at vi ikke er et hold der skal stå og sparke væk i 90 minutter.DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Hvis vi virkelig stiller med trebagkæden igen, mister jeg nok den smule af tro jeg har/havde på Wichmann. Vi skal frem og hente point, vi er forbi det punkt hvor vi har noget at forsvare.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hans læsning af situationen er måske, at holdet knækker i det øjeblik, der scores imod dem.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 13:13Jeg skal ikke afvise, at det bliver noget i den stil, og det er vel også på tide at Helenius får lov til at starte, men jeg forstår simpelthen ikke hvad Wichmann forventer at få ud af en trebackkæde. Vi er i forvejen pænt udfordret med at skabe chancer, eller sætte os på midtbanen. Det bliver ikke nemmere ved at fjerne en mand, og vi har allerede vist i sæsonens første 30 kampe, at vi ikke er et hold der skal stå og sparke væk i 90 minutter.DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Hvis vi virkelig stiller med trebagkæden igen, mister jeg nok den smule af tro jeg har/havde på Wichmann. Vi skal frem og hente point, vi er forbi det punkt hvor vi har noget at forsvare.
Det er klart, og nok en bekymring jeg også selv ville have, hvis jeg var i hans sko. Men som vi har set imod både Lyngby og Vejle, så præsterer vi noget af det værste superligafodbold jeg nogensinde har set, når vi stiller os ned og prøver at forsvare et resultat hjem. Vi kan jo godt skabe chancerne når vi faktisk prøver, så derfor vil jeg da også tro sandsynligheden for overlevelse stiger, hvis vi går efter at score nogle mål, fremfor at gå efter den stærke defensiv og 0-0.. Det er jo heller ikke fordi det for Vejle var svært at komme til i gode positioner, selvom vi spillede med tre i bagkæden.
Har Wichmann i øvrigt ikke selv nævnt, at han ville spille med fire bagi, eller er det noget jeg har drømt?
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Fembackkæde*jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 13:13Jeg skal ikke afvise, at det bliver noget i den stil, og det er vel også på tide at Helenius får lov til at starte, men jeg forstår simpelthen ikke hvad Wichmann forventer at få ud af en trebackkæde. Vi er i forvejen pænt udfordret med at skabe chancer, eller sætte os på midtbanen. Det bliver ikke nemmere ved at fjerne en mand, og vi har allerede vist i sæsonens første 30 kampe, at vi ikke er et hold der skal stå og sparke væk i 90 minutter.DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Enig med dig. Det skal han droppe.
Kom så AaB! Vi trænger til en sejr!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Det er for at gøre os mere solide og have bedre opbakning defensivt. Samtidig er Kasper Jørgensen skræddersyet til at spille wingback.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 13:13Jeg skal ikke afvise, at det bliver noget i den stil, og det er vel også på tide at Helenius får lov til at starte, men jeg forstår simpelthen ikke hvad Wichmann forventer at få ud af en trebackkæde. Vi er i forvejen pænt udfordret med at skabe chancer, eller sætte os på midtbanen. Det bliver ikke nemmere ved at fjerne en mand, og vi har allerede vist i sæsonens første 30 kampe, at vi ikke er et hold der skal stå og sparke væk i 90 minutter.DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Endvidere har vi haft problemer med at score mål, så jeg synes det virker ganske fornuftigt at spille 3-5-2, når vi ikke har mere offensiv kvalitet. Vores hold er også ramt på selvtilliden, så vi skal stå mere kompakt og bakke hinanden op, i modsætning til Mennos cirkusbold.
Det forstår jeg selvfølgelig godt, men det har jo også betydning for vores muligheder længere fremme. Vi kommer nemmere i undertal på midten når vi fjerner en mand, og vi er ikke et hold der har det godt med at stå dybt og tage imod i længere perioder. Og da slet ikke i 90 minutter.FIDEL skrev: ↑5. maj 2025, 14:00Det er for at gøre os mere solide og have bedre opbakning defensivt. Samtidig er Kasper Jørgensen skræddersyet til at spille wingback.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 13:13Jeg skal ikke afvise, at det bliver noget i den stil, og det er vel også på tide at Helenius får lov til at starte, men jeg forstår simpelthen ikke hvad Wichmann forventer at få ud af en trebackkæde. Vi er i forvejen pænt udfordret med at skabe chancer, eller sætte os på midtbanen. Det bliver ikke nemmere ved at fjerne en mand, og vi har allerede vist i sæsonens første 30 kampe, at vi ikke er et hold der skal stå og sparke væk i 90 minutter.DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Endvidere har vi haft problemer med at score mål, så jeg synes det virker ganske fornuftigt at spille 3-5-2, når vi ikke har mere offensiv kvalitet. Vores hold er også ramt på selvtilliden, så vi skal stå mere kompakt og bakke hinanden op, i modsætning til Mennos cirkusbold.
Nuvel, det er jo ikke fordi et enkelt point er helt ubrugeligt, hvis vi samtidig kan tage noget på SIF og Viborg der begge virker mere formsvage end tidligere på sæsonen. Men det er godt nok helt klar at foretrække med de tre point, så vi kan indhente noget af det forsømte fra Vejle og Lyngby.
Tvivler på det bliver både pudel og arnorsson i 3 backen - det er 2 venstre benede og ville kræve at pudel var bagerst og Kramer til højre for ham.
Jeg tror:
Bruus - Kramer - pudel
K.jørgensen - Bomholt - travis - Widell - Jimenez
Helenius - m Jørgensen
Jeg tror:
Bruus - Kramer - pudel
K.jørgensen - Bomholt - travis - Widell - Jimenez
Helenius - m Jørgensen
-
R Rosenberg
- Allstar

Poul Buus.Funky skrev: ↑5. maj 2025, 12:51Har vi andre?R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 12:12Nielsen som i Marc Nielsen???DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Ædruelighedens stemme
Enig.
Men mon Helenius er klar til at spille 60-90 min? Jeg tvivler.
Vil også være bedst med Kramer centralt, da han helst ikke skal ud i for mange løbedueller på kanterne.
Skal vi have KJ, og Bruus så skal vi have Kasper Jørgensen som højre stopper og Bruus længere fremme.
Jeg ser dog ikke nogen af dem som gangbare sidestoppere og derfor må man gøre noget andet.
Jeg ville nok gribe kampen i aften sådan her an.
Müller
Kramer, Pudel, Arnorsson
KJ/Bruus, Davidsen, Hernes, Nielsen/Bruus
Widell
Helenius, M. Jørgensen
1) Soliditet, Soliditet, Soliditet. Holdet er knækket alt for meget. Derfor skal vi ikke gå ned på rugbrød og vi murer midten til med Davidsen og Hernes. Kramer og Pudel skal selvfølgelig spille i bagkæden og Noel Arnorsson får sidste plads da han ikke er Oumar Diakhite
2) Jeg ser ikke de store offensive alternativer da Kevlin John er elendig, Jasson ligeså og Seydel jo alligevel er skadet.
Eneste alternativ er Oli Ross, men da vi kun spiller med en offensiv midt må det blive Widell fremfor Ross, Aarøen og Bommeren.
Jeg havde i øvrigt en vild tanke tidligere om man kunne spille lidt mere skævt med Mathias Jørgensen på venstre side da han jo køber og arbejder en hel masse og hans fart kan blive svær at bruge tæt på feltet. Det er dog også for vildt til at prøve i aften, men det ville potentielt give plads til en Ross eller Bomholt
Andras Jasson. Er ikke vildt imponeret, men måske hans begrænsede offensive talent og arbejdsradius ville gøre ham til en god wingback.
RAUS RAUS SSE!
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
3/5/2 eller 5/3/2, same shit - systemet er fuldstændig det samme.Kasper skrev: ↑5. maj 2025, 13:53Fembackkæde*jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 13:13Jeg skal ikke afvise, at det bliver noget i den stil, og det er vel også på tide at Helenius får lov til at starte, men jeg forstår simpelthen ikke hvad Wichmann forventer at få ud af en trebackkæde. Vi er i forvejen pænt udfordret med at skabe chancer, eller sætte os på midtbanen. Det bliver ikke nemmere ved at fjerne en mand, og vi har allerede vist i sæsonens første 30 kampe, at vi ikke er et hold der skal stå og sparke væk i 90 minutter.DarkHorse9000 skrev: ↑5. maj 2025, 11:50Müller
Widell
Jørgensen - Helenius
Enig med dig. Det skal han droppe.
Kom så AaB! Vi trænger til en sejr!
Hmm ser faktisk Bruus som et godt kort somJakobsen skrev: ↑5. maj 2025, 15:55Skal vi have KJ, og Bruus så skal vi have Kasper Jørgensen som højre stopper og Bruus længere fremme.
Jeg ser dog ikke nogen af dem som gangbare sidestoppere og derfor må man gøre noget andet.
Jeg ville nok gribe kampen i aften sådan her an.
Müller
Kramer, Pudel, Arnorsson
KJ/Bruus, Davidsen, Hernes, Nielsen/Bruus
Widell
Helenius, M. Jørgensen
1) Soliditet, Soliditet, Soliditet. Holdet er knækket alt for meget. Derfor skal vi ikke gå ned på rugbrød og vi murer midten til med Davidsen og Hernes. Kramer og Pudel skal selvfølgelig spille i bagkæden og Noel Arnorsson får sidste plads da han ikke er Oumar Diakhite
2) Jeg ser ikke de store offensive alternativer da Kevlin John er elendig, Jasson ligeså og Seydel jo alligevel er skadet.
Eneste alternativ er Oli Ross, men da vi kun spiller med en offensiv midt må det blive Widell fremfor Ross, Aarøen og Bommeren.
Jeg havde i øvrigt en vild tanke tidligere om man kunne spille lidt mere skævt med Mathias Jørgensen på venstre side da han jo køber og arbejder en hel masse og hans fart kan blive svær at bruge tæt på feltet. Det er dog også for vildt til at prøve i aften, men det ville potentielt give plads til en Ross eller Bomholt
Andras Jasson. Er ikke vildt imponeret, men måske hans begrænsede offensive talent og arbejdsradius ville gøre ham til en god wingback.
Højre stopper i en 3 back.
Han er hurtig og kan forsvare og dække store rum.
KJ er klart bedst som wingbacks og bedre en Bruus som
Wingback.
Men jeg så faktisk gerne at vi turde spille 3-4-2-1
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - Jimenez
Bomholt - m.jørgensen
Helenius
Men syns opstillingen den er okay - om vi kalder det 3 eller 5 back er sgu hip som hap.
Bottomline om så de spiller 2-2-6 / de skal vinde i aften
Personligt så jeg helst at vi dropper tanken om en 3 back kæde.
Hvis vi skal spille i en mere defensiv formation ala en 3 back kæde der ultimativt altid falder ned til 5 under pres/sidste fase af det etablerede forsvarsspil .
Så hælder jeg mere til en 4-3-3 med 2 6ere hvor den ene måske falder lidt dybere ned mellem stopperne eller lige foran.
Det giver næsten samme defensive sikkerhed mens det med bolden alt andet lige giver plads til en bedre spiller på bolden og dermed mere offensivt.
Vi har 3 6ere Jimenez Hernes og Davidsen der hver har deres kvaliteter- træneren får lov at bestemme
Hvis vi skal spille i en mere defensiv formation ala en 3 back kæde der ultimativt altid falder ned til 5 under pres/sidste fase af det etablerede forsvarsspil .
Så hælder jeg mere til en 4-3-3 med 2 6ere hvor den ene måske falder lidt dybere ned mellem stopperne eller lige foran.
Det giver næsten samme defensive sikkerhed mens det med bolden alt andet lige giver plads til en bedre spiller på bolden og dermed mere offensivt.
Vi har 3 6ere Jimenez Hernes og Davidsen der hver har deres kvaliteter- træneren får lov at bestemme
Stiller Wickmann med en lige så afslappet buks som i første kamp?