Vi må i hvert fald bare konstatere at de to år inde er fejlet groft på 2 af de væsentligste parametre - at få mere ud af pengene og dermed også få økonomien til at hænge bedre sammen. Det er kun blevet dårligere. Men jeg fatter ikke hvor pengene ryger hen hvis Ydesen har ret i at vi kun bruger 35 mio på spillerbudgettet. Har vi fået Danmarks dyreste stab og administration eller hvad?R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 12:09Det var deres netværk, faglighed og knowhow, der skulle være modvægten til sparekursen, så man kunne både blæse og have mel i munden. Det viste sig så at være so/so med de tre elementer.Jakobsen skrev: ↑20. maj 2025, 12:02Enig. Jeg gav Diakhite benefit of the doubt for selvfølgelig er der gode Superligaspillere i 2 Bundesliga, men det er simpelthen mange penge at smide efter en dårlig spiller og så oven i købet kaste millioner for at komme af med Thelander. Altså var selv fortaler for et skifte, men da ikke til noget så ringe og samtidig dyrtR Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 11:56Det er jo vanvid, at spillere som Müller og Diakhité tjener mere end en million om året. Vanvid. Grotesk vanvid. Alt det andet er også vanvid, men de to er i særdeleshed det glade vanvid.Alpa Chino skrev: ↑20. maj 2025, 11:40Skidt forvaltning? Det er simpelthen møghamrende elendigt. Hold kæft nogle amatører James Gow og Julius Nagel.Jonas_K skrev: ↑20. maj 2025, 11:33jayC skrev: ↑20. maj 2025, 10:33
Dyr og dyr kontrakt ..
Jimenez og Jasson skulle ligge i en løn mellem 50 og 100.000, men Diakhite skulle ligge på 100-150.000..
Kelvin John skulle ligge i niveauet 50.000kr
Så i forhold til de kontrakter der blev slynget ud tidligere er disse jo ikke høje ..
Men langt til bankelev lønnen som Lynge var fan af![]()
Men ovenstående kontrakter er dyre sammenlignet med niveauet på banen ..https://nordjyske.dk/nyheder/sport/loen ... ne/5460982I 2025 er det under 35 millioner, som bliver brugt på løn til til de 24 kontraktspillere i førsteholdstruppen.
Gruppe 1 - Mathias Jørgensen
150.000
Gruppe 2 - Kasper Jørgensen, Kramer, Müller og Diakhite
100.000 - 120.000
Gruppe 3 - Udenlandsk spillere på forskerordning (+78.000) Pudel, Jasson, Kelvin John
80.000 - 100.000
Seydel, Jimenez og måske de Boer må forventes at ligge i gruppe 3.
Ud fra ovenstående oversigt, er det ihvertfald spildte penge på Kelvin John, Jasson, Diakhite, De Boer og formentlig også Seydel og Jimenez. Spillere som trækker 20% af lønbudgettet uden at gøre en væsentligt forskel. Det er skidt forvaltning af en begrænset økonomi
Hold kæft, nogle opblæste, selvovervurderende narrehatte hele bundtet.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Optimistens arving
- Lilleput

Ja, det er netop det som har været det store mysterie for mig: hvordan AaB kunne være så fattige, når de skal hente spillere. Ved jo at de har indtægter før transfer på 70-80 millioner.Hanga skrev: ↑20. maj 2025, 12:16Vi må i hvert fald bare konstatere at de to år inde er fejlet groft på 2 af de væsentligste parametre - at få mere ud af pengene og dermed også få økonomien til at hænge bedre sammen. Det er kun blevet dårligere. Men jeg fatter ikke hvor pengene ryger hen hvis Ydesen har ret i at vi kun bruger 35 mio på spillerbudgettet. Har vi fået Danmarks dyreste stab og administration eller hvad?R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 12:09Det var deres netværk, faglighed og knowhow, der skulle være modvægten til sparekursen, så man kunne både blæse og have mel i munden. Det viste sig så at være so/so med de tre elementer.Jakobsen skrev: ↑20. maj 2025, 12:02Enig. Jeg gav Diakhite benefit of the doubt for selvfølgelig er der gode Superligaspillere i 2 Bundesliga, men det er simpelthen mange penge at smide efter en dårlig spiller og så oven i købet kaste millioner for at komme af med Thelander. Altså var selv fortaler for et skifte, men da ikke til noget så ringe og samtidig dyrtR Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 11:56Det er jo vanvid, at spillere som Müller og Diakhité tjener mere end en million om året. Vanvid. Grotesk vanvid. Alt det andet er også vanvid, men de to er i særdeleshed det glade vanvid.Alpa Chino skrev: ↑20. maj 2025, 11:40Skidt forvaltning? Det er simpelthen møghamrende elendigt. Hold kæft nogle amatører James Gow og Julius Nagel.Jonas_K skrev: ↑20. maj 2025, 11:33
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/loen ... ne/5460982
Gruppe 1 - Mathias Jørgensen
150.000
Gruppe 2 - Kasper Jørgensen, Kramer, Müller og Diakhite
100.000 - 120.000
Gruppe 3 - Udenlandsk spillere på forskerordning (+78.000) Pudel, Jasson, Kelvin John
80.000 - 100.000
Seydel, Jimenez og måske de Boer må forventes at ligge i gruppe 3.
Ud fra ovenstående oversigt, er det ihvertfald spildte penge på Kelvin John, Jasson, Diakhite, De Boer og formentlig også Seydel og Jimenez. Spillere som trækker 20% af lønbudgettet uden at gøre en væsentligt forskel. Det er skidt forvaltning af en begrænset økonomi
Hold kæft, nogle opblæste, selvovervurderende narrehatte hele bundtet.
Men de bruger altså åbenbart næsten 30 millioner på andet personale end spillere. Derudover har de eksterne omkostninger på omkring 45 millioner (2024-regnskabet).
Så AaB bruger altså masser af penge, 100+ millioner om året. Men kun omkring en tredjedel bliver brugt på spillertruppen. Så bliver det altså svært at konkurrere.
Når man så kombinerer denne prioritering af resourcer med nada kontinuitet og uerfarne folk på alle positioner i trænerstab og ledelse...ja, så var manuskriptet for denne sæson skrevet på forhånd.
Ny målmand: Glem det, han er kørt ind som førstevalg på lang kontrakt.Bros skrev: ↑20. maj 2025, 12:16turen ned i 1 div skal bruges på at sætte retningen for AaB fremad
ser vi tilbage på de AaB hold der har haft succes, starter det hele med en ordentlig målmand.
det har vi ikke haft siden Rinne stoppede i AaB
hvilket nok har koster 5-7 point pr sæson. hov så var vi jo ikke rykket ned i første omgang ej heller nu.
samt et hold med en fast stamme at spiller Danmark, Sverige og Norge og med enkelte eksotiske spiller.
så til kommende sæson ser jeg gerne vi bygger på noget af det vi har
Mål
vi skal have en ny målmand Muller redder ikke point til os.
Forsvar: Pudel Arnorsson burde være sikre, kunne være spænde med Tcacenco og evt giv Marc Nielsen en chance selvom jeg ser ham som et boost.
men her mangler vi gardering til det centrale forsvar og til Back
da Kj jo er fortid senest til nytår. (også en dyr spiller på løn)
Midtbane
ser endelig spænde ud hvis vi kan beholde Davidsen, Bomholt, Møller, Bonde men vil gerne stadig have en rutineret gut ind der kan hjælpe de unge klør.
og så skal Ross omskoles til Offensiv midtbanespiller
han er og bliver ikke en angriber.
angreb
Helenius(½år tilbage) og Jørgensen(tror dog ikke vi har ham når vinduet lukker)
så her skal vi kigge i retning af en målscore der har bevist sig, og Bertram som back up indtil han er klar.
og her kender jeg ikke Nordic bet ligaen godt nok til at komme med et bud samt de øvrige rækker i Sverige og Norge.
så resten af de lykkerider vi har fået ind skal enten være rotationspiller eller sælges.
ser gerne Seydel, Diakhité, Müller og De Boer er fortid i klubben til sommer de har ikke den rette værdi for klubben i vores situation
byg nu en ordenlig stamme for engang skyld det har vi ikke haft længe om det så bliver et ekstra år i 1 div, som jeg ikke håber på så er det vel det værd for at komme til at spille med i superligaen i den sjovere enden top 8.
Det er vel også det vi har råbt om herinde de sidste mange år.
Forza AaB![]()
Forsvar: Enig, også angående Marc Nielsen, som har lavet nogle fornuftige indhop på det seneste, og som angiveligt har truppens bedste indlægsfod. Vi mangler helt vildt en sådan kvalitet på banen.
Midtbane: Davidsen og Ross kan sagtens være væk til næste sæson. Enig vedr. Bomholt, Bonde og Møller. Ja, der bør i dén grad findes en erfaren spiller. Jimenez og Jasson vil givetvis også være en del af kabalen, ingen af dem er oplagte salgsemner (og skulle det alligevel ske er det nok Jasson som ryger først).
Angreb: Sats nu på Helenius, tak. Jørgensen tør jeg ikke regne med, han skal dække meget af det økonomiske hul, som nedrykningen skaber.
Brix på TV2 melder i øvrigt, at det lyder på vandrørene, at der er en magtkamp om AaB i gang i kulisserne lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Funky skrev: ↑20. maj 2025, 12:55Ny målmand: Glem det, han er kørt ind som førstevalg på lang kontrakt.Bros skrev: ↑20. maj 2025, 12:16turen ned i 1 div skal bruges på at sætte retningen for AaB fremad
ser vi tilbage på de AaB hold der har haft succes, starter det hele med en ordentlig målmand.
hvilket nok har koster 5-7 point pr sæson. hov så var vi jo ikke rykket ned i første omgang ej heller nu.
samt et hold med en fast stamme at spiller Danmark, Sverige og Norge og med enkelte eksotiske spiller.
Mål
Forsvar: Pudel Arnorsson burde være sikre, kunne være spænde med Tcacenco og evt giv Marc Nielsen en chance selvom jeg ser ham som et boost.
Midtbane
ser endelig spænde ud hvis vi kan beholde Davidsen, Bomholt, Møller, Bonde men vil gerne stadig have en rutineret gut ind der kan hjælpe de unge klør.
angreb
så her skal vi kigge i retning af en målscore der har bevist sig, og Bertram som back up indtil han er klar.
og her kender jeg ikke Nordic bet ligaen godt nok til at komme med et bud samt de øvrige rækker i Sverige og Norge.
så resten af de lykkerider vi har fået ind skal enten være rotationspiller eller sælges.
ser gerne Seydel, Diakhité, Müller og De Boer er fortid i klubben til sommer de har ikke den rette værdi for klubben i vores situation
byg nu en ordenlig stamme for engang skyld det har vi ikke haft længe om det så bliver et ekstra år i 1 div, som jeg ikke håber på så er det vel det værd for at komme til at spille med i superligaen i den sjovere enden top 8.
Forza AaB![]()
Forsvar: Enig, også angående Marc Nielsen, som har lavet nogle fornuftige indhop på det seneste, og som angiveligt har truppens bedste indlægsfod. Vi mangler helt vildt en sådan kvalitet på banen.
Midtbane: Davidsen og Ross kan sagtens være væk til næste sæson. Enig vedr. Bomholt, Bonde og Møller. Ja, der bør i dén grad findes en erfaren spiller. Jimenez og Jasson vil givetvis også være en del af kabalen, ingen af dem er oplagte salgsemner (og skulle det alligevel ske er det nok Jasson som ryger først).
Angreb: Sats nu på Helenius, tak. Jørgensen tør jeg ikke regne med, han skal dække meget af det økonomiske hul, som nedrykningen skaber.
Brix på TV2 melder i øvrigt, at det lyder på vandrørene, at der er en magtkamp om AaB i gang i kulisserne lige nu.
"Ny målmand: Glem det, han er kørt ind som førstevalg på lang kontrakt."
men som jeg startede med at skrive Muller er ikke manden der reder 5-7 point ekstra til klubben som tidliger målmænd her gjort, jeg er godt klar over man har smidt en pose penge efter ham og for lang kontrakt. men derfor bør han stadig ikke være ham vi bygger op om i målet.
men vi kan jo håbe at Bertel laver en Jimmy Nielsen og griber chancen når han får den
For dem som VIL af med Müller (jeg er ikke en af dem, jeg mener, han er en fin nok målmand, og hans kontrakt til trods tror jeg ikke, vi bare 'lige' finder en bedre substitut) skal man nok håbe på, at han selv ikke gider 1. division og er indstillet på at hjælpe sig selv videre. Bevares, skulle det ske lever jeg også fint nok med det. Jeg tror grundlæggende bare ikke på, at det kommer til at ske, og det er derfor, jeg skriver "glem det".Bros skrev: ↑20. maj 2025, 13:20Funky skrev: ↑20. maj 2025, 12:55Ny målmand: Glem det, han er kørt ind som førstevalg på lang kontrakt.Bros skrev: ↑20. maj 2025, 12:16turen ned i 1 div skal bruges på at sætte retningen for AaB fremad
Mål
Midtbane
angreb
Forza AaB![]()
"Ny målmand: Glem det, han er kørt ind som førstevalg på lang kontrakt."
men som jeg startede med at skrive Muller er ikke manden der reder 5-7 point ekstra til klubben som tidliger målmænd her gjort, jeg er godt klar over man har smidt en pose penge efter ham og for lang kontrakt. men derfor bør han stadig ikke være ham vi bygger op om i målet.
men vi kan jo håbe at Bertel laver en Jimmy Nielsen og griber chancen når han får den
- MF issehoved
- 2. div

Det er klart widell ikke har givet 100 procent i nærkampen som han gjorde det før - Han vil naturligvis ikke komme til hans nye klub skadet. Derfor tror jeg hans niveau er daletFunky skrev: ↑20. maj 2025, 09:23Omkring T var der vist også et spil om hans rolle udenfor kridtstregerne, minder jeg bare om...Dennis Nielsen skrev: ↑20. maj 2025, 09:11Godt de smed T ud, smed et par millioner I nakken på ham.og hentede Diakhite...Funky skrev: ↑20. maj 2025, 08:42Nordjyske har begået en fin lille artikel om den nuværende trup og hvem der kan få hvilke roller efter sommerferien. Af den fremgår det bl.a. at vi nok ikke skal regne med, at spillere som Diakhité, Jasson og Jimenez er på vej ud (lange, dyre kontrakter), at Pudel er dedikeret til AaB og formentlig skal være lederen i forsvaret, at KJ næppe ryger før kontraktudløb, og at der skal bygges på Bomholt, imens Davidsen og Ross kunne være på vej væk.
Deres egen-proklameret ekspertise indenfor trup, sammensætning og retning er godt nok ringe.
Jasson og Jimenez kan vel godt være.i spil til en wb, hvis det et sådan, at vi spiller 532/352 fremadrettet.
Pudel burde kunne spille i Nbl.
Vi skal simpelthen have en Widell type igen.
Vi skal have en ny angriber, vi kan spille ind NU. Helenius har ikke niveau mere. Upopulær holdning herinde, men sådan ser jeg det. Ross tjaa..
Også skal vi simpelthen have en eller to til det centrale forsvar
Det kan godt være, at vi mangler på andre positioner, men jeg har længe skrevet om vores centrale kerne på holdet. Det har vi i den grad manglet.
Bliver spændende. Fundament til oprykning og kampen om overlevelse i superligaen næste år, skal ligges nu.
Og ja, jamen man må bare konstatere nu, at de spillere, de med kontraktlængde og -værdi har satset mest på, de har da været ret meget hit'n'miss. Spillere som Diakhité, Jasson og Jimenez var tydeligvis købt til at være bærende spillere. Epic fail. Så har de så også givet MJ og Pudel lange kontrakter - det var vel ikke dumt.
En Widell type, tjah. Jeg er meget ked af at skrive det, for jeg har været helt vild med Widell såvel for spil som for attitude - men han var altså heller ikke den bærende spiller da tingene skulle afgøres, som jeg havde troet, han ville kunne være. Masser af galopperen rundt på banen, alt for lidt impact og skarphed i afgørende situationer.
At Helenius ikke skulle have niveau er jeg helt uenig i. Om noget var det omkring ham, man skulle finde noget af håbet. Det hænger selvfølgelig på, om han kan holde niveauet, men kan han, så er han rigeligt dygtig nok.
Det er ikke nærkampene, jeg tænker på, det er de tekniske færdigheder, coolness og afslutninger, hvor han er faldet igennem på det højere niveau i superligaen.MF issehoved skrev: ↑20. maj 2025, 14:29Det er klart widell ikke har givet 100 procent i nærkampen som han gjorde det før - Han vil naturligvis ikke komme til hans nye klub skadet. Derfor tror jeg hans niveau er daletFunky skrev: ↑20. maj 2025, 09:23Omkring T var der vist også et spil om hans rolle udenfor kridtstregerne, minder jeg bare om...Dennis Nielsen skrev: ↑20. maj 2025, 09:11Godt de smed T ud, smed et par millioner I nakken på ham.og hentede Diakhite...Funky skrev: ↑20. maj 2025, 08:42Nordjyske har begået en fin lille artikel om den nuværende trup og hvem der kan få hvilke roller efter sommerferien. Af den fremgår det bl.a. at vi nok ikke skal regne med, at spillere som Diakhité, Jasson og Jimenez er på vej ud (lange, dyre kontrakter), at Pudel er dedikeret til AaB og formentlig skal være lederen i forsvaret, at KJ næppe ryger før kontraktudløb, og at der skal bygges på Bomholt, imens Davidsen og Ross kunne være på vej væk.
Deres egen-proklameret ekspertise indenfor trup, sammensætning og retning er godt nok ringe.
Jasson og Jimenez kan vel godt være.i spil til en wb, hvis det et sådan, at vi spiller 532/352 fremadrettet.
Vi skal have en ny angriber, vi kan spille ind NU. Helenius har ikke niveau mere. Upopulær holdning herinde, men sådan ser jeg det. Ross tjaa..
Det kan godt være, at vi mangler på andre positioner, men jeg har længe skrevet om vores centrale kerne på holdet. Det har vi i den grad manglet.
Bliver spændende. Fundament til oprykning og kampen om overlevelse i superligaen næste år, skal ligges nu.
Og ja, jamen man må bare konstatere nu, at de spillere, de med kontraktlængde og -værdi har satset mest på, de har da været ret meget hit'n'miss. Spillere som Diakhité, Jasson og Jimenez var tydeligvis købt til at være bærende spillere. Epic fail. Så har de så også givet MJ og Pudel lange kontrakter - det var vel ikke dumt.
En Widell type, tjah. Jeg er meget ked af at skrive det, for jeg har været helt vild med Widell såvel for spil som for attitude - men han var altså heller ikke den bærende spiller da tingene skulle afgøres, som jeg havde troet, han ville kunne være. Masser af galopperen rundt på banen, alt for lidt impact og skarphed i afgørende situationer.
At Helenius ikke skulle have niveau er jeg helt uenig i. Om noget var det omkring ham, man skulle finde noget af håbet. Det hænger selvfølgelig på, om han kan holde niveauet, men kan han, så er han rigeligt dygtig nok.
Enig hans output har ikke været højt nok i for mange kampe. Men at skyde ham i skoen at han har slækket på sit engagement i AaB er simpelthen ikke rimelig. Han har også i dette forår med afstand været vores mest energiske spiller på midtbanen og konstant spilleren der tilbyder sig og prøver de afgørende aktioner. Han bliver savnet den gode Melker.Funky skrev: ↑20. maj 2025, 14:37Det er ikke nærkampene, jeg tænker på, det er de tekniske færdigheder, coolness og afslutninger, hvor han er faldet igennem på det højere niveau i superligaen.MF issehoved skrev: ↑20. maj 2025, 14:29Det er klart widell ikke har givet 100 procent i nærkampen som han gjorde det før - Han vil naturligvis ikke komme til hans nye klub skadet. Derfor tror jeg hans niveau er daletFunky skrev: ↑20. maj 2025, 09:23Omkring T var der vist også et spil om hans rolle udenfor kridtstregerne, minder jeg bare om...Dennis Nielsen skrev: ↑20. maj 2025, 09:11Godt de smed T ud, smed et par millioner I nakken på ham.og hentede Diakhite...Funky skrev: ↑20. maj 2025, 08:42Nordjyske har begået en fin lille artikel om den nuværende trup og hvem der kan få hvilke roller efter sommerferien. Af den fremgår det bl.a. at vi nok ikke skal regne med, at spillere som Diakhité, Jasson og Jimenez er på vej ud (lange, dyre kontrakter), at Pudel er dedikeret til AaB og formentlig skal være lederen i forsvaret, at KJ næppe ryger før kontraktudløb, og at der skal bygges på Bomholt, imens Davidsen og Ross kunne være på vej væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Enig. Jeg beklikker overhovedet ikke hans engagement eller attitude. Han har bare ikke været dygtig nok.Hanga skrev: ↑20. maj 2025, 14:51Enig hans output har ikke været højt nok i for mange kampe. Men at skyde ham i skoen at han har slækket på sit engagement i AaB er simpelthen ikke rimelig. Han har også i dette forår med afstand været vores mest energiske spiller på midtbanen og konstant spilleren der tilbyder sig og prøver de afgørende aktioner. Han bliver savnet den gode Melker.Funky skrev: ↑20. maj 2025, 14:37Det er ikke nærkampene, jeg tænker på, det er de tekniske færdigheder, coolness og afslutninger, hvor han er faldet igennem på det højere niveau i superligaen.MF issehoved skrev: ↑20. maj 2025, 14:29Det er klart widell ikke har givet 100 procent i nærkampen som han gjorde det før - Han vil naturligvis ikke komme til hans nye klub skadet. Derfor tror jeg hans niveau er daletFunky skrev: ↑20. maj 2025, 09:23Omkring T var der vist også et spil om hans rolle udenfor kridtstregerne, minder jeg bare om...Dennis Nielsen skrev: ↑20. maj 2025, 09:11Godt de smed T ud, smed et par millioner I nakken på ham.og hentede Diakhite...Funky skrev: ↑20. maj 2025, 08:42Nordjyske har begået en fin lille artikel om den nuværende trup og hvem der kan få hvilke roller efter sommerferien. Af den fremgår det bl.a. at vi nok ikke skal regne med, at spillere som Diakhité, Jasson og Jimenez er på vej ud (lange, dyre kontrakter), at Pudel er dedikeret til AaB og formentlig skal være lederen i forsvaret, at KJ næppe ryger før kontraktudløb, og at der skal bygges på Bomholt, imens Davidsen og Ross kunne være på vej væk.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
Er der nogen der ved hvilket transferønske det handler om?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
ja Menno ville i vinterns transfervindue have en rutineret midtbanespiller ind?Forza skrev: ↑21. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
han gik til Gow og bestyrelsen med det ønske, da det var tydligt at salget Højholt havde skabt et hul på midten.
men det fik Menno og AaB jo det ikke som vi alle ved
Hvilket han også sagde indirekte efter 0-4 mod Viborg. Her var alle oppe og køre over Serginho, men Menno påpegede vigtigheden af at have en erfaren central spiller som Grønning til at sikre strukturen og stabilitet. Det kunne ikke tolkes som andet end en (berettet) kritik af SSE22's fokus.Bros skrev: ↑21. maj 2025, 09:07ja Menno ville i vinterns transfervindue have en rutineret midtbanespiller ind?Forza skrev: ↑21. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
han gik til Gow og bestyrelsen med det ønske, da det var tydligt at salget Højholt havde skabt et hul på midten.
Der er mange ting opppe i luften lige nu, så vi ved ikke hvem der ejer klubben efter sommerferien. Hvis det forsat er tyskerne, forestiller jeg mig ikke der bliver nogen som helst transferkroner at gøre godt med.
Her er nogle spillere, der har udløb til sommer eller vinter. De kan godt kan løfte os i 1. div, og hvor vi lønmæssigt godt kan være med. Om det er nok til at gøre os attraktive er ikke sikkert:
Thomas Gundelund, højre back: Synes han har præsteret rigtigt stærkt i Vejle over hele sæsonen. Ikke samme output offensivt som KJ, men til gengæld ingen hjerneblødninger defensivt.
Kristian Kirkegaard, kantspiller: Også fra Vejle. Udmærket spiller, der helt sikkert er god nok til 1. div. Er gået lidt i stå, men kan måske lave en Mathias Kristensen og slå igennem for os.
Frederik Brandhof, 6'er fra AGF: En stabil spiller, som har været backup i et par sæsoner i AGF. Et godt bud et defensivt anker central, som kan frigive plads og energi til folkene omkring ham.
Lasse Nielsen: Har udløb i Tyrkiet. Han har spillet fast for et suptop hold. Det vidner om en spiller der utvivlsomt har niveau til 1. div og kan sikre noget defensiv stabilitet. Fuck at han er 37, det var Wæhler vel også da han styrede forsvaret i sin tid. Giv ham en to årig kontrakt, hvis han gider hjem til kaosset!
Adrian Justinussen off midt/kant: Udløb til vinter, så Helsingør vil helt sikkert have penge for ham. Han har et fantastisk spark, men derudover ved jeg ikke hvor god han er. Han er i hvert fald mere farlig end Ross!
Yasine Bourhane: 6'er fra Esbjerg. Har tidligere været foreslået herinde. Ved ikke hvordan han har gjort det i sæsonen, men har en fin alder, 25, og kan måske være en spiller vi kan løfte i vores setup.
Det er ikke just de mest sexede spillere, men håber vi går med nogen der har bevist sig i Danmark over en årrække, end det SSE indtil nu har forsøgt, hvor der er rekrutterer lige fra Australien til USA. Lynge og Gaarde forsøgt lignede med ca. lige så lidt held, og andre danske klubber der har benyttede samme brede søgefokus er mislykkedes over en bred kam.
Lasse Nielsen har man allerede afvistSønderhof skrev: ↑21. maj 2025, 11:15Hvilket han også sagde indirekte efter 0-4 mod Viborg. Her var alle oppe og køre over Serginho, men Menno påpegede vigtigheden af at have en erfaren central spiller som Grønning til at sikre strukturen og stabilitet. Det kunne ikke tolkes som andet end en (berettet) kritik af SSE22's fokus.Bros skrev: ↑21. maj 2025, 09:07ja Menno ville i vinterns transfervindue have en rutineret midtbanespiller ind?Forza skrev: ↑21. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
Der er mange ting opppe i luften lige nu, så vi ved ikke hvem der ejer klubben efter sommerferien. Hvis det forsat er tyskerne, forestiller jeg mig ikke der bliver nogen som helst transferkroner at gøre godt med.
Her er nogle spillere, der har udløb til sommer eller vinter. De kan godt kan løfte os i 1. div, og hvor vi lønmæssigt godt kan være med. Om det er nok til at gøre os attraktive er ikke sikkert:
Thomas Gundelund, højre back: Synes han har præsteret rigtigt stærkt i Vejle over hele sæsonen. Ikke samme output offensivt som KJ, men til gengæld ingen hjerneblødninger defensivt.
Kristian Kirkegaard, kantspiller: Også fra Vejle. Udmærket spiller, der helt sikkert er god nok til 1. div. Er gået lidt i stå, men kan måske lave en Mathias Kristensen og slå igennem for os.
Frederik Brandhof, 6'er fra AGF: En stabil spiller, som har været backup i et par sæsoner i AGF. Et godt bud et defensivt anker central, som kan frigive plads og energi til folkene omkring ham.
Lasse Nielsen: Har udløb i Tyrkiet. Han har spillet fast for et suptop hold. Det vidner om en spiller der utvivlsomt har niveau til 1. div og kan sikre noget defensiv stabilitet. Fuck at han er 37, det var Wæhler vel også da han styrede forsvaret i sin tid. Giv ham en to årig kontrakt, hvis han gider hjem til kaosset!
Adrian Justinussen off midt/kant: Udløb til vinter, så Helsingør vil helt sikkert have penge for ham. Han har et fantastisk spark, men derudover ved jeg ikke hvor god han er. Han er i hvert fald mere farlig end Ross!
Yasine Bourhane: 6'er fra Esbjerg. Har tidligere været foreslået herinde. Ved ikke hvordan han har gjort det i sæsonen, men har en fin alder, 25, og kan måske være en spiller vi kan løfte i vores setup.
Det er ikke just de mest sexede spillere, men håber vi går med nogen der har bevist sig i Danmark over en årrække, end det SSE indtil nu har forsøgt, hvor der er rekrutterer lige fra Australien til USA. Lynge og Gaarde forsøgt lignede med ca. lige så lidt held, og andre danske klubber der har benyttede samme brede søgefokus er mislykkedes over en bred kam.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
6 transfers er nok lige i overkanten, vi skal have kontinuitet, så forventer ikke så meget aktivitet. I øvrigt tror jeg at0 spillere fra Vejle er interesseret i at komme til AaBSønderhof skrev: ↑21. maj 2025, 11:15Hvilket han også sagde indirekte efter 0-4 mod Viborg. Her var alle oppe og køre over Serginho, men Menno påpegede vigtigheden af at have en erfaren central spiller som Grønning til at sikre strukturen og stabilitet. Det kunne ikke tolkes som andet end en (berettet) kritik af SSE22's fokus.Bros skrev: ↑21. maj 2025, 09:07ja Menno ville i vinterns transfervindue have en rutineret midtbanespiller ind?Forza skrev: ↑21. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kommer jo an på, hvad man kan tilbyde dem. Fx kan de få 2-3 personlige trænere hver.bonanza skrev: ↑21. maj 2025, 13:146 transfers er nok lige i overkanten, vi skal have kontinuitet, så forventer ikke så meget aktivitet. I øvrigt tror jeg at0 spillere fra Vejle er interesseret i at komme til AaBSønderhof skrev: ↑21. maj 2025, 11:15Hvilket han også sagde indirekte efter 0-4 mod Viborg. Her var alle oppe og køre over Serginho, men Menno påpegede vigtigheden af at have en erfaren central spiller som Grønning til at sikre strukturen og stabilitet. Det kunne ikke tolkes som andet end en (berettet) kritik af SSE22's fokus.Bros skrev: ↑21. maj 2025, 09:07ja Menno ville i vinterns transfervindue have en rutineret midtbanespiller ind?Forza skrev: ↑21. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
Ædruelighedens stemme
Det bliver også afgørende for transfervinduet, hvordan vi formationsmæssigt stiller op næste sæson. Jeg håber vi bliver i 3 (5) bagkæde og bygger holdet op omkring defensiven, så vi ikke igen næste sæson står og lukker +60 mål ind. Det har godt nok været nogle pinlige 0-4 nederlag, det må ikke ske på Aalborg stadion eller ude.
Müller er god nok til 1 div og har stadig potentialet til at være en god målmand i suppen. Bertil og Rody som backup, lad Bertil få de første pokalkampe.
KJ på højre wingback indtil vinter (forhåbentlig en forlængelse, hvis vi bliver i nuværende formation), ellers køb af hb til sommer og så småt køres ind til at overtage pladsen efter KJ. Jasson backup.
Makolli, ny, Pudel i midterforsvaret og så gerne en leder helt inde centralt. Lasse Nielsen er et godt bud. Hvad har vi af backup, kjølby? Diakthe er forhåbentlig væk.
Arnorsson på venstre wingback, Marc Nielsen som backup.
Bomholt, ny, Davidsen. Ny 6er, bourhane fra Esbjerg, som også har kontraktudløb til sommer. Davidsen ser jeg ikke som 6er, han er for flyvsk og kan godt se ham gå samme vej som Jens Stage, som en dygtig arbejdsom boks til boks spiller. Bonde, Jimenez, Valdemar og Diagne som backup.
Helle og Jørgensen i angreb, +15 mål i dem hver. De er niveauer over et 1 div forsvar. John og Bertram som backup. Ud med Seydal og Ross er nok også væk, hørte jeg allerede inden vi var rykket ned.
Müller er god nok til 1 div og har stadig potentialet til at være en god målmand i suppen. Bertil og Rody som backup, lad Bertil få de første pokalkampe.
KJ på højre wingback indtil vinter (forhåbentlig en forlængelse, hvis vi bliver i nuværende formation), ellers køb af hb til sommer og så småt køres ind til at overtage pladsen efter KJ. Jasson backup.
Makolli, ny, Pudel i midterforsvaret og så gerne en leder helt inde centralt. Lasse Nielsen er et godt bud. Hvad har vi af backup, kjølby? Diakthe er forhåbentlig væk.
Bomholt, ny, Davidsen. Ny 6er, bourhane fra Esbjerg, som også har kontraktudløb til sommer. Davidsen ser jeg ikke som 6er, han er for flyvsk og kan godt se ham gå samme vej som Jens Stage, som en dygtig arbejdsom boks til boks spiller. Bonde, Jimenez, Valdemar og Diagne som backup.
Helle og Jørgensen i angreb, +15 mål i dem hver. De er niveauer over et 1 div forsvar. John og Bertram som backup. Ud med Seydal og Ross er nok også væk, hørte jeg allerede inden vi var rykket ned.
Vi skal kun have kontinuitet, hvis de eksisterende er gode nok - og det er de jo tydeligvis ikke. Derudover er der jo en stribe vi ved er væk, nogle der måske gerne vil væk og nogle vi gerne vil have væk. Tænker da slet ikke 6 nye spillere er for meget. Også selv om der kommer unge op fra akademiet.bonanza skrev: ↑21. maj 2025, 13:146 transfers er nok lige i overkanten, vi skal have kontinuitet, så forventer ikke så meget aktivitet. I øvrigt tror jeg at0 spillere fra Vejle er interesseret i at komme til AaBSønderhof skrev: ↑21. maj 2025, 11:15Hvilket han også sagde indirekte efter 0-4 mod Viborg. Her var alle oppe og køre over Serginho, men Menno påpegede vigtigheden af at have en erfaren central spiller som Grønning til at sikre strukturen og stabilitet. Det kunne ikke tolkes som andet end en (berettet) kritik af SSE22's fokus.Bros skrev: ↑21. maj 2025, 09:07ja Menno ville i vinterns transfervindue have en rutineret midtbanespiller ind?Forza skrev: ↑21. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ig-opfyldt
Bruus, Aarøen, Hernes, Kramer og Melke er ude. Dertil kommer udløb på Helenius og K. Jørgensen. Og M. Jørgensen der sikkert skal sælges.
Det var allerede 8 mand ud inden for det næste halve år med mindre vi forlænger et år med Helenius.
Så ville det heller ikke gøre noget at komme af med det værste af det tynde øl: Ross, Seydel; Diakhete, John og måske en af målmændene.
// gwailo
Jeg tvivler meget stærkt på, at Müller er god nok til 1. division. Der spilles mere fysisk, indlæg osv. end i Superligaen, og med hans evner i luften, ser det virkelig sort ud. Jeg vil seriøst hellere have de Boer eller Grønkjær på mål. Müllers placeringsevne er det ringeste jeg nogensinde har set på det niveau.bedstefar skrev: ↑21. maj 2025, 13:24Det bliver også afgørende for transfervinduet, hvordan vi formationsmæssigt stiller op næste sæson. Jeg håber vi bliver i 3 (5) bagkæde og bygger holdet op omkring defensiven, så vi ikke igen næste sæson står og lukker +60 mål ind. Det har godt nok været nogle pinlige 0-4 nederlag, det må ikke ske på Aalborg stadion eller ude.
Vores trup er pt. for svag til at rykke op. Det kræver mental styrke at samle sig selv op efter en nedrykning. Læg dertil, at holdet har 1 vundet kamp i 20 kampe. En trup drænet for selvtillid, som skal leve med et stort pres fra omgivelserne om, at OPRYKNING er en nødvendighed. Læg dertil, at vi mister Widell, Kramer og sandsynligvis M. Jørgensen.
Det vil kræve mindst 2-3 nye ledende skikkelser i truppen, og de kan være svære at finde. I mine øjne er man NØDT til at forsøge at hente Dalsgaard hjem, som et statement. Lasse Nielsen er også velkommen efter min mening.
Bliver SSE22 ved med deres strategi med et meget ungt hold, så skal de ikke forvente oprykning.
Jeg nævnte tidligere, at jeg frygtede Mathias Jørgensen ville smutte til BIF.. Det er ikke fordi der står så meget mere end overskriften.
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... t-bejlerne
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... t-bejlerne
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Lasse Nielsen, Jacob Berett til WB, Mathias Ross hvis han skal udlejes igen, Mikkel Rygaard hvis han er for gammel til topfodbold i SE, Patrick Olsen kunne vi også stadig bruge, Lucas A får måske ikke forlænget kontrakten, Luka Prip er vel også færdig i Tyrkiet?, Lukas Klitten til WB han skal videre fra Hobro.
Alt der stinker af erfaring, hjerte og proven niveau til 1 div og mere er velkommen.
Alt der stinker af erfaring, hjerte og proven niveau til 1 div og mere er velkommen.