AaB - Silkeborg

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Silkeborg

Indlæg af 634 » 18. maj 2025, 19:11

Krage skrev:
18. maj 2025, 19:10
634 skrev:
18. maj 2025, 19:07
Dr.Jones skrev:
18. maj 2025, 17:14
Krage skrev:
18. maj 2025, 17:11
Sauer skrev:
18. maj 2025, 17:01
Billede

Billede
Det ligner, men man kan vel ikke sige noget definitivt om situationen... Hvis det er rigtigt er den godt nok hård... For så kunne det hedde straffe muligvis tre point og en kamp mod Lyngby, hvor de intet havde at spille for (pt bagud med tre mod Sønderjyske)...
Kæft den er hård...
Svært at være 100% med de billeder, men det ligner sgu en hånd.
Bolden ændrer retning efter at komme tæt på blå spiller, som har armen ude. Silkeborg bosatte Jens Maae var VAR dommer. Bolden har derefter spilstop efter De scorer til 2-3. Hvis nu VAR tog hændelsen op med straffespark, og dommeren valgte at der skal dømmes straffe efterfølgende, ville deres 2-3 scoring så stadig holde ?
Nej hvis der var dømt hands i den situation ville målet blive annulleret og der ville blive dømt straffe til AaB (som vi nok også havde brændt, men så havde vi i det mindste spillet uafgjort)...
:)
Vi har vænnet os til at blive snydt i Reality ligaen, det er ligesom bare en del af gamet, og jeg synes det er hårdt for dem af os, som ikke selv har valgt at være fan. Det er bare noget som forfølger os, og vi kan ikke ligge det fra os
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 19:21

634 skrev:
18. maj 2025, 19:11
Krage skrev:
18. maj 2025, 19:10
634 skrev:
18. maj 2025, 19:07
Dr.Jones skrev:
18. maj 2025, 17:14
Krage skrev:
18. maj 2025, 17:11
Sauer skrev:
18. maj 2025, 17:01
Billede

Billede
Det ligner, men man kan vel ikke sige noget definitivt om situationen... Hvis det er rigtigt er den godt nok hård... For så kunne det hedde straffe muligvis tre point og en kamp mod Lyngby, hvor de intet havde at spille for (pt bagud med tre mod Sønderjyske)...
Kæft den er hård...
Svært at være 100% med de billeder, men det ligner sgu en hånd.
Bolden ændrer retning efter at komme tæt på blå spiller, som har armen ude. Silkeborg bosatte Jens Maae var VAR dommer. Bolden har derefter spilstop efter De scorer til 2-3. Hvis nu VAR tog hændelsen op med straffespark, og dommeren valgte at der skal dømmes straffe efterfølgende, ville deres 2-3 scoring så stadig holde ?
Nej hvis der var dømt hands i den situation ville målet blive annulleret og der ville blive dømt straffe til AaB (som vi nok også havde brændt, men så havde vi i det mindste spillet uafgjort)...
:)
Vi har vænnet os til at blive snydt i Reality ligaen, det er ligesom bare en del af gamet, og jeg synes det er hårdt for dem af os, som ikke selv har valgt at være fan. Det er bare noget som forfølger os, og vi kan ikke ligge det fra os
Bliver vi snydt mere end andre?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. maj 2025, 08:41

Hovedet skrev:
18. maj 2025, 18:14
NIN skrev:
18. maj 2025, 18:05
Erasmus Montanus skrev:
18. maj 2025, 17:43
Kæft SDR ligner nogen, der kunne have revet en 2-0 hjem mod Vejle, mens vi kunne hive 2-0 hjem mod elendigt Lyngby-hold.

Men oh well.
Så sikkert som amen i kirken. Vejle er virkelig ringe og har intet præsteret eller formået da det gjaldt. Og vi vil uden tvivl have kørt Lyngby over på udebane som vi har for vane når ting spidser til.
Ah, det er rent ud sagt sørgeligt! Når AaB aldrig vinder og kun sjældent får point, skyldes det et simpelt faktum: At holdet ikke har niveau til at spille i Superligaen! AaB kunne godt have vundet i Lyngby, hvilket så i øvrigt på ingen måde i sig selv havde været tilstrækkeligt, og dertil krævet en masse held og et Lyngbyhold langt under normalt niveau!
NIN: Du har selvfølgelig ret i, at i holdets nuværende forfatning, ville de endda komme i bekneb mod de kongeblås naboklub i Virum-Sorgenfri.

Hovedet: Var det henvendt mig eller NINs ironiske indlæg? Vi er ringe, enig.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 19. maj 2025, 08:57

AaBWanKenobi skrev:
18. maj 2025, 16:40
Forza skrev:
18. maj 2025, 16:32
Bisgaard skrev:
18. maj 2025, 16:23
Ved målet til 2-2 der skulle Müller have været ude og bokse den bold væk, igen kostede han mål.

Ved sidste nedrykning der fik Theo Sander nærmest skylden alene for den nedrykning. Jeg mener at Müller har mindst lige så stor, om ikke større, andel i denne nedrykning. Vi har suverænt den ringeste målmand i ligaen og havde den dag i dag hellere end gerne byttet Müller med Theo Sander…..
Müller har ikke været imponerende på det seneste men han har reddet mange kæmpe chancer denne sæson. Det er ikke ham der er skyld i det her.
Det var også min opfattelse, men tallene siger noget andet. Azad Corlu sagde i seneste udgave af Mediano, at Mūller ligger på -4,2 for hele sæsonen - altså at der er gået 4 mål mere ind på ham, end der “burde”.
Hvis det måles på samme måde som expected goals er det nada værd.

Jeg kan huske at efter første 20 minutter i kampen mod Sønderjyske, hvor vi var heldige ikke at være bagud med 2 eller 3 mål havde Sønderjyske en xG på 0,2.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 19. maj 2025, 09:15

Hovedet skrev:
18. maj 2025, 18:04
Vi rykkede alene op i fjor, fordi SSE 22 i 2023 overtog et færdigpakket Superliga-setup og et hold, der snildt kunne have kvalificeret sig til mesterskabsslutspillet i Superligaen. Holdet, der et år senere stillede til start i Superligaen, var mindst en klasse under - og tillige komplet usammenspillet og overtaget af en træner uden nogen erfaring med seniorfodbold!
Det er muligt, at holdet kunne dette, men realiteten er, at holdet rykkede ned.

Jeg ser ikke SSE 22 som årsag til det morads vi står i pt. Jeg synes vores hold var godt nok til at blive i Superligaen og at vi endnu en gang ser de spillere, der betragtes som vores profiler ikke leverer stabilt nok, hvilket koster på den lange bane.

I forsvaret har spillere som Kasper Jørgensen og Lars Kramer generelt lever langt under hvad man kunne forvente. Bevares, de har ikke altid fået nogen særlig god støtte fra midtbanen, men jeg synes der er mange enkeltsituationer, hvor de har begået store fejl i et omfang, som jeg ikke ville forvente af spillere med deres erfaring.

Det samme kan siges for offensive spillere som Mathias Jørgensen og Melker Widell, der set over hele sæsonen har leveret under hvad man kan forvente. Mathias har scoret en del og også lavet en del assists, der isoleret sent vel ligger fornuftigt ift. hvor dårligt vi har spillet, men der er også alt for mange store afbrændere, hvor bare scoring på 2 af disse nærmest alene ville have reddet os.

Publikumsynglingen Melker er en arbejdshest og har også periodevis leveret fantastisk, men der har også være alt for mange kampe, hvor han ikke har leveret overhovedet. Jeg synes også der for hans vedkommende har været alt for mange kontraangreb, hvor han har truffet beslutninger, som en spiller med hans erfaring burde have spillet større, frem for at de ofte er løbet ud i ingenting. Jeg ser ham som en af de bedre spillere i AaB pt., men synes det er vildt han er blevet solgt så dyrt til England og jeg spår ham ikke en lang og gloværdig karriere derovre, da han for mig at se er alt for svingende i sit spil.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. maj 2025, 09:54

AnyFellow skrev:
19. maj 2025, 09:15
Hovedet skrev:
Vi rykkede alene op i fjor, fordi SSE 22 i 2023 overtog et færdigpakket Superliga-setup og et hold, der snildt kunne have kvalificeret sig til mesterskabsslutspillet i Superligaen. Holdet, der et år senere stillede til start i Superligaen, var mindst en klasse under - og tillige komplet usammenspillet og overtaget af en træner uden nogen erfaring med seniorfodbold!

Jeg ser ikke SSE 22 som årsag til det morads vi står i pt. Jeg synes vores hold var godt nok til at blive i Superligaen og at vi endnu en gang ser de spillere, der betragtes som vores profiler ikke leverer stabilt nok, hvilket koster på den lange bane.

I forsvaret har spillere som Kasper Jørgensen og Lars Kramer generelt lever langt under hvad man kunne forvente. Bevares, de har ikke altid fået nogen særlig god støtte fra midtbanen, men jeg synes der er mange enkeltsituationer, hvor de har begået store fejl i et omfang, som jeg ikke ville forvente af spillere med deres erfaring.

Det samme kan siges for offensive spillere som Mathias Jørgensen og Melker Widell, der set over hele sæsonen har leveret under hvad man kan forvente. Mathias har scoret en del og også lavet en del assists, der isoleret sent vel ligger fornuftigt ift. hvor dårligt vi har spillet, men der er også alt for mange store afbrændere, hvor bare scoring på 2 af disse nærmest alene ville have reddet os.

Publikumsynglingen Melker er en arbejdshest og har også periodevis leveret fantastisk, men der har også være alt for mange kampe, hvor han ikke har leveret overhovedet. Jeg synes også der for hans vedkommende har været alt for mange kontraangreb, hvor han har truffet beslutninger, som en spiller med hans erfaring burde have spillet større, frem for at de ofte er løbet ud i ingenting. Jeg ser ham som en af de bedre spillere i AaB pt., men synes det er vildt han er blevet solgt så dyrt til England og jeg spår ham ikke en lang og gloværdig karriere derovre, da han for mig at se er alt for svingende i sit spil.
Spot on. Vores vigtigste spillere har leveret under niveau hele foråret, og det er det, der koster os nedrykningen. Måske vi skal kigge på, om det er en god idé, at vores vigtigste spillere stort set alle sammen er under 25 år? Det er altså et massivt pres, de har været under de seneste måneder!

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 19. maj 2025, 11:04

Man savner godt nok video af den potentielle hands mod Silkeborg..

Det er både fordelen og ulempen ved ikke at være FCK eller BIF.. Man slipper for den slags dybdegående undersøgelser, men det irriterer så, når man egentlig gerne ville vide det her, især fordi det var en potentiel to måls afgørelse, og dermed 3 point den ene eller anden vej.

Men jaja, det kan man ikke forvente af Viasat..

Kunne være tragikomisk, hvis en velfortjente nedrykning også lige fik lidt fejlende VAR drysset ud over.

Brugeravatar
KME
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Indlæg af KME » 19. maj 2025, 11:07

Dalbjerg skrev:
19. maj 2025, 11:04

Det er både fordelen og ulempen ved ikke at være FCK eller BIF.. Man slipper for den slags dybdegående undersøgelser, men det irriterer så, når man egentlig gerne ville vide det her, især fordi det var en potentiel to måls afgørelse, og dermed 3 point den ene eller anden vej.

Kunne være tragikomisk, hvis en velfortjente nedrykning også lige fik lidt fejlende VAR drysset ud over.
Helt enig. Hvorfor bliver den ikke vist i slow - og hvorfor tages det ikke op af TV3sport efterfølgende??? (havde det nu været FCK el. BIF..........)
Det er virkelig dårligt....
AaB fan since 1991 :aabfan:

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 19. maj 2025, 11:11

Dalbjerg skrev:

Der var vel hands - det viste reaktionen fra hele Vesttribunen. Men spørgsmålet er vel om den var strafbar

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 19. maj 2025, 11:53

Soren skrev:
19. maj 2025, 11:11
Dalbjerg skrev:

Der var vel hands - det viste reaktionen fra hele Vesttribunen. Men spørgsmålet er vel om den var strafbar
HVIS den rammer ham på overarmen, har jeg svært ved at tolke det anderledes end at det er strafbart. Der er ikke noget med kort afstand, afretning eller andet der kan undskylde, at han spiller bolden med armen.

Man ser Wichmann er tydelig i at gøre Tykgård (4.dommer) opmærksom, og der kan I være helt sikre på at man i en så kampafgørende situation kommunikere mellem dommer, 4.dommer og VAR-teamet. Mener også man ser M.K. Kristoffersen snakker med sine kollegaer efter Adamsen scorer.

Enten er det brystet han tæmmer bolden med, eller også har de ikke kameraer på fra nordsiden, der viser situationen, hvilket vel er usandsynligt?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. maj 2025, 12:34

Sønderhof skrev:
19. maj 2025, 11:53
Soren skrev:
Dalbjerg skrev:

HVIS den rammer ham på overarmen, har jeg svært ved at tolke det anderledes end at det er strafbart. Der er ikke noget med kort afstand, afretning eller andet der kan undskylde, at han spiller bolden med armen.

Man ser Wichmann er tydelig i at gøre Tykgård (4.dommer) opmærksom, og der kan I være helt sikre på at man i en så kampafgørende situation kommunikere mellem dommer, 4.dommer og VAR-teamet. Mener også man ser M.K. Kristoffersen snakker med sine kollegaer efter Adamsen scorer.

Enten er det brystet han tæmmer bolden med, eller også har de ikke kameraer på fra nordsiden, der viser situationen, hvilket vel er usandsynligt?
Jeg mindes ikke før at have set VAR-billeder filmet fra nordsiden. Mit gæt er, at man ikke har ordentlige billeder af situationen og derfor ikke giver den opmærksomhed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. maj 2025, 12:39

Sauer skrev:
19. maj 2025, 12:34
Sønderhof skrev:
19. maj 2025, 11:53
Soren skrev:
Dalbjerg skrev:

Jeg mindes ikke før at have set VAR-billeder filmet fra nordsiden. Mit gæt er, at man ikke har ordentlige billeder af situationen og derfor ikke giver den opmærksomhed.
Læg dertil at vi brokkede os for lidt til dommeren og at kommentatorerne havde travlt med at snakke den katastrofale udvikling at de stort set ikke gav det opmærksomhed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. maj 2025, 15:11

AnyFellow skrev:
19. maj 2025, 09:15
Hovedet skrev:

Enig i, at vores bedste ikke har leveret. Men der er bare også en særlig dynamik i sådanne grupper. Hvis der er alt for mange, der trækker niveauet ned, virker det også på de bedste.
Omvendt kan de bedste ofte levere bedre, når baseline er bedre.
Så grundlæggende er det medianen, der har været for lav.
Ædruelighedens stemme

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 19. maj 2025, 16:20

Klaus skrev:
18. maj 2025, 18:50
Fra min plads lignede det et klart straffe vi blev snydt for... Det vil så være anden gang vi rykker ned på en tvivlsom dommer præstation... Ikke at der er ufortjent, men vi spiller langt bedre nu... Det er. lidt vildt, at de forstærkninger Gow har skaffet er dårligere end vores egne U19 spillere... Mange spillere har ikke haft hjertet med. Helenius som er blevet behandlet som lort viser dedikation og vilje.
Behandlet som lort af klubben (ligesom andre), og har været ude for en uværdig smædekampagne herinde, og alligevel er det ham det står og har vist mest hjerte da det for alvor gik ned af bakke. Han fortjener en kæmpe hyldest når han stopper.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. maj 2025, 16:37

RufusTheDog skrev:
19. maj 2025, 16:20
Klaus skrev:
18. maj 2025, 18:50
Fra min plads lignede det et klart straffe vi blev snydt for... Det vil så være anden gang vi rykker ned på en tvivlsom dommer præstation... Ikke at der er ufortjent, men vi spiller langt bedre nu... Det er. lidt vildt, at de forstærkninger Gow har skaffet er dårligere end vores egne U19 spillere... Mange spillere har ikke haft hjertet med. Helenius som er blevet behandlet som lort viser dedikation og vilje.
Behandlet som lort af klubben (ligesom andre), og har været ude for en uværdige smædekampagne herinde, og alligevel er det ham det står og har vist mest hjerte da det for alvor gik ned af bakke. Han fortjener den en kæmpe hyldest når han stopper.
Han fortjener en forlængelse af kontrakten. Ganske enkelt. Og så kan de spillere der ikke har leveret, gå ned i løn så han kan få mere.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 19. maj 2025, 17:04

1. Kan vi få noget bedre end en skadesfri Helenius - nej.

2. Har Helenius cv til at være mentor i et 2-mandsangreb - ja.

3. Kommer vi til at spille med enten Ross eller Bertram Skovgaard som angrebsmakker - formentlig.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. maj 2025, 17:52

Rams skrev:
19. maj 2025, 17:04

3. Kommer vi til at spille med enten Ross eller Bertram Skovgaard som angrebsmakker - formentlig.
Håber jeg på, at Helenius ikke har spillet sin sidste superliga-kamp for AaB - ja.
Tror jeg på, at Wichmann ser anderledes på Helenius end Menno gjorde (/fik lov at gøre) - ja.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 19. maj 2025, 19:20

Funky skrev:
19. maj 2025, 17:52
Rams skrev:

Håber jeg på, at Helenius ikke har spillet sin sidste superliga-kamp for AaB - ja.
Tror jeg på, at Wichmann ser anderledes på Helenius end Menno gjorde (/fik lov at gøre) - ja.
Ah, jeg elsker nu også Helenius, måske endda endnu mere efter hans comeback fra skader og efter den noget kolde behandling fra AaB,men jeg tror sgu desværre ikke han kan gøre sig gældende i Suppen om et år. Håber og tror jeg på at han bliver guld værd næste sæson i 1. division - Jeps! Men så er det måske også ved at være slut for ham, tror jeg. Skaderne synes også at fylde en del for ham efterhånden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. maj 2025, 19:33

Frygah skrev:
19. maj 2025, 19:20
Funky skrev:
Rams skrev:

Ah, jeg elsker nu også Helenius, måske endda endnu mere efter hans comeback fra skader og efter den noget kolde behandling fra AaB,men jeg tror sgu desværre ikke han kan gøre sig gældende i Suppen om et år. Håber og tror jeg på at han bliver guld værd næste sæson i 1. division - Jeps! Men så er det måske også ved at være slut for ham, tror jeg. Skaderne synes også at fylde en del for ham efterhånden.
Lad os nu se, om det hedder superliga om et år.
Med SSE22 og endnu større hul i kassen bliver tilgange nok en lidt ringere spiller end Diakhité til forsvaret, en noget ringere spiller end Jimenez til midtbanen og en ringere spiller end Ross til angrebet. Og så nogle random lejemål af spillere fra Mongoliet, Øvre Volta samt Vatikanstaten.
Det lugter ikke just af superliga.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 19. maj 2025, 20:43

R Rosenberg skrev:
19. maj 2025, 19:33
Frygah skrev:
19. maj 2025, 19:20
Funky skrev:
Rams skrev:

Lad os nu se, om det hedder superliga om et år.
Med SSE22 og endnu større hul i kassen bliver tilgange nok en lidt ringere spiller end Diakhité til forsvaret, en noget ringere spiller end Jimenez til midtbanen og en ringere spiller end Ross til angrebet. Og så nogle random lejemål af spillere fra Mongoliet, Øvre Volta samt Vatikanstaten.
Det lugter ikke just af superliga.
Håber ikke du får ret, men man frygter det helt bestemt.
Håber på en forlængelse til Helenius, så han får lov at spille hele næste sæson og så kunne jeg godt se ham gå over i en angrebstræner rolle. Ved godt vi har for mange trænere/stab derude allerede, så det er selvfølgelig forudsat at der bliver tyndet godt og grundigt ud i dem inden.. Men tænker Helenius har noget at bidrage med på den front...

Besvar