Økonomitråden
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Økonomitråden
En bette artikel om identitet:
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... boghandel
Ædruelighedens stemme
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Har det nok ikke helt på samme måde, som de 2 AaB-fans i artiklen her:
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... -boghandel
Men det får da en til at tænke lidt ekstra over tingene.
Er personligt nok der, hvor jeg godt synes man kan have et fornuftigt ikke-nordjyske ejerskab, hvis det gjort med respekt for klubbens værdier og traditioner.
Er personligt nok der, hvor jeg godt synes man kan have et fornuftigt ikke-nordjyske ejerskab, hvis det gjort med respekt for klubbens værdier og traditioner.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Jeg har intet problem med sse22 hvis de var dygtige til det de lavede...doukas skrev: ↑5. maj 2025, 18:01Har det nok ikke helt på samme måde, som de 2 AaB-fans i artiklen her:
Den AaB identitet LYH snakker om, er forsvundet drypvis med først Lynge, siden Würtz, Augo og Risgaards karrierestop, så med den massive trænerafgang af lokale trænere (Jakob Friis, Lars Knudsen, Figo, Lasse Steensgaard og sikkert andre jeg har glemt) og så selvfølgelig PEAs afgang. Andre spillere som Enevoldsen og Patrick Kristensen kan også nævnes.doukas skrev: ↑5. maj 2025, 18:01Har det nok ikke helt på samme måde, som de 2 AaB-fans i artiklen her:
Hverken Ahlmann eller Lucas Andersen havde noget at lave på superliganiveau længere, og Lucas slet ikke til den løn han var blevet hentet på. For både Lucas og Ahlmann var det et spørgsmål om man skulle forlænge, og det synes jeg ikke der var sportslig eller økomisk berettigelse til. Thelander kan diskuteres, og måske det havde været rigtigt at beholde ham sæsonen ud. Jeg synes personligt det var rigtigt at lade ham gå, også hvis han havde så meget intern magt som det er blevet påstået, men respekterer fuldt ud det modsatte synspunkt.
Den særlige AaB identitet, som jeg er helt enig har været stærk, forsvandt ikke med Lucas, Thelander og Ahlmann, de var bare (sammen med Helenius) skygger af noget der engang var, og som vi ikke har været i stand til at kultivere, men blot har ladet sive. Foruden de ovennævnte punkter, synes jeg vi missede nogle helt oplagte muligheder til at kultivere den identitet, med afgangene af Anders K Jakobsen og Patrick Olsen, der for mig at se burde have været spillere der var endt med at spille +200 kampe for klubben.
Dertil er der også bare den helt åbenlyse ændring i fodboldverdenen, der gør at spillere der bare viser det mindste talent, bliver solgt længe inden de når at etablere sig som kulturbærere. Sådan lidt groft sagt, er det efterhånden en falliterklæring, hvis ens store talenter bliver hængende til de er 21-22.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Plus vi ikke hentede Dalsgaard da han bad om at komme hjem og penge ikke var det store issue. Istedet ende han i FCM....den signing kunne havde gjort vi ikke havde rykket ud, samt havde bevaret noget kultur.
Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
Jeg sammenligner gerne klubben med et stort gammelt træ, der skal have grenene klippet og plejet for, at det kan sprudle og blomstre. Men hvis du hiver hele rodnettet op og tager hele træet op af jorden, så visner det, og så har du mistet din identitet. Og det er et billede for mig på tingenes tilstand i AaB, siger Jannik Riis.
Ser jeg spøgelser? Det ligner han totalt, ganske vidst med andre ord, har tyvstjålet min hus analogi fremstilling af hvad SSE22 har gjort ved AaB. Bulldozer gennem huset, bortsprængning af fundamentet mv.
Jeg var først på banen! Øv.
Brainrot? Gad vide om en vis bruger også vil angribe Jannik Riis og påstå han slet ikke er fan af AaB, som han gjorde overfor undertegnede. Jeg sender en tak til juntaen for assistance, omend jeg følte jeg havde styr på det.
Hegnet laver samme fejl, ved at tro der bare manglende lidt grooming/vedligehold for at få klubben tilbage på ret køl. Det var/er et sygt træ, der havde behov for en akut (og dyr) behandling. I din husanalogi, ville der være råd i fundamentet.Patmand skrev: ↑5. maj 2025, 19:03Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
Jeg sammenligner gerne klubben med et stort gammelt træ, der skal have grenene klippet og plejet for, at det kan sprudle og blomstre. Men hvis du hiver hele rodnettet op og tager hele træet op af jorden, så visner det, og så har du mistet din identitet. Og det er et billede for mig på tingenes tilstand i AaB, siger Jannik Riis.
Ser jeg spøgelser? Det ligner han totalt, ganske vidst med andre ord, har tyvstjålet min hus analogi fremstilling af hvad SSE22 har gjort ved AaB. Bulldozer gennem huset, bortsprængning af fundamentet mv.
Jeg var først på banen! Øv.
Brainrot? Gad vide om en vis bruger også vil angribe Jannik Riis og påstå han slet ikke er fan af AaB, som han gjorde overfor undertegnede. Jeg sender en tak til juntaen for assistance, omend jeg følte jeg havde styr på det.
Hvilken identitet, udover nostalgi, var det lige Lucas og Ahlmann bidrog til?
-
Debatjuntaen
- Administrator

Vi har ryddet i op tråden ift. diskussioner om pyro og Vesttribunen/Unitas. Al erfaring viser, at den slags diskussioner ikke kan foregå på en ordentlig måde, og det var også tilfældet her i tråden. Vi frabeder os yderligere diskussioner af den slags - dem må I tage på et andet forum end AaB's officielle debatforum.
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Undskyld, hvad? Den måske største diskussion om fankultur, der eksisterer i Danmark må ikke tages på....et fanforum?Debatjuntaen skrev: ↑6. maj 2025, 10:45Vi har ryddet i op tråden ift. diskussioner om pyro og Vesttribunen/Unitas. Al erfaring viser, at den slags diskussioner ikke kan foregå på en ordentlig måde, og det var også tilfældet her i tråden. Vi frabeder os yderligere diskussioner af den slags - dem må I tage på et andet forum end AaB's officielle debatforum.
Det er godt nok bizart.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Det er fandme patetisk.Debatjuntaen skrev: ↑6. maj 2025, 10:45Vi har ryddet i op tråden ift. diskussioner om pyro og Vesttribunen/Unitas. Al erfaring viser, at den slags diskussioner ikke kan foregå på en ordentlig måde, og det var også tilfældet her i tråden. Vi frabeder os yderligere diskussioner af den slags - dem må I tage på et andet forum end AaB's officielle debatforum.
Især fordi tonen slet ikke var på niveau med, hvad der ellers ofte får lov at gå ubemærket hen herinde.Lyngehoevdingen skrev: ↑6. maj 2025, 10:48Undskyld, hvad? Den måske største diskussion om fankultur, der eksisterer i Danmark må ikke tages på....et fanforum?Debatjuntaen skrev: ↑6. maj 2025, 10:45Vi har ryddet i op tråden ift. diskussioner om pyro og Vesttribunen/Unitas. Al erfaring viser, at den slags diskussioner ikke kan foregå på en ordentlig måde, og det var også tilfældet her i tråden. Vi frabeder os yderligere diskussioner af den slags - dem må I tage på et andet forum end AaB's officielle debatforum.
Det er godt nok bizart.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Debatjuntaen
- Administrator

@Lyngehoevdingen: Godt spørgsmål – du fortjener et svar. Diskussionen med pyro er en gammel traver i debatside-regi. Så længe det foregår i en ordentlig tone, er det ikke forbudt at diskutere pyro, og en hurtig søgning viser også, at pyro ofte har fået en del spalteplads herinde. Problemet er, at pyro-diskussionen meget ofte eskalerer til personangreb og andre ting, der ikke er tilladt her på siden. Det skete også denne gang, hvor der derudover blev fremsat udokumenterede påstande om kriminelle aktiviteter på Vesttribunen, hvilket vi naturligvis heller ikke kan have stående.
Forskellige fora vil have forskellige retningslinjer og grænser for, hvad der kan accepteres. På bold.dk er der, så vidt vi ved, ikke så tydelig moderation. Her på den officielle side er rammerne mere skarpe. Det håber vi også er en af grundene til, at så mange vælger at benytte siden.
@Brizzie1885: Vi lader din kommentar stå som et fint eksempel på, hvordan man ikke bør tale til andre brugere her på siden.
Forskellige fora vil have forskellige retningslinjer og grænser for, hvad der kan accepteres. På bold.dk er der, så vidt vi ved, ikke så tydelig moderation. Her på den officielle side er rammerne mere skarpe. Det håber vi også er en af grundene til, at så mange vælger at benytte siden.
@Brizzie1885: Vi lader din kommentar stå som et fint eksempel på, hvordan man ikke bør tale til andre brugere her på siden.
Og det er jo lige præcis det væsentlige.DenSataniskeHest skrev: ↑5. maj 2025, 18:16Jeg har intet problem med sse22 hvis de var dygtige til det de lavede...doukas skrev: ↑5. maj 2025, 18:01Har det nok ikke helt på samme måde, som de 2 AaB-fans i artiklen her:
Jeg skal ikke forsøge at tage oplevelsen som Lasse og Jannik har fra dem, men jeg oplever det noget anderledes må jeg sige. De har efter min mening et meget romantisk og rosenrødt billede af hvilken klub AaB har været og et meget sort syn på hvilken klub vi er nu. Lasse siger godt nok at han ikke er blind for mekanismerne bag fodboldforretningen, men virker alligevel til ikke rigtigt at acceptere at AaB var en enormt dårligt drevet klub under vores nordjyske ejere og både sportsligt og økonomisk gik det kun én vej - nedad rangstien i dansk fodbold. De kunne ikke mere og ville af med klubben. Det er selvfølgelig helt rigtigt at de nye ejere ikke har samme forhold til klubben, og desværre har de slet ikke pengepungen til at investere klubben tilbage til det vi gerne så, men de har forsøgt at skabe en mere bæredygtig fodboldforretning så AaB kan bestå på den lange bane. Og ja, det har blandt andet betydet at man har måttet lægge følelserne lidt til side og sige farvel til klubikoner som kostede for meget, og i stedet søge billigere løsninger. Det virker til at være det eneste reelle eksempel som de frembringer. Dét og at de børn ikke skulle have nogle at spejle sig i. Da jeg var barn ville jeg være Søren Frederiksen og nogle af mine alltime favoritter er spillere som Nomvethe og Prica. Jeg er sikker på at mange drenge render og leger Widell og Jørgensen. Men for Jannik virker det afgørende at de er født i Nordjylland. Og vi har stadigt nordjyske drenge på holdet, i går startede vi med tre i startopstillingen og skiftede yderligere en ind. Er det så meget anderledes end Lynges hold gennem 00'erne?
Havde SSE22 lykkedes meget bedre med opgaven ville der være en anden ro på og man ville bedre kunne se retningen for klubben. Problemet er, at de på de flere områder er fejlet eklatant indtil videre, og jeg er enig med Lasse i at de virker til at have tabt herredømmet, og som fan har man lidt tabt troen på at de kan føre klubben mod bedre tider. Men det handler altså ikke om at de er udlændinge, det handler om at de ikke er dygtige nok og/eller har pengene der kræves.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Meget enig. Det havde været nemt at være investeret, hvis vi lå og sloges med om medaljer og europæisk fodbold og havde en håndfuld superligaprofiler på holdet. Spillet er superdårligt, har været det i evigheder, og det forstår jeg sgu godt folk hvis folk efterhånden har svært ved at engagere sig i. Det har været rent dødvande i årevis, og det bliver stadig sværere at se hvor og hvornår det begynder at vende, hvis det overhovedet sker. Jeg mener så ikke, at det er på grund af tyskerne, selvom jeg meget gerne indrømmer, at de ikke har haft særlig meget succes med første fase af en genopbygning.Hanga skrev: ↑6. maj 2025, 19:25Og det er jo lige præcis det væsentlige.DenSataniskeHest skrev: ↑5. maj 2025, 18:16Jeg har intet problem med sse22 hvis de var dygtige til det de lavede...doukas skrev: ↑5. maj 2025, 18:01Har det nok ikke helt på samme måde, som de 2 AaB-fans i artiklen her:
Jeg skal ikke forsøge at tage oplevelsen som Lasse og Jannik har fra dem, men jeg oplever det noget anderledes må jeg sige. De har efter min mening et meget romantisk og rosenrødt billede af hvilken klub AaB har været og et meget sort syn på hvilken klub vi er nu. Lasse siger godt nok at han ikke er blind for mekanismerne bag fodboldforretningen, men virker alligevel til ikke rigtigt at acceptere at AaB var en enormt dårligt drevet klub under vores nordjyske ejere og både sportsligt og økonomisk gik det kun én vej - nedad rangstien i dansk fodbold. De kunne ikke mere og ville af med klubben. Det er selvfølgelig helt rigtigt at de nye ejere ikke har samme forhold til klubben, og desværre har de slet ikke pengepungen til at investere klubben tilbage til det vi gerne så, men de har forsøgt at skabe en mere bæredygtig fodboldforretning så AaB kan bestå på den lange bane. Og ja, det har blandt andet betydet at man har måttet lægge følelserne lidt til side og sige farvel til klubikoner som kostede for meget, og i stedet søge billigere løsninger. Det virker til at være det eneste reelle eksempel som de frembringer. Dét og at de børn ikke skulle have nogle at spejle sig i. Da jeg var barn ville jeg være Søren Frederiksen og nogle af mine alltime favoritter er spillere som Nomvethe og Prica. Jeg er sikker på at mange drenge render og leger Widell og Jørgensen. Men for Jannik virker det afgørende at de er født i Nordjylland. Og vi har stadigt nordjyske drenge på holdet, i går startede vi med tre i startopstillingen og skiftede yderligere en ind. Er det så meget anderledes end Lynges hold gennem 00'erne?
Havde SSE22 lykkedes meget bedre med opgaven ville der være en anden ro på og man ville bedre kunne se retningen for klubben. Problemet er, at de på de flere områder er fejlet eklatant indtil videre, og jeg er enig med Lasse i at de virker til at have tabt herredømmet, og som fan har man lidt tabt troen på at de kan føre klubben mod bedre tider. Men det handler altså ikke om at de er udlændinge, det handler om at de ikke er dygtige nok og/eller har pengene der kræves.
Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Først og fremmest drejer det sig netop om kompetencer; og AaB har rent ud sagt ikke været i stand til at hamre et søm gennem en lort uden at ødelægge begge dele i mere end et årti. Måske endnu værre: AaB er i dag en ligegyldig klub uden kant og identitet, hvilket er en følge af det anonyme og røvsyge teknokratvælde, som SSE 22 blot har videreført i tilsvarende uduelig og uansvarlig version.
På det sportslige plan har AaB været tilsvarende anonyme og identitetsløse. Klubben har på over 10 år alene produceret Joakim Mæhle, og han var tilknyttet AaB i så kort tid, at ingen kan huske, hvorfra han oprindeligt kom. Derudover: Ikke så meget som én landsholdsspiller eller så meget som én profil. Lucas Andersen har været den eneste, der en kort periode formåede at lyse op i leverstegens mørke, inden skader ødelagde hans karriere.
Klubben har ikke været i nærheden af medaljer og ikke deltaget i europæisk fodbold - og har i det hele taget ikke bidraget med noget som helst til dansk fodbold i over 10 år. Ingen vil overhovedet bemærke dette års nedrykning; selv i Aalborg og omegn vil den langt henad vejen blot noteres med en stille hovedrysten.
Det gik jo så heller ikke, men den eneste, der har været i stand til at bibringe AaB et minimum af kant, var Inge André Olsen. Meget få vil kunne nævne så meget som ét navn fra AaB efter maj 2014 - så skulle det da lige være Inge, hvilket siger det hele!
Først og fremmest drejer det sig netop om kompetencer; og AaB har rent ud sagt ikke været i stand til at hamre et søm gennem en lort uden at ødelægge begge dele i mere end et årti. Måske endnu værre: AaB er i dag en ligegyldig klub uden kant og identitet, hvilket er en følge af det anonyme og røvsyge teknokratvælde, som SSE 22 blot har videreført i tilsvarende uduelig og uansvarlig version.
På det sportslige plan har AaB været tilsvarende anonyme og identitetsløse. Klubben har på over 10 år alene produceret Joakim Mæhle, og han var tilknyttet AaB i så kort tid, at ingen kan huske, hvorfra han oprindeligt kom. Derudover: Ikke så meget som én landsholdsspiller eller så meget som én profil. Lucas Andersen har været den eneste, der en kort periode formåede at lyse op i leverstegens mørke, inden skader ødelagde hans karriere.
Klubben har ikke været i nærheden af medaljer og ikke deltaget i europæisk fodbold - og har i det hele taget ikke bidraget med noget som helst til dansk fodbold i over 10 år. Ingen vil overhovedet bemærke dette års nedrykning; selv i Aalborg og omegn vil den langt henad vejen blot noteres med en stille hovedrysten.
Det gik jo så heller ikke, men den eneste, der har været i stand til at bibringe AaB et minimum af kant, var Inge André Olsen. Meget få vil kunne nævne så meget som ét navn fra AaB efter maj 2014 - så skulle det da lige være Inge, hvilket siger det hele!
Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Personligt så vil jeg skide på medaljer, mesterskabsslutspil og titler. For mig handler AaB om livslange venskaber, fester, opture og nedture, minder og sammenhold. At bi engang imellem har snuppet et mesterskab er bare lækkert men ikke derfor jeg holder ved!
-
R Rosenberg
- Allstar

Det afhænger jo også satans meget af, hvordan man har dyrket AaB gennem årene.RicoBR02 skrev: ↑6. maj 2025, 20:50Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Personligt så vil jeg skide på medaljer, mesterskabsslutspil og titler. For mig handler AaB om livslange venskaber, fester, opture og nedture, minder og sammenhold. At bi engang imellem har snuppet et mesterskab er bare lækkert men ikke derfor jeg holder ved!
Du har jo fx en helt, helt, helt anden historik på terrasserne end 90-95% af den almene AaB-fan eller faste stadiongænger. En historik, som netop I høj grad handler om de ting, du nævner (plus en masse andet), men som langt de fleste ikke har med som en del af historikken som AaB-fan.
Heller ikke folk, som har fulgt AaB gennem 30-40-50-60 år.
Jeg har også min historik med mine særlige oplevelser, venskaber og alt muligt andet, og den er da i allerhøjeste grad medvirkende til min kærlighed til klubben, og at jeg ikke bare - som mange har rådet mig til - dropper den og laver noget andet. Jeg kan ikke lade være. Og det er netop også derfor, jeg kan blive så vred, indigneret, føle mig pisset på og alt det andet.
Men jeg forstår alligevel den apati. Og at AaB er blevet anonym og ligegyldig. For det ER AaB netop for den almene fan, hvis historie ikke har været båret af samme identitet, passion og intensitet.
Jeg elsker klubben. Men jeg deler i høj grad billedet af, at AaB ikke længere er noget med en særlig identitet og et særegent udtryk.
Ædruelighedens stemme
Men udover at vi desværre er faldet langt ned af ranglisten i dansk fodbold, og ikke umiddelbart har udsigt til at vende tilbage til tidligere styrke, hvad er det så for en identitet der er gået tabt? Det er ikke mit indtryk at du har delt denne holdning om at udlændinge var roden til alt ondt, at vi gerne skulle bevare så mange nordjyder som muligt, osv.R Rosenberg skrev: ↑6. maj 2025, 21:31Det afhænger jo også satans meget af, hvordan man har dyrket AaB gennem årene.RicoBR02 skrev: ↑6. maj 2025, 20:50Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Du har jo fx en helt, helt, helt anden historik på terrasserne end 90-95% af den almene AaB-fan eller faste stadiongænger. En historik, som netop I høj grad handler om de ting, du nævner (plus en masse andet), men som langt de fleste ikke har med som en del af historikken som AaB-fan.
Jeg har også min historik med mine særlige oplevelser, venskaber og alt muligt andet, og den er da i allerhøjeste grad medvirkende til min kærlighed til klubben, og at jeg ikke bare - som mange har rådet mig til - dropper den og laver noget andet. Jeg kan ikke lade være. Og det er netop også derfor, jeg kan blive så vred, indigneret, føle mig pisset på og alt det andet.
Men jeg forstår alligevel den apati. Og at AaB er blevet anonym og ligegyldig. For det ER AaB netop for den almene fan, hvis historie ikke har været båret af samme identitet, passion og intensitet.
Jeg elsker klubben. Men jeg deler i høj grad billedet af, at AaB ikke længere er noget med en særlig identitet og et særegent udtryk.
Er problemet ikke bare helt enkelt at vi er røv deprimeret over hvor elendige vi er blevet, og hvor lidt håb man kan finde for fremtiden?
Men jo, jeg savner da også personen Lynge, men han var virkelig også noget særligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Jeg kaldte handlingen patetisk – ikke dig. Men det der med at forsøge at 'udstille' mig, det er faktisk ret patetisk fra din sideDebatjuntaen skrev: ↑6. maj 2025, 18:38@Lyngehoevdingen: Godt spørgsmål – du fortjener et svar. Diskussionen med pyro er en gammel traver i debatside-regi. Så længe det foregår i en ordentlig tone, er det ikke forbudt at diskutere pyro, og en hurtig søgning viser også, at pyro ofte har fået en del spalteplads herinde. Problemet er, at pyro-diskussionen meget ofte eskalerer til personangreb og andre ting, der ikke er tilladt her på siden. Det skete også denne gang, hvor der derudover blev fremsat udokumenterede påstande om kriminelle aktiviteter på Vesttribunen, hvilket vi naturligvis heller ikke kan have stående.
For mig er fodbold "os mod dem" og i den ligning har AaB tabt meget identitet, ved nu at være ejet af udlændinge, der ser det som en forretningscase, mere end en fodboldklub. Den identitet der for mig er gået tabt, var den der blev skabt af PEA, Thorst, Ib og Kosten og som senere generationer byggede videre på. Lokale drenge med klubben i hjertet, som der har været grundstammen på 3 ud af 4 mesterhold. Jeg kommer i forvejen mest på stadion pga selskabet og ser ofte kampen med siden til og munden kørende, men stillede vi op med 11 udlændinge under et udenlandsk ejerskab, ville jeg stå med ryggen til og være komplet ligeglad med hvad der foregik på banen - også hvis det førte succes med sig.Hanga skrev: ↑6. maj 2025, 21:56Men udover at vi desværre er faldet langt ned af ranglisten i dansk fodbold, og ikke umiddelbart har udsigt til at vende tilbage til tidligere styrke, hvad er det så for en identitet der er gået tabt? Det er ikke mit indtryk at du har delt denne holdning om at udlændinge var roden til alt ondt, at vi gerne skulle bevare så mange nordjyder som muligt, osv.R Rosenberg skrev: ↑6. maj 2025, 21:31Det afhænger jo også satans meget af, hvordan man har dyrket AaB gennem årene.RicoBR02 skrev: ↑6. maj 2025, 20:50Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Er problemet ikke bare helt enkelt at vi er røv deprimeret over hvor elendige vi er blevet, og hvor lidt håb man kan finde for fremtiden?
Men jo, jeg savner da også personen Lynge, men han var virkelig også noget særligt.
Kan vi ikke få lokalt ejerskab, skal vi som minimum ha lokale repræsentanter på banen. Ellers bliver det ligegyldigt for mig.
Legaliser pyro!