Nedrykningsspil, 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af Klaus » 12. maj 2025, 18:00

I dag er det 225 dage siden vi sidst vandt på hjemmebane.... Det er jo ubegribeligt, at vi stadigvæk troligt tropper op på stadion. Endnu mere utroligt er, at vores ledelse ikke kan se den er helt, helt galt og har været det længe. Vi har formået noget så imponerende som at blive alvorligt svækket i en vinterpause hvor vi kun solgte en spiller, som i øvrigt var meget skadet.

Det viser jo hvor helt igennem elendigt et trænerteam vi har. Det burde ikke være muligt,men sandheden er, at vi bare er blevet dårligere og dårligere. Allermest udstillet på elendig opdækning ved modstanderens dødbolde kun overgået af endnu ringere eksekvering af offensive dødbolde... Mens vi skærer i spiller budgettet har vi hele to assistenttrænere. Kuhn klarede det i sin tid alene og havde ansvaret for dødbolde. Jeg gad godt at vide, hvem der har ansvaret nu.....

Jeg synes det ligner vi omsider har fået den rigtige cheftræner. Men hvad hjælper det, hvis resten er en flok kegler. Jeg er sikker på vi rykker ned, og det er desværre fortjent. Men uanset nedrykning fortjener ingen fans at gå til hjemmekampe i 225 dage uden en eneste sejr.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 12. maj 2025, 18:07

Med hensyn til trænerteamet så kommer Bo Zinck ind til den nye sæson.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 18:25

Martino1 skrev:
12. maj 2025, 18:07
Har jeg også ladet mig fortælle. Hæld Havgåsen og bloody Jack Cassidy ud og kør Wikkern med Zinck som ene assistent. Så har man vel også sparet en lille mio om året.
Ædruelighedens stemme

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 12. maj 2025, 18:46

AnyFellow skrev:
12. maj 2025, 08:09
Remark skrev:
12. maj 2025, 07:10
Ja, det er afgjort

Vi vinder ikke to kampe i træk lige pludselig. Mangel på kvalitet er for tydelig.

Den her nedrykning kunne sagtens være undgået. I 2023 var der et chok, hvor alt for mange dygtige spillere ikke leverede i en kaosklub. I 2025 er det manglende kompetence på spiller og lederfront.

Trist, men solen er også stået op i dag
Jeg er enig i at vi har haft mange muligheder for at undgå at ligge hvor vi gør, og det ser sort ud for AaB, men en uafgjort mellem Vejle og Lyngby vil åbne det hele igen og potentielt kunne give os en sidste hail-mary.

Vejle skal møde Viborg ude i næste runde. Den vil jeg forvente Viborg vinder. I sidste runde skal Vejle møde Sønderjyske hjemme. Lad os bare gå med at Vejle vinder den. Så ender Vejle på 26 point.

Lyngby får så ét point mod Vejle og skal møde Sønderjyske ude. Her vil jeg gætte på en hjemmebanesejr. Lyngby vil dermed have 25 point inden sidste runde.

Med ovenstående scenario vil AaB kunne afgøre det selv i sidste runde, uanset resultatet mod Silkeborg næste weekend. Det bliver stadig svært, med tanke på vores række af ikke-vundne kampe pt., men muligheden vil være der.
Jeg kan ikke se Lyngby tabe til SønderjyskE nu, hvor SønderjyskE har sikret sig overlevelsen og ikke kan nå mere. Der bliver en kæmpe motivation til forskel på de to hold og SønderjyskE bruger vel de sidste to kampe som træningskampe med brug af nogle unge spillere. Bare et point i Viborg i går havde gjort at SønderjyskE stadig teoretisk kunne rykke ud. På den måde har Lyngby haft et lidt heldigt kampprogram - også med Silkeborg- og Viborgkampene omkring pokalsemifinalerne.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. maj 2025, 18:48

R Rosenberg skrev:
12. maj 2025, 18:25
Martino1 skrev:
Har jeg også ladet mig fortælle. Hæld Havgåsen og bloody Jack Cassidy ud og kør Wikkern med Zinck som ene assistent. Så har man vel også sparet en lille mio om året.
Neeeej, så hellere spare på spillerbudgettet. Er ret sikker på, at Regionalliga Nord har nogle super spillere.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. maj 2025, 19:41

SteenA skrev:
12. maj 2025, 18:46
AnyFellow skrev:
12. maj 2025, 08:09
Remark skrev:
12. maj 2025, 07:10
Ja, det er afgjort

Vi vinder ikke to kampe i træk lige pludselig. Mangel på kvalitet er for tydelig.

Den her nedrykning kunne sagtens være undgået. I 2023 var der et chok, hvor alt for mange dygtige spillere ikke leverede i en kaosklub. I 2025 er det manglende kompetence på spiller og lederfront.

Trist, men solen er også stået op i dag
Jeg er enig i at vi har haft mange muligheder for at undgå at ligge hvor vi gør, og det ser sort ud for AaB, men en uafgjort mellem Vejle og Lyngby vil åbne det hele igen og potentielt kunne give os en sidste hail-mary.

Vejle skal møde Viborg ude i næste runde. Den vil jeg forvente Viborg vinder. I sidste runde skal Vejle møde Sønderjyske hjemme. Lad os bare gå med at Vejle vinder den. Så ender Vejle på 26 point.

Lyngby får så ét point mod Vejle og skal møde Sønderjyske ude. Her vil jeg gætte på en hjemmebanesejr. Lyngby vil dermed have 25 point inden sidste runde.

Med ovenstående scenario vil AaB kunne afgøre det selv i sidste runde, uanset resultatet mod Silkeborg næste weekend. Det bliver stadig svært, med tanke på vores række af ikke-vundne kampe pt., men muligheden vil være der.
Jeg kan ikke se Lyngby tabe til SønderjyskE nu, hvor SønderjyskE har sikret sig overlevelsen og ikke kan nå mere. Der bliver en kæmpe motivation til forskel på de to hold og SønderjyskE bruger vel de sidste to kampe som træningskampe med brug af nogle unge spillere. Bare et point i Viborg i går havde gjort at SønderjyskE stadig teoretisk kunne rykke ud. På den måde har Lyngby haft et lidt heldigt kampprogram - også med Silkeborg- og Viborgkampene omkring pokalsemifinalerne.
Vi må håbe på alt andet end lyngby sejr i aften.
På den måde har vi stadig miraklet i egne hænder ved sejr over Silkeborg og at Vejle smider point i de sidste to. Hvilket jeg anser som realistisk. Hvis ik de gør, har de dælme også fortjent at blive oppe.

Men du har ret, hvis Lyngby vinder i aften, så får Lyngby det point mod SønderjyskE der redder dem og sender os mod mørket.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. maj 2025, 19:46

Klaus skrev:
12. maj 2025, 18:00
I dag er det 225 dage siden vi sidst vandt på hjemmebane.... Det er jo ubegribeligt, at vi stadigvæk troligt tropper op på stadion. Endnu mere utroligt er, at vores ledelse ikke kan se den er helt, helt galt og har været det længe. Vi har formået noget så imponerende som at blive alvorligt svækket i en vinterpause hvor vi kun solgte en spiller, som i øvrigt var meget skadet.

Det viser jo hvor helt igennem elendigt et trænerteam vi har. Det burde ikke være muligt,men sandheden er, at vi bare er blevet dårligere og dårligere. Allermest udstillet på elendig opdækning ved modstanderens dødbolde kun overgået af endnu ringere eksekvering af offensive dødbolde... Mens vi skærer i spiller budgettet har vi hele to assistenttrænere. Kuhn klarede det i sin tid alene og havde ansvaret for dødbolde. Jeg gad godt at vide, hvem der har ansvaret nu.....

Jeg synes det ligner vi omsider har fået den rigtige cheftræner. Men hvad hjælper det, hvis resten er en flok kegler. Jeg er sikker på vi rykker ned, og det er desværre fortjent. Men uanset nedrykning fortjener ingen fans at gå til hjemmekampe i 225 dage uden en eneste sejr.
For mig at se så er holdets største problem i forhold til vores konkurrenter i bunden ikke truppens kvalitet, men derimod hvor utroligt lidt coolness og kynisme vi har udvist. I takt med at presset er steget har vi bare set flere og flere store personlige fejl. Det var tydeligt at tvivlen og nervøsiteten begyndte at snige sig ind allerede i slutningen af efteråret hvor vi smed adskillige sejre til sidst, hvor vi blev passive og stillede os ned for at forsvare, for så alligevel at give store chancer væk. De smidte sejre der kostede meget på selvtilliden tror jeg, og siden har vi bare været i frit fald, alt imens de øvrige bundklubber kneb ballerne sammen da det begyndte at blive alvor. Det var for mig foruroligende forudsigeligt at det var sådan det ville gå.

Jeg tror personligt at Menno havde haft større succes hvis han havde holdt mere stædigt fast i sit koncept fra sæsonstarten, naivt eller ej. Det finder vi aldrig ud af. Men der kom ikke noget godt ud af at begynde at lave tingene om, som han gjorde efter snitterne til topholdene. Det er alt alt for tidligt at sige om Wichmann får bedre held, men én ting er sikkert, og det er at AaB denne gang SKAL SKAL SKAL bruge 1 division på at udvikle et klart koncept. Ikke mere zig zag, ikke mere rysten på hånden, nej få nu for én gangs skyld indført et koncept der får en helhjertet chance over flere sæsoner og som truppen kan blive tilpasset til.

Og med hensyn til dødbolde er jeg helt enig, her kan man som bundhold bedre konkurrere med topholdene, men vi er alligevel blandt ligaens absolut dårligste. Det er ikke godt nok.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 12. maj 2025, 20:05

R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:
Ja, eller forfrem Theis Larsen også. Så får vi ihvertfald to assistenter, der kan skabe noget vilje og energi, og som fagligt er dygtige. Jeg har intet forhold til Cassidy...men kan ikke se han skulle være at foretrække fremfor Bo og Theis.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 20:33

Martino1 skrev:
12. maj 2025, 20:05
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:
Ja, eller forfrem Theis Larsen også. Så får vi ihvertfald to assistenter, der kan skabe noget vilje og energi, og som fagligt er dygtige. Jeg har intet forhold til Cassidy...men kan ikke se han skulle være at foretrække fremfor Bo og Theis.
Er det nødvendigt med to assistenter?

Jack Cassidy er en nobody med nul meritter. Senest var han et eller andet udviklingstræner for Cambridge Uniteds U21. Cambridge United, der endte andensidst I Leauge One. Altså deres U21...

Den eneste grund til, at han er i AaB, er, at han arbejdede sammen med Scouser James i Abu Dhabi. Og nej, ikke i Saudi, hvor stjernerne henter pensionsmilliarderne, men i Abu Dhabi. Han har NUL meritter. Men SSE22 har jo netværk!
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. maj 2025, 20:38

R Rosenberg skrev:
12. maj 2025, 20:33
Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:

Jack Cassidy er en nobody med nul meritter. Senest var han et eller andet udviklingstræner for Cambridge Uniteds U21. Cambridge United, der endte andensidst I Leauge One. Altså deres U21...

Den eneste grund til, at han er i AaB, er, at han arbejdede sammen med Scouser James i Abu Dhabi. Og nej, ikke i Saudi, hvor stjernerne henter pensionsmilliarderne, men i Abu Dhabi. Han har NUL meritter. Men SSE22 har jo netværk!
Hvem er Jack Cassidy ?
Mindes ik at have set ham før :cool:

Quetzal
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Quetzal » 12. maj 2025, 20:57

Hvor bliver jeg bare syg af misundelse på det Vejle forsvar, der bare afviser alt Lyngby kommer med....Men det næstbedste scenarie må vi tage til takke med....

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 12. maj 2025, 21:01

R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:

Haugaasen var jo også en katastrofe i de få kampe han fik som cheftræner. Det var i den periode vi ikke kunne vinde i Nordic Bet Ligaen...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 21:01

Kristian skrev:
12. maj 2025, 20:38
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:

Hvem er Jack Cassidy ?
Mindes ik at have set ham før :cool:
Han er en køn - bevares - ung mand, der af uransagellge årsager har landet et job som assistent for et hold i Danmarks bedste række.

Det får jo Bælums CV til at se overkvalificeret ud til en stilling i AaB.
Ædruelighedens stemme

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 12. maj 2025, 21:02

Uafgjort havde været bedst, men det vigtigste var at Lyngby ikke vandt. Så håbet lever endnu.

Med lidt held kan det vise sig at være nok at spille uafgjort mod Silkeborg og vinde i Lyngby. Hvis VB bare ikke vinde de to sidste kampe.

Det bliver stadig rigtigt svært, men det havde dog set værre ud, hvis Lyngby havde vundet i dag.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 12. maj 2025, 21:03

Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:
Hvor godt præstere Bo Zinck med u15 holdet?
Det eneste jeg kan se er de taber konstant.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 12. maj 2025, 21:03

Jeg kan på ingen måde se Vejle vinde i Viborg. De andre resultater flasker sig fint for os. Gør dog fuck-all så længe vi ikke selv kan vinde...

Storken
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Storken » 12. maj 2025, 21:05

Så er vi på 12.-pladsen... Ikke godt, at Vejle fik scoret til 2-0, for målscoren kan blive afgørende. Uafgjort mod Silkeborg vil være et skrøbeligt resultat, så Wichmann vil stå med et dilemma, hvis vi skulle være så heldige at ligge til et point i slutningen af kampen på søndag.
Ses på BC, Sdr. Boulevard :aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. maj 2025, 21:06

Belwas skrev:
12. maj 2025, 21:03
Jeg kan på ingen måde se Vejle vinde i Viborg. De andre resultater flasker sig fint for os. Gør dog fuck-all så længe vi ikke selv kan vinde...
AaB skal og må smide alle rammer og tøgler og sørge for at vinde de skide kamp mod Silkeborg !

Vi fik en gave i aften af den lille slags

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 21:06

Klaus skrev:
12. maj 2025, 21:01
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:
R Rosenberg skrev:
Martino1 skrev:

Haugaasen var jo også en katastrofe i de få kampe han fik som cheftræner. Det var i den periode vi ikke kunne vinde i Nordic Bet Ligaen...
Kæmpe katastrofe. I det mindste har han halvandet år som u-landsholdstræner i Norge (u17 og u19). Og så er han belæst!
Ædruelighedens stemme

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 12. maj 2025, 21:08

Selvom alle er i gravkammeret herinde, så er det værd at bemærke, at vi med Vejles sejr, kan redde os med to sejre, hvis Vejle (ikke usandsynligt) taber i Viborg. Og ja ja, ved udemærlet, at vi ikke har vundet i umindelige tider, men der er sket større sensationer end hvis det lykkes for drengene. :aabfan: :cheers:

Besvar