Enig. Men det er vel bare krøllen på denne sæson: sidder på kampen i 60-70 minutter, burde have scoret, burde have vundet sikkert - 1 point.Gentleman Finn skrev: ↑5. maj 2025, 21:09Vi havde dem godt presset ned, og skabte også chancer der skulle kaste mere af sig.
Men rart at se der var noget liv i holdet. Det er første gang jeg ser det længe
Sønderjylland Vs AaB d. 5 maj
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Sønderjylland Vs AaB d. 5 maj
Ædruelighedens stemme
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Ok, så vil jeg turnere med, at det er møgdyret Mathias Jørgensens skyld. han har kraftedme ikke lavet andet end at brænde chancer dette forår.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 21:08Tak for tilladelsen. Og jo, lige nøjagtig så sort og hvid er fodbold også.Erasmus Montanus skrev: ↑5. maj 2025, 21:07Så simpel er verden jo ikke, men hvis det kan gøre en forskel for dig og dit velbefindende, så synes jeg, at du skal holde fast i fortællingen.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 20:59Hvis vi mangler et eller to point, når sæsonen er slut, får Ross egenhændigt æren af at være skyld i denne nedrykning.
Tænk, at man kan få penge for at være så gennemført elendig.
Jeg kan godt mærke, at det faktisk gør elendigheden lidt mere spiselig, når man skal forklare den til en nævenyttig GF'er ved kaffeautomaten.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Det var dejligt at se, og mon ikke Wichmann kan sætte dem op til de næste kampe.Gentleman Finn skrev: ↑5. maj 2025, 21:09Vi havde dem godt presset ned, og skabte også chancer der skulle kaste mere af sig.
Men rart at se der var noget liv i holdet. Det er første gang jeg ser det længe
Jeg tror på det.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Synes faktisk Ross lavede et fint indhop fraset afbrænderen. Jeg forstår stadig ikke at Isak ikke må starte…Erasmus Montanus skrev: ↑5. maj 2025, 21:04Jeg elsker stadig Ross.
Når det kommer til de sidste kampe, så står vi ringest blandt os, Lyngby og Vejle baseret på modstandere.
Sætter min lid til vores nye træner.
Vi vinder i Viborg.
Lidt lys i mørket:
- Vi får i det mindste 1 point.
- M. Jørgensen og Widell får tanket lidt selvtillid.
- God fight og energi undtagen de første 20 min.
- Mere solidt udtryk og reaktion efter vi kom bagud.
Tror godt Wichmann kan udvikle holdet og spillerne stille og roligt, men det er lidt for sent han kom ind.
Tror godt Wichmann kan udvikle holdet og spillerne stille og roligt, men det er lidt for sent han kom ind.
- MF issehoved
- 2. div

Jeg er helt enig. Det er ikke helt skidt, hvad han laverFIDEL skrev: ↑5. maj 2025, 21:23Lidt lys i mørket:
Hvis indsatsen fra det 30 min og frem i dag er der vi ser i Viborg også, så venter der helt sikkert point. Det var meget opløftende at se hvordan alle bolde blev vundet og pasningerne lå der.FIDEL skrev: ↑5. maj 2025, 21:23Lidt lys i mørket:
Davidsen og Bomholt trådte virkelig i karakter sammen med Widell på den midtbane.
Måske Davidsens bedste kamp
Flot kamp af Widell, Davidsen, Bomholt og anfører Jørgensen.
Wichmann fik justeret efter katastrofal start, det har vi savnet under Menno.
Selvfølgelig skulle vi have vundet. Det kommer alt sammen til at handle om en lørdag i Lyngby…
Wichmann fik justeret efter katastrofal start, det har vi savnet under Menno.
Selvfølgelig skulle vi have vundet. Det kommer alt sammen til at handle om en lørdag i Lyngby…
-
R Rosenberg
- Allstar

Whatever floats your boat.Erasmus Montanus skrev: ↑5. maj 2025, 21:13Ok, så vil jeg turnere med, at det er møgdyret Mathias Jørgensens skyld. han har kraftedme ikke lavet andet end at brænde chancer dette forår.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 21:08Tak for tilladelsen. Og jo, lige nøjagtig så sort og hvid er fodbold også.Erasmus Montanus skrev: ↑5. maj 2025, 21:07Så simpel er verden jo ikke, men hvis det kan gøre en forskel for dig og dit velbefindende, så synes jeg, at du skal holde fast i fortællingen.R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 20:59Hvis vi mangler et eller to point, når sæsonen er slut, får Ross egenhændigt æren af at være skyld i denne nedrykning.
Tænk, at man kan få penge for at være så gennemført elendig.
Jeg kan godt mærke, at det faktisk gør elendigheden lidt mere spiselig, når man skal forklare den til en nævenyttig GF'er ved kaffeautomaten.![]()
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Afgørelsens time og Lyngby er bare en rigtig, rigtig skidt cocktail.
For mig står Bomholt som dagens bedste. Der er nogle gryn i den dreng, og der sker noget på banen, når han huserer på midtbanen.
Ikke så meget virak og palaver som med Widell, men stadig fremadrettet og klog. Og målsøgende.
Ædruelighedens stemme
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Imponerende med vores svenske ven. Han ligner en der kæmper desperat for at undgå endnu en sæson i landets næstbedste række og ikke en, der har sit på det tørre med en flybillet i skuffen. Sjældent set i moderne fodbold.
Imponerende med vores svenske ven. Han ligner en der kæmper desperat for at undgå endnu en sæson i landets næstbedste række og ikke en, der har sit på det tørre med en flybillet i skuffen. Sjældent set i moderne fodbold.
Imponerende - på basis af 2. halvleg.NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Jeg synes i øvrigt, indskifterne alle kom ind og gjorde det godt, ja, lige bortset fra det dér Ross-moment...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
En omvendt Spalvis? Han var dog klart bedst efter pausen - han forsøgte også i første halvleg, men han voksede virkelig med holdet i anden!NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Underlig kamp. Helt væk i 20-25 minutter. Så stor dominans og så kommer man alligevel bagud og redder et point til sidst.
Et point er bedre end nul, men igen står man med en bitter fornemmelse, for det var igen igen en kamp, hvor der var momentum og chancer til at få 3 points. Tænk hvis man bare havde vundet én eller to af de mange kampe, hvor DET er sket. Så havde situationen set lysere ud.
Men AaB kender bare ikke sin besøgelsestid. og dog tror jeg LIDT mere på det i dag end efter Vejle-kampen, for i dag så jeg da noget vilje og energi. Jeg tror det handler om at holde sig foran Vejle inden sidste spillerunde og så holde sig MAKS to points efter Lyngby. Så handler det sådan set "bare" om at vinde i Lyngby i den sidste kamp. Det bliver pivsvært, men hvis man kan spille som i dag, men kende sin besøgelsestid, så er det ikke utopi at vinde i Lyngby. Men vi er derude, hvor jeg tror en sejr i Lyngby bliver nødvendig. Medmindre man kan overraske i de kommende kampe mod Viborg og Silkeborg. Men det er jo den slags kampe, hvor AaB plejer at komme til kort. Dog giver de to forrige hjemmekampe mod SIF lidt anledning til at tro på det, for de forrige to hjemmekampe mod Silkeborg var jo jævnbyrdige.
Et point er bedre end nul, men igen står man med en bitter fornemmelse, for det var igen igen en kamp, hvor der var momentum og chancer til at få 3 points. Tænk hvis man bare havde vundet én eller to af de mange kampe, hvor DET er sket. Så havde situationen set lysere ud.
Men AaB kender bare ikke sin besøgelsestid. og dog tror jeg LIDT mere på det i dag end efter Vejle-kampen, for i dag så jeg da noget vilje og energi. Jeg tror det handler om at holde sig foran Vejle inden sidste spillerunde og så holde sig MAKS to points efter Lyngby. Så handler det sådan set "bare" om at vinde i Lyngby i den sidste kamp. Det bliver pivsvært, men hvis man kan spille som i dag, men kende sin besøgelsestid, så er det ikke utopi at vinde i Lyngby. Men vi er derude, hvor jeg tror en sejr i Lyngby bliver nødvendig. Medmindre man kan overraske i de kommende kampe mod Viborg og Silkeborg. Men det er jo den slags kampe, hvor AaB plejer at komme til kort. Dog giver de to forrige hjemmekampe mod SIF lidt anledning til at tro på det, for de forrige to hjemmekampe mod Silkeborg var jo jævnbyrdige.
Det var for mig ikke nogen overraskende forvandling i dag, for som de spillede i anden halvleg, har de også tidligere spillet i sæsonen. Med selvtillid og selvsikkerhed, og så får vi overtaget mod et relativt ordinært hold som Sønderjyske.
Jeg forstår stadig ikke hvad Kasper Jørgensen for anden kamp i træk skal nede i det centrale forsvar. Han skal i stedet spille dem wingback, og så må man eks. bruge den unge svenske midtstopper dernede i stedet for. Så skidt en substitut kan han vel ikke være. K. Jørgensen var i de første 20 minutter endnu engang en svaghed dernede (sammen med flere andre), og havde Sønderjyske holdt momentum, var AaB sikkert kommet i flere problemer omkring Jørgensen.
Så frem med brystet i Viborg gutter, og tag noget ansvar i stedet for at spille med håndbremsen trukket, og ligne små skræmte drengespillere, der venter på at blive “spist”.
Jeg forstår stadig ikke hvad Kasper Jørgensen for anden kamp i træk skal nede i det centrale forsvar. Han skal i stedet spille dem wingback, og så må man eks. bruge den unge svenske midtstopper dernede i stedet for. Så skidt en substitut kan han vel ikke være. K. Jørgensen var i de første 20 minutter endnu engang en svaghed dernede (sammen med flere andre), og havde Sønderjyske holdt momentum, var AaB sikkert kommet i flere problemer omkring Jørgensen.
Så frem med brystet i Viborg gutter, og tag noget ansvar i stedet for at spille med håndbremsen trukket, og ligne små skræmte drengespillere, der venter på at blive “spist”.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Nu var der vel ret beset ikke mange der stod i kø efter 1. halvleg til at blive skudt afsted til det store udland via en FCN-katapult. Selv om det blev bedre som den skred frem. Selvtilliden vi spillede med og troen på tingene steg markant efter pausen. Dog stadig skræmmende med vores forsvar og de chancer og mål vi giver væk. Især set ud fra hvor få vi selv scorer.Funky skrev: ↑5. maj 2025, 21:48Imponerende - på basis af 2. halvleg.NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Jeg synes i øvrigt, indskifterne alle kom ind og gjorde det godt, ja, lige bortset fra det dér Ross-moment...
Det bliver spændende hvilket udtryk vi tager med os til de resterende tre kampe. Jeg tror desværre at både Viborg og Silkeborgs chance for at betræde Europæisk græs, bliver via førstepladsen i Nedrykningsspillet. Og så bliver det forbudt for børn, kvinder og grand voksne mænd d. 24. maj.
Jeg frygter i den grad også, at det er to postgange for sent nu, med SIF og Viborg på menuen. Kampen mod Lyngby kan sagtens vise sig at være ligegyldig.NIN skrev: ↑5. maj 2025, 22:04Nu var der vel ret beset ikke mange der stod i kø efter 1. halvleg til at blive skudt afsted til det store udland via en FCN-katapult. Selv om det blev bedre som den skred frem. Selvtilliden vi spillede med og troen på tingene steg markant efter pausen. Dog stadig skræmmende med vores forsvar og de chancer og mål vi giver væk. Især set ud fra hvor få vi selv scorer.Funky skrev: ↑5. maj 2025, 21:48Imponerende - på basis af 2. halvleg.NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Det bliver spændende hvilket udtryk vi tager med os til de resterende tre kampe. Jeg tror desværre at både Viborg og Silkeborgs chance for at betræde Europæisk græs, bliver via førstepladsen i Nedrykningsspillet. Og så bliver det forbudt for børn, kvinder og grand voksne mænd d. 24. maj.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Rigtig flot anden halvleg af Widell. Men jeg synes nu, han har været markant under niveau stort set hele foråret. Jovist, det gælder for det meste af holdet - men vi er ret afhængige af, at vores bedste spillere går forrest. Håber, han holder fast i niveauet fra anden halvleg i dag.le Cid skrev: ↑5. maj 2025, 21:50En omvendt Spalvis? Han var dog klart bedst efter pausen - han forsøgte også i første halvleg, men han voksede virkelig med holdet i anden!NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Widell går altid forrest. Han kæmper med næb og klør og giver aldrig op i kampene. Men korrekt, kvaliteten fra ham har været lidt skuffende i store dele af foråret, og vi har manglet output. Det fik vi dog i aften.Sauer skrev: ↑5. maj 2025, 22:13Rigtig flot anden halvleg af Widell. Men jeg synes nu, han har været markant under niveau stort set hele foråret. Jovist, det gælder for det meste af holdet - men vi er ret afhængige af, at vores bedste spillere går forrest. Håber, han holder fast i niveauet fra anden halvleg i dag.le Cid skrev: ↑5. maj 2025, 21:50En omvendt Spalvis? Han var dog klart bedst efter pausen - han forsøgte også i første halvleg, men han voksede virkelig med holdet i anden!NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Vi kommer katastrofalt ud til denne kamp og burde have været bagud med 3 efter et kvarter. Sønderjyske kunne med de mest simple bolde spille sig bagom vores bagkæde. Så hjælper det altså ikke at stille med en fem back kæde. Men nu var jeg efter Wichmann i starten, og så må jeg jo også være mand for at erkende, at vi fik styr på kampen midtvejs i 1 halvleg, og derfra er det os der presser på. Denne her skulle vi have vundet. Ubegribelig afbrænder af Ross og utilgiveligt at vi igen lukker et pis mål ind på et hjørnespark.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg er ikke i tvivl om, at Widell vil kæmpe for det. Der har bare været alt for mange kampe med adskillige alvorlige boldtab og manglende kvalitet på bolden. Tænker ikke, at Swansea havde købt ham, hvis de kun havde dette forår at vurdere ham på - men i 2. halvleg i dag, må han være over Swanseas niveau.Hanga skrev: ↑5. maj 2025, 22:19Widell går altid forrest. Han kæmper med næb og klør og giver aldrig op i kampene. Men korrekt, kvaliteten fra ham har været lidt skuffende i store dele af foråret, og vi har manglet output. Det fik vi dog i aften.Sauer skrev: ↑5. maj 2025, 22:13Rigtig flot anden halvleg af Widell. Men jeg synes nu, han har været markant under niveau stort set hele foråret. Jovist, det gælder for det meste af holdet - men vi er ret afhængige af, at vores bedste spillere går forrest. Håber, han holder fast i niveauet fra anden halvleg i dag.le Cid skrev: ↑5. maj 2025, 21:50En omvendt Spalvis? Han var dog klart bedst efter pausen - han forsøgte også i første halvleg, men han voksede virkelig med holdet i anden!NIN skrev: ↑5. maj 2025, 21:46Som nat og dag. Kampen kunne være lukket efter 20 min. Efter 90, kunne vi have ønsket os mere end det ene point.
Vi kommer katastrofalt ud til denne kamp og burde have været bagud med 3 efter et kvarter. Sønderjyske kunne med de mest simple bolde spille sig bagom vores bagkæde. Så hjælper det altså ikke at stille med en fem back kæde. Men nu var jeg efter Wichmann i starten, og så må jeg jo også være mand for at erkende, at vi fik styr på kampen midtvejs i 1 halvleg, og derfra er det os der presser på. Denne her skulle vi have vundet. Ubegribelig afbrænder af Ross og utilgiveligt at vi igen lukker et pis mål ind på et hjørnespark.
Vi er ikke gode nok til at klare os, hvis vore bedste spillere er langt under niveau. Så forventer mig nok også mere af Widell end fx Bruus, KJ, Jimenez og Ross, som jeg ellers tit har lyst til at skælde ud på