Spændende...R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 22:28Vandrør melder om de helt store nordjyske kanoner inde i billedet. Dem med seriøst mange penge.
Hvor meget hold i det, der er, skal jeg ikke kunne sige. Bare ord jeg har hørt falde.
Sports excellence 22
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Det er en forkert overskrift.Sauer skrev: ↑20. maj 2025, 18:32Jo.Kunji skrev: ↑20. maj 2025, 18:14Baseret på hvad? Altså jeg kender ikke den nye investorgruppe, men er det ikke forholdsvis idiotisk at afvise nogen, fordi en af dem er landstræner i futsal. Hvordan er det på nogen måde diskvalificerende?bonanza skrev: ↑20. maj 2025, 15:29"Futsals historie kan dateres helt tilbage til Uruguay i 1930." står der på DBU's hjemmesideDalbjerg skrev: ↑20. maj 2025, 15:26Mon ikke vi er ude i at futsal har sin oprindelse i Brasilien, såvidt jeg ved, og at Sousa er fra Brasilien..bonanza skrev: ↑20. maj 2025, 15:18Hvorfor kan vi måske det? Der er en reference her der ikke giver mening.R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 14:54
Fedt, så kan vi måske få Sousa tilbage. En af klubbens bedste spillere i mange år.
Godt nok noget af et "stretch" at lave den reference, så man må håbe der blev strukket ud på forhånd..
Det er satme et stretch af dimensioner.
Jeg tillader mig at sige noget upopulært, "så hellere SSE22".
Nok mere diskvalificerende, hvis man tror en tocifret investering kommer til at rykke klubben. Kan være, der er flere penge i spil, men jeg har ikke adgang til artiklen:
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 4_bHe4I5qg
De er kun interesserede i at gå ind, hvis tyskerne forsvinder. De er ikke nødvendig interesseret at købe tyskerne ud alene (51%). Det to-cifrede millionbeløb er udelukkende en ekstea investering i talentakademiet, og ikke den samlede investering. Saabye siger: Der er penge nok.
Gruppen er lokalt forankret.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Enggaard og Eigild?R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 22:28Vandrør melder om de helt store nordjyske kanoner inde i billedet. Dem med seriøst mange penge.
Hvor meget hold i det, der er, skal jeg ikke kunne sige. Bare ord jeg har hørt falde.
Så giver det bedre mening. Tak for at dele.Kunji skrev: ↑20. maj 2025, 22:40Det er en forkert overskrift.Sauer skrev: ↑20. maj 2025, 18:32Jo.Kunji skrev: ↑20. maj 2025, 18:14Baseret på hvad? Altså jeg kender ikke den nye investorgruppe, men er det ikke forholdsvis idiotisk at afvise nogen, fordi en af dem er landstræner i futsal. Hvordan er det på nogen måde diskvalificerende?bonanza skrev: ↑20. maj 2025, 15:29"Futsals historie kan dateres helt tilbage til Uruguay i 1930." står der på DBU's hjemmeside
Det er satme et stretch af dimensioner.
Jeg tillader mig at sige noget upopulært, "så hellere SSE22".
Nok mere diskvalificerende, hvis man tror en tocifret investering kommer til at rykke klubben. Kan være, der er flere penge i spil, men jeg har ikke adgang til artiklen:
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 4_bHe4I5qg
De er kun interesserede i at gå ind, hvis tyskerne forsvinder. De er ikke nødvendig interesseret at købe tyskerne ud alene (51%). Det to-cifrede millionbeløb er udelukkende en ekstea investering i talentakademiet, og ikke den samlede investering. Saabye siger: Der er penge nok.
Gruppen er lokalt forankret.
Jf. Saabye på bold, så var de der begge gange. Både ved det oprindelige forløb, hvor SSE22 overtog, og da SSE22 ledte efter flere investorer.DenSataniskeHest skrev: ↑20. maj 2025, 22:39Hvorfor fanden var de der ikke før? Det nytter jo ikke noget at få sse22 til at sælge hvis der ikke kommer kompetente mennesker ind.R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 22:28Vandrør melder om de helt store nordjyske kanoner inde i billedet. Dem med seriøst mange penge.
De skal stadig være villige til at smide 150-200 hvis man for alvor skal rykke noget og det vil de næppe. Der blev jo også rygtigt om store penge sa sse22 kom og det vidste sig at være noget mindre (ved godt det ikke var dig der sagde det)
I det oprindelige forløb faldt de fra, da klubben allerede var langt med SSE22. I det andet forløb sprang de fra, da den model ikke var interessant. De er ikke interesseret i at lægge penge i butikken, hvis SSE22 er bestemmende.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Hmm. I samme artikel siger Saabye, at hvis den skal videre herfra er det i øvrigt ikke ham, der driver processen, men en gammel AaB-kending. Det lugter af Gaarde og Nexus som mellemmænd.
Hvis det er formuleret sådan, er det da en nærliggende tanke. Men tvivler alligevel på, at lokale pengemænd - som jo må kende til derouten efter 2014 - vil være ivrige efter at involvere Gaarde. Uden i øvrigt at påstå, at Gaarde er roden til alt ondt.
Måske Krüger (som andre nævnte) eller et andet koryfæ, som er blevet ved fodbolden, er tænkt ind som en del af en ny ledelse.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Man kunne håbe, det var Schors.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Der skal lægges Max pres på tysken også af sponsorer, vedttrubunen, journalister.
De kan tvinges ud hvis ikke det er opbakning.
Den klub skal skifte hænder nu.
Efter min bedste overbevisning.
De kan tvinges ud hvis ikke det er opbakning.
Den klub skal skifte hænder nu.
Efter min bedste overbevisning.
Her er lige et udsnit:
Der er masser af penge, men vores vision er, at AaB som udgangspunkt skal satse på nordjyske talenter, spillere og folk med tilknytning til Nordjylland.
- Det er ikke nødvendigvis en billig løsning, men en yderligere tocifret millionsatsning på talentarbejdet er en del af projektet. Der er allerede lavet et fint stykke arbejde, men der er lang vej endnu - i vores optik.
Han peger på, at AaB i de seneste år har sagt farvel til for mange lokale ledere.
- Det handler også om at beholde nogle af de lokale ledere, som AaB har haft.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Hørt, de skal ikke føle opbakning til deres projekt fra fankredse. Vi har set før i andre klubber, at når fansene ikke længere bakker op om ejerskabet bliver det umuligt at fortsætte
Vi må i gang med at male et banner "Preusserne ud af Aalborg og Danmark til Ejderen"
Hvis Allan "Palpatine" Gaarde er alternativet tager vi selvfølgelig banneret ned igen.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
Hvordan det helt teknisk hænger sammen, skal jeg ikke kunne sige, men som helhed er SSE 22 dumpet med et brag. Denne nedrykning udgør en trussel mod hele klubbens eksistens som topklub i Danmark (og med "topklub" mener jeg efterhånden bare Superliga), og det er helt vildt, at man kommer rendende med sådant et hold efter så lang en forberedelsesperiode.
Well, fejl kan tilgives, om end vi her befinder os i den helt ekstreme ende af skalaen. I det mindste har de da som mål at vende hurtigt tilbage til Superligaen, men når jeg alligevel må fastholde min aversion mod SSE 22 skyldes det dels, at omfanget af denne sportslige katastrofe stadig ikke står helt klar for investorgruppen, og endnu værre: at man bliver ved med at fable om det "yngste hold i Danmark", hvilket i mine øjne lugter af ansvarsforflygtigelse og apologi. Det er da muligt, at dette hold skulle være det yngste i landet - det er derimod sikkert og vist, at dette hold er det værste i landet!
Jeg er træt til døden af alt det ævl om unge spillere, som har martret denne klub gennem den ene fiasko efter den anden i 11 år. Det er ikke investorgruppens opgave at stille med et ungdomshold, men derimod at skabe en klub, der befinder sig i toppen af dansk fodbold - hvad AaB i øvrigt har gjort i flere årtier før investorgruppens indtog i klubben. Og igen: Enhver idiot kan støvsuge en database for unge transferfrie spillere i sekundaligaer rundt omkring i Europa. Det kommer der bare ikke et fornuftigt fodboldhold ud af.
Man skulle efterhånden mene, at ti-øren er faldet: Det kræver penge, og det kræver arbejde at skabe et ordentligt fodboldhold - og navnlig i en situation, hvor resten af landets fodboldklubber tager sig selv alvorligt. Ligeså lidt som man bare kan rykke tilfældige spillere af egen avl op i en førsteholdstrup og spille fodbold på seriøst niveau. Ligeså lidt kan man støvsuge sekundaligaer for transferfrie fjernsønner.
Derfor skal der tages livtag med den tabermentalitet, der har præget AaB siden 2014, hvilket ikke mindst indebærer virkelighedsorientering i forhold til, at nok kan man da opnå økonomisk bæredygtighed så let som ingenting, hvis man blot tilpasser udgifter stadig lavere indtægter. Men man kan aldrig opnå fodbold på seriøst niveau ved den fremgangsmåde.
Det er positivt, at der findes interesserede investorer, for efterhånden troede jeg, at AaB slet og ret var døde som seriøs klub. Det overrasker mig, at den tyske investorgruppe fastholder sit engagement i AaB - selv om jeg ikke helt tror det, kunne det da være et tegn på, at de om ikke andet påtænker en seriøs tilgang til næste sæson. Alene dette ville være et enorm fremskridt i forhold til den helt ekstreme uansvarlighed, som de har udvist i forhold til den nu gudskelovogtak overståede sæson.
Der må aldrig mere optræde et hold i AaB som det i år!
Well, fejl kan tilgives, om end vi her befinder os i den helt ekstreme ende af skalaen. I det mindste har de da som mål at vende hurtigt tilbage til Superligaen, men når jeg alligevel må fastholde min aversion mod SSE 22 skyldes det dels, at omfanget af denne sportslige katastrofe stadig ikke står helt klar for investorgruppen, og endnu værre: at man bliver ved med at fable om det "yngste hold i Danmark", hvilket i mine øjne lugter af ansvarsforflygtigelse og apologi. Det er da muligt, at dette hold skulle være det yngste i landet - det er derimod sikkert og vist, at dette hold er det værste i landet!
Jeg er træt til døden af alt det ævl om unge spillere, som har martret denne klub gennem den ene fiasko efter den anden i 11 år. Det er ikke investorgruppens opgave at stille med et ungdomshold, men derimod at skabe en klub, der befinder sig i toppen af dansk fodbold - hvad AaB i øvrigt har gjort i flere årtier før investorgruppens indtog i klubben. Og igen: Enhver idiot kan støvsuge en database for unge transferfrie spillere i sekundaligaer rundt omkring i Europa. Det kommer der bare ikke et fornuftigt fodboldhold ud af.
Man skulle efterhånden mene, at ti-øren er faldet: Det kræver penge, og det kræver arbejde at skabe et ordentligt fodboldhold - og navnlig i en situation, hvor resten af landets fodboldklubber tager sig selv alvorligt. Ligeså lidt som man bare kan rykke tilfældige spillere af egen avl op i en førsteholdstrup og spille fodbold på seriøst niveau. Ligeså lidt kan man støvsuge sekundaligaer for transferfrie fjernsønner.
Derfor skal der tages livtag med den tabermentalitet, der har præget AaB siden 2014, hvilket ikke mindst indebærer virkelighedsorientering i forhold til, at nok kan man da opnå økonomisk bæredygtighed så let som ingenting, hvis man blot tilpasser udgifter stadig lavere indtægter. Men man kan aldrig opnå fodbold på seriøst niveau ved den fremgangsmåde.
Det er positivt, at der findes interesserede investorer, for efterhånden troede jeg, at AaB slet og ret var døde som seriøs klub. Det overrasker mig, at den tyske investorgruppe fastholder sit engagement i AaB - selv om jeg ikke helt tror det, kunne det da være et tegn på, at de om ikke andet påtænker en seriøs tilgang til næste sæson. Alene dette ville være et enorm fremskridt i forhold til den helt ekstreme uansvarlighed, som de har udvist i forhold til den nu gudskelovogtak overståede sæson.
Der må aldrig mere optræde et hold i AaB som det i år!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Tak..Kunji skrev: ↑20. maj 2025, 22:42Jf. Saabye på bold, så var de der begge gange. Både ved det oprindelige forløb, hvor SSE22 overtog, og da SSE22 ledte efter flere investorer.DenSataniskeHest skrev: ↑20. maj 2025, 22:39Hvorfor fanden var de der ikke før? Det nytter jo ikke noget at få sse22 til at sælge hvis der ikke kommer kompetente mennesker ind.R Rosenberg skrev: ↑20. maj 2025, 22:28Vandrør melder om de helt store nordjyske kanoner inde i billedet. Dem med seriøst mange penge.
De skal stadig være villige til at smide 150-200 hvis man for alvor skal rykke noget og det vil de næppe. Der blev jo også rygtigt om store penge sa sse22 kom og det vidste sig at være noget mindre (ved godt det ikke var dig der sagde det)
I det oprindelige forløb faldt de fra, da klubben allerede var langt med SSE22. I det andet forløb sprang de fra, da den model ikke var interessant. De er ikke interesseret i at lægge penge i butikken, hvis SSE22 er bestemmende.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det bliver en spændende tid vi går i møde. Hvis SSE22 allerede har mistet tilliden og troen fra fansense, så kan det hurtigt blive sponsorerne der mister tilliden og hvis de så stædigt holder fast i at blive, hvem er det så egentlig de gør det for.?
Derfor mener jeg også, at de er nødt til at være helt fuldstændig åbne og ærlige omkring hvad deres planer er, hvis de ikke vil sælge. Om de har planer om at ændre kurs og investere mere i truppen, eller om de vil satse endnu mere på unge ukendte spillere. Om de har økonomien til at investere mere, eller om det stadig er en spareøvelse. Ikke noget med at de analyserer kritisk på tingene og alt det der. Helt ærlige.
Derfor mener jeg også, at de er nødt til at være helt fuldstændig åbne og ærlige omkring hvad deres planer er, hvis de ikke vil sælge. Om de har planer om at ændre kurs og investere mere i truppen, eller om de vil satse endnu mere på unge ukendte spillere. Om de har økonomien til at investere mere, eller om det stadig er en spareøvelse. Ikke noget med at de analyserer kritisk på tingene og alt det der. Helt ærlige.
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Tid til gætteleg:
Hvis det vitterligt er nogle af de helt rige i Nordjylland, der er med, hvem kan der så være tale om og hvilke pengekredse, skal der ses på?
Cubic-kredsen : De er nok ude og ikke på vej ind Blev jaget ud efter en mildest talt usuccesfuld afslutning. Tænker ikke, de har lyst til ny omgang.
Eigild Christensen: Han er håndbold-mand og har nok ikke brug for flere af den type projekter at smide penge i.
Driesler-kredsen: Associeret med Eigild gennem Neas salget for ti år siden. Derfor måske tættere på håndbold.
Coolshop-kredsen: De er desværre også gået andre steder. Marc Nielsen er i håndbold-bestyrelsen.
Enggaard-kredsen: Sad på stryrelsen sammen med Cubic i de gamle dage. ejer formentlig stadig andele. Kunne måske godt komme tilbage.
ds-staal: DE holder med Hobro.
André Rafal Rogaczewski: Han havde jo gang i noget med IAO og Bælum Men vi har ikke hørt mere til det. Tiden og forretningen i Netcompany er måske heller ikke til, han skal koncentrere sig om andet end kerneforretningen.
Desmi og familien Sørensen:: De har penge, og har vel været sponsorerer gennem årene. Ved ikke om der har været en tættere tilknytning. Kan se, de enggang har doneret et topscorertrofæ til klubben i 85. (https://aabsport.dk/nyheder/2021/april/ ... yldne-ben/)
Dernæst kan vi gætte på, hvem Nikolaj saabye taler om, når han siger, han vil overdrage det sportslige ansvar det til en kending af AaB:
Jacob Larsen: En drøm, men kan godt være at han ikke orker mere dramatik i Aalborg, selvom det handler om hjerteklubben. En tryd stilling i FCM er nok tiltalende.
Allan Gaarde : Han er i hvert fald en kending. Han havde måske ikke ubetinget succes. Dog en hædersmand. Den etiske og moralske deroute under Bælum og IAO satte Gaarde i et noget andet lys.
Jacob Krüger : Han er vel blevet nævnt en million gange hver gang der var en ledig stilling i AaB de sidste femten år. Så vi kan nævne ham igen.
Hvis det vitterligt er nogle af de helt rige i Nordjylland, der er med, hvem kan der så være tale om og hvilke pengekredse, skal der ses på?
Cubic-kredsen : De er nok ude og ikke på vej ind Blev jaget ud efter en mildest talt usuccesfuld afslutning. Tænker ikke, de har lyst til ny omgang.
Eigild Christensen: Han er håndbold-mand og har nok ikke brug for flere af den type projekter at smide penge i.
Driesler-kredsen: Associeret med Eigild gennem Neas salget for ti år siden. Derfor måske tættere på håndbold.
Coolshop-kredsen: De er desværre også gået andre steder. Marc Nielsen er i håndbold-bestyrelsen.
Enggaard-kredsen: Sad på stryrelsen sammen med Cubic i de gamle dage. ejer formentlig stadig andele. Kunne måske godt komme tilbage.
André Rafal Rogaczewski: Han havde jo gang i noget med IAO og Bælum Men vi har ikke hørt mere til det. Tiden og forretningen i Netcompany er måske heller ikke til, han skal koncentrere sig om andet end kerneforretningen.
Desmi og familien Sørensen:: De har penge, og har vel været sponsorerer gennem årene. Ved ikke om der har været en tættere tilknytning. Kan se, de enggang har doneret et topscorertrofæ til klubben i 85. (https://aabsport.dk/nyheder/2021/april/ ... yldne-ben/)
Dernæst kan vi gætte på, hvem Nikolaj saabye taler om, når han siger, han vil overdrage det sportslige ansvar det til en kending af AaB:
Jacob Larsen: En drøm, men kan godt være at han ikke orker mere dramatik i Aalborg, selvom det handler om hjerteklubben. En tryd stilling i FCM er nok tiltalende.
Allan Gaarde : Han er i hvert fald en kending. Han havde måske ikke ubetinget succes. Dog en hædersmand. Den etiske og moralske deroute under Bælum og IAO satte Gaarde i et noget andet lys.
Jacob Krüger : Han er vel blevet nævnt en million gange hver gang der var en ledig stilling i AaB de sidste femten år. Så vi kan nævne ham igen.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
- KongGulerod
- Landshold

Helgstrand kan også nævnes. Derudover er der et par tunge ejendomsinvestorer som Hans Andersen, Henrik Calum og Jørgen Guldbæk, men jeg tvivler på at de har nogen som helst interesse i AaB. Complea er også lige blevet solgt for et trecifret millionbeløb, hvilket frigiver en del likvider til ejerne.Lyngehoevdingen skrev: ↑21. maj 2025, 12:04Tid til gætteleg:
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Smider lige Nikolaj Ehlers ind i gryden igen 
Tjener gode jyske dollars i Canada, og ser ud til enten at forlaenge sin kontrakt med god basis-loen. Ellers er han i hoej kurs da han er kontraktfri, og flere klubber er ude efter ham med gode kontrakter.
Han er AaB ambassadoer, saa vel sagtens ogsaa en slags "insider-mand" med sportsforstand
Tjener gode jyske dollars i Canada, og ser ud til enten at forlaenge sin kontrakt med god basis-loen. Ellers er han i hoej kurs da han er kontraktfri, og flere klubber er ude efter ham med gode kontrakter.
Han er AaB ambassadoer, saa vel sagtens ogsaa en slags "insider-mand" med sportsforstand
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.