Det er sgu da netop fordi man holder af AaB, at det gør ondt at se klubben blive forvandlet til sådan en identitetsløs ligegyldighed. Det er da helt åbenlyst.RicoBR02 skrev: ↑6. maj 2025, 20:50Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Først og fremmest drejer det sig netop om kompetencer; og AaB har rent ud sagt ikke været i stand til at hamre et søm gennem en lort uden at ødelægge begge dele i mere end et årti. Måske endnu værre: AaB er i dag en ligegyldig klub uden kant og identitet, hvilket er en følge af det anonyme og røvsyge teknokratvælde, som SSE 22 blot har videreført i tilsvarende uduelig og uansvarlig version.
På det sportslige plan har AaB været tilsvarende anonyme og identitetsløse. Klubben har på over 10 år alene produceret Joakim Mæhle, og han var tilknyttet AaB i så kort tid, at ingen kan huske, hvorfra han oprindeligt kom. Derudover: Ikke så meget som én landsholdsspiller eller så meget som én profil. Lucas Andersen har været den eneste, der en kort periode formåede at lyse op i leverstegens mørke, inden skader ødelagde hans karriere.
Klubben har ikke været i nærheden af medaljer og ikke deltaget i europæisk fodbold - og har i det hele taget ikke bidraget med noget som helst til dansk fodbold i over 10 år. Ingen vil overhovedet bemærke dette års nedrykning; selv i Aalborg og omegn vil den langt henad vejen blot noteres med en stille hovedrysten.
Det gik jo så heller ikke, men den eneste, der har været i stand til at bibringe AaB et minimum af kant, var Inge André Olsen. Meget få vil kunne nævne så meget som ét navn fra AaB efter maj 2014 - så skulle det da lige være Inge, hvilket siger det hele!
Personligt så vil jeg skide på medaljer, mesterskabsslutspil og titler. For mig handler AaB om livslange venskaber, fester, opture og nedture, minder og sammenhold. At bi engang imellem har snuppet et mesterskab er bare lækkert men ikke derfor jeg holder ved!
Økonomitråden
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Re: Økonomitråden
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan godt følge hele identitetskrisen med vores klub. Jeg ville også foretrække nordjyske lokale ejere og lokale spillere. Når det så er sagt, har vi så ikke også en glansbillede-forestilling om hvordan klubben skal være? Så mange penge som der er i fodbold i dag, så ser jeg det næsten som uundgåeligt at have udenlandske ejere som er så velstående at de kan bruge nogle af deres penge til fodbold. Uheldigvis har vi så kun delen med udenlandske ejere, hvilket jo så til deles er fordi at glansbilledet med de lokale ejere krakeledere.
Jeg kan kun tale for mig selv, men for mig er AaB altid min klub. Den er fra MIN by og jeg vil elske den altid, uanset hvem der ejer den.
Jeg kan kun tale for mig selv, men for mig er AaB altid min klub. Den er fra MIN by og jeg vil elske den altid, uanset hvem der ejer den.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
For mig betyder det ikke vildt meget, om det er nordjyder eller udlændinge, som ejer klubben.haghdk skrev: ↑7. maj 2025, 11:13Jeg kan godt følge hele identitetskrisen med vores klub. Jeg ville også foretrække nordjyske lokale ejere og lokale spillere. Når det så er sagt, har vi så ikke også en glansbillede-forestilling om hvordan klubben skal være? Så mange penge som der er i fodbold i dag, så ser jeg det næsten som uundgåeligt at have udenlandske ejere som er så velstående at de kan bruge nogle af deres penge til fodbold. Uheldigvis har vi så kun delen med udenlandske ejere, hvilket jo så til deles er fordi at glansbilledet med de lokale ejere ikke krakeledere.
Det handler om, om ejerne forstår hvilken klub AaB er, og har respekt for klubbens værdier og traditioner. Tænk sig, hvis vi havde fået en Ole Bach type ind. Ganske vist nordjyde, men det er vist også det eneste positive at sige om ham
Jeg mener faktisk tyskerne fuld ud har bestået den del som handler om AaB som klub, og jeg mener ikke story-tellingen omkring AaB ikke har stået stærkere i mange år.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Her skal man lige kende præmissen for interviewet.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 19:10Hegnet laver samme fejl, ved at tro der bare manglende lidt grooming/vedligehold for at få klubben tilbage på ret køl. Det var/er et sygt træ, der havde behov for en akut (og dyr) behandling. I din husanalogi, ville der være råd i fundamentet.Patmand skrev: ↑5. maj 2025, 19:03Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... boghandel
Jeg sammenligner gerne klubben med et stort gammelt træ, der skal have grenene klippet og plejet for, at det kan sprudle og blomstre. Men hvis du hiver hele rodnettet op og tager hele træet op af jorden, så visner det, og så har du mistet din identitet. Og det er et billede for mig på tingenes tilstand i AaB, siger Jannik Riis.
Ser jeg spøgelser? Det ligner han totalt, ganske vidst med andre ord, har tyvstjålet min hus analogi fremstilling af hvad SSE22 har gjort ved AaB. Bulldozer gennem huset, bortsprængning af fundamentet mv.
Jeg var først på banen! Øv.
Brainrot? Gad vide om en vis bruger også vil angribe Jannik Riis og påstå han slet ikke er fan af AaB, som han gjorde overfor undertegnede. Jeg sender en tak til juntaen for assistance, omend jeg følte jeg havde styr på det.
Hvilken identitet, udover nostalgi, var det lige Lucas og Ahlmann bidrog til?
Jeg bliver spurgt ind til det nuværende ejerskab - ikke den lange analyse. For jeg er enig i det du skriver - der var noget grundlæggende galt før SSE22 (ellers var de jo ikke kommet ind). Hvor det præcist starte kan jeg ikke sætte fingeren på, men fyringen af Lars Søndergaard kan være et sted hvor tingene begyndte at vakle. Bælums ansættelse er dog en af de mest centrale hændelser hvorefter klubben IMO eroderer stille og roligt, i dårlig daglig ledelse, og mange forkerte ansættelser.
Vil også gerne tilføje at hvis - HVIS - Gow, SSE22 bliver her i 5+ år, så er vi der hvor jeg kan se den tålmodighed og vedholdenhed som kan give klubben en moderne identitet. For jeg tror heller ikke på at vi kan gå tilbage. Vi skal finde ud af hvem vi er igen, og det tager tid, tålmodighed og vedholdenhed fra ejerne med strategi og ansatte.
Hej Lasse2009aLYH skrev: ↑7. maj 2025, 12:22Her skal man lige kende præmissen for interviewet.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 19:10Hegnet laver samme fejl, ved at tro der bare manglende lidt grooming/vedligehold for at få klubben tilbage på ret køl. Det var/er et sygt træ, der havde behov for en akut (og dyr) behandling. I din husanalogi, ville der være råd i fundamentet.Patmand skrev: ↑5. maj 2025, 19:03Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
Jeg sammenligner gerne klubben med et stort gammelt træ, der skal have grenene klippet og plejet for, at det kan sprudle og blomstre. Men hvis du hiver hele rodnettet op og tager hele træet op af jorden, så visner det, og så har du mistet din identitet. Og det er et billede for mig på tingenes tilstand i AaB, siger Jannik Riis.
Ser jeg spøgelser? Det ligner han totalt, ganske vidst med andre ord, har tyvstjålet min hus analogi fremstilling af hvad SSE22 har gjort ved AaB. Bulldozer gennem huset, bortsprængning af fundamentet mv.
Brainrot? Gad vide om en vis bruger også vil angribe Jannik Riis og påstå han slet ikke er fan af AaB, som han gjorde overfor undertegnede. Jeg sender en tak til juntaen for assistance, omend jeg følte jeg havde styr på det.
Jeg bliver spurgt ind til det nuværende ejerskab - ikke den lange analyse. For jeg er enig i det du skriver - der var noget grundlæggende galt før SSE22 (ellers var de jo ikke kommet ind). Hvor det præcist starte kan jeg ikke sætte fingeren på, men fyringen af Lars Søndergaard kan være et sted hvor tingene begyndte at vakle. Bælums ansættelse er dog en af de mest centrale hændelser hvorefter klubben IMO eroderer stille og roligt, i dårlig daglig ledelse, og mange forkerte ansættelser.
Vil også gerne tilføje at hvis - HVIS - Gow, SSE22 bliver her i 5+ år, så er vi der hvor jeg kan se den tålmodighed og vedholdenhed som kan give klubben en moderne identitet. For jeg tror heller ikke på at vi kan gå tilbage. Vi skal finde ud af hvem vi er igen, og det tager tid, tålmodighed og vedholdenhed fra ejerne med strategi og ansatte.
Super at få dit indspark med herinde også.
Jeg synes at det er virkelig svært at sætte fingeren på et specifikt øjeblik hvor nedturen starter for AaB. Jeg vil argumentere at den reelt starter længe inden det du skriver. Jeg er i dag snart 39 år og jeg er vokset op med et AaB der er i slutningen af 90'erne næsten var på højde med FCK og Brøndby, og som helt sikkert på daværende tidspunkt var førsteudfordrer. Det skred lige så langsomt i løbet af 00'erne hvor vi forsøgte at følge med rent økonomisk, blandt andet med de velkendte fejlslagne investeringer i andre sportsgrene, bygninger osv. Som følge heraf var vi tæt på at måtte dreje nøglen om allerede inden the double. Det er i samme tidsperiode at yndlingsaversionen FC Midtjylland skyder op og med en klar, nytænkende og progressiv strategi og i løbet af meget kort tid bliver en seriøs udfordrer og en klub der var virkelig interessant at investere i. Det har taget AaB og de øvrige danske traditionsklubber alt alt for længe at indse at de var ved at blive sat tilbage, og at man måtte tænke i nye baner. Det skulle jo have været AaB der havde set fremtiden og turdet gå denne vej, men sådan var det ikke. Vi var for magelige. Og når vi fik penge i kassen fra f.eks. Champions League blev det bare brugt på næste års fodboldhold, ikke på investeringer i fremtiden.
The double er vores sportslige højdepunkt men reelt var AaB her allerede faldet et godt stykke ned af rangstigen i Dansk fodbold målt på økonomiske muskler mv. Vi kunne gå og bilde os selv alt muligt ind at vi her havde en mulighed for at bide os fast i toppen af dansk fodbold som vi ikke greb, men sandheden er jo at vi allerede var indhentet af mange klubber og også overhalet af flere. Det ændrede et års mirakel ikke ved.
Der er ingen tvivl om at tiden efter the double har set den ene forkerte beslutning efter den anden, og at det for alvor er her at vores nedtur er accelereret og er blevet tydelig for enhver. Men jeg vil argumentere at det er manglende vedligeholdelse og nytænkning længe inden, der har muliggjort at skaderne kunne ske. Jeg holder uendeligt meget af Lynge, men han har sammen med tidligere ledelser og bestyrelser også et medansvar for, at vi er havnet hvor vi er.
Ift. identitets debatten så ser jeg som sagt mest af alt vores sportslige forfald som en såret identitet. Jeg synes ikke at AaB som klub har mistet så meget andet. Vi er stadig funderet i den enorme kærlighed som rigtig mange har til klubben, jeg er stadig stolt over at være AaB'er uanset hvor ondt det gør, og jeg vil aldrig kunne lægge klubben fra mig. Det er uanset hvem der er på ledelsesgangene eller hvor mange nordjyder der er på banen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg kom til at skrive dit navn, i stedet for Jannik Riis, der bringer citatet om træet.2009aLYH skrev: ↑7. maj 2025, 12:22Her skal man lige kende præmissen for interviewet.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 19:10Hegnet laver samme fejl, ved at tro der bare manglende lidt grooming/vedligehold for at få klubben tilbage på ret køl. Det var/er et sygt træ, der havde behov for en akut (og dyr) behandling. I din husanalogi, ville der være råd i fundamentet.Patmand skrev: ↑5. maj 2025, 19:03Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
Jeg synes generelt der blev truffet for mange dårlige beslutninger, og misset for mange muligheder i årene efter mesterskabet. Jeg kan godt være enig med @Hanga i, at det er startet tidligere, men mange af de problemer der var opstået i jagten på sportslig succes i 00'erne, var reelt set væk, da vi vandt i 14' og kom i europa. Vi havde styr på forretningen, muligheder for at investere og - som jeg husker - ikke gæld af betydning. Der var muligheder for at konsolidere sig som et top-hold, men strategien og ikke mindst eksekveringen fungerede bare ikke. Da Nordkraften ikke helt gav det sportslige såvel som økonomiske afkast som håbet, virkede der ikke til at være en reel plan-b, og det virkede heller ikke til at Gaarde eller nogen anden i klubben, faktisk vidste hvordan vi skulle kunne nå målene i/med Nordkraften.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Folkedanserstrategien “Nordkraften” lød lige så besnærende som SSE22’s ide om at en flok sammenbragte discountspillere bare skulle træne hårdere end de andre og spille ultraoffensivt så skulle alt blive godt.
Stor respekt for at SSE22 trådte ind (og måske reddede os fra konkurs) og for det arbejde de har lagt og lægger i klubben, men discount-konceptet suppleret med et læs af specialtrænere er ikke en gangbar løsning.
Hvor vi så skal bevæge os hen er ikke helt klart, men der er ikke rigtigt nogen af de smarte nordjyske millionærer der vil investere hvad det kræver og de gamle rondadorer er sikkert bare lykkelige for at være sluppet ud af de evige tab/at skulle dække en meget mindre andel af disse.
Stor respekt for at SSE22 trådte ind (og måske reddede os fra konkurs) og for det arbejde de har lagt og lægger i klubben, men discount-konceptet suppleret med et læs af specialtrænere er ikke en gangbar løsning.
Hvor vi så skal bevæge os hen er ikke helt klart, men der er ikke rigtigt nogen af de smarte nordjyske millionærer der vil investere hvad det kræver og de gamle rondadorer er sikkert bare lykkelige for at være sluppet ud af de evige tab/at skulle dække en meget mindre andel af disse.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Ja, og det er også netop det, der ligger i det ganske rigtigt provokerende "ligegyldig". Hvis AaB var ligegyldige for mig, så gad jeg jo netop ikke at skrive herinde.Gnu skrev: ↑7. maj 2025, 10:53Det er sgu da netop fordi man holder af AaB, at det gør ondt at se klubben blive forvandlet til sådan en identitetsløs ligegyldighed. Det er da helt åbenlyst.RicoBR02 skrev: ↑6. maj 2025, 20:50Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Først og fremmest drejer det sig netop om kompetencer; og AaB har rent ud sagt ikke været i stand til at hamre et søm gennem en lort uden at ødelægge begge dele i mere end et årti. Måske endnu værre: AaB er i dag en ligegyldig klub uden kant og identitet, hvilket er en følge af det anonyme og røvsyge teknokratvælde, som SSE 22 blot har videreført i tilsvarende uduelig og uansvarlig version.
På det sportslige plan har AaB været tilsvarende anonyme og identitetsløse. Klubben har på over 10 år alene produceret Joakim Mæhle, og han var tilknyttet AaB i så kort tid, at ingen kan huske, hvorfra han oprindeligt kom. Derudover: Ikke så meget som én landsholdsspiller eller så meget som én profil. Lucas Andersen har været den eneste, der en kort periode formåede at lyse op i leverstegens mørke, inden skader ødelagde hans karriere.
Klubben har ikke været i nærheden af medaljer og ikke deltaget i europæisk fodbold - og har i det hele taget ikke bidraget med noget som helst til dansk fodbold i over 10 år. Ingen vil overhovedet bemærke dette års nedrykning; selv i Aalborg og omegn vil den langt henad vejen blot noteres med en stille hovedrysten.
Det gik jo så heller ikke, men den eneste, der har været i stand til at bibringe AaB et minimum af kant, var Inge André Olsen. Meget få vil kunne nævne så meget som ét navn fra AaB efter maj 2014 - så skulle det da lige være Inge, hvilket siger det hele!
Personligt så vil jeg skide på medaljer, mesterskabsslutspil og titler. For mig handler AaB om livslange venskaber, fester, opture og nedture, minder og sammenhold. At bi engang imellem har snuppet et mesterskab er bare lækkert men ikke derfor jeg holder ved!
Så i mit bidrag her i tråden ligger der primært et element af sursød bitterhed over, at AaB ikke længere kan ødelægge en dag for mig som i de gode, gamle dage. For jeg har tilbragt størstedelen af min tid som tilhænger af AaB med at bande klubben langt væk eller være ved at gå til af nerver.
Jeg er en privilegeret AaB-fan i den forstand, at jeg har oplevet klubben vinde fire danske mesterskaber og ved flere lejligheder levere decideret enestående resultater i europæisk forstand. Jeg fik sågar oplevet AaB vinde en pokalfinale! Og det i Parken over FCK fire dage efter, at AaB havde vundet det danske mesterskab!
Til sammenligning var min far på alder med mig, da han oplevede det første danske mesterskab i fodbold til AaB! Som for mig var også hans udgangspunkt som barn - 3. division. Min fars far havde svage erindringer om AaBs første bronzemedalje i 1936. Min far var en ung mand, da AaB genvandt bronzemedaljen - i 1969! Og havde tre myndige børn, hvoraf den ældste lige havde rundet de 30 år, da AaB igen indtog en plads på medaljepodiet!
Min allerstørste oplevelse var imidlertid sæsonen 2010/2011, hvor AaB som bekendt var millimeter fra at rykke ud af Superligaen. For jeg havde aldrig oplevet AaB rykke ned, og der gik tæt på en time, før jeg overhovedet turde se slutresultatet fra kampen i Parken. Det er ikke krukkeri, når jeg hævder, at jeg hverken tidligere eller senere - hvilket altså vil sige 2014, der for mig efterhånden markerer "Historiens Slutning", hvad angår AaB - har oplevet en sådan berusende følelse af lykke; som da AaB tabte 0-2 i Parken og undgik nedrykning, da Esbjerg udlignede i sidste minut mod Randers!
Til sammenligning gav det et stik i hjertet i juni 2023, da AaB omsider realiserede nedrykningen 41 år efter, at jeg overværede sæsonpremieren i datidens 3. division mod Varde på Aalborg Stadion. Det var for mig slet ikke i nærheden af tidligere tiders nervesammenbrud og depressioner, hvilket i sandhedens interesse også skyldes den almene livssituation og ikke alene kan tilskrives AaBs deroute, men alligevel.
Hvis AaB rykker ned i år, kan jeg næppe hidse mig op til stort mere end et skuldertræk med en bitter kant. For i modsætning til 2023 har dette års (rimeligvis endnu potentielle) nedrykning reelt været en kendsgerning fra sæsonstart! Nedrykningen i 2023 var en hundredeårsbegivenhed, og i hvert fald det hold, der optrådte i foråret, hørte snarere hjemme i mesterskabsslutspillet end under nedrykningsstregen - og nåede altså Pokalfinalen trods svære kvart- og semifinaler og var samtidig plaget af både uheld og skader og efterårets afsluttende deroute.
Faktisk genengagerede jeg mig i et vist omfang, da AaB skulle spille 1. division. Dels var der en vis kultværdi i nye modstandere, dels så jeg også en form for potentiale til genstart. Jeg noterede mig da også med tilfredshed, at AaB stillede med en uomtvisteligt Superliga-setup, herunder en offensiv med Lucas Andersen, Nicklas Helenius og Allan Sousa! Jeg havde en behersket optimisme i forhold til den nye tyske investorgruppe og kunne godt se en mening med det yderst beherskede indledende bidrag på angiveligt 15-20 millioner kroner. For mere var der heller ikke behov for - altså i lige præcis dén sæson.
Det stod imidlertid også klart, at SSE 22 først for alvor skulle stå til regnskab, når AaB genindtrådte i den virkelige verden. Og hér er de dumpet, for der er slet og ret tale om enten uduelighed eller ansvarsforflygtigelse, når man stiller med sådant et hold efter en alenlang forberedelsesperiode - og hævder, at man vil spille topfodbold i Danmark. Denne sæson har forlængst fået prædikat skandalesæson, uagtet om det måtte lykkedes at undslippe manden med leen. For jeg ser intet perspektiv i hverken endnu en sæson i Superligaen eller nok en tur til 1. division, med mindre en helt anderledes virkelighedsorientering måtte melde sig hos øvrigheden.
Jeg står ligeledes fast på min karakteristik af AaB som identitetsløs og uden kant, både på og uden for banen. Jeg kan ikke identificere mig med grotesk og kontinuerlig underpræstation akkompagneret af de tomme floskler og anonyme fraser, der har præget AaBs kommunikation udadtil siden den forrygende doubletitel.
Hvad har AaB bidraget med til dansk fodbold siden 2014? Og hvilke interessante personligheder har AaB budt på i samme tidsrum?
-
Optimistens arving
- Lilleput

Interessant diskussion, men jeg har et lidt andet billede af situationen med champions league millionerne i 2008. Hvis vi skal finde et tidspunkt hvor AaB havde muskler til at være helt i toppen, så skal vi, efter min mening, helt tilbage til mesterskabet i 1999.Hanga skrev: ↑7. maj 2025, 12:48Hej Lasse2009aLYH skrev: ↑7. maj 2025, 12:22Her skal man lige kende præmissen for interviewet.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 19:10Hegnet laver samme fejl, ved at tro der bare manglende lidt grooming/vedligehold for at få klubben tilbage på ret køl. Det var/er et sygt træ, der havde behov for en akut (og dyr) behandling. I din husanalogi, ville der være råd i fundamentet.Patmand skrev: ↑5. maj 2025, 19:03Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
Jeg synes at det er virkelig svært at sætte fingeren på et specifikt øjeblik hvor nedturen starter for AaB. Jeg vil argumentere at den reelt starter længe inden det du skriver. Jeg er i dag snart 39 år og jeg er vokset op med et AaB der er i slutningen af 90'erne næsten var på højde med FCK og Brøndby, og som helt sikkert på daværende tidspunkt var førsteudfordrer. Det skred lige så langsomt i løbet af 00'erne hvor vi forsøgte at følge med rent økonomisk, blandt andet med de velkendte fejlslagne investeringer i andre sportsgrene, bygninger osv. Som følge heraf var vi tæt på at måtte dreje nøglen om allerede inden the double. Det er i samme tidsperiode at yndlingsaversionen FC Midtjylland skyder op og med en klar, nytænkende og progressiv strategi og i løbet af meget kort tid bliver en seriøs udfordrer og en klub der var virkelig interessant at investere i. Det har taget AaB og de øvrige danske traditionsklubber alt alt for længe at indse at de var ved at blive sat tilbage, og at man måtte tænke i nye baner. Det skulle jo have været AaB der havde set fremtiden og turdet gå denne vej, men sådan var det ikke. Vi var for magelige. Og når vi fik penge i kassen fra f.eks. Champions League blev det bare brugt på næste års fodboldhold, ikke på investeringer i fremtiden.
The double er vores sportslige højdepunkt men reelt var AaB her allerede faldet et godt stykke ned af rangstigen i Dansk fodbold målt på økonomiske muskler mv. Vi kunne gå og bilde os selv alt muligt ind at vi her havde en mulighed for at bide os fast i toppen af dansk fodbold som vi ikke greb, men sandheden er jo at vi allerede var indhentet af mange klubber og også overhalet af flere. Det ændrede et års mirakel ikke ved.
Der er ingen tvivl om at tiden efter the double har set den ene forkerte beslutning efter den anden, og at det for alvor er her at vores nedtur er accelereret og er blevet tydelig for enhver. Men jeg vil argumentere at det er manglende vedligeholdelse og nytænkning længe inden, der har muliggjort at skaderne kunne ske. Jeg holder uendeligt meget af Lynge, men han har sammen med tidligere ledelser og bestyrelser også et medansvar for, at vi er havnet hvor vi er.
Ift. identitets debatten så ser jeg som sagt mest af alt vores sportslige forfald som en såret identitet. Jeg synes ikke at AaB som klub har mistet så meget andet. Vi er stadig funderet i den enorme kærlighed som rigtig mange har til klubben, jeg er stadig stolt over at være AaB'er uanset hvor ondt det gør, og jeg vil aldrig kunne lægge klubben fra mig. Det er uanset hvem der er på ledelsesgangene eller hvor mange nordjyder der er på banen.
Men AaB misser som bekendt CHL i 99. Man forsøgte derefter at etablere sig som en sværvægter gennem den PSE-inspirerede offensiv med mange sportsgrene, ejendomme og diverse aktiviteter under en og samme koncern-paraply. Der var faktisk et ambitionsniveau som mange har efterlyst siden.
Det går så grueligt galt og på vejen mod mesterskabet i 2008 er AaB reelt et synkende skib. Det bliver tydeligt da de meget store indtægter i Champions League kun resulterer i et beskedent overskud (husker ikke de nøjagtige tal). Hovedparten af indtægterne forsvinder i det store sorte hul, som den mislykkede koncernsatsning havde skabt.
AaB var derfor ikke i en situation i 2008, hvor man havde en stor bankbog med CHL-dollars, som man kunne tænke strategisk med. Der går altså kun omkring halvandet år fra 2-2 på Old Trafford til den ikoniske Lynge-signing af Kusi og Dickson: I sommeren 2010 er AaB økonomisk på røven og har ingen penge at hente nye spillere for.
Efter næsten-nedrykningen i 10/11-sæsonen begynder tidenes hestekur, hvor 1885 redder A/S med et lån på strenge vilkår om økonomisk ansvarlighed. Det resulterer så i en talentsatsning - fordi det var billig! Men der følger nogle år med stabilitet i klubben og dygtige, rutinerede ledere. Desværre forsvinder de alle sammen lige omkring og efter the double i 2014.
Herefter bliver floskelryttere og business wannabe’s gradvis mere og mere dominerende i ledelsen af klubben. Jeg ser mere SSE22 som en forlængelse af den kurs, som den tidligere bestyrelse lagde med Bælum/Gaarde, end det er et brud. Man skal jo huske at SSE blev fundet og rekruteret af de samme folk som ansatte Bælum, Inge Andre mfl. Håber at det vi ser lige nu er en kulmination på den periode, og at denne sæson markerer afslutningen.
Spørgsmålet er så hvem der nu vil betale for topfodbolden i Nordjylland og hvordan? Det bliver spændende at se hvad der kommer efter. Jeg er - næsten - ligeglad med hvor mange penge, der følger med. Bare det bliver med nogle nøglepersoner som har røv i bukserne. For det har klubben manglet i 10 år.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Man kunne ønske sig at AaB ambassadør Nikolaj Ehlers går ind med nogle af de gode dollars han har tjent (og vil tjene) i NHL. indtil sommer har han været på en knap $50 mio kontrakt og står til at skrive en ligeså god for de kommende år
Så AaB hjerte og penge på kistebunden.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Hvad ang. FCM så mangler der lige den nuance, at de jo reelt var gået konkurs pga deres satsning..Hanga skrev: ↑7. maj 2025, 12:48Hej Lasse2009aLYH skrev: ↑7. maj 2025, 12:22Her skal man lige kende præmissen for interviewet.jonas386 skrev: ↑5. maj 2025, 19:10Hegnet laver samme fejl, ved at tro der bare manglende lidt grooming/vedligehold for at få klubben tilbage på ret køl. Det var/er et sygt træ, der havde behov for en akut (og dyr) behandling. I din husanalogi, ville der være råd i fundamentet.Patmand skrev: ↑5. maj 2025, 19:03Et udemærket indspark fra to AaB fans, selv om jeg selvfølgelig er totalt indigneret:R Rosenberg skrev: ↑5. maj 2025, 16:59En bette artikel om identitet:
Lige før Ben ham kom til, der havde de I desperation årene før forsøgt indiske ejere etc, og var i den økonomiske situation, at de ikke havde mad med til en udekamp, fordi de ikke havde betalt regningen ved deres leverandør, hvorfor de måtte købe durumruller til spillerne..
Men ellers helt enig i pointen!
Absolut, FCM var tæt på at knække halsen og havde det ikke været for Benham var de ikke blevet den klub de er i dag. Men der er også en årsag til at Benham fandt og valgte FC Midtjylland. På daværende tidspunkt havde de bare et etableret et meget nytænkende og succesfuldt akademi der udfordrede tankegangen i dansk fodbold, og de havde bygget et stærkt netværk. Ja, de har absolut også været heldige, og jeg har altid sagt at det har været markant nemmere for en "ny klub" at gå nye veje, end for en så traditionsbunden klub som AaB, hvilket nok også er årsagen til at de øvrige store traditionsklubber i Danmark også sov i timen. Men de fik ikke en investor som Benham ind ved ren held. Dengang fnyste vi og så mange andre af det udenlandske ejerskab - se hvor vi er i dag...Dalbjerg skrev: ↑10. maj 2025, 10:00
Hvad ang. FCM så mangler der lige den nuance, at de jo reelt var gået konkurs pga deres satsning..
Lige før Ben ham kom til, der havde de I desperation årene før forsøgt indiske ejere etc, og var i den økonomiske situation, at de ikke havde mad med til en udekamp, fordi de ikke havde betalt regningen ved deres leverandør, hvorfor de måtte købe durumruller til spillerne..
Men ellers helt enig i pointen!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Spot on!Hovedet skrev: ↑7. maj 2025, 20:42Ja, og det er også netop det, der ligger i det ganske rigtigt provokerende "ligegyldig". Hvis AaB var ligegyldige for mig, så gad jeg jo netop ikke at skrive herinde.Gnu skrev: ↑7. maj 2025, 10:53Det er sgu da netop fordi man holder af AaB, at det gør ondt at se klubben blive forvandlet til sådan en identitetsløs ligegyldighed. Det er da helt åbenlyst.RicoBR02 skrev: ↑6. maj 2025, 20:50Ikke kun til dig men generelt.. Jeg fatter ikke hvad man laver herinde hvis man seriøst mener at AaB er ligegyldige, anonyme og identitetsløse. Jeg forstår det simpelthen ikke.. Sidder man og venter på at klubben fejler så man kan sidde bag sin skærm og grine og sige hvad sagde jeg?Hovedet skrev: ↑6. maj 2025, 20:20Jeg kan sagtens nikke genkendende til identitetstab, men dette er for mit vedkommende ikke et udslag af en udenlandsk investorgruppe. Min fremmedgørelse over for AaB var lige så stor under Gaarde-æraen, og jeg føler hverken samhørighed med eller sympati for det AaB, der opstod i kølvandet på doubletitlen i maj 2014.
Så i mit bidrag her i tråden ligger der primært et element af sursød bitterhed over, at AaB ikke længere kan ødelægge en dag for mig som i de gode, gamle dage. For jeg har tilbragt størstedelen af min tid som tilhænger af AaB med at bande klubben langt væk eller være ved at gå til af nerver.
Jeg er en privilegeret AaB-fan i den forstand, at jeg har oplevet klubben vinde fire danske mesterskaber og ved flere lejligheder levere decideret enestående resultater i europæisk forstand. Jeg fik sågar oplevet AaB vinde en pokalfinale! Og det i Parken over FCK fire dage efter, at AaB havde vundet det danske mesterskab!
Til sammenligning var min far på alder med mig, da han oplevede det første danske mesterskab i fodbold til AaB! Som for mig var også hans udgangspunkt som barn - 3. division. Min fars far havde svage erindringer om AaBs første bronzemedalje i 1936. Min far var en ung mand, da AaB genvandt bronzemedaljen - i 1969! Og havde tre myndige børn, hvoraf den ældste lige havde rundet de 30 år, da AaB igen indtog en plads på medaljepodiet!
Min allerstørste oplevelse var imidlertid sæsonen 2010/2011, hvor AaB som bekendt var millimeter fra at rykke ud af Superligaen. For jeg havde aldrig oplevet AaB rykke ned, og der gik tæt på en time, før jeg overhovedet turde se slutresultatet fra kampen i Parken. Det er ikke krukkeri, når jeg hævder, at jeg hverken tidligere eller senere - hvilket altså vil sige 2014, der for mig efterhånden markerer "Historiens Slutning", hvad angår AaB - har oplevet en sådan berusende følelse af lykke; som da AaB tabte 0-2 i Parken og undgik nedrykning, da Esbjerg udlignede i sidste minut mod Randers!
Til sammenligning gav det et stik i hjertet i juni 2023, da AaB omsider realiserede nedrykningen 41 år efter, at jeg overværede sæsonpremieren i datidens 3. division mod Varde på Aalborg Stadion. Det var for mig slet ikke i nærheden af tidligere tiders nervesammenbrud og depressioner, hvilket i sandhedens interesse også skyldes den almene livssituation og ikke alene kan tilskrives AaBs deroute, men alligevel.
Hvis AaB rykker ned i år, kan jeg næppe hidse mig op til stort mere end et skuldertræk med en bitter kant. For i modsætning til 2023 har dette års (rimeligvis endnu potentielle) nedrykning reelt været en kendsgerning fra sæsonstart! Nedrykningen i 2023 var en hundredeårsbegivenhed, og i hvert fald det hold, der optrådte i foråret, hørte snarere hjemme i mesterskabsslutspillet end under nedrykningsstregen - og nåede altså Pokalfinalen trods svære kvart- og semifinaler og var samtidig plaget af både uheld og skader og efterårets afsluttende deroute.
Faktisk genengagerede jeg mig i et vist omfang, da AaB skulle spille 1. division. Dels var der en vis kultværdi i nye modstandere, dels så jeg også en form for potentiale til genstart. Jeg noterede mig da også med tilfredshed, at AaB stillede med en uomtvisteligt Superliga-setup, herunder en offensiv med Lucas Andersen, Nicklas Helenius og Allan Sousa! Jeg havde en behersket optimisme i forhold til den nye tyske investorgruppe og kunne godt se en mening med det yderst beherskede indledende bidrag på angiveligt 15-20 millioner kroner. For mere var der heller ikke behov for - altså i lige præcis dén sæson.
Det stod imidlertid også klart, at SSE 22 først for alvor skulle stå til regnskab, når AaB genindtrådte i den virkelige verden. Og hér er de dumpet, for der er slet og ret tale om enten uduelighed eller ansvarsforflygtigelse, når man stiller med sådant et hold efter en alenlang forberedelsesperiode - og hævder, at man vil spille topfodbold i Danmark. Denne sæson har forlængst fået prædikat skandalesæson, uagtet om det måtte lykkedes at undslippe manden med leen. For jeg ser intet perspektiv i hverken endnu en sæson i Superligaen eller nok en tur til 1. division, med mindre en helt anderledes virkelighedsorientering måtte melde sig hos øvrigheden.
Jeg står ligeledes fast på min karakteristik af AaB som identitetsløs og uden kant, både på og uden for banen. Jeg kan ikke identificere mig med grotesk og kontinuerlig underpræstation akkompagneret af de tomme floskler og anonyme fraser, der har præget AaBs kommunikation udadtil siden den forrygende doubletitel.
Hvad har AaB bidraget med til dansk fodbold siden 2014? Og hvilke interessante personligheder har AaB budt på i samme tidsrum?
AaB er altid min klub.. Men jeg får netop heller ikke ødelagt min weekend/starten af ugen mere, når AaB har fejlet I kampene..
AaB havde reelt en chance forud for denne sæson, men der var ikke musklerne til at gøre noget, og så blev der meget dyrt, at man ikke havde brugt 1. DIV på at få et koncept på plads..
Selv hvis AaB ved et mirakel redder sig i denne sæson, ja så står man jo værre til næste sæson, end man gjorde til denne..
Der er intet fundament eller forhåbning tilbage I truppen.
MW og MJ er væk, og til forskel fra de to, så er der ingen I truppen, som man for alvor tror kan løfte sig.. Bomholt og Davidsen er ikke afskrevet! Men de er jo slet ikke på et niveau/udviklingstrin, som MW og MJ tydeligt var..
MW og MJ var geniale køb, men derefter blev købene godt nok lottokuponer, og AaBs næste sæson (selv hvis de skulle redde sig), ja det ligner en pinlig omgang, hvor AaB og Fredericia kan lave en ligegyldig pardans..
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Dejligt at se andre har det lidt som mig. For mig var det liga strukturen der list ødelagde fodbold I dk for mig. Det første nedrykning spil AaB var I hvor man skulle møde den samme modstander så meget var død syg. Lige som spiller.. Jeg ser ikke engang andre kampe mere da det hele er blevet mere ligegyldigt med den liga struktur. Det er også for mig første tegn på AaB intet fatter om deres egen position i ligaen da det var AaB der reddede den aftale for at få den nye struktur. Det var aldrig til AaB fordel at strukturen blev ændret, AaB har altid haft brug for at have år hvor man relativt sikkert kan cruise på en 7-8 plads og bygge op. Kæmpe selvmål.
Det var også tydeligt at AaB var ved at blive overhalet af alle andre på ungdom siden fra 2010 og på da alle andre indførte faste systemer og ujdgdoms trænere tågede AaB rundt og fik et heldigt mesterskab fordi alt lige klikkede I 2014, og straks troede man at det bare kunne kopieres uden at bruge de nødvendige penge på trænere osv.
Så begynder hele tiden med Allan gaarde der snakkede og nærmest undskylde for vi skulle være lykkelige for vi var i ligaen og det var med et budget der var større end Randers osv dengang. Tiden med Morten wieghorse var dræbende kedelig.
AaB har haft så mange chancer for at etablere sig som en fast top klub og hvergang fumler man det fordi man er skide inkompetent. Man er nu overhalet af de fleste klubber og er blevet lidt en joke når de nye ejere snakker om top fodbold når man ser deres medbragte viden ligner noget hvem som helst kunne lave med en terning.
Før I tiden betød det alt om AaB vandt eller tabte for mit humør nu er det bare meh. Det er mange år siden jeg droppede mit season kort.. Jeg er ved at være der hvor jeg hellere bruge tid i haven med mine børn end at se AaB nu. Rykker de ned så bliver det et øv men så gider jeg heller ikke bruge mere tid på den klub med mindre de begynder at vise man skal tage dem seriøst, for det har man ikke kunne I et årti snart.
Det mest komiske var da man lokkede inge til med lovning om stort budget og allerede er halvt år efter måtte droppe de planer.. Det mindede lidt om 00erne da AaB satsede på fodbold skole og da reglerne for tilskud blev ændret døde alt med kæmpe tab
Jfc.. I 99 var kan millimeter foe at ryge I cl, havde man haft nosser og blevet ved med at invitere så havde man kunne få succes men typisk for AaB så har man ikke råd til at tage chancer og når det fejler er man nød til at rive alt ned og starte forfra. Havde man en plan og kunne holde invistering selv når det glippede så vil man til sidst få succes.
Den der AaB efterhånden er blevet lidt ligegyldigt mærker jeg fra mange nu.. Og det er fordi klubben den visioner og det de gør på ingen måde matcher.. Sse 22 blev snakket op med at komme med penge og viden og så var det viden og knowhow og det har vist sig at være skide dårligt.. De andre klubber i nedrykningen kan sætte bedre trupper sammen for samme eller mindre penge.. Måske man bare skulle have ladet fans stemme om køb og opstilling der kunne næsten ikke blive dårligere..
Det var også tydeligt at AaB var ved at blive overhalet af alle andre på ungdom siden fra 2010 og på da alle andre indførte faste systemer og ujdgdoms trænere tågede AaB rundt og fik et heldigt mesterskab fordi alt lige klikkede I 2014, og straks troede man at det bare kunne kopieres uden at bruge de nødvendige penge på trænere osv.
Så begynder hele tiden med Allan gaarde der snakkede og nærmest undskylde for vi skulle være lykkelige for vi var i ligaen og det var med et budget der var større end Randers osv dengang. Tiden med Morten wieghorse var dræbende kedelig.
AaB har haft så mange chancer for at etablere sig som en fast top klub og hvergang fumler man det fordi man er skide inkompetent. Man er nu overhalet af de fleste klubber og er blevet lidt en joke når de nye ejere snakker om top fodbold når man ser deres medbragte viden ligner noget hvem som helst kunne lave med en terning.
Før I tiden betød det alt om AaB vandt eller tabte for mit humør nu er det bare meh. Det er mange år siden jeg droppede mit season kort.. Jeg er ved at være der hvor jeg hellere bruge tid i haven med mine børn end at se AaB nu. Rykker de ned så bliver det et øv men så gider jeg heller ikke bruge mere tid på den klub med mindre de begynder at vise man skal tage dem seriøst, for det har man ikke kunne I et årti snart.
Det mest komiske var da man lokkede inge til med lovning om stort budget og allerede er halvt år efter måtte droppe de planer.. Det mindede lidt om 00erne da AaB satsede på fodbold skole og da reglerne for tilskud blev ændret døde alt med kæmpe tab
Den der AaB efterhånden er blevet lidt ligegyldigt mærker jeg fra mange nu.. Og det er fordi klubben den visioner og det de gør på ingen måde matcher.. Sse 22 blev snakket op med at komme med penge og viden og så var det viden og knowhow og det har vist sig at være skide dårligt.. De andre klubber i nedrykningen kan sætte bedre trupper sammen for samme eller mindre penge.. Måske man bare skulle have ladet fans stemme om køb og opstilling der kunne næsten ikke blive dårligere..
Og så skal man heller ikke glemme, at det er en stor ulempe for AaB, at Aalborg håndbold lige nu har kæmpe succes..
AaB har selv skabt grobunden for det, og ligger som de har redt, men f.eks. i Herning er der kun "one game in town".. Der er Nordjylland lidt anderledes, og det har AaB vist sig at være intet mindre end uduelige at navigere i!
AaB har selv skabt grobunden for det, og ligger som de har redt, men f.eks. i Herning er der kun "one game in town".. Der er Nordjylland lidt anderledes, og det har AaB vist sig at være intet mindre end uduelige at navigere i!
Nej, der er jo tale om et helt andet, men aldeles reelt problem, som rimeligvis ikke har noget med AaB at gøre. Men det medvirker utvivlsomt til at slynge endnu mere kviksand ud over den massive mængde, som AaB præsterede at hælde ud over sig selv efter maj 2014.Dalbjerg skrev: ↑10. maj 2025, 12:06Og så skal man heller ikke glemme, at det er en stor ulempe for AaB, at Aalborg håndbold lige nu har kæmpe succes..
I den ligning skal også ishockey medregnes. For Aalborg Håndbold trækker rundt regnet 5500 tilskuere til hver eneste hjemmekamp, men ishockey selv i en halvsløj sæson kontinuerligt trækker mellem 3000 og 4000 tilskuere i snit - og vel at mærke til en regulær syndflod af kampe. Dertil er Aalborg simpelthen for lille; og nu nævnte du pudsigt nok Herning, for her har man sandelig også ishockey og håndbold. Vigtigere er at nævne Aarhus, som ganske enkelt ikke har andet end fodbold. Og i Odense udgør hverken håndbold eller ishockey (skønt de lige er blevet mestre) den samme form konkurrence, der primært skyldes, at Aalborg Håndbold har udviklet sig til en regulær international mastodont og derfor kan fremvise budgetter, der minder om en middelklub i fodboldens Superliga.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Skæbnens iskolde ironi hvis AaB skal reddes af ishockeyWinterburn skrev: ↑10. maj 2025, 02:52Man kunne ønske sig at AaB ambassadør Nikolaj Ehlers går ind med nogle af de gode dollars han har tjent (og vil tjene) i NHL. indtil sommer har han været på en knap $50 mio kontrakt og står til at skrive en ligeså god for de kommende år
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Der skal ikke være nogen tvivl om, at jeg stadig er AaB fan på trods af endnu en nedrykning. Jeg var begyndt at være optimistisk igen med 17 point i efteråret og en pre-season hvor der trodsalt blev spillet til par, flere salg og en økonomi på vej mod fornuften. Som så mange gange før rammer virkeligheden lige pludselig, og jeg tror helt ærligt ikke på at nogen havde forudset det forår som vi har oplevet, hvertfald ikke i den her absurde grad.
Vi kan godt sidde her på forummet og prøve at definere hvornår det gik galt, og hvem der bærer skylden eller det meste af skylden for den deroute klubben har taget, på trods af gode forudsætninger. Bedre forudsætninger end mange af de konkurrenter der har overhalet os. Jeg tror dog ikke på, at de dårlige valg er truffet med intentionen om at bringe os til dette sted.
Det kommer til at blive en cykeltur op ad bakke, at vende det her, og det bliver en del af vores historie at hovmod står for fald.
Vi kan godt sidde her på forummet og prøve at definere hvornår det gik galt, og hvem der bærer skylden eller det meste af skylden for den deroute klubben har taget, på trods af gode forudsætninger. Bedre forudsætninger end mange af de konkurrenter der har overhalet os. Jeg tror dog ikke på, at de dårlige valg er truffet med intentionen om at bringe os til dette sted.
Det kommer til at blive en cykeltur op ad bakke, at vende det her, og det bliver en del af vores historie at hovmod står for fald.
Har haft en mindre korrespondance med Simon Ydesen kørende. Ifølge ham så står der investorer klar, hvis/når SSE22 kaster håndklædet i ringen og opgiver projekt AaB. Der meldes ikke noget om hvem disse investorer er og hvor mange penge de kommer med. Men ifølge Ydesen vil tyskerne have deres investering tilbage for at sælge…
Han melder også om at knivene er slebet inde på redaktionen og at de vil gå hårdt til SSE22, når ( forhåbentlig ikke ) nedrykningen er en realitet. Det håber jeg virkelig de står ved inde på Nordjyske - tyskerne fortjener sgu at blive grillet for den her sæson
Han melder også om at knivene er slebet inde på redaktionen og at de vil gå hårdt til SSE22, når ( forhåbentlig ikke ) nedrykningen er en realitet. Det håber jeg virkelig de står ved inde på Nordjyske - tyskerne fortjener sgu at blive grillet for den her sæson
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Spændende... Der meldes ikke noget om, om det er lokale eller udenlandske investorer?FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 22:11Har haft en mindre korrespondance med Simon Ydesen kørende. Ifølge ham så står der investorer klar, hvis/når SSE22 kaster håndklædet i ringen og opgiver projekt AaB. Der meldes ikke noget om hvem disse investorer er og hvor mange penge de kommer med. Men ifølge Ydesen vil tyskerne have deres investering tilbage for at sælge…